Mijn man wil/gaat op reis met mn beste vriendin

17-04-2017 19:03 455 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn man en ik zijn 1 jaar getrouwd, 5 jaar samen. Hij fietst enorm veel en gaat van tijd tot tijd met enkele vrienden op fietstripjes van 3 tot 10 dagen. Dat is nu eenmaal iets wat hij super graag doet. Reizen is onze gezamelijke hobby en samen hebben we wel al een deel van de wereld gezien. Nu wil mn beste vriendin, die hij ook zeer goed kent, graag eens iets zot doen, en een fietsreis maken, met hem. 2 weken naar Afrika is het plan. Ik mag mee, maar door mijn job is het niet mogelijk om daarvoor te beginnen trainen.

Man en vriendin gaan dus samen weg, 2 weken op fietsvakantie met de rugzak door Afrika. Het idee maakt me ondertussen letterlijk ziek. Ik wil helemaal niet de boeman zijn en zeggen dat ze niet mogen dus ik slik mn woorden in. Laat ik ze vertrekken? Hij is met zn vrienden al een 25-tal dagen weg, dat er nog bij? Ik ben er echt ziek van.
quote:pejeka schreef op 17 april 2017 @ 19:15:

Ik vind het een raar plan van je man. Snap best dat hij een keer die fietstocht wil maken als dat zijn passie is, maar dan zou ik, als ik hem was, tegen die vriendin hebben gezegd: Joh, vermaak je, maar ik ga liever met mijn eigen vrouw, over een jaartje is ze genoeg getraind, dus dan doe ik het liever met haar.Waarom moet je alles perse alleen met je partner doen? Bovendien gaat het hier om een hobby. Dat is toch iets persoonlijks? Waarom dat perse met je partner doen?
...
quote:Monaloisa schreef op 17 april 2017 @ 19:08:

Gewoon wat van zeggen, anders blijft dit knagen aan je. Vooral ná de fietstocht.



Het is ook wel een beetje bezopen, vind ik.Ach, toen ik net serieus verkering had met mijn (huidige) man ben ik op vakantie gegaan met een vriend, samen in een kruiptentje. Was al tijden afgesproken, en mijn man had er helemaal geen problemen mee. Maar ik heb hem wel eerst even gevraagd wat hij ervan vond, dat dan weer wel.
Bijzonder hoe veel direct aannemen dat TO er ziek van is omdat ze bang is voor ontrouw.



Is dat zo TO?
Is het echt nodig om hiervoor te trainen? Ik zou alsnog gewoon meegaan hoor, desnoods ga je bij hem op het stuur zitten als je even niet meer kan. Maar zo makkelijk kwamen ze echt niet van me af hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 17 april 2017 @ 19:16:

Ik zou het echt HEEEEEEL erg raar vinden als mijn man en mijn beste vriendin zouden aankondigen samen op vakantie te gaan. Al redelijk grensoverschrijdend dat ze het voor zouden stellen.



En dat heeft niet eens zozeer te maken met dat ik bang zou zijn dat ze iets met elkaar zouden doen ofzo, maar dat ik me een beetje buitengesloten zou voelen. Ook al kan je niet mee, dan zou de normale gang van zaken mi zijn dat niemand gaat, hoe jammer dat ook is.Dit.
quote:Amand_ schreef op 17 april 2017 @ 19:12:

Volgens mij schrijft TO nergens dat ze bang is voor ontrouw.+1 Ik zou daar ook niet bang voor zijn, maar zou het geen prettig idee vinden al helemaal niet omdat man en vriendin niet gevraagd hebben hoe to hierover denkt!
quote:Bblientje schreef op 17 april 2017 @ 19:18:

Is het echt nodig om hiervoor te trainen? Ik zou alsnog gewoon meegaan hoor, desnoods ga je bij hem op het stuur zitten als je even niet meer kan. Maar zo makkelijk kwamen ze echt niet van me af hoor Huur gewoon een elektrische fiets
quote:TinyBel schreef op 17 april 2017 @ 19:16:

[...]





14 dagen nachten alleen in een tentje of een hotelletje met de beste vriendin van je vrouw ...

Moet er een tekening bij gemaakt worden?



Tenzij die vrouw 100 % zeker lesbisch is, zou ik ze toch nooit alleen laten gaan.Ik denk dan altijd; 'zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 19:17:

[...]



Zelfs dan kan er nog wat gebeuren. Lesbische vrouwen willen misschien ook wel eens wat anders.Dat betwijfel ik
TO mag mee hè.
Wat is het probleem dan? Neem gewoon een elektrische fiets mee met extra accu's als je conditie zo slecht is.
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 19:20:

Wat is het probleem dan? Neem gewoon een elektrische fiets mee met extra accu's als je conditie zo slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel gaan ze fietsen op een dag? Hoe is het landschap?



Fiets je nu ook wel of helemaal niet?
quote:Star schreef op 17 april 2017 @ 19:19:

TO mag mee hè.Ja, hoe ik die zinsnede nou weer op moet vatten weet ik nog steeds niet .
quote:sassa_82 schreef op 17 april 2017 @ 19:18:

[...]



+1 Ik zou daar ook niet bang voor zijn, maar zou het geen prettig idee vinden al helemaal niet omdat man en vriendin niet gevraagd hebben hoe to hierover denkt!Dat weten we nog helemaal niet. Dat heeft to nog niet uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Als jij er niks van zegt, weten zij ook van niks. Ik zou denk ik maar eerlijk zijn en misschien een fikse ruzie riskeren, want echt blij zou ik er ook niet van worden. Het zal wel een toffe reis worden, die zij dus samen delen, die ervaring. Hoezo denkt jouw man dat dit wel kan?
quote:Rusticaa_ schreef op 17 april 2017 @ 19:20:

Wat is het probleem dan? Neem gewoon een elektrische fiets mee met extra accu's als je conditie zo slecht is.Ja goed plan. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Amai,zoveel reacties :-)

Mn man heeft inderdaad een superbaan waarbij hij elke dag rond 15uur thuis is en veel kan trainen. Mn vriendin staat in het onderwijs en heeft ook die tijd.

Ik ben voornamelijk ziek van het idee dat het belangrijker is voor hem om 14 dagen een fietstocht te doen, dan om iets te doen met mij. OK, ik heb de keuze gehad, maar dat lukt gewoon niet om mee te gaan. En ik haat fietsen. Zij zijn ineens zo enthousiast, is zo moeilijk om daar dan in tussen te komen.

Daarna gaan we samen op reis, dat heb ik direct duidelijk gemaakt.

Ik denk dat ik het te ver heb laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Die gaan de sterren van de Afrikaanse hemel neuken, wat ik je brom.
Ab imo pectore
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:23:

Amai,zoveel reacties :-)

Mn man heeft inderdaad een superbaan waarbij hij elke dag rond 15uur thuis is en veel kan trainen. Mn vriendin staat in het onderwijs en heeft ook die tijd.

Ik ben voornamelijk ziek van het idee dat het belangrijker is voor hem om 14 dagen een fietstocht te doen, dan om iets te doen met mij. OK, ik heb de keuze gehad, maar dat lukt gewoon niet om mee te gaan. En ik haat fietsen. Zij zijn ineens zo enthousiast, is zo moeilijk om daar dan in tussen te komen.

Daarna gaan we samen op reis, dat heb ik direct duidelijk gemaakt.

Ik denk dat ik het te ver heb laten komen.



Scooter huren en er achteraan.

Of auto huren en sightseeiing doen. Afspraak 's middags of 's avonds bij 't volgende hotel.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoveChocolate schreef op 17 april 2017 @ 19:23:

Ik denk dat ik het te ver heb laten komen.Dat denk ik ook ja. En nu zit je met de gebakken peren.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij 25 dagen met vrienden gaat en 14 dagen met je vriendin zou mij op zich al storen.

Plus inderdaad het gevoel van buitengesloten te zijn.

Je wil toch niet alle leuke dingen missen.



Ik weet niet hoe je gereageerd hebt toen ze afkwamen met het voorstel maar ik denk dat het veel beter voor jezelf gaat zijn en ook voor je relatie (met man en vriendin) dat je aangeeft dat je dit echt geen leuk idee lijkt.

Dat ze hier zelf niet aan denken en het dan uitstellen of zo plannen dat jij mee kan zou mij ook storen.



Je hoeft zelfs geen boeman te spelen. Gewoon op een rustige toon zeggen dat je het toch lastig vind is voldoende.

Als je een goede relatie hebt, gaat je man ook rekening houden met jou gevoel en stelt hij het als dat nog kan uit.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar wel bespreekbaar maken naar je man toe dat je er een knoop van in je maag krijgt
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 17 april 2017 @ 19:17:

[...]





Waarom moet je alles perse alleen met je partner doen? Bovendien gaat het hier om een hobby. Dat is toch iets persoonlijks? Waarom dat perse met je partner doen?



Hoeft ook niet. Als die man lekker een keer met een paar vrienden naar Spanje zou willen om in Camp Nou een voetbalwedstrijd mee te maken en er een paar dagen vakantielol aan vast te knopen: doen.



Maar dat vind ik dan weer nét iets anders dan een paar weken met een vriendin de wildernis van Afrika ontdekken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven