Mijn relatie met mijn sigaret.

15-09-2015 13:58 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, klinkt raar, weet ik..maar ik zou zo graag willen stoppen met roken, en dat lukt mij doorgaans steeds niet.

Nu komt stoptober eraan, de maand oktober waarin heel Nederland moet proberen 28 dagen te stoppen met roken, Google maar, en je zult het vinden...maar nu het volgende..zijn er rokers onder ons, die net als mij ook willen stoppen,? doe dan met met mij mee, hier..!

Op deze pijler!

Kunnen we elkaar helpen, steunen..net als hoe we dat samen doen, als er iets is, in je relatie.

In welke aard dan ook.

Ik hoop echt van harte , dat dit mag blijven staan, want ik zit gek genoeg alleen maar op deze pijler, en nooit op een andere.

En ik heb jullie hulp nodig!

Want mocht ik ooit stoppen, dan kan heel Nederland het!, ..ik ben zo,n vreselijke verstokte roker, en nu, nu ik iets ouder word, gaat men het aan me zien..en oh jee, vreselijk vind ik dat, ijdel ben ik dan weer wel.

Maar...mijn peuk wint het altijd van me.

Altijd.

Shit.

.

Mijn relatie met mijn peuk, is er altijd al.

Die was nooit kapot, kwam nooit geen breuk in, loog niet tegen me, ging ook niet vreemd, en ik hoef maar te draaien, en hoepla. ..roken maar.

Ja, mijn peuk is trouw.

En ik zou willen dat hij ontrouw word.

Want hij gaat mijn dood worden.

.

Maar goed, ik heb hulp nodig...zullen we samen op naar stoptober?

Dan steun ik jou.

En jij mij.

.

En dan kan ik net als altijd hier, zoals ik hier vaker reageer...even inloggen, en steun van een van jullie ondervinden!

Want mijn god, die peuk..ik wil er geen relatie meer mee.

Ik wil los van hem komen, in mijn hoofd.

.

Maar alleen is gebleken dat ik dat niet kan.

En het word hoog tijd, dat ik er afstand van doe...sta er mee op, ga er mee naar bed.

Maar vanaf de 1 ste oktober...

Hoop ik dat ik jou steun, in deze pokkerelatie krijg, en jij die van mij.

.

Doe jij met mij mee?

Gaan we er samen tegenaan.

.

We krijgen HEM er samen onder!

Gaan tenminste onze bloedvaten stromen voor andere dingen, betere dingen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die een poging waagt te stoppen wil ik heel veel sterkte wensen. Ik ben zelf in 2009 gestopt en dacht in dat jaar wat heb ik nog zonder peuken!!! Maar nu ben ik zo blij. Echt het is de moeite waard om te stoppen die last van de verslaving is van je schouders. Het geld dat je over houd. De extra lucht die je hebt. En ik ben geen gram aangekomen. Meiden en heren ik werk met vaat patienten , en dat is echt dramatisch. En dan heb ik een ex schoonmoeder en zus met COPD, nog zo een hel. 90% hangt samen met roken. Die klote peuken geven niks dan ellende.



Hou vol of stop zo snel mogelijk, je kan het en waar een wil is , is een weg.
Let it be
Alle reacties Link kopieren
En zijn de stoppers nog gestopt of weer een nieuwe poging gedaan? Ik ben inmiddels bezig aan dag 20. De eerste dagen dacht ik dat het eeuwen zou duren voordat ik bijna 3 weken verder zou zijn zonder me beste vriendin de sigaret maar niets is minder waar. Ik rookte veel (28 sigaretten per dag) en denk er daarom ook nog veel aan. Alleen merk ik dat als ik denk aan roken ik denk dat ik het wel wil maar heb geen drang om het ook daadwerkelijk te doen ofzo. Moeilijk uit te leggen haha. Ik wandel op dit moment veel met mijn hond en doe verder alles gewoon zoals terrasje, uiteten en vanavond op stap. Ik zal het vanavond wel moeilijk krijgen maja dat hoort erbij. Wat me dan helpt is te bedenken dat mensen die stoppen voor hun 30ste (ben zelf 26) voor 97% helemaal

herstellen tot aan niet rokers!!



Nou allemaal een hele goede dag. Ik heb op dit moment ¤146,00 bespaard en 525 sigaretten niet gerookt
Dag 4. En ik voel me beroerd. Kun je ziek worden van stoppen met roken? Of heb ik gewoon een fikse verkoudheid.

Net boodschappen gedaan. En een grote neiging tot sigaretten kopen genegeerd. Maar heb echt staan twijfelen.

Hoe gaat het met jullie? Elle, nog aanwezig?
Hier nu dag 3 rookvrij, is wel wat lastiger aangezien manlief gisterenavond weer begonnen is maar ik sla me er wel doorheen!



@djazz, ik ben vaker gestopt voor een tijdje en ben er nooit echt ziek van geworden. Momenteel heerst wel de griep en een verkoudheid heb je rond deze tijd van het jaar zo te pakken dus denk eerder dat je daar last van hebt. Wel heel erg vervelend!
Goed van je, Mama! Lijkt me juist veel moeilijker, zo met iemand in huis die rookt.

Ok, nou, ik ben nooit ziek of verkouden. Maar wist niet dat het heerste. Misschien iets vatbaarder, maar dat ziekerige gevoel helpt wel om de gedachten aan sigaretten te temperen.
Alle reacties Link kopieren
Flink verkouden hoor je wel vaker na het stoppen maar echt ziek,geen idee.

In ieder geval beterschap Djazz



Hou vol mama! Mijn man rookt ook nog,die zie ik voorlopig ook niet stoppen. Hij roept het vaak genoeg,wekelijks zo ongeveer,maar de daad bij het woord voegen ho maar.

Het is nu even lastig ,maar uiteindelijk zó de moeite waard. Dus even doorbijten nog ,het word vanzelf makkelijker echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op stopdag 17. Gaat me goed af. Het voelt nog wel leeg. Maar het is te doen. Ik hou mezelf bezig. Vooral in het weekend. Want de weekenden zijn voor mij het gevaarlijkst. De vrijdagavond is het gevaarlijkst. Dat allesoverheersende gevoel soms van het weekendgevoel. En dat daar een sigaretje en drankje bij hoort. Alcohol laat ik nog steeds 100%. Voorlopig hou ik dat ook zo. Niet alleen om het stoppen met roken. Voelt ook lekkerder gewoon geen alcohol. Al drink ik 2 glazen. Daar heb ik al last van de dag erna. Voelt wel lekker scherp, helder en gezond zo... Na de vrijdagavond is de kop daar ook een beetje vanaf en is de rest van het weekend makkelijker voor mijn gevoel.



En ik ben zooooo fucking trots op mezelf dat het zo goed gaat. Voelt goed. Vind het ook super om te horen dat anderen ook nog gestopt zijn. Zet hem op!



Frustrerend Mamma2015. Ik ken het. Mijn man rookt nu ook nog steeds. Hij gaat na dit weekend stoppen. Net als ik heeft ook hij er een jaar stop begeleiding bij vanuit het ziekenhuis. Ik denk dat hij het ook veel moeilijker gaat hebben dan ik. Hij vind het nog veel te lekker, en kijkt er ook tegenop. Het zit teveel aan genieten, relaxen & ontspanning vast voor hem. Ik hoop dat toch uiteindelijk de knop bij hem net zo sterk om gaat als bij mij. Ik merk wel dat het hem motiveerd dat ik al gestopt ben. Hij rookt nu een stuk minder al ineens. Zonder moeite. Maar helemaal stoppen. Dat is andere koek zoals ik al zeg...



Ik heb wel zoiets van. Ik hoop dat het hem lukt. Dat wil ik het liefst. Voor hemzelf. Maar hoe moeilijk ook. Ik zelf ga gestopt blijven. Punt uit! Ik hoop dat jou dat ook blijft lukken ☺🌸...



Beterschap Djazz. Vervelend ziek te zijn. Hopelijk voel je je snel beter... 🌸
Dankjewel Bruschetta en Danceshoes! Vind dat jullie het goed doen!

Alcohol mijden is ook een goed plan. Misschien maar beter dat ik me zo voel, dan zijn er geen verleidingen om de stad in te gaan. Borrel = sigaretten, maar dat kan dus niet meer. Ik zie dit maar als een ontwenningsperiode
Ja ik ga het ook zeker volhouden maar het is echt lastig als mijn man wel regelmatig naar buiten toe gaat om te roken.



@Bruschetta, mijn man roept ook regelmatig dat hij gaat stoppen, eerst zei hij altijd dat hij met me mee zou stoppen zodra we zwanger zouden zijn, ik stopte natuurlijk direct toen ik een positieve zwangerschapstest in handen had, mijn man trok de keutel in en rookte gewoon door, wel minder.

Vier weken na de bevalling ben ik helaas weer begonnen maar toen ons zoontje 12 weken oud was, was ik volledig klaar met roken en ben toen weer cold turkey gestopt ineens, manlief wilde meedoen maar gaf het na een halve dag alweer op helaas. Ik heb toen 2,5 maand niet gerookt en toen stierf afgelopen 29 Augustus mijn mopshondje, mijn beste maatje, toen kon ik me niet in houden en rookte 30 Augustus een cigarillo van mijn man mee en ja hoor, toen bleef ik weer roken, zoiets 10 per dag dus niet super veel maar goed.....

We besloten beiden met Stoptober mee te doen, tot op heden heb ik het volgehouden, manlief niet maar heel eerlijk tussen ons....ik had dit ook wel verwacht.

Als hij trek krijgt in een peuk dan kan hij zichzelf niet afleiden en denkt alleen maar aan roken, tja, dan is het ook niet vol te houden natuurlijk.



@Dance_shoes, ik hoop echt dat je man na het weekend ook kan stoppen! Maar als hij het nog te lekker vindt en er tegenop ziet om te stoppen, dan is de kans klein dat het hem gaat lukken. Je kan pas echt stoppen met roken als je klaar bent met roken en er 100% achter staat, je wilskracht moet al heel erg groot zijn dus dan moet je er ook echt voor willen gaan.



@Djazz, ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Naja we gaan het meemaken. Daarom koppel ik me als het ware ook los van samen stoppen. Ieder persoon moet er voor zichzelf helemaal klaar mee zijn. Hier is het huis bijna rookvrij. Mijn man mag beneden in de keuken met raam open van me roken. Ik kan het hebben. Ben er gewoon zelf helemaal klaar mee.



En ik heb ook zoiets van het moet wel leuk blijven voor de mensen om me heen. Had meteen in het eerste weekend ook vrienden over de vloer die roken. Gingen we beneden een spelletje aan de eettafel spelen. Degenen die rookten bij het raam. Ik aan de andere kant. Ramen open. En met mate liet ik ze wel een sigaret roken. Ik heb ook zoiets van dat soort situaties krijg je toch. Dus beter ook meteen daar dwars doorheen en er aan wennen. Niet dat ik het anderen zo aanraad. Je moet het maar kunnen. Als ik er echt last van had gehad was het hele huis wel 100% rookvrij. Maar ben blij dat ik het zo kan. Wil geen ongezellige extreem antirook persoon worden. Zal ook nooit bij andere rokers gaan zeiken van... beter dat je stopt he etc. ☺...



Succes iedereen met gestopt blijven! We kunnen het! 😄
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama2015 schreef op 03 oktober 2015 @ 20:44:



We besloten beiden met Stoptober mee te doen, tot op heden heb ik het volgehouden, manlief niet maar heel eerlijk tussen ons....ik had dit ook wel verwacht.

Als hij trek krijgt in een peuk dan kan hij zichzelf niet afleiden en denkt alleen maar aan roken, tja, dan is het ook niet vol te houden natuurlijk.

Misschien een (lange) lijst maken van dingen die hij kan doen op het moment dat de drang naar een sigaret groot is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 02 oktober 2015 @ 17:12:

[...]





Dus. Dan heb je binnen vier maanden een begrafenis. Sterkte.Nou ja, niet die van haar, ik ken haar nl niet. Wel van mijn oom, die heeft ook longkanker. Die gaat ook geen maanden meer mee.
Wat een nare verhalen, Beetjegek. Het lijkt wel alsof rokers (ik) denken: dat overkomt mij niet. Maar dat is helemaal niet reëel. Ik ken ook genoeg verhalen uit mijn omgeving. Kanker (nog) niet, maar COPD wel. En gewoon door blijven roken. Daar zit geen waardeoordeel in, ik beschouw mezelf ook nog steeds als roker. 'Ook al' zit ik vandaag op stopdag 5.

Ik wens iedereen, of je nou gestopt bent, geminderd bent of nog gewoon door rookt, veel succes en een fijne zondag.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben inmiddels 3 weken gestopt
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik voel me echt spuit 11 maar zojuist besloten om te gaan stoppen. Ik rook ongeveer een pakje per dag en ben het zat. Ik rook nu zo ongeveer 10 jaar en het is genoeg geweest.



Ik ben wel benieuwd welke periode van het stoppen jullie als meest lastigst hebben ervaren? Of misschien hebben jullie het nog steeds? En zijn veel van jullie aangekomen na het stoppen? Dit is namelijk iets waar ik zelf bang voor ben..
Alle reacties Link kopieren
Ik ook nog steeds gestopt! Dag 13 zit ik.



Pastelblauw; ik had afgelopen weken het niet mega zwaar gehad. Ik heb nog wel steeds zin om te roken, en dat wordt ook niet heel veel minder lijkt het. Maar het is goed te doen. Wel merk ik dat ik er iets minder mee bezig ben.

Ben nu 1,5 kg aangekomen. Mocht ook wel maar wil het wel in de gaten houden.



Koetje: goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
quote:djazz schreef op 04 oktober 2015 @ 11:38:

Wat een nare verhalen, Beetjegek. Het lijkt wel alsof rokers (ik) denken: dat overkomt mij niet. Maar dat is helemaal niet reëel. Ik ken ook genoeg verhalen uit mijn omgeving. Kanker (nog) niet, maar COPD wel. En gewoon door blijven roken. Daar zit geen waardeoordeel in, ik beschouw mezelf ook nog steeds als roker. 'Ook al' zit ik vandaag op stopdag 5.

Ik wens iedereen, of je nou gestopt bent, geminderd bent of nog gewoon door rookt, veel succes en een fijne zondag.COPD ook genoeg in mijn omgeving, en idd gewoon door roken...Ik ben sinds 2 jaar gestopt, en ik verlang er soms nog naar! Maar het is mijn gezondheid, huid en portomonnee die het tegenhouden. En het staat tokkie, en dat ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me, maar eigenlijk hoor ik hier mij niet meer te laten zien...want doe het niet goed, heel slecht eigenlijk..shit.

.

Ik vind het erg hoor, maar..voor nu is het even niet anders, wilde wel wat van me laten horen, vandaar deze reactie..maar goed, niet gestopt, en het minderen gaat me ook slecht af.

Het spijt me.

.

Maar voor allen , die het wel,goed doen...harstikke knap.!

Je doet het beter dan mij, shit....

Ga zo door..hopend dat het mij ook ooit nog eens gaat lukken.

Ik ben een slappeling.

Nogmaals sorry.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
alliehamilton bedankt voor je reactie! Ik zal al op internet dat je door een vertraagde stofwisseling zo rond de 1-4 kilo aan kunt komen. En natuurlijk eventueel door eten, zal vast een valkuil worden! Maar goed, ik wil dit en ga er voor en zolang ik genoeg afleiding weet te zoeken valt het misschien wel mee.



Wel knap van je al 13 dagen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pastelblauw schreef op 05 oktober 2015 @ 13:09:

Hoi allemaal,



Ik voel me echt spuit 11 maar zojuist besloten om te gaan stoppen. Ik rook ongeveer een pakje per dag en ben het zat. Ik rook nu zo ongeveer 10 jaar en het is genoeg geweest.



Ik ben wel benieuwd welke periode van het stoppen jullie als meest lastigst hebben ervaren? Of misschien hebben jullie het nog steeds? En zijn veel van jullie aangekomen na het stoppen? Dit is namelijk iets waar ik zelf bang voor ben..



Ik vond de eerste dagen echt het meest lastige. Ik was boos, chagrijnig maar vooral labiel. Tranen met tuiten gejankt en op me werk hield ik het ook bijna niet droog. Maar nu na 3 weken gaat het wel oke. Voel me al stuk fitter, ruik beter maar denk er voor me gevoel nog wel 100 keer per dag aan 😏



Ik ben tot nu toe nog niets aangekomen maar ben dan ook meer gaan sporten en snoep eigenlijk niet (nooit echt gedaan).



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Voor de stoppers allemaal een applausje

Hou vol!
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Knap van je Koetje! Ik merkte gister avond ook dat ik inderdaad erg labiel en niet te genieten was. Ben maar om 9 uur m'n bed ingedoken. Vanochtend ging het niet roken me makkelijker af. Wel ben ik nog erg dizzy. Fijn dat je niet bent aangekomen, ik hoop dat dat mij ook gaat lukken. Ik zal er gewoon wat meer om denken. Ik sport wel al, en ik denk dat meer sporten even lastig zal zijn qua tijd. Snoepen probeer ik al even mee te stoppen en merk dat ik daar weinig moeite mee heb zolang ik maar niet aan 't eerste snoepje begin haha. En ik moet wel zeggen dat het idee dat ik aan ga komen van het stoppen met roken ook een motivatie is om gezonder te eten.



Gebruiken jullie eigenlijk 'hulpmiddelen' bij het stoppen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zaterdag 2 en gisteren 3 cigarillo's gerookt heb, kon me niet meer inhouden en manlief die steeds naar buiten liep om te roken . Ik schaam me diep!

Zo zonde want nu moet ik in principe weer opnieuw beginnen, vandaag ben ik dan ook weer rookvrij begonnen en nu ga ik het volhouden! Mijn man moet vandaag t/m zaterdag werken en gaat dan alleen de avonden naar buiten om te roken, daar heb ik niet zo'n moeite mee maar de hele dag en avond vind ik lastiger. Dus na 5 dagen is het hopelijk wat gemakkelijker en sta ik het weekend sterker in mijn schoenen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 7 kilo aangekomen trouwens. Gelukkig kon ik dat heel goed hebben want ik was altijd te mager. En ze gaan er ook niet meer af. Ook als ik sport niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pastelblauw schreef op 06 oktober 2015 @ 08:20:

Knap van je Koetje! Ik merkte gister avond ook dat ik inderdaad erg labiel en niet te genieten was. Ben maar om 9 uur m'n bed ingedoken. Vanochtend ging het niet roken me makkelijker af. Wel ben ik nog erg dizzy. Fijn dat je niet bent aangekomen, ik hoop dat dat mij ook gaat lukken. Ik zal er gewoon wat meer om denken. Ik sport wel al, en ik denk dat meer sporten even lastig zal zijn qua tijd. Snoepen probeer ik al even mee te stoppen en merk dat ik daar weinig moeite mee heb zolang ik maar niet aan 't eerste snoepje begin haha. En ik moet wel zeggen dat het idee dat ik aan ga komen van het stoppen met roken ook een motivatie is om gezonder te eten.



Gebruiken jullie eigenlijk 'hulpmiddelen' bij het stoppen?



Thanks! Jullie zijn ook goed bezig..

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt. Ik rookte veel (28 sigaretten per dag) dus heb daar ook wel echt last van (gehad). Jij aan de hulpmiddelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven