Mijn relatie met mijn sigaret.

15-09-2015 13:58 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, klinkt raar, weet ik..maar ik zou zo graag willen stoppen met roken, en dat lukt mij doorgaans steeds niet.

Nu komt stoptober eraan, de maand oktober waarin heel Nederland moet proberen 28 dagen te stoppen met roken, Google maar, en je zult het vinden...maar nu het volgende..zijn er rokers onder ons, die net als mij ook willen stoppen,? doe dan met met mij mee, hier..!

Op deze pijler!

Kunnen we elkaar helpen, steunen..net als hoe we dat samen doen, als er iets is, in je relatie.

In welke aard dan ook.

Ik hoop echt van harte , dat dit mag blijven staan, want ik zit gek genoeg alleen maar op deze pijler, en nooit op een andere.

En ik heb jullie hulp nodig!

Want mocht ik ooit stoppen, dan kan heel Nederland het!, ..ik ben zo,n vreselijke verstokte roker, en nu, nu ik iets ouder word, gaat men het aan me zien..en oh jee, vreselijk vind ik dat, ijdel ben ik dan weer wel.

Maar...mijn peuk wint het altijd van me.

Altijd.

Shit.

.

Mijn relatie met mijn peuk, is er altijd al.

Die was nooit kapot, kwam nooit geen breuk in, loog niet tegen me, ging ook niet vreemd, en ik hoef maar te draaien, en hoepla. ..roken maar.

Ja, mijn peuk is trouw.

En ik zou willen dat hij ontrouw word.

Want hij gaat mijn dood worden.

.

Maar goed, ik heb hulp nodig...zullen we samen op naar stoptober?

Dan steun ik jou.

En jij mij.

.

En dan kan ik net als altijd hier, zoals ik hier vaker reageer...even inloggen, en steun van een van jullie ondervinden!

Want mijn god, die peuk..ik wil er geen relatie meer mee.

Ik wil los van hem komen, in mijn hoofd.

.

Maar alleen is gebleken dat ik dat niet kan.

En het word hoog tijd, dat ik er afstand van doe...sta er mee op, ga er mee naar bed.

Maar vanaf de 1 ste oktober...

Hoop ik dat ik jou steun, in deze pokkerelatie krijg, en jij die van mij.

.

Doe jij met mij mee?

Gaan we er samen tegenaan.

.

We krijgen HEM er samen onder!

Gaan tenminste onze bloedvaten stromen voor andere dingen, betere dingen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik doe niet mee want... Ik ben vorig jaar met Stoptober gestopt! Als ik het kan, kan jij het ook. Ik zeg niet dat het makkelijk was (en soms nog is) maar het viel me toch niet tegen. Succes!
nou, mijn man is gewoon zo gestopt, in een keer. Zonder extra ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Willen stoppen, weet ik eigenlijk nog niet. Ongeveer een jaar geleden ben ik weer begonnen na zo'n 7 jaar niet gerookt te hebben.



Het stoppen an sich is niet zo moeilijk, na een paar dagen doorzetten ben je van de lichamelijke verslaving wel af.

Wat het moeilijkste is, is het afleren van gewoontegedrag. Al die dingen waartegenover je een beloning zette. Al die momenten waar je gewoonlijk bij naar een sigaret greep. Omdat je dan elke keer weer geconfronteerd wordt met het gevoel dat je iets mist. OCD in het klein.



Je moet er gewoon een goede rede voor hebben om dus eigenlijk je leven ook meteen om te gooien waardoor er andere ceremonies en gebruikjes ontstaan. Worst case: Je gaat een kort durend mobiel telefoon spelletje spelen ipv een sigaret roken, even verslavend want werkt op hetzelfde gratificatie gevoel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik heb het eens 8 maanden vol gehouden. Uit nieuwsgierigheid er weer 1 opgestoken en ik was gelijk weer verkocht. Ik zit er ook wel eens aan te denken om weer te stoppen maar de knop is nog niet om. Zeker niet nu de kast vol ligt met sloffen die wij in Egypte hebben gekocht. Kwam neer op 1,40 euro per pakje L&M.
Alle reacties Link kopieren
quote:-RoseRed- schreef op 15 september 2015 @ 14:02:

nou, mijn man is gewoon zo gestopt, in een keer. Zonder extra ondersteuning.

Euhh ja...bedankt hoor, lieve heer, ...tja, het lukt mij niet.

Mijn hele stofwisseling is van nicotine, nou..dan weet je het wel.

.

Ben 44, rook vanaf mijn puberteit, en nog nooit, nooit geen dag gestopt.

Ik ben net een benzinestation, maar dan van nicotine..giet er nicotine in, en ik loop!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
GO ELLE

Je kunt het. Echt.

Roken is zó 1998.

Succes!
Be happy, it drives people crazy ;)
Leuk geschreven, Elle!



Ik heb ook een heel goede relatie met mijn sigaret. Te goed! Te slecht dus.



Ik heb al zo vaak geprobeerd de relatie te stoppen, maar hij is onweerstaanbaar en ik trap iedere keer weer in hem. Ik ben een slappeling.



Dus vanaf 1 oktober deze relatie stoppen en er na die 28 dagen niet meer in trappen?



Ik heb wel steun nodig, dus ik wil wel meedoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sanshiny schreef op 15 september 2015 @ 14:09:

GO ELLE

Je kunt het. Echt.

Roken is zó 1998.

Succes!

Ja...leuk!, bedankt...maar ik heb nog even he?

1oktober start ik...maar goed, ga even roken nu.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
He Monte!!...fijn meid!...kom op, wij samen tegen dat rotding.

Leuk dat jij ook gaat meedoen!

Thx!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het, mijn sigaretten zijn/waren ook m'n vriendjes. Zijn er altijd voor me, geven me altijd een goed gevoel, tis echt een ME-momentje om te roken.... Ik ben drie jaar geleden gestopt ivm kinderwens en nu wil het allemaal niet zo lukken, m'n man heeft slecht zaad. Dus voor mijn gevoel ben ik dan best wel een beetje voor niks gestopt. Nu rook ik af en toe weer, in een zwakke bui (knallende ruzie met man en die was weggelopen, kwam pas diep in de nacht thuis dus ik erg ongerust) sigaretje opgestoken en ja hoor, aaaah de zalige nicotine. Ik mag er af en toe eentje roken van mijzelf maar dan doe ik m'n best om 'm te "verpesten" voor me, door dingen te zeggen als: wat ben je nu zwak Mater_Matuta, bah vieze junk, je eicellen worden ouder als je rookt, ooh wat zal jij rimpels krijgen, pas maar op als je longkanker hebt is het te laat etc etc. Tis geen vriendje maar een loverboy, onthou dat goed!
quote:elle5460 schreef op 15 september 2015 @ 14:12:

He Monte!!...fijn meid!...kom op, wij samen tegen dat rotding.

Leuk dat jij ook gaat meedoen!

Thx!



Yes Elle! We gaan het doen!



Goed dat je dit topic op dit moment hebt geopend. Dan kunnen we er naartoe leven. Ik hoop dat er veel forumsters aan mee gaan doen.
Ja ik doe ook mee! Had toevallig vanochtend al de app gedownload! Leuk om te zien dat andere hier op het forum ook meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zeg, ik kom net van de acupuncturist vandaan, voor ondersteuning stoppen met roken. Heb nu 3 magneetjes in mijn oor. Wil al zolang stoppen maar zodra ik stop dan word ik zo onrustig bijna op het "labiele" af.



Ik doe mee voor steun en ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
Je bent al zo ver dat je je realiseert dat het anders moet!

En dat is al de helft

Een topic openen voor steun is een goeie zet! Hopelijk wordt het dan wat makkelijker om vol te houden

De eerste dagen zijn echt niet leuk, maar als je merkt dat je geleidelijk veel meer reuk, smaak en adem hebt, is dat echt een tof gevoel!



Ik ben een gelegenheidsroker (wat ook nergens op slaat, maar goed) maar was ooit van het pakje per dag kaliber



Ik steun je!!!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen! Heb de app op mn telefoon gezet en ben er klaar voor.



Denk ik... Hoop ik..
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt onderweg naar 1 oktober alvast proberen elke dag er eentje minder te roken.

Is dat een idee?
Be happy, it drives people crazy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben morgen 6 weken geleden gestopt gewoon zomaar opeens. Diezelfde dag besloten en toen gestopt. Ik rookte al 10 jaar een pakje marlboro per dag. Ik dacht altijd dat ik nooit zou kunnen stoppen maar het is me zo erg meegevallen dat ik echt verbaasd ben. Eerste week was moeilijk, erg humeurig vooral. Nu denk ik soms een dag niet eens aan roken. Ben ook niks aangekomen, maar heb ook niet meer eetlust. Mijn huid ziet er veel beter uit en ik ruik nu pas hoe vies roken eigenlijk is bij andere. Kleding stinkt, adem, vind het zo vies nu.



Succes met stoppen gewoon die knop waar iedereen het over heeft vinden!
Alle reacties Link kopieren
Yes! I'm in!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat geweldig allemaal!,...echt wat ontzettend leuk!..bedankt.

Maar we gaan nu al minderen..niet dat mij dat lukt, maar kom op...we leven er samen naartoe!

.

En ik zal heel eerlijk zijn, ik heb er net al weer een gerookt.

Shit.

Maar ga mijn beste beentje er maar eens onder zetten, om deze klojo er eens onder te krijgen.

Samen met jullie.



Thx!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al begonnen. Dag 1 zonder...
Alle reacties Link kopieren
Elle, doe net of je peuk een foute vent is . Daar weet je ook altijd raad mee 😁



Geintje hoor Elle 😉 . Ik heb gerookt als een ketter en ben eigenlijk van de een op andere dag gestopt . Was kwestie van knop omzetten en afleiding zoeken , maar snap wel dat dat niet voor iedereen zo werkt
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
quote:vli02nder schreef op 15 september 2015 @ 14:27:

Ik ben nu al begonnen. Dag 1 zonder...

Och mijn lieve heer, zet m op!.....ik word nu al bang.

Knap.!

Echt knap.

.

Het advies zegt dat je veel moet bewegen, en veel water drinken...begin maar alvast!

Hahah, lachen he?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elviva schreef op 15 september 2015 @ 14:29:

Elle, doe net of je peuk een foute vent is . Daar weet je ook altijd raad mee 😁



Geintje hoor Elle 😉 . Ik heb gerookt als een ketter en heb eigenlijk van de een op andere dag gestopt . Was kwestie van knop omzetten en afleiding zoeken , maar snap wel dat dat niet voor iedereen zo werkt

Ja, als ik zenuwachtig ben, dan is mijn peuk mijn redding...helaas een man niet.

Daar kan ik nog zenuwachtiger van worden!!

Haha, maar gein hoor.

Foute man, foute peuk...het is wel allemaal een pot nat.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ook al rook ik niet (en kan ik dus niet met jullie meedoen) Maar wil jullie graag allemaal heel veel sterkte wensen met het stoppen
OMG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven