Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
Ik vind dat te ver gaan. Je mag mee...goh wat fijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je man ook voorstellen, dat het wel eenzaam word zo elke dag alleen thuis dat er elk weekend een vriend van hem blijft logeren!,
quote:chillzone schreef op 18 april 2017 @ 01:46:

Je kan je man ook voorstellen, dat het wel eenzaam word zo elke dag alleen thuis dat er elk weekend een vriend van hem blijft logeren!,



Elk weekend maar?

Ik zou er gewoon één 14 dagen lang uitnodigen .

Of 2 elk een week.



En ineens ook iemand uitnodigen voor als hij op "mannenvakantie" gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen partner meer maar een kennis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 21:11:

Maar mag ik als zijn vrouw zijnde hem als het ware verbieden die reis te maken? Het is wel duidelijk dat hij er zelf niet van gaat terugkomen. Alhoewel het me zo pijn doet dat hij zelf niet gewoon zegt van ' ik ga niet'.

Maar ik besef nu maar al te goed dat IK diegene ben die de 2 weken niet ga overleven van hartzeer.



Je hoeft het toch niet direct te verbieden? Je kunt toch ook zeggen dat je er over nagedacht hebt en dat je er veel verdriet van hebt. Omdat jij liever die tijd met hem doorbrengt. Als hij dan toch gaat, kun je je idd vragen gaan stellen. Maar ik denk dat hij schrikt en erop terugkomt. Ik zou het ook tegen mijn vriendin zeggen trouwens.



Wanneer ga je met hem praten?
quote:Annelleke schreef op 17 april 2017 @ 19:43:

[...]



Ze delen de hobby die ze daar gaan uitvoeren.Neuken?
Nooit dat mijn man op vakantie met een vriendin van mij zou willen/mogen. De kat op het spek binden is een gezegde die niet voor niks ooit bedacht is.
Heel vreemd dat jouw man en vriendin dit zelf niet hebben bedacht. Ik vind het zelfs verdacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 21:11:

Ik ga het fietsen echt niet in vraag stellen. De GPS toestellen tracken hem nu ook overal en ik ben 100% zeker dat hij zn dagen op de fiets doorbrengt. Zijn bedoeling is ook om te kunnen zeggen: Ik ben in Afrika met de fiets gaan rijden.



Maar mag ik als zijn vrouw zijnde hem als het ware verbieden die reis te maken? Het is wel duidelijk dat hij er zelf niet van gaat terugkomen. Alhoewel het me zo pijn doet dat hij zelf niet gewoon zegt van ' ik ga niet'.

Maar ik besef nu maar al te goed dat IK diegene ben die de 2 weken niet ga overleven van hartzeer.Maar heb je dit ook al duidelijk tegen hem gezegd? En waarom dan hartzeer (liefdesverdriet?)? Omdat je hem zult missen of omdat je hem toch eigenlijk niet echt vertrouwt samen met je vriendin?
Ik vind het eigenlijk best een grappig idee om je vriend mee te delen, dat je het hartstikke leuk vindt dat hij en je beste vriendin samen op reis gaan en dat je in het kader van bonding-met-vrienden-van-de-ander, voor diezelfde twee weken zijn beste vriend hebt uitgenodigd om te komen logeren, leuke uitstapjes te maken, samen lekker uit eten te gaan, etc. Ik ben benieuwd hoe hij hierop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eind dit jaar hetzelfde doen, met vriend van vriend naar de andere kant van de planeet. Gelukkig vertrouwt mijn vriend mij wel. Ik had hem graag mee, maar dat kan deze keer niet.



Als je elkaar vertrouwt zie ik geen probleem, als je elkaar niet vertrouwt, waarom ben je dan samen?
Als je op zich geen reden hebt te vrezen voor ontrouw dan zou ik er niet te moeilijk over doen. Echter is het wel jouw goed recht om aan te geven bij jouw man dat je vind dat hij te vaak van huis is en dat je derhalve eigenlijk liever hebt dat hij thuisblijft. Wat hij daar verder mee doet is aan hem, maar het geeft je wel een idee hoe hij met jouw gevoelens omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook absoluut niet op prijs stellen. Andersom zou ik het ook nooit doen. Mijn man heeft een beste vriend die ik ook al 19 jaar ken en waar ik heel goed mee op kan schieten. We doen ook regelmatig wat met zijn drieën. Ik zou echter nooit 2 weken met hem op vakantie gaan zonder mijn man, dat zou ik raar vinden en mijn man zou dat ook absoluut niet op prijs stellen.

Hij is niet zo close met mijn beste vriendinnen, maar ik zou het ook echt niks vinden als hij met een van hen zoiets van plan was.
quote:Annelleke schreef op 18 april 2017 @ 13:46:

Ik ga eind dit jaar hetzelfde doen, met vriend van vriend naar de andere kant van de planeet. Gelukkig vertrouwt mijn vriend mij wel. Ik had hem graag mee, maar dat kan deze keer niet.



Als je elkaar vertrouwt zie ik geen probleem, als je elkaar niet vertrouwt, waarom ben je dan samen?Ik neem aan dat je dat in overleg hebt afgesproken met respect voor de mening van alle betrokkenen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 april 2017 @ 13:53:

[...]





Ik neem aan dat je dat in overleg hebt afgesproken met respect voor de mening van alle betrokkenen?Ik zei dat ik ging en zij wilden mee. Vriend bleek niet mee te kunnen dus hij wenste ons veel plezier. Weinig overleg hier, als ik ergens heen wil ga ik er heen. Vriend mag altijd aansluiten als hij wil.
Dat je elkaar vertrouwt, hoeft niet te betekenen dat alles maar moet kunnen binnen een relatie. Iedereen heeft zo zijn grenzen, bij de een liggen die ergens anders, dan bij de ander, maar de meeste mensen hebben toch ergens een grens liggen. Het is fijn als je een beetje hetzelfde idee hebt over die grenzen, zodat je niet dit soort situaties krijgt. Liggen de grenzen ver uit elkaar, dan zul je toch je persoonlijke grenzen kenbaar moeten maken.



Kun je het niet eens worden en wil iemand koste wat kost over je grenzen gaan, dan kan het wel eens einde relatie betekenen.
Oeps
anoniem_233251 wijzigde dit bericht op 18-04-2017 14:05
Reden: vergeten de laatste 10 pagina's te lezen :D
% gewijzigd
quote:Annelleke schreef op 18 april 2017 @ 13:46:

Als je elkaar vertrouwt zie ik geen probleem, als je elkaar niet vertrouwt, waarom ben je dan samen?
quote:valerievaldera schreef op 18 april 2017 @ 14:02:

Dat je elkaar vertrouwt, hoeft niet te betekenen dat alles maar moet kunnen binnen een relatie.



Iedereen heeft zo zijn grenzen, bij de een liggen die ergens anders, dan bij de ander, maar de meeste mensen hebben toch ergens een grens liggen. Het is fijn als je een beetje hetzelfde idee hebt over die grenzen, zodat je niet dit soort situaties krijgt. Liggen de grenzen ver uit elkaar, dan zul je toch je persoonlijke grenzen kenbaar moeten maken.



Kun je het niet eens worden en wil iemand koste wat kost over je grenzen gaan, dan kan het wel eens einde relatie betekenen.+10000
Alle reacties Link kopieren
Wat is er eigenlijk mis met gewoon verbieden. Altijd dat bange gedoe om misschien wel jaloers over te komen of een bitch te zijn. Jij staat aan het roer in je leven.

Ik zou hem de simpele Keuze stellen. Wil je met een kennis op vakantie of met je bloedeigen vriendin? waarom heb je anders samen een relatie ? Om ervaringen te delen, liefde te delen en samen te groeien! Ik zou zeggen: groei maar samen met je bff in Afrika en tot nooit meer ziens. Graag of niet: hakuna matata.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
quote:lautje87 schreef op 18 april 2017 @ 23:20:

Wat is er eigenlijk mis met gewoon verbieden.Serieus? De man van TO is volwassen, die is vrij om te gaan en staan waar hij wil en met wie. Je kunt iemand iets niet verbieden, je kunt er hooguit consequenties aan verbinden als hij toch zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat zal bij mij niet gebeuren hoor. Leuk dat ze dat willen doen maar het is met mij of anders niet. Dan gaan ze maar met iemand anders...
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nou al met je man er over gehad wat het met je doet?
Appels kun je eten, peren wel
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 21:11:

Het is wel duidelijk dat hij er zelf niet van gaat terugkomen. Alhoewel het me zo pijn doet dat hij zelf niet gewoon zegt van ' ik ga niet'.

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind het zo onsolidair dat hij niet gewoon zegt: Dit jaar ga ik niet. Ik wacht een jaar tot mijn vrouw mee kan, goed getraind en wel.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd waarschijnlijk maar ik zou hier denk ik ook wel beetje moeite mee hebben alhoewel ik binnen een relatie partner altijd vrij laat maar het feit dat je hier een topic over opent zegt ook wel wat. Vertrouw je je man of is er ooit iets voorgevallen bij hem of die betreffende vriendin waardoor je er beetje argwanend instaat. Het regeltje, ik mag mee, viel me trouwens gelijk op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven