Mijn relatie met mijn sigaret.

15-09-2015 13:58 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, klinkt raar, weet ik..maar ik zou zo graag willen stoppen met roken, en dat lukt mij doorgaans steeds niet.

Nu komt stoptober eraan, de maand oktober waarin heel Nederland moet proberen 28 dagen te stoppen met roken, Google maar, en je zult het vinden...maar nu het volgende..zijn er rokers onder ons, die net als mij ook willen stoppen,? doe dan met met mij mee, hier..!

Op deze pijler!

Kunnen we elkaar helpen, steunen..net als hoe we dat samen doen, als er iets is, in je relatie.

In welke aard dan ook.

Ik hoop echt van harte , dat dit mag blijven staan, want ik zit gek genoeg alleen maar op deze pijler, en nooit op een andere.

En ik heb jullie hulp nodig!

Want mocht ik ooit stoppen, dan kan heel Nederland het!, ..ik ben zo,n vreselijke verstokte roker, en nu, nu ik iets ouder word, gaat men het aan me zien..en oh jee, vreselijk vind ik dat, ijdel ben ik dan weer wel.

Maar...mijn peuk wint het altijd van me.

Altijd.

Shit.

.

Mijn relatie met mijn peuk, is er altijd al.

Die was nooit kapot, kwam nooit geen breuk in, loog niet tegen me, ging ook niet vreemd, en ik hoef maar te draaien, en hoepla. ..roken maar.

Ja, mijn peuk is trouw.

En ik zou willen dat hij ontrouw word.

Want hij gaat mijn dood worden.

.

Maar goed, ik heb hulp nodig...zullen we samen op naar stoptober?

Dan steun ik jou.

En jij mij.

.

En dan kan ik net als altijd hier, zoals ik hier vaker reageer...even inloggen, en steun van een van jullie ondervinden!

Want mijn god, die peuk..ik wil er geen relatie meer mee.

Ik wil los van hem komen, in mijn hoofd.

.

Maar alleen is gebleken dat ik dat niet kan.

En het word hoog tijd, dat ik er afstand van doe...sta er mee op, ga er mee naar bed.

Maar vanaf de 1 ste oktober...

Hoop ik dat ik jou steun, in deze pokkerelatie krijg, en jij die van mij.

.

Doe jij met mij mee?

Gaan we er samen tegenaan.

.

We krijgen HEM er samen onder!

Gaan tenminste onze bloedvaten stromen voor andere dingen, betere dingen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En toch even voor iedereen die roept 'elke sigaret die je niet rookt is er één en minderen is toch ook al heel mooi' ik wéét dat het heel lief bedoeld is, maar het helpt niet. Minderen helpt namelijk niet. Minderen is namelijk nog moeilijker dan stoppen, en omdat de grens die je jezelf op legt zo vaag is, is het heel makkelijk om weg te komen met smoesjes (vandaag heb ik het zo zwaar, dan mag ik wel 1,2,3 sigaretten meer roken)

Echt, stoppen is makkelijker, je wordt er blijer van, en het is helder en definitief. Ik spreek uit meer ervaring dan ik zou willen, en ik ken geen enkele ex-roker die gestopt is door te minderen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wat gedateerd, maar ik ben ooit gestopt met het boek van Allen Carr en mijn man ook (terwijl hij geen plannen had om te stoppen, tot ik met het boek thuis kwam, toen was hij eerder gestopt dan ik). Wel 15 jaar geleden, maar wat toen werkte, kan nu nog steeds werken.



Succes aan alle stoppers!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik denk dat iedereen kan stoppen, als je het vaker gedaan hebt en steeds de mist in ging betekend ook dat je helemaal eigenlijk niet wil roken.



@Elle,

Je zou die nep sigaret steeds moeten vervangen.

Mijn buurvrouw heeft ook zon "peuk" en als ze die kwijt is word ze gek, ze heeft elke maand een nieuwe nodig.

Jij ook denk ik, want die dingen gaan eens in de maand stuk, en die kan je niet maken, je moet dan een nieuwe kopen.
Especially important is the warning to avoid conversation with the demon.



He is a liar, the demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us. The attack is psychological. And powerful. So don't listen, remember that, do not listen.



Don't smoke
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 01 oktober 2015 @ 23:30:

Especially important is the warning to avoid conversation with the demon.



He is a liar, the demon is a liar. He will lie to confuse us. But he will also mix lies with the truth to attack us. The attack is psychological. And powerful. So don't listen, remember that, do not listen.



Don't smoke

Mooie tekst zeg...van waar is deze afkomstig?

Bedankt.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 02 oktober 2015 @ 07:03:

[...]



Mooie tekst zeg...van waar is deze afkomstig?

Bedankt.The Excorsist
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar om nu teksten van The Exorcist erbij te halen.

Heb daar toch wel gemengde gevoelens bij.



Bijna 2,5 weken gestopt. De ochtend blijf ik moeilijk vinden, na het ontbijt en kop koffie.



Succes iedereen
quote:vli02nder schreef op 02 oktober 2015 @ 09:44:

Zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar om nu teksten van The Exorcist erbij te halen.

Heb daar toch wel gemengde gevoelens bij.



Bijna 2,5 weken gestopt. De ochtend blijf ik moeilijk vinden, na het ontbijt en kop koffie.



Succes iedereen Ik wist trouwens niet dat de tekst daarvan afkomstig was. Maar toen ik ging stoppen met roken heb ik dat eens gelezen op een stoppen met roken forum en opgeslagen. Mij heeft het toen wel echt geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Het was ook geen aanval, met alle respect. Maar wilde aangeven dat ik daar gemengde gevoelens over had.



No hard feelings
Alle reacties Link kopieren
quote:vli02nder schreef op 02 oktober 2015 @ 09:44:

Zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar om nu teksten van The Exorcist erbij te halen.

Heb daar toch wel gemengde gevoelens bij.



Bijna 2,5 weken gestopt. De ochtend blijf ik moeilijk vinden, na het ontbijt en kop koffie.



Succes iedereen Hier hetzelfde! De ochtenden blijven het moeilijkste samen met het auto rijden. Ik zit voor me werk heel veel in de auto en dat waren momenten dat ik veel rookte. Verder gaat goed! Vandaag alweer dag 19. Bijna de 3 weken overleefd..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Koetje, super hoor. Wat doe jij in de ochtend na het eerste kop koffie, tips en tricks zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf nl maar in beweging, en zo blij dat mijn collega's niet roken. En in de avond zit ik op de bank met breiwerk om maar bezig te zijn. Ik heb 2 linkerhanden te hilarisch
Dag 3 hier. Ik kom dus net kijken, maar ik vind het echt frappant dat ik geen enkele behoefte heb om te roken. Ik verwacht dat dat nog wel gaat komen. Ik denk niet dat het bij mij zozeer een lichamelijke verslaving is, als wel een geestelijke. Een gewoonte-ding.
Misschien helpt het om zakje wortels bij je te hebben. Dat je ergens op kunt kauwen als je trek krijgt in een peuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 02 oktober 2015 @ 08:51:

[...]





The Excorsist

Oh lieve heer...dat vind ik niks.

Hou niet van horror!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Hier alweer de 2de rookvrije dag ingegaan met mijn man. Ik wil het echt gaan volhouden zodat ik voor eens en voor altijd van dat vieze roken afkom, heb in het laatste jaar hooguit 3,5 maanden gerookt, ben natuurlijk zwanger geweest en rookte toen niet, na de bevalling weer begonnen maar had na 8 weken er alweer spijt van en weer direct gestopt, toen 2,5 maand niet gerookt (man rookte wel gewoon continu door) en toen stierf mijn mopshondje, tja als de peuken thuis gewoon liggen.....had het toen zo moeilijk dat ik weer gezwicht ben, dus 30 Augustus weer begonnen met roken en nu gisteren dus weer gestopt, of eigenlijk 30 September in de avond, heb toen de laatste gerookt met mijn man.



Ik heb zeker die wilskracht wel, dat weet ik gewoon. Helaas is mijn man erg aan het roken verknocht. Hij is afgelopen 1 Januari gestopt en rookte toen 29 Januari 1 sigaret mee van een collega en sindsdien kon hij niet meer stoppen helaas.

Iedereen heeft van die momenten dat je een peuk voor je ziet in je hoofd als je stopt met roken, daar moet je doorheen en je gedachten dan op iets anders zetten, jezelf afleiden. Mijn man die blijft helaas in dat moment hangen en ziet alleen nog maar die peuk. Vanochtend ook weer, dan wordt hij ontzettend chagrijnig waar ik dan weer niet tegen kan.

Ik probeer hem zoveel mogelijk te steunen maar hij beseft niet dat ook ik gestopt ben met roken en het lastig heb ermee, hij denkt dan alleen maar aan zichzelf met dat roken.

Dus ik denk dat hij vanavond nog gaat roken, hij heeft vaker wel eens een poging gedaan en hij begint altijd heel ijverig maar als het een beetje lastig is dan rookt hij toch weer helaas.

Dan kan ik hem steunen totdat ik een ons weeg, hij zal het toch echt zelf moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn er hier veel goed bezig!



Ik zit vandaag op dag 10. Ik heb gelukkig helemaal geen last van de gewoonte sigaretten. Ik stond op met een peuk, ging naar bed na een peuk, na het eten, in de auto. Wanneer niet eigenlijk.



en mijn belonings sigaret, mijn wat ben ik zielig sigaret, mijn kom op je kan het sigaret, mijn wat heb je hard gewerkt sigaret heb ik eerlijk gezegd ook nog niet gemist.



Ik heb wel nog altijd zin om te roken maar dat komt in ene.. Op de raarste momenten. Als ik dan denk aan die rook die door je keel gaat en dat uitblazen... heerlijk! Maar weet ook hoe klaar ik er mee was, altijd naar de rook stinken, zware ademhaling, grauw en ongezond eruit zien, huis stonk, vieze vingers, dan ben ik heel blij dat ik nu al 10 dagen niet gerookt heb en dus al iets van ¤60,- heb bespaard!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik vond dag 1 best pittig zeg. Ik zei altijd tegen mezelf dat ik geen verstokte roker was. Hoe vaak ik niet ’s avonds of 's middags om 15.00 uur pas mijn eerste nam (na de avond ervoor veel te veel gerookt te hebben, maar dat bedacht ik er dan weer niet bij). ‘Zie je wel? Ik ben niet verslaafd.’

Ja, uhhuh! Tot ik gister merkte dat ik makkelijk praten had, omdat ik dan een sigaret nam op het moment dat mijn lichaam dus om nicotine begon te bedelen. Gister ondervonden dat ik toch echt wel verslaafd ben. Tjeumig!



Ik zat gister bij een symposium over roken. Er werd gevraagd hoeveel mensen er roken daar, stuk of twintig maar (ik stak mijn hand niet op ;) ) Toen werd er gevraagd wie er die dag was gestopt met Stoptober en toen was ik dus de enige die haar hand opstak en ik kreeg een klein applausje. Haha! Wel een goede motivatie ;)

Ik had enorme bewegingsdrang (trommelen met vingers, wippen op stoel, tikken met voeten) en heb telkens heel diep ademgehaald, om het inhaleergevoel een beetje te krijgen.



Elle,

Je zou baat kunnen hebben bij een rookpoli. In Beverwijk zit er een, weet niet of dat voor jou in de buurt is? Cognitieve gedragstherapie in combinatie met nicotinepleisters ook een optie. Klinkt overdreven? Ja, zou kunnen. Maar als dat je uiteindelijk van het roken afhelpt, is niets overdreven, toch?

En Elle, stop met jezelf zo de grond in trappen.
Alle reacties Link kopieren
Om jullie te helpen met stoppen : Zojuist gehoord dat een collega van een vriendin van me van begin 30 longkanker heeft in stadium 4. En ze rookte. Dit type kanker komt specifiek voor bij rokers. Dus.
Alle reacties Link kopieren
Even een pluim voor een ieder die gestopt is of flink is gaan minderen.
quote:beetjegek schreef op 02 oktober 2015 @ 15:46:

Om jullie te helpen met stoppen : Zojuist gehoord dat een collega van een vriendin van me van begin 30 longkanker heeft in stadium 4. En ze rookte. Dit type kanker komt specifiek voor bij rokers. Dus.Dus. Dan heb je binnen vier maanden een begrafenis. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Da's heftig zeg, Beetjegek. Sterkte voor je vriendin en die collega. En voor jou ook
Ik steek er nog een op. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 02 oktober 2015 @ 08:51:

[...]





The Excorsist



Mooie tekst van een leuke film,ik hou d'r van.



Hier bijna 1 week gestopt en het gaat tot nu toe wel goed eigenlijk. De momenten dat ik zin heb laat ik maar gewoon over me heen komen,het ebt vanzelf weer weg.

Merken jullie al enige verbeteringen?

Ik merk goed dat ik meer lucht en een frissere adem heb.
Zoals ik al voorspeld had, mijn man is onderweg naar een tankstation om wat cigarillo's te halen en begint dus weer te roken.

Ik vind het echt heel erg jammer dat hij niet sterker in zijn schoenen staat en het voor mij ook des te lastiger maakt om gestopt te blijven als hij weer naar rook ruikt dadelijk!

Roken is een rotte verslaving maar ik snap ergens niet dat sommige mensen, waaronder mijn man, blijkbaar door niks gemotiveerd genoeg kunnen raken om voor eens en voor altijd te stoppen met roken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven