Mijn partner blowt.. is verslaafd

29-09-2015 08:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag mijn verhaal hier doen. Mijn partner blowt al sinds zijn 15e, hij blowt momenteel de zwaarste wiet soort. Elke avond als hij thuis is dan rookt hij er 1 á 2 alleen. Ik blow zelf niet, heb in het verleden wel geblowd maar ben hier over heen gegroeid (volwassen geworden). Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik vind dat hij "verslaafd" is en het fijn vind als hij verminderd/stopt. Hij wil dit niet erkennen en ziet de ernst er niet van in.Hij heeft een drukke baan en blowt om te kunnen ontspannen. De ene keer zegt hij dat hij wel stopt de andere keer weer niet, ook gaf hij aan dat hij zichzelf nog ziet blowen als hij kinderen heeft. Er zijn momenteel veel veranderingen op zijn werk, hij wil gaan proberen om te verminderen, maar pas vanaf november. Ik heb het gevoel dat hij het uitstelt en het nog steeds wil ontwijken. Verminderen betekent voor hem 2 a 3 keer in de week blowen.



Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, en wat zouden jullie doen in deze situatie?
Hij wil niet, dus hij wil niet. Klaar. Kun jij ermee leven prima kun je er niet mee leven dan weet je wat je moet doen
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Ik zou opstappen en zoeken naar een man die - net als jij - volwassen is en niet vlucht voor het volwassen leven. "drukke baan", sure, don't we all? De gedachten aan kinderen met zo'n lethargische puber... brrr.

En "verslaafd" zou ik zonder aanhalingstekens schrijven hoor, daar is niets 'bij wijze van spreken' meer aan. Veel succes, lijkt me niet makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Jij kan wel iets willen maar hij is geen marionet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat zouden jullie doen vraag je.

Nou ik ben anti-drugs (en overmatig alcoholgebruik, gokken, etc) dus ik zou er klaar mee zijn.

Ik weet helaas uit ervaring hoe het is om te leven met mensen die ergens aan verslaafd zijn / junkengedrag vertonen. Dit moet je imo niet willen en al helemaal geen kinderen aan blootstellen.

Let wel, verslavingsgevoeligheid gaat niet zomaar over he.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen en op zoek naar iemand die wel volwassenen het leven staat. Hier ga je vroeg of laat compleet tegenaan lopen en dan kan het maar beter nu zijn nu er nog geen kinderen zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Doet ie lastig als hij stoned is? Blowt hij jouw geld op? Ligt ie de hele dag stoned op de bank te blowen en te gamen? Vreet hij dagelijks de koelkast leeg?
Alle reacties Link kopieren
Als hij elke dag een of twee biertjes of glazen wijn zou drinken om bij te komen van zijn drukke baan, zou je het dan minder erg vinden?
Wat ik zou doen? Geen energie in hem steken maar hárd nadenken over of ik wel een relatie wil met iemand die verslaafd is.
quote:prik schreef op 29 september 2015 @ 08:59:

Als hij elke dag een of twee biertjes zou drinken om bij te komen van zijn drukke baan, zou je het dan minder erg vinden?Ten eerste is dat niet te vergelijken. Van 1 of 2 biertjes word een mens niet gek anders qua gedrag. Al zou ik elke dag 2 ook teveel vinden. Een blowverslaving wordt echt structureel onderschat, dat ten tweede.
Oh ja, ik vergeet nog m'n stokpaardje: als iemand zegt of laat zien hoe hij ergens over denkt, geloof hem dan ook. Ga er niet iets van maken wat beter in jouw straatje past. In dit geval: hij wil niet stoppen met blowen, ook niet als er

kids zijn. Als jij dat niet ok vindt, wegwezen.
In mijn opzicht:

Verslaving = een innerlijke leegte opvullen = vluchten van jezelf = gebrek aan eigenwaarde = geen relatiemateriaal.

Ik zou zeggen: er zijn genoeg mannen die zichzelf wel wat waard vinden. En die jou dus waard zijn.

Laat hem lekker zijn hersens kapotpaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 29 september 2015 @ 09:00:

Ten eerste is dat niet te vergelijken. Van 1 of 2 biertjes word een mens niet gek anders qua gedrag. Iemand die al jarenlang dagelijks blowt wordt daar ook niet echt anders van qua gedrag. En genoeg 'beschaafde' mensen die dagelijks een paar wijntjes drinken, terwijl alcohol in vergelijking met wiet een harddrug is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen partner willen die aan de (soft)drugs zit.

Hij wil er niet mee stoppen, dan kun jij dus de keuze maken te stoppen met de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een korte relatie gehad met iemand die ook al blowde vanaf zijn 15e. Lethargische puber is de juiste omschrijving voor hoe hij was. Ik ben hard weggerend.
quote:prik schreef op 29 september 2015 @ 09:04:

[...]



Iemand die al jarenlang dagelijks blowt wordt daar ook niet echt anders van qua gedrag. En genoeg 'beschaafde' mensen die dagelijks een paar wijntjes drinken, terwijl alcohol in vergelijking met wiet een harddrug is.

Dat is gewoon niet waar.

Lees de site van Jellinek er maar op na. Procentueel gezien zijn veel meer cannabisgebruikers verslaafd in verhouding tot al alcoholgebruikers. Er zijn dus van het aantal mensen dat alcohol drinkt procentueel minder mensen verslaafd aan alcohol dan van alle blowers er mensen verslaafd zijn aan blowen.



Alcohol levert meer risico's op in het verkeer en één keer teveel drinken kan dodelijk zijn, dat is bij wiet niet zo. Maar het gaat vooral over de mate waarin. Dagelijks een wijntje is nog matig gebruik, dagelijks blowen valt niet onder matig gebruik. En bij blowen worden de problemen fors meer (net als bij alcohol) wanneer er geen sprake is van matig gebruik. En die problemen worden onderschat.



Dagelijks een paar wijntjes zou ik ook niet aanraden. Dagelijks blowen evenmin.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 29 september 2015 @ 09:04:

[...]



Iemand die al jarenlang dagelijks blowt wordt daar ook niet echt anders van qua gedrag. En genoeg 'beschaafde' mensen die dagelijks een paar wijntjes drinken, terwijl alcohol in vergelijking met wiet een harddrug is.Ik denk niet dat het hier gaat om het roken van een joint per sé maar het feit dat hij eraan verslaafd is. Ik zou ook aanraden om een alcoholverslaafde te verlaten, als die zo duidelijk aangeeft er niet mee te willen stoppen, ook niet als er kinderen komen. De verslavingsgrens ligt bij alcohol voor mannen alleen iets hoger, dus vergelijk het met het drinken van 5 bier, stelselmatig, elke avond, en daar verslaafd aan zijn. Ook dan zou ik zeggen: run!
Alle reacties Link kopieren
Van dagelijks blowen ga je je wel degelijk anders gedragen. Het is een hardnekkige verslaving waar mensen vaak de ernst ervan niet inzien.

De liefde voor een junk ebt uiteindelijk wel weg want jij gaat verder met je leven en hij blijft stilstaan.
Ja en?
Uitstellen doet hij zeker, hij wil niet stoppen. Aan jou de keus. Hoeveel last heb je ervan? Vind je het eigenlijk een sukkel, omdat hij blowt? Wil je kinderen met deze man? Hoe zie je de toekomst, met een blowende partner? Is het hinderlijk heb je er last van, of valt het wel mee?

Het is dus niet de vraag wat wij zouden doen in deze situatie, het is aan jou, hoeveel last heb jij ervan, want hij zal niet veranderen, dat is wat hij zegt, als je blijft accepteer je zijn blowen, en als je het niet kan accepteren dan is er nog een andere keus.
Ik heb evenmin problemen met af en toe blowen. Een keer in het weekend, enz. Zelfde geldt voor alcohol. Geen problemen met matig gebruik. Een partner die dagelijks een biertje uit de koelkast trekt hoef ik ook niet. Een partner die wekelijks dronken thuis komt ook niet. En een partner die dagelijks of meerdere keren per week blowt hoef ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen zulke mensen dat dan op vakantie? Je kan toch niet overal aan wiet of hasj komen?



Verder: Hij is duidelijk in wat je van hem kan verwachten, aan jou de keus of je het ziet zitten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie samen?



Als dit voor jou niet goed voelt, dan weet je genoeg.

Denk je dat je elke dag in staat zult zijn iets te accepteren wat niet goed voelt?

Dat kost heel veel energie...
Be happy, it drives people crazy ;)
quote:boebezoebe schreef op 29 september 2015 @ 09:18:

Hoe doen zulke mensen dat dan op vakantie? Je kan toch niet overal aan wiet of hasj komen?



Verder: Hij is duidelijk in wat je van hem kan verwachten, aan jou de keus of je het ziet zitten.

Ten eerste: dat neem je echt vrij makkelijk mee als je wilt.



Ten tweede: een verslaving wil niet zeggen dat je áltijd gebruikt. Er zijn genoeg verslaafden die zeggen 'maar op vakantie gebruikte ik ook niks, zie je wel dat ik niet verslaafd ben?' En dat is onzin. Want op vakantie heb je al genoeg ontspanning en is het niet zo nodig om te ontsnappen. Fysiek is wiet nauwelijk verslavend, mensen blijven vaak gewoon roken dus de nicotine krijgen ze wel binnen, en als je geen stress hebt heb je ook minder behoefte aan blowen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen zulke mensen dat dan op vakantie? Je kan toch niet overal aan wiet of hasj komen?



Gaan vaak niet op vakantie (hangen liever op thuis op de bank) of blijven binnen NL.



Als hij niet wil stoppen, is het aan jou de keuze of jij daar mee kan leven. Succes!
Mensen gaan niet stoppen met middelen gebruik omdat een ander het wil, ze moeten het zelf echt willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven