Mijn partner blowt.. is verslaafd

29-09-2015 08:52 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag mijn verhaal hier doen. Mijn partner blowt al sinds zijn 15e, hij blowt momenteel de zwaarste wiet soort. Elke avond als hij thuis is dan rookt hij er 1 á 2 alleen. Ik blow zelf niet, heb in het verleden wel geblowd maar ben hier over heen gegroeid (volwassen geworden). Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik vind dat hij "verslaafd" is en het fijn vind als hij verminderd/stopt. Hij wil dit niet erkennen en ziet de ernst er niet van in.Hij heeft een drukke baan en blowt om te kunnen ontspannen. De ene keer zegt hij dat hij wel stopt de andere keer weer niet, ook gaf hij aan dat hij zichzelf nog ziet blowen als hij kinderen heeft. Er zijn momenteel veel veranderingen op zijn werk, hij wil gaan proberen om te verminderen, maar pas vanaf november. Ik heb het gevoel dat hij het uitstelt en het nog steeds wil ontwijken. Verminderen betekent voor hem 2 a 3 keer in de week blowen.



Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, en wat zouden jullie doen in deze situatie?
Waarom kies je voor een stoner als je geen stoner wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:gumball80 schreef op 29 september 2015 @ 09:37:

Mensen gaan niet stoppen met middelen gebruik omdat een ander het wil, ze moeten het zelf echt willen.



Dit dus.



Je kunt maar 2 dingen doen, het accepteren of het niet accepteren.

Lastig hoor, Ik wens je sterkte.

Probeer eens heel goed uit te vinden wat jij echt wil in je leven.

En of je met iemand die zo met zichzelf omgaat, samen wilt zijn.
Be happy, it drives people crazy ;)
Doet die van mij ook. (half jointje per avond)



Liever dit dan de kilo's Ritalin, pijnstillers en AD die hem voorgeschreven werden, de afgelopen 15 jaar.



Prima vader, goede baan, al 10 jaar naar tevredenheid in leidinggevende functie bij werkgever, rijk sociaal leven, lieve, zorgzame en attente man met goed stel hersens van in de 40.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren ook de zwaarste wietsoorten gerookt, ouders zaten toen constant achtermij aan met je bent verslaafd en je moet minderen enz maar ik zag er toen ook niet zo de ernst van in (was eigelijk hardstikke verslaafd). Zei toen vaak dat ik zou minderen om anderen gerust te stellen en soms wou ik dat zelf ook maar deed het eigelijk nooit of maar voor eventjes.. Ben uiteindelijk haast gestopt toen ik er niet meer lekker van werd. En helemaal toen ik in verwachting was.

Veel van mijn vrienden waar ik toen mee blowde doen het nog altijd dagelijks anderen af en toe en dat is gewoon bij hun leven gaan horen.

Mijn partner blowt sinds kort ook opeens weer af en toe na jaren gestopt te zijn, niks mis mee vind ik zelf.



Wiet is een plant die zich met een mens kan vergroeien en het klinkt alsof dit bij jou vriend ook het geval is. Klinkt niet alsof hij er echt vanaf wil nee.. Ik zou maar wennen aan het idee dat hij altijd zal blijven blowen ookal is het weinig of zijn er periodes dat hij het niet meer doet.

Vraag jezelf dus goed af of je ermee kan leven.
Alle reacties Link kopieren
- Je vriend heeft een gewoonte waar jij je aan ergert.

- Vraag jezelf af, kun jij je daar overheen zetten? aangezien hij al aangeeft zelf er niet mee te willen stoppen.

- Als jij je niet over je ergernis kunt zetten, dan zal die alleen maar groeien en uitbreiden. Dan kun je beter nu bij hem weggaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Annelaure schreef op 29 september 2015 @ 09:42:

Waarom kies je voor een stoner als je geen stoner wil?Omdat ze vroeger zelf gezellig mee zat te stomen, maar ze doet het niet meer en hij wel.
quote:jaw schreef op 29 september 2015 @ 09:52:

- Je vriend heeft een gewoonte waar jij je aan ergert.

- Vraag jezelf af, kun jij je daar overheen zetten? aangezien hij al aangeeft zelf er niet mee te willen stoppen.

- Als jij je niet over je ergernis kunt zetten, dan zal die alleen maar groeien en uitbreiden. Dan kun je beter nu bij hem weggaan.

En hem voor het blok zetten gaat niet helpen, dan gaat hij het stiekem doen.

Denk inderdaad goed na of je echt niet met zijn blowgewoonte kan leven, misschien is het mogelijk om er afspraken over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen? Ik was al nooit wat met hem begonnen. Je wist dat hij dit deed toen je wat met hem kreeg, dan kan je nu niet opeens verwachten dat hij zijn gedrag verandert. En dat zal hij ook niet doen, want hij wil niet. Aan jou de keus of je hiermee wil leven, of toch de relatie wil beeindigen.



Wietverslavingen worden vaak onderschat. Ik heb een huis gedeeld met een vriend die een stevige stoner was en daar was op den duur niets leuks meer aan. De hele dag lag hij op zijn reet, hij deed niets met zijn leven, hij vervuilde, en een leuk mens was hij ook niet meer. Toen hij vanuit ons huis begon te dealen ben ik vertrokken. Ik heb er nog steeds geen bezwaar tegen als iemand af en toe eens blowt, net zoals ik het prima vind als iemand af en toe alcohol drinkt. Maar iemand die dagelijks blowt, en dan ook nog krachtige wiet, nee.
Alle reacties Link kopieren
Het is aan jou wat je hiermee doet. Hij gaat niet stoppen, dat is duidelijk. Kan je hiermee leven?

Ja: Accepteer zijn gedrag

Nee: Ga weg bij hem
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het prima vinden als het een kinderloze lat-relatie betrof,

dan heeft ieder zijn eigen huis en doet zijn eigen ding.

Maar ik zou nooit samen kunnen wonen met iemand die blowt, en zeker geen kinderen daarmee hebben.





Maar zoals een eerdere post hier staat, voor sommigen is het blijkbaar geen probleem.

Dus de beslissing is aan jou,

zet alleen wel uit je hoofd dat hij er ooit mee gaan stoppen voor jou.

Want met een verslaving stoppen lukt alleen als je het voor jezelf doet.
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic praat je al over uitmaken.... waarom heb je dat nog niet gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 29 september 2015 @ 09:47:

Doet die van mij ook. (half jointje per avond)



Liever dit dan de kilo's Ritalin, pijnstillers en AD die hem voorgeschreven werden, de afgelopen 15 jaar.



Prima vader, goede baan, al 10 jaar naar tevredenheid in leidinggevende functie bij werkgever, rijk sociaal leven, lieve, zorgzame en attente man met goed stel hersens van in de 40.Fijn voor jou en je man dat dit zo werkt. Ik denk echter dat jullie een uitzondering zijn en dat blowen over het algemeen geen positief effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet kunnen om bij iemand te blijven die verslaafd is aan cannabis. Ik heb van dichtbij meegemaakt dat het echt heel veel kapot kan maken. Het is een verslaving en het heeft niets te maken met drukte op het werk. Hij gaat alleen afkicken als hij het echt wil. Jij hebt in het motivatie proces wel een rol, maar niet als het gaat om de keuze om af te kicken. Besluit hij af te kicken, dan kun je natuurlijk hem steunen.



Het slechste idee zou nu wel zijn om samen kinderen te krijgen. Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Overigens lees ik in de OP dat je zegt dat je "eroverheen gegroeid bent" en dus "volwassen geworden" bent. Zijn jullie op andere vlakken ook uit elkaar gegroeid? Is hij op andere vlakken ook "onvolwassen"? Want dan is dat blowen misschien niet het grootste probleem, maar passen jullie gewoon niet meer goed bij elkaar.
Een ex-collega van me heeft vroeger heel veel joints gerookt en heeft daar nu erg spijt van; hij is sloom en traag van begrip geworden daardoor, zijn hersenen zijn aangetast door die troep.

Reden genoeg om ermee te stoppen lijkt me.
Ik heb geen problemen met nu en dan blowen, maar dagelijks zou ik niet trekken. Ik ken ook mensen die 20jr lang dagelijks hebben geblowd en dat merk je wel degelijk. Sloom en hun brein werkt lang niet zo snel als mensen die niet blowen.
quote:zomaardus schreef op 29 september 2015 @ 10:25:

[...]





Fijn voor jou en je man dat dit zo werkt. Ik denk echter dat jullie een uitzondering zijn en dat blowen over het algemeen geen positief effect heeft.



Oké, kan. Mijn vriendin die vanwege een auto-ongeluk verlamd is tot net onder haar middel en ondraaglijke pijn lijdt en stuiptrekkingen heeft, denkt daar weer heel anders over sinds ze medicinale wiet mag roken. Die slaapt nu tenminste weer.



Cannabis heeft meer positieve effecten dan over het algemeen bekend is. Helaas heeft de farma-maffia een groot belang in het zo min mogelijk belichten van de goede effecten en gelooft het gros liever in de slechte verhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheJoker schreef op 29 september 2015 @ 11:23:

[...]





Oké, kan. Mijn vriendin die vanwege een auto-ongeluk verlamd is tot net onder haar middel en ondraaglijke pijn lijdt en stuiptrekkingen heeft, denkt daar weer heel anders over sinds ze medicinale wiet mag roken. Die slaapt nu tenminste weer.



Cannabis heeft meer positieve effecten dan over het algemeen bekend is. Helaas heeft de farma-maffia een groot belang in het zo min mogelijk belichten van de goede effecten en gelooft het gros liever in de slechte verhalen.Dat cannabis medisch gebruikt kan worden is volgens mij vrij algemeen bekend. Ik ken meerdere mensen die er baat bij hebben, terwijl reguliere pijnstillers niet hielpen, en ik vind het heel fijn voor ze dat ze nu een middel hebben gevonden dat wel helpt. Maar ik zie wel verschillen tussen verantwoord medisch gebruik en overmatig de stoner uithangen. Net zoals "gewone" pijnstillers mensen goed kunnen helpen, maar bij verkeerd gebruik verslavend en ongezond kunnen zijn. Als je het verantwoord en met mate gebruikt is cannabis niet de monsterlijke rotzooi die er vaak van wordt gemaakt, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf gezien wat een verslaving met iemand kan doen. Helemaal onschadelijk is het zeker niet.
quote:cerulli schreef op 29 september 2015 @ 11:30:

[...]



Dat cannabis medisch gebruikt kan worden is volgens mij vrij algemeen bekend. Ik ken meerdere mensen die er baat bij hebben, terwijl reguliere pijnstillers niet hielpen, en ik vind het heel fijn voor ze dat ze nu een middel hebben gevonden dat wel helpt. Maar ik zie wel verschillen tussen verantwoord medisch gebruik en overmatig de stoner uithangen. Net zoals "gewone" pijnstillers mensen goed kunnen helpen, maar bij verkeerd gebruik verslavend en ongezond kunnen zijn. Als je het verantwoord en met mate gebruikt is cannabis niet de monsterlijke rotzooi die er vaak van wordt gemaakt, dat ben ik met je eens. Maar ik heb zelf gezien wat een verslaving met iemand kan doen. Helemaal onschadelijk is het zeker niet.



Zeker niet. Maar die verantwoording ligt dan -net als bij reguliere medicatie- bij de gebruiker en maakt het niet per definitie een slecht middel.



Om voor mijn partner te spreken; die heeft nekklachten overgehouden na een auto-ongeluk toen hij jong was. Heeft daardoor lang slaapproblemen en concentratiestoornissen gehad. Die man hebben ze volgedouwd met pijnstillers en omdat hij in de put raakte kreeg hij daarna ook nog eens heftige AntiDepressivia, slaappillen en Ritalin, Dit was veel schadelijker dan het halve jointje dat hij rookt. Laat staan wat al die idiote diagnoses met zijn zelfvertrouwen heeft gedaan.



Dan liever een half jointje. Ik heb er geen moeite mee.
Ik heb vanaf m'n 18e tot m'n 26e dagelijks geblowd, gewoon voor t lekkere vooral na een drukke dag op m'n werk was het voor mij fijn ontspannen. Ik zat niet lethargisch op de bank mezelf te vervuilen oid en zei ook altijd dat ik niet verslaafd was.

En weet je, dat was ik ook niet want toen ik het zat was ben ik zonder problemen cold turkey gestopt.

Ik geloof wel dat mensen er verslaafd aan zijn en zich niet fijn meer gedragen (alsin junkgedrag) net zoals ik geloof dat er mensen zijn zoals ik waar je echt niet aan merkt wat ze in hun vrije tijd roken.

Nergens merk ik aan dat mijn hersenen traag zijn geworden of dat ik andere schade heb opgelopen.

Wat m'n punt is, de ene gebruiker is de andere niet en ik denk dat je voor jezelf helder moet hebben wat jij nou wil.

Probeer je vriend niet te veranderen want je wist waar je aan begon toen je wat met hem kreeg, je kan hooguit je zorgen/irritatie met hem bespreken en van daaruit verder kijken wat de beste oplossing is voor jullie beide.

T klinkt trouwens alsof je mijn ex-man beschrijft haha wel verslaafd maar absoluut geen junk.
Los van de 'is wiet nu wel of niet goed'-discussie: je vriend heeft overduidelijk een stevige verslavingsgevoeligheid. Nu zijn het de joints, straks is het misschien een game, gokken of alcohol. Allemaal manieren om te ontsnappen van 'een zware baan', 'een druk gezin' of 'een moeilijk kind'.



De vraag is of jij het gaat trekken om om te gaan met een man die zo verslavingsgevoelig is. Die bij stress-situaties ervoor kiest om te ontsnappen en te vluchten. Verhuizing, verbouwing, bevalling, kinderen, veranderingen op het werk, ouders/broers/zussen/ooms/tantes/neefjes/nichtjes waar het slecht mee gaat of die ziek zijn, financiële tegenslag... Allemaal dingen die stress kunnen veroorzaken. En dus allemaal dingen die jij in je eentje zult gaan moeten opknappen, want je vriend zal waarschijnlijk vluchten in zijn verslaving. Of dat nou wiet, gamen, gokken, alcohol of wat dan ook is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend blowde ook ontzettend veel, elke dag wel een paar jointjes. Maar, hij kon nog steeds goed functioneren, werkte hard. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik tegen hem gezegd dat ik t fijn zou vinden als hij zou minderen of zou stoppen. Ben op dit moment 5 maanden zwanger en hij is nu geminderd, van een paar jointjes per dag naar 1 of 2 jointjes per week.



Als hij van je houdt, dan gaat hij proberen om te minderen of te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ja Celine, dat is heel mooi, de vraag is of haar vriend dat kan

en wat er allemaal naar boven komt als hij stopt

Fijn dat het bij jullie goed gaat!
Be happy, it drives people crazy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, daar heb je gelijk in hoor! Ik hoop dat het bij hun ook goedkomt.
quote:CelineDG schreef op 29 september 2015 @ 14:23:

Mijn vriend blowde ook ontzettend veel, elke dag wel een paar jointjes. Maar, hij kon nog steeds goed functioneren, werkte hard. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, heb ik tegen hem gezegd dat ik t fijn zou vinden als hij zou minderen of zou stoppen. Ben op dit moment 5 maanden zwanger en hij is nu geminderd, van een paar jointjes per dag naar 1 of 2 jointjes per week.



Als hij van je houdt, dan gaat hij proberen om te minderen of te stoppen.Laten we over een jaar verder praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven