Mijn man heeft een ongeluk gehad.

18-11-2015 23:50 554 berichten
Ik kom hier alleen mijn verhaal doen. Omdat het op dit moment het ontzettend goed voelt om van mij af te schrijven. Geen idee overigens of het op de juiste pijler staat.



Afgelopen dinsdag heeft mijn man een eenzijdig auto ongeluk gehad. En dat alleen om klote modder op het wegdek waardoor hij zijn macht over het stuur verloor en daardoor op een dan botste. Zo ontzettend idioot door een beetje modder...



Dan krijg je ineens een telefoontje dat je NU naar het ziekenhuis moet komen omdat jouw man in het ziekenhuis ligt.



Ze zijn ruim 6 uur met opereren bezig geweest. Pennen in zijn benen gezet, een plaat in zijn onderkaak, een heel stellage in zijn schedel geschroeft vanwege een gescheurde nekwervel, een drain voor hersenoedeem en nog talloze andere ingrepen.

Daar blijft het helaas niet bij. Vanwege de ernst van alle verwondingen hebben ze hem in een kunstmatige coma gebracht. Doormiddel van ijszakken en koeldekens. Het is ontzettend onwerkelijk, ik kan er geen woorden voor vinden.



Nu ligt mijn man, volledig toegetakeld in een bed en ligt aan machines. Ik herken hem niet eens meer terug. Hij voelt ontzettend koud aan. Het is dat de machines wat anders vertellen, hij ziet er zo leveloos uit.



En nu? De artsen hebben mij al voorbereid op wat ik kan verwachten. Natuurlijk is alles onzeker. Wat als hij wakker wordt, is het nog steeds mijn man waar ik verliefd op ben geworden? Of is hij door zijn letsels in gedrag veranderd. Raakt hij beperkt, en hoe dan?

Zoveel vragen en zoveel onzekerheid.



Het is een lang verhaal geworden, mijn excuses. Alsnog schieten woorden mij te kort.

Bedankt voor het lezen in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er zoveel mensen zijn om je te helpen, dat scheelt enorm. Heel fijn ook dat je het samen met je schoonouders kunt doen. Sterkte, ook voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zoveel hulp hebt en dat jullie elkaar kunnen steunen.
Life is short. Eat dessert first.
Wat een nachtmerrie! Sterkte. Ben je al die tijd al op de benen? Suikerhoudende energiedrankjes kunnen handig zijn in dit soort situaties. Meestal hebben mensen geen eetlust meer namelijk en glucose zorgt iig voor brandstof voor het brein.
Alle reacties Link kopieren
Vraag om hulp hoor, wees daar gewoon duidelijk in.



Nogmaals sterkte!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje, wat erg. Wat zal je geschrokken zijn... Dan zakt de grond onder je voeten weg als je zo'n telefoontje ontvangt. Het is nogal wat, wat je daar beschrijft.

Ik ben zelf iemand voor wie het glas altijd halfvol is en mezelf kennende, zou ik hoop hebben/houden zolang er niets vaststaat. Misschien tegen beter weten in...



Was jouw man voor het ongeluk gezond van lijf en leden? Hoe oud is hij?



Ik wens jullie heel veel sterkte toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg, heel veel sterkte
Heel veel sterkte.



Hart onder de ruem: mijn (ex)man heeft ooit hetzelfde gehad, heeft 2 weken in kunstmatige coma gelegen en heeft lang gerevalideerd met daarna nog operaties om de pennen weer te verwijderen en weer revalidatie..



Maar het is helemaal goed gekomen met hem, ik weet het, iedere situatie is anders maar ik las wel heel veel gelijkenissen dus wilde je toch bemoedigende woorden geven.



Wat vreselijk. Blijf van je af schrijven als dat helpt .



Alle reacties Link kopieren
Het is niet niks wat je meemaakt.

Heel veel sterkte! Je kan hier altijd alles van je af komen schrijven.
quote:Chiefseattle schreef op 19 november 2015 @ 00:11:

Wat een nachtmerrie! Sterkte. Ben je al die tijd al op de benen? Suikerhoudende energiedrankjes kunnen handig zijn in dit soort situaties. Meestal hebben mensen geen eetlust meer namelijk en glucose zorgt iig voor brandstof voor het brein.Dat zou ik nou juist niet doen, zit werkelijk niks gene voedingsstoffen in. Maak dan een smoothie, of desnoods drinkontbijt. Heeft je lichaam ten minste nog iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterke gewenst! Hopelijk komt alles weer goed met je man en wordt hij weer de oude!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat erg kan mij goed voorstellen dat je hele wereld op zijn kop staat. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je die hulp en steun krijgt. Heel waardevol nu.

Een hele dikke voor jou en je schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk... heel veel sterkte gewenst.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Heftig TO. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over herstel van jouw man
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte TO!



Hier brandt een kaarsje voor jullie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtmerrie waarin je opeens bent beland.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een schrik en nu spanning.

Veel sterkte BW.



Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte en hopelijk krijgen jullie snel een goed/vooruitgaand bericht.
Ach, lieve TO. Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven