Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
Vreemd dat niemand op het idee komt dit met jou te bepreken.

Mijn beste vriend en ik hadden ooit het plan samen op vakantie te gaan.

Het was niet eens nodig voor zijn vriendin er zelf iets van te vinden, ik kreeg onze hele vriendenkring en hun moeder (letterlijk) op mijn dak met allerlei kruisverhoren.

En dat ging over een weekje in een hotel met aparte kamers en een bewezen platonische vriendschap.

Het is gewoon bijzonder, en dat soort dingen bespreek je eerst met alle betrokkenen (dus ook iemand vrouw) door. En als er iemand niet ok is gaat het feest niet door en dan is niemand de boeman.
Of je zegt niks, en gaat over 9 maanden op kraambezoek bij babietje Dakar Accra Harare.
quote:Enn schreef op 17 april 2017 @ 21:28:

[...]



Gelijk heb je.



Maar dan hoef je toch niet naar zomaar forummers hier klote-opmerkingen te maken? Fokker of niet dat boeit me geen fok maar dan hoef je niet onaardig te worden bestaardig. Of geef jij daar nou weer geen fok om? Klote-opmerking? Waar dan??
Alle reacties Link kopieren
Daar....



Geen zin in dat spelletje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Bestaardigopzich schreef op 17 april 2017 @ 21:25:

[...]



Dan kende die man je blijkbaar goed genoeg om niets te proberen, ok?

En wtf zeg, wat een drukte om niks.

Zoals je zelf gelukkig wel goed in de gaten had was het niet als sneer bedoeld maar anderen maken er een drama van dat met wat bijschaven zo de planken op kan.

Never mind, met mij krijg je niet zo snel ruzie, wat dat betreft heb ik wel een paar andere notoire bloedzuigers voorbij zien komen hier: ik doe er niet aan mee.



En ik weet niet of je er iets van meegekregen hebt maar op Fokforum (wist niet dat het bestond maar goed) zaten gisteren wat jochies allemaal van dit soort topics te openen en -ja, ik heb het zelluf gezien, door linkjes over en weer- zich kapot te lachen om de reacties van mensen die serieus op de 'problemen' ingingen.



Uuuuren later stond alles er nog gewoon, een aantal 'typetjes' hier trapt systematisch iedereen de grond in tsja, dan ga ik toch een beetje achter mijn oor krabben van dat hele forumgebeuren...



De eerste keer dat ik met iemand mee zat te lezen was het een meisje waar ik nog voor opkwam toen iemand zei LIEG NIET!! ze zou doodziek van de anorexia zijn, zus verslaafd en dat was nog maar het begin; van A tot Z verzonnen bleek na een week of zo, aiii!



Ook dát topic is niet verwijderd terwijl men dus 1000% zeker wist dat het bs was.. ik lees met andere, wantrouwende ogen zo langzamerhand. Fietsen in Afrika kan best, in bepaalde landen. In andere landen totaal niet geloof me nou maar gewoon; daarom wil ik weten waar. Kan ik vragen stellen die ertoe doen, nu niet.

Is niet zo gek, toch? Alleen het topic met goede beautyproducten neem ik wel serieus al geldt daar dan weer: smaken verschillen.





Maak je niet druk.

Ik ga niet bij elk topic denken 'dat kan wel eens nep zijn'. Als ík denk dat het de moeite waard is voor mij om te reageren, dan doe ik dat, fake topic of niet.

Wat boeit het mij nou wat een paar rukpubers op fok met hun vrije tijd doen. In sommige van die fake topics ontstaan leuke discussies dus wat mij betreft niks aan de hand.

Laat gaan.



En ik weet heus dat je niet overal in Afrika kunt fietsen. Maar geloof mij nou dan ook, ik weet genoeg van dat continent om te weten dat het in sommige landen wel kan.



Wie zegt dat het gek is dat je vragen stelt?

Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 april 2017 @ 21:31:

fokfokkerdefokfokfok de trolololololololoooooooooL



Zo effe een liedje gewoon omdat het kan.
Afrika bestaat niet alleen uit zandvlaktes en ruige toestanden hoor
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 21:11:

Ik ga het fietsen echt niet in vraag stellen. De GPS toestellen tracken hem nu ook overal en ik ben 100% zeker dat hij zn dagen op de fiets doorbrengt. Zijn bedoeling is ook om te kunnen zeggen: Ik ben in Afrika met de fiets gaan rijden.



Maar mag ik als zijn vrouw zijnde hem als het ware verbieden die reis te maken? Het is wel duidelijk dat hij er zelf niet van gaat terugkomen. Alhoewel het me zo pijn doet dat hij zelf niet gewoon zegt van ' ik ga niet'.

Maar ik besef nu maar al te goed dat IK diegene ben die de 2 weken niet ga overleven van hartzeer.Maar heb je hem nou al verteld dat je er ongelukkig mee bent? Er zit nogal véél tussen verbieden en in stilte lijden.
quote:Bestaardigopzich schreef op 17 april 2017 @ 21:37:

[...]



Klote-opmerking? Waar dan??



Kom op zeg. Moet iemand het voor je uitspellen? Wil ik best even doen hoor. Ben in een goede bui.



Door te zeggen "trek het je niet aan" suggereer je dat E. beledigd was doordat vriendins man geen avances maakte. Alsof haar ego gekrenkt was dat die vent haar niet probeerde te versieren. En dat is een lullige opmerking.
quote:Eleonora-1 schreef op 17 april 2017 @ 21:39:

[...]





Maak je niet druk.

Ik ga niet bij elk topic denken 'dat kan wel eens nep zijn'. Als ík denk dat het de moeite waard is voor mij om te reageren, dan doe ik dat, fake topic of niet.

Wat boeit het mij nou wat een paar rukpubers op fok met hun vrije tijd doen. In sommige van die fake topics ontstaan leuke discussies dus wat mij betreft niks aan de hand.

Laat gaan.



En ik weet heus dat je niet overal in Afrika kunt fietsen. Maar geloof mij nou dan ook, ik weet genoeg van dat continent om te weten dat het in sommige landen wel kan.



Wie zegt dat het gek is dat je vragen stelt?

Ik niet.

Ok ok, ik had er een smiley achter moeten zetten dat aangaf dat het een grapje was in het allereerste berichtje; daar ging het al mis...



En ja, je hebt gelijk je weet nooit zeker of iets 'echt' is, das ook waar en beter niet drukmaken, is ook zo..
quote:Fluithaas schreef op 17 april 2017 @ 21:51:

[...]





Kom op zeg. Moet iemand het voor je uitspellen? Wil ik best even doen hoor. Ben in een goede bui.



Door te zeggen "trek het je niet aan" suggereer je dat E. beledigd was doordat vriendins man geen avances maakte. Alsof haar ego gekrenkt was dat die vent haar niet probeerde te versieren. En dat is een lullige opmerking.Werkelijk? En nee, was een grapje. Echt. Lullig grapje mss maar toch: een grapje.
quote:Bestaardigopzich schreef op 17 april 2017 @ 21:59:

[...]



Ok ok, ik had er een smiley achter moeten zetten dat aangaf dat het een grapje was in het allereerste berichtje; daar ging het al mis...



En ja, je hebt gelijk je weet nooit zeker of iets 'echt' is, das ook waar en beter niet drukmaken, is ook zo..



Ja, naatje is dat he, met alleen letters. De grootste misverstanden ontstaan op die manier hier.



No worries, alles is ok, ook sorry van mijn opvliegende reacties.



Of is het naadje....?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 17 april 2017 @ 22:04:

Of is het naadje....?Bilspleet. Met een T.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is ook zo.....
quote:NYC schreef op 17 april 2017 @ 21:19:

Maar waar bestaat jouw hartzeer nou precies uit? Gaat het enkel om het "hem missen" omdat je hem zolang niet ziet? Of omdat het zo een intensieve/bijzondere/bindende ervaring is? Of staat dat er los van?Ik denk omdat naast dit alles, zij ook ontzettend gepasseerd wordt. En dat voelt kut, natuurlijk. Dat is kwetsend.
quote:Bestaardigopzich schreef op 17 april 2017 @ 22:03:

[...]



Werkelijk? .Je wil niet weten wat ik doe als ik in een slechte bui ben
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 17 april 2017 @ 21:19:

Iemand die nog nooit een fietsreis heeft gedaan (vriendin) en nu met z'n tweetjes door de binnenlanden van Afrika wil gaan reizen? Die is gek! Of gaan ze in groepsverband? En dan nog! Over onverharde wegen, vreemd voedsel, de hitte, geen hulpploegen achter de hand, onvoorspelbare situaties, wilde dieren, mogelijke ziektes...

Begin eerst eens binnen Europa, daar zijn genoeg spannende tochten, waarbij reddingsploegen binnen een belletje nabij zijn.Als je in de buurt van Kaapstad bent is het net als Europa hoor. Hiermee wil ik zeggen dat het continent Afrika meer is dan alleen rimboe.
quote:Het-groepje schreef op 17 april 2017 @ 21:33:

Vreemd dat niemand op het idee komt dit met jou te bepreken.TO was erbij toen het plan bedacht werd, en zou zelf ook meegaan. Maar ze vindt dat ze geen tijd heeft om te trainen omdat ze werkt, dus hangt ze liever de dramaqueen uit.
quote:Eleonora-1 schreef op 17 april 2017 @ 22:04:

[...]





Ja, naatje is dat he, met alleen letters. De grootste misverstanden ontstaan op die manier hier.



No worries, alles is ok, ook sorry van mijn opvliegende reacties.





ja, platte txt... Is en blijft lastig, een emoticon vergeten kan verstrekkende gevolgen hebben maar we zijn weer goed. Opgelost, fijn!



ps: naatje met een t hoor, in die betekenis wel!
quote:Tr0tter schreef op 17 april 2017 @ 22:15:

[...]



TO was erbij toen het plan bedacht werd, en zou zelf ook meegaan. Maar ze vindt dat ze geen tijd heeft om te trainen omdat ze werkt, dus hangt ze liever de dramaqueen uit.



Nou als ik zou zeggen dat ik niet kon.

En man daarna doodleuk verder plannen met vriendin gaat maken.

Dan zou ik ook wel even wat uiig voor ne uit kunnen kijken en niet direct weten hoe te zeggen dat dat RAAR is.
quote:Fluithaas schreef op 17 april 2017 @ 22:13:

[...]





Je wil niet weten wat ik doe als ik in een slechte bui ben zou bijna zeggen: vertel!?! maar dat doe ik niet
TO, heb je al met je "vriendin" en man gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Vreemde vogel je vriendin, heeft ze niet gevraagd hoe jij je hieronder voelt??

Over je echtgenoot wil ik het niet eens hebben....



Zou voor mij een big NO zijn.
Girls compete with each other, women empower one another
Lesbisch of niet, ik zou het niet leuk vinden. En ik zou het gesprek aangaan met je partner. Vragen hoe hij erover denkt, hoe hij denkt dat het voor jou is etc. Ook bijzonder van je vriendin. Was het plan eerst dat je mee zou gaan? Ik vind je geen boeman als je je gevoelens hierover uit. Hij kan altijd nog beslissen wel te gaan als hij je gevoelens kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven