Mijn man wil breken met zijn broer

23-07-2015 21:38 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatieschets: mijn man heeft 1 broer, broer is onlangs gescheiden, verhuisd etc.



Wij hebben veel geholpen in deze moeilijke tijd: veel op de kinderen van mijn zwager gepast, mee helpen klussen, verhuizen. Allemaal geen enkel probleem.



Nu is zwager een moeilijk persoon, negatieve instelling, altijd in de slachtofferrol en hij wil overal gelijk in hebben. 9 van de 10 keer sta ik hierboven en raakt het me niet. Hij doet namelijk tegen iedereen die hem durft tegen te spreken lastig.



Nu hebben mijn schoonouders mij onlangs gevraagd om advies mbt de hypotheek, omdat ik daar verstand van heb.



Nu voelt zwager zich gepasseerd dat hij hier niet in mag meedenken en hij heeft dat afreageert op mij. Normaal laat ik het gaan en vind ik het zonde van mijn energie. Maar hij raakte me nogal door te zeggen dat ik niet het beste voor heb met zijn ouders en hij zou het allemaal beter regelen. Ik heb gezegd dat hij zich hier niet mee moet bemoeien en dat ik zijn reactie vervelend vind.



Ik heb de wind van voren gekregen. Hij heeft me uitgescholden voor domme trut en bekijk jij het maar. Ik ben hier niet in meegegaan maar ben wel heel erg boos. Men zegt altijd daar moet je boven staan en ik heb ook wel nagedacht om ook uit mijn dak te gaan maar wat wil bereik ik daarmee. Maar ergens baal ik dat ik dat niet heb gedaan.



Mijn man is woest: heeft hem gebeld meerdere malen maar hij neemt niet op. Mijn man wil hem nooit meer zien.



Nu heeft zwager wel al verhaal gedaan bij mijn schoonouders en die zeggen tegen ons neem het met een korreltje zout: wij praten nog wel een keer met hem. En mijn schoonouders zijn ook zo verdrietig hierom: die zien de bui al hangen om aparte verjaardagen te vieren, gezeur met de feestdagen etc.



Maar als laatste de harmonie mag niet worden verstoord voor alle kleinkinderen. En daar ben ik het mee eens.



Mijn man zegt nu: wat wil jij? Ik wil het opgelost hebben en uitgepraat dus dat heb ik inmiddels geprobeerd. Ik ben netjes gebleven maar zwager blijft bij zijn standpunt en vind mij verkeerd bezig.



Schoonouders houden zich nu wat oppervlakkiger: geven ons wel gelijk maar mijn man vermoed dat ze dat bij hem ook doen. Hij is in zijn ogen het lievelingetje die altijd ook meer steun en hulp in zijn leven nodig heeft.



Ik weet niet wat ik moet doen. Meegaan hierin en breken? Dat gaat me stress opleveren met bezoekjes, verjaardagen.



Maar ik zie er ook tegenop om weer met hem in 1 ruimte te zitten want iedereen is boos en dit gaat vroeg of last knallen.
Wat een goede adviezen hier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 25 juli 2015 @ 10:44:

Wat een goede adviezen hier!Ja, een van de betere topics.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een goed topic!



Voor mezelf kan ik er ook wel dingen uithalen.



@TO is jouw zwager iemand die ongevraagd op de stoep zou kunnen staan met nare bedoelingen? Daar ben ik bij de mijne zo bang voor... Dan kun je je wel terugtrekken en je niet met de situatie bemoeien (of zo min mogelijk), maar dat nare (voor)gevoel gaat er niet mee weg... blegh...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vond vooral dat idee van het puntensysteem erg goed. Dat is inderdaad een goede en leuke manier om iemand's emotionele chantage en onzin niet meer serieus te nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 25 juli 2015 @ 13:20:

Inderdaad een goed topic!



Voor mezelf kan ik er ook wel dingen uithalen.



@TO is jouw zwager iemand die ongevraagd op de stoep zou kunnen staan met nare bedoelingen? Daar ben ik bij de mijne zo bang voor... Dan kun je je wel terugtrekken en je niet met de situatie bemoeien (of zo min mogelijk), maar dat nare (voor)gevoel gaat er niet mee weg... blegh...Als ik alleen thuis ben zou hij dat nog best durven hoor. Ik heb hier 2 dagen de gordijnen dicht gehouden maar mede door de reacties hier ga ik echt niet bang voor hem zijn. Ik was ook bang om hem een deze dagen hem tegen te komen met boodschappen maar ik laat dat niet meer toe. Mocht ik hem tegen komen dan houd ik mijn rug recht zal hallo zeggen en loop verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 25 juli 2015 @ 10:44:

Wat een goede adviezen hier!Ja ik ben echt super blij met alle adviezen! Ik hoop dat het anderen ook kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
En indien mijn schoonouders hier nog over beginnen zal ik zeggen dat ik het raar vindt dat ze zijn gedrag goedkeuren. Mijn schoonvader heeft wel gezegd dat hij het met hem zou bespreken.



En ik wil niet teveel in details treden ivm herkenning maarja van de andere kant mag iedereen het lezen en vechten we alles hier op het viva forum uit 😃



Onze oudsten kinderen appen met elkaar. Niet dagelijks hoor zo nu en dan. Nu kreeg onze oudste net een Appje van haar nichtje dat ze morgen met papa (mijn zwager) en opa en oma (schoonouders) morgen een dagje naar de dierentuin gaan.



Mijn man zegt dan had je graag meegewild, nou mooi niet!!! Al hadden ze het ons gevraagd hadden we toch nee gezegd.



Ik vind dat ze het erom doen. Wij komen altijd even langs bij ze op zo zondagmiddag al wilde mijn man dit weekend even overslaan. Dus wat is nu het probleem?



Normaal bellen ze ook altijd even op zaterdag om wat af te spreken voor zondag, soms gaan we lunchen of naar een speeltuin met ze en nu horen we niks.



Ik ben weer boos en moet echt ook mijn best doen om er gewoon niet meer over te praten. Mijn man zegt ik sta toch aan jou kant en laat het toch lekker gaan.



Ik blijf me er maar over opwinden, ik blijf er maar over bezig in mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het gevoel dat je zwager wint, maar wat viel er te winnen dan?



Als je man er nu ook mee zou zitten zou ik je frustratie wat beter begrijpen, laat ze lekker.
die ik wilde bestaat al...
quote:kate27 schreef op 24 juli 2015 @ 21:21:

Ik heb inmiddels met mijn man gepraat en hij wil momenteel hem voorlopig even niet zien. Wat voorlopig inhoud dat weet hij nog niet. Over 3 weken is hij jarig, hiep, hiep hoera. Mijn man heeft geen zin om daarheen te gaan.



Wat het oppassen betreft, helaas maar dat doe ik niet meer. Als ik de kinderen wil zien ga ik wel langs bij zijn ex daar heb ik nog leuk contact mee. Als zij een keer oppas nodig heeft is dat prima maar ik help hem niet meer.



Mijn man heeft trouwens niet tegen hem gezegd dat hij hem voorlopig niet wil zien. Hij heeft dit ook niet tegen zijn ouders gezegd. Meestal gaan we op zondag daar even langs maar hij wil dit weekend even overslaan.



Ik dacht wel even van waarom deel je dat niet mee aan ze allemaal. Hij zegt dat hij dat nog wel doet als hij ze spreekt en ze ernaar vragen. Hij vindt het allemaal niet zo belangrijk.



En als zijn broer weer moeilijk gaat doen dan gaat hij er langs en zal hij hem haarfijn uitleggen hoe hij erover denkt.Waarom zou hij zijn beslissing meedelen? 100% kans dat er heibel, ellende, gezuig en getrek van komt. Waarom zou je het vertellen? Het is niet dat jullie toestemming nodig hebben van de anderen om geen contact te hebben hoor. Niet teveel open en transparant zijn, dat werkt volkomen averechts in dit systeem.
Ik begrijp heel goed dat je er boos van wordt, maar eigenlijk is het gewoon om te lachen. Een volwassen man die met dit soort kinderachtige spelletjes jullie wil raken. Daar kun je alleen maar om lachen of medelijden mee hebben. Wat een leeg en ontevreden leven zal hij toch hebben.
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:16:

En indien mijn schoonouders hier nog over beginnen zal ik zeggen dat ik het raar vindt dat ze zijn gedrag goedkeuren. Mijn schoonvader heeft wel gezegd dat hij het met hem zou bespreken.



En ik wil niet teveel in details treden ivm herkenning maarja van de andere kant mag iedereen het lezen en vechten we alles hier op het viva forum uit 😃



Onze oudsten kinderen appen met elkaar. Niet dagelijks hoor zo nu en dan. Nu kreeg onze oudste net een Appje van haar nichtje dat ze morgen met papa (mijn zwager) en opa en oma (schoonouders) morgen een dagje naar de dierentuin gaan.



Mijn man zegt dan had je graag meegewild, nou mooi niet!!! Al hadden ze het ons gevraagd hadden we toch nee gezegd.



Ik vind dat ze het erom doen. Wij komen altijd even langs bij ze op zo zondagmiddag al wilde mijn man dit weekend even overslaan. Dus wat is nu het probleem?



Normaal bellen ze ook altijd even op zaterdag om wat af te spreken voor zondag, soms gaan we lunchen of naar een speeltuin met ze en nu horen we niks.



Ik ben weer boos en moet echt ook mijn best doen om er gewoon niet meer over te praten. Mijn man zegt ik sta toch aan jou kant en laat het toch lekker gaan.



Ik blijf me er maar over opwinden, ik blijf er maar over bezig in mezelf.

Maarre... even serieus... na alle ellende, kommer en kwel die er net is geweest. Denk je nu heus dat schoonouders niet in de gaten hebben dat een 'leuk' dagje dierentuin met beide broers en aanhang er nu morgen niet inzit? Zeg tegen je eigen kinderen dat jullie morgen iets anders gaan doen en stel voor om ook een dagje met opa en oma op pad te gaan.

Maar wat je ook doet: maak dit niet tot een wedstrijd wie er de meeste tijd met opa en oma leuke dingen doet. Dat is nergens voor nodig. Die concurrentiestrijd is er gewoon niet. Leuk dat zij weggaan zonder jullie. Jullie hadden tóch nee gezegd. Had je dat leuk gevonden? Oma weigeren? Uit principe? Nee toch? Ik zie het als dat schoonouders jullie niet meenemen omdat ze toch wel weten hoe jullie nu gaan reageren. Dus niet uit kwade bedoelingen, maar uit kansberekening. Laat hen toch, gun iedereen een leuke dag weg. Maar maak het niet persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 25 juli 2015 @ 14:29:

[...]



Waarom zou hij zijn beslissing meedelen? 100% kans dat er heibel, ellende, gezuig en getrek van komt. Waarom zou je het vertellen? Het is niet dat jullie toestemming nodig hebben van de anderen om geen contact te hebben hoor. Niet teveel open en transparant zijn, dat werkt volkomen averechts in dit systeem.



Bedankt. Heel eerlijk maar ook heel kinderachtig van me wilde ik dat hij dat zou zeggen om mijn zwager eens goed te kwetsen; lekker in zijn gezicht: wij vinden je een loser en jij komt hier niet meer binnen. En dat hij zich dan lekker klote voelt!!! Zo dat is eruit 😁 en heeft meteen iedereen duidelijkheid.



Maar dat doen we dus niet en ik deze gedachte ook niet delen met mijn man en zeker niet aandringen. Dat maakt mij als persoon ook niet mooier.



Ik heb zelfs al de gedachte gehad dat als ik hem op straat zie dat ik hem dan aanrijd met mijn auto.



Oftewel ik draai momenteel helemaal door. Ik lijk wel gek.



Ik weet dat ik me moet focussen op zaken die echt belangrijk zijn, genieten van het weekend, mijn kinderen, mijn man. Ik weet dat ik daar de meeste winst voor mezelf uit kan halen maar het lukt me niet.



Ik ga ook steeds verder in een soort van slachtofferrol en baal enorm van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:16:

En indien mijn schoonouders hier nog over beginnen zal ik zeggen dat ik het raar vindt dat ze zijn gedrag goedkeuren. Mijn schoonvader heeft wel gezegd dat hij het met hem zou bespreken.



Dat moet je dus volgens mij precies niet doen. Houd je aan je voornemen om alles door man te laten doen. Als ze erover beginnen, kun jij zeggen dat je het er niet meer over hoeft te hebben. Klaar. En als ze dan doorgaan, maak jij even een ommetje terwijl je man zijn ouders duidelijk maakt dat er hierover alleen nog met hem gepraat wordt.



quote:

Ik ben weer boos en moet echt ook mijn best doen om er gewoon niet meer over te praten. Mijn man zegt ik sta toch aan jou kant en laat het toch lekker gaan.



Ik blijf me er maar over opwinden, ik blijf er maar over bezig in mezelf.Niet boos zijn, laat het gaan. Denk aan alle leuke dingen die je kunt doen in de uren die je anders met die zeurpieten die je zoveel stress bezorgen door zou moeten brengen. Je hebt jezelf een cadeautje gegeven: zeeën van tijd die je lekker met je gezinnetje door kunt brengen.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:01:

[...]





Als ik alleen thuis ben zou hij dat nog best durven hoor. Ik heb hier 2 dagen de gordijnen dicht gehouden maar mede door de reacties hier ga ik echt niet bang voor hem zijn. Ik was ook bang om hem een deze dagen hem tegen te komen met boodschappen maar ik laat dat niet meer toe. Mocht ik hem tegen komen dan houd ik mijn rug recht zal hallo zeggen en loop verder.



Als hij bij je aan de deur komt, niet opendoen. Als hij dan niet afhoudt, kan je gewoon de politie bellen hoor.



Niks aantrekken van wat je schoonouders daar dan van zouden vinden, dan hadden ze zijn rare gedrag maar niet zo moeten gedogen en bagataliseren. Jouw veiligheid en het gevoel van veiligheid waar jouw kinderen recht op hebben staat ver voorop.
Alle reacties Link kopieren
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:49:

[...]





Bedankt. Heel eerlijk maar ook heel kinderachtig van me wilde ik dat hij dat zou zeggen om mijn zwager eens goed te kwetsen; lekker in zijn gezicht: wij vinden je een loser en jij komt hier niet meer binnen. En dat hij zich dan lekker klote voelt!!! Zo dat is eruit 😁 en heeft meteen iedereen duidelijkheid.



Maar dat doen we dus niet en ik deze gedachte ook niet delen met mijn man en zeker niet aandringen. Dat maakt mij als persoon ook niet mooier.



Ik heb zelfs al de gedachte gehad dat als ik hem op straat zie dat ik hem dan aanrijd met mijn auto.



Oftewel ik draai momenteel helemaal door. Ik lijk wel gek.



Ik weet dat ik me moet focussen op zaken die echt belangrijk zijn, genieten van het weekend, mijn kinderen, mijn man. Ik weet dat ik daar de meeste winst voor mezelf uit kan halen maar het lukt me niet.



Ik ga ook steeds verder in een soort van slachtofferrol en baal enorm van mezelf.Je bent een beetje aan het 'malen' zoals mijn moeder dat noemt. Er zo intens mee bezig zijn kost enorm veel energie. Als je maalt dan heb je een time out nodig. Kan je man een dagje de kinderen alleen doen terwijl jij met een vriendin wat leuks gaat doen? Winkelen, een dagje wellness ofzo?
IMHO
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:49:

[...]





Bedankt. Heel eerlijk maar ook heel kinderachtig van me wilde ik dat hij dat zou zeggen om mijn zwager eens goed te kwetsen; lekker in zijn gezicht: wij vinden je een loser en jij komt hier niet meer binnen. En dat hij zich dan lekker klote voelt!!! Zo dat is eruit 😁 en heeft meteen iedereen duidelijkheid.



Maar dat doen we dus niet en ik deze gedachte ook niet delen met mijn man en zeker niet aandringen. Dat maakt mij als persoon ook niet mooier.



Ik heb zelfs al de gedachte gehad dat als ik hem op straat zie dat ik hem dan aanrijd met mijn auto.



Oftewel ik draai momenteel helemaal door. Ik lijk wel gek.



Ik weet dat ik me moet focussen op zaken die echt belangrijk zijn, genieten van het weekend, mijn kinderen, mijn man. Ik weet dat ik daar de meeste winst voor mezelf uit kan halen maar het lukt me niet.



Ik ga ook steeds verder in een soort van slachtofferrol en baal enorm van mezelf.

Geef jezelf even tijd. Je moet voor jezelf een nieuwe manier vinden om met hem om te gaan. Voorheen ging je met hem om door je te verbijten en te blijven glimlachen voor de lieve vrede. Die aanpak is nu uit het raam en moet je een nieuwe aanpak vinden. En die zorgt ervoor dat je nu niet weet wat je moet doen. Het makkelijkst is dan om hem uit de weg te ruimen, dan hoef je niets meer met hem. Maar ja, dan draai je de cel in en dat is gewoon ook niet zo handig

Dus je moet nu weer een nieuwe modus vinden. En dat kost tijd. Soms wel maanden. En in het begin ben je stijf van de adrenaline, als je weet dat je hem tegenkomt. En vol in de aanvalsmodus als je hem in de supermarkt ziet lopen. Ik weet er alles van, ik heb bewust geen contact meer met mijn nicht, maar zie ik wel regelmatig op verjaardagsfeestjes. Echter wij negeren elkaar vakkundig, dus dan valt het niet op. Geef het tijd, het stof dwarrelt neer en opeens is het duidelijk hoe je hiermee om gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 25 juli 2015 @ 14:37:

[...]



Maarre... even serieus... na alle ellende, kommer en kwel die er net is geweest. Denk je nu heus dat schoonouders niet in de gaten hebben dat een 'leuk' dagje dierentuin met beide broers en aanhang er nu morgen niet inzit? Zeg tegen je eigen kinderen dat jullie morgen iets anders gaan doen en stel voor om ook een dagje met opa en oma op pad te gaan.

Maar wat je ook doet: maak dit niet tot een wedstrijd wie er de meeste tijd met opa en oma leuke dingen doet. Dat is nergens voor nodig. Die concurrentiestrijd is er gewoon niet. Leuk dat zij weggaan zonder jullie. Jullie hadden tóch nee gezegd. Had je dat leuk gevonden? Oma weigeren? Uit principe? Nee toch? Ik zie het als dat schoonouders jullie niet meenemen omdat ze toch wel weten hoe jullie nu gaan reageren. Dus niet uit kwade bedoelingen, maar uit kansberekening. Laat hen toch, gun iedereen een leuke dag weg. Maar maak het niet persoonlijk.



Nee dat wil ik ook helemaal niet een concurrentie strijd. En weet je ook zonder dit voorval is een hele dag met mijn zwager een hele vermoeiende dag vol met irritaties. Toen hij nog getrouwd was gingen we weleens met ze weg en dat is tot 2 x toe ook uitgelopen op een fiasco 😂 hij wilde poffertjes als lunch en wij patat. En als hij poffertjes wil dan moet iedereen dat. En toen wij besloten om toch patat te eten en elkaar later te zien was hij gepikeerd en zei hij waarom moeten jullie toch altijd zo moeilijk doen? Maar hierom heb ik de dag niet laten verpesten hoor we hebben er samen echt om gelachen.



Meestal passen we ook wel dat systeem toe wat in dit topic voorbij is gekomen over welke opmerkingen er zullen worden gemaakt: meestal zijn dat zo toe maar geld teveel? Of ik zou het wel weten als ik jullie was, naja zeg dat zeg ik toch niet: zijn mening en dan maar we hebben het er niet meer over, laat maar als het zo moet of als je mijn mening vraagt: nou nee die vraag ik niet....
Is het niet zo dat de boosheid veel heftiger is omdat het van jezelf 'niet mag'? Dat is vaak zo met emoties.



Laat het even toe, gun jezelf die vreselijk kinderachtige ontploffende woede. Als je het blijft opkroppen wordt het niet beter. Ga even tennissen, speel een schietspel, pak een boksbal, schreeuw tegen de zoldertrap, het maakt niet uit. Laat jezelf vandaag ont-zet-tend boos zijn. En dan morgen weer over tot de orde van de dag en dingen die wel belangrijk zijn.



Als je dit niet ziet zitten, ook prima hoor. Maar ik krijg heel sterk de impressie dat je jezelf blokkeert en daardoor niet verder komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:grimblegrumble schreef op 25 juli 2015 @ 14:56:

[...]





Je bent een beetje aan het 'malen' zoals mijn moeder dat noemt. Er zo intens mee bezig zijn kost enorm veel energie. Als je maalt dan heb je een time out nodig. Kan je man een dagje de kinderen alleen doen terwijl jij met een vriendin wat leuks gaat doen? Winkelen, een dagje wellness ofzo?



Nou ik wil morgen iets leuks gaan doen met de kinderen en de rest van de week ben ik vrij, mijn man moet nog werken en dan hebben we vakantie en ik heb volgende week lekker volgepland met vriendinnen, etentjes, een verjaardag. Even wat afleiding. Vandaag een beetje een dagje om de was weg te werken, boodschappen etc.



Ik heb met mezelf afgesproken om vandaag me nog zo te voelen, vanavond uit eten te gaan en daarna een glas wijn en morgen ben ik er klaar mee.
Daarom. Dus ga je niet nu opvreten dat zij 'gezellig' naar de dierentuin gaan, want het wás niet leuk geweest. Maar je kan het niet 'hebben' dat jullie nu buitengesloten worden, terwijl jullie niets verkeerd hebben gedaan.



Maar ook dit is kansberekening. De kans dat jullie het beter kunnen 'hebben' om niet mee te gaan is groter dan wanneer jullie meegingen en broer en kinderen thuis zouden blijven. Dat hadden schoonouders de rest van hun leven aan moeten horen, dat ze op dat moment niet voor hem kozen.



Alsof we allemaal weer 6 jaar zijn en groepjes aan het maken zijn. Haal er je schouders over op. Dit is het niet waard om je druk over te maken. Als hij de hele dag wil grijnzen en smalen dat hij gewonnen heeft en jullie niet, dan is het alleen maar makkelijker om helemaal met hem te breken. Ik verwacht morgen 6857 foto's op Facebook van hun 'o zo geweldige' dag weg met opa en oma. Let maar op. Gewoon om het er even in te wrijven. Zielig he?
Alle reacties Link kopieren
Mijn toekomstige schoonouders komen verder af te wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 25 juli 2015 @ 15:08:

Daarom. Dus ga je niet nu opvreten dat zij 'gezellig' naar de dierentuin gaan, want het wás niet leuk geweest. Maar je kan het niet 'hebben' dat jullie nu buitengesloten worden, terwijl jullie niets verkeerd hebben gedaan.



Maar ook dit is kansberekening. De kans dat jullie het beter kunnen 'hebben' om niet mee te gaan is groter dan wanneer jullie meegingen en broer en kinderen thuis zouden blijven. Dat hadden schoonouders de rest van hun leven aan moeten horen, dat ze op dat moment niet voor hem kozen.



Alsof we allemaal weer 6 jaar zijn en groepjes aan het maken zijn. Haal er je schouders over op. Dit is het niet waard om je druk over te maken. Als hij de hele dag wil grijnzen en smalen dat hij gewonnen heeft en jullie niet, dan is het alleen maar makkelijker om helemaal met hem te breken. Ik verwacht morgen 6857 foto's op Facebook van hun 'o zo geweldige' dag weg met opa en oma. Let maar op. Gewoon om het er even in te wrijven. Zielig he?



Ja dat klopt allemaal 😂😂😂 vooral dat Facebook gebeuren. Normaal op zaterdag als hij de kinderen heeft komen ze hier regelmatig zodat hij boodschappen kan doen, dat heb ik nooit een probleem gevonden hoor. Maar nu kan dat dus niet meer en tja ik laat me dan toch weer verleiden om erop te gluren.



Vandaag staat het al vol van foto's met de kinderen. Heerlijk aan het genieten van mijn gezinnetje. Ze maken mij zielsgelukkig 😂😂😂



Nou mijn kinderen zijn vandaag om niet te genieten eerlijk gezegd. We zitten al de hele middag binnen, ze zijn erg druk en de woonkamer is ontploft en voor de rest vind ik het een vrij depressieve dag 😂
quote:kate27 schreef op 25 juli 2015 @ 14:49:

[...]





Bedankt. Heel eerlijk maar ook heel kinderachtig van me wilde ik dat hij dat zou zeggen om mijn zwager eens goed te kwetsen; lekker in zijn gezicht: wij vinden je een loser en jij komt hier niet meer binnen. En dat hij zich dan lekker klote voelt!!! Zo dat is eruit 😁 en heeft meteen iedereen duidelijkheid.



Ik heb zelfs al de gedachte gehad dat als ik hem op straat zie dat ik hem dan aanrijd met mijn auto.



Oftewel ik draai momenteel helemaal door. Ik lijk wel gek.



Ik weet dat ik me moet focussen op zaken die echt belangrijk zijn, genieten van het weekend, mijn kinderen, mijn man. Ik weet dat ik daar de meeste winst voor mezelf uit kan halen maar het lukt me niet.



Ik ga ook steeds verder in een soort van slachtofferrol en baal enorm van mezelf.Ik moet een beetje grinniken om dit stukje. Meid je ben ook gewoon menselijk hoor en nu komt alle irritatie er even goed uit nu je bedenkt dat het een enorme lamlul is die ook nog eens gesteund wordt door je ouders en je man wil zich er ook niets eens meer druk om maken. Het is alsof de schellen van je ogen zijn gevallen en de verontwaardiging moet er gewoon even uit. Gewoon lekker even in je zelf mokken. Op een gegeven moment kom je er van zelf achter hoe heerlijk het is dat je je niet meer druk hoeft te maken om dit soort complexe familiemechanismes waar je toch niets aan kan veranderen. Zelfs als je schoonouders er ooit weer over beginnen zou ik ze nog doorverwijzen naar je man en ze er niet eens op aanspreken. Zonde van je energie en jouw mening wordt toch altijd gezien als onbegrip. Ga genieten van de zomer en schop even lekker tegen een kast of zo
Zorg dat jouw gedachten zo weinig mogelijk voeding krijgen. Dus niet op Facebook kijken, negeer het onderwerp als je schoonouders er over beginnen, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 25 juli 2015 @ 23:56:

[...]





Ik moet een beetje grinniken om dit stukje. Meid je ben ook gewoon menselijk hoor en nu komt alle irritatie er even goed uit nu je bedenkt dat het een enorme lamlul is die ook nog eens gesteund wordt door je ouders en je man wil zich er ook niets eens meer druk om maken. Het is alsof de schellen van je ogen zijn gevallen en de verontwaardiging moet er gewoon even uit. Gewoon lekker even in je zelf mokken. Op een gegeven moment kom je er van zelf achter hoe heerlijk het is dat je je niet meer druk hoeft te maken om dit soort complexe familiemechanismes waar je toch niets aan kan veranderen. Zelfs als je schoonouders er ooit weer over beginnen zou ik ze nog doorverwijzen naar je man en ze er niet eens op aanspreken. Zonde van je energie en jouw mening wordt toch altijd gezien als onbegrip. Ga genieten van de zomer en schop even lekker tegen een kast of zo



Het zal nog wel tijd nodig hebben om een goede manier te vinden om ermee om te gaan maar vandaag een leuke dag gehad en mijn boosheid is nog wel aanwezig maar staat niet meer op de voorgrond.



We zien allemaal waar het op uitloopt. Ik heb duidelijk een strategie in mijn hoofd om ermee op te gaan wanneer hier weer over wordt begonnen.



Ik heb geen zin om hem tegen te komen maar de kans is groot. Ik ga hem niet uit de weg en hem zeker ook niet ontlopen.



En ik moet zeker ook mezelf niet voeden door toch eens te gluren op zijn Facebook en als ik dat wel doe moet ik daar ook niet over zeiken van hij dit of hij dat.



Al zal dit verhaal nog wel een staartje krijgen hoor. Wij kunnen er wel klaar mee zijn maar zullen daar nog wel op aan worden gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven