Mijn verloofde wil ons huwelijk uitstellen

27-02-2015 09:07 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,



Het is nu vier dagen geleden dat mijn verloofde het schokkende nieuws vertelde dat hij ons huwelijk wil uitstellen, terwijl wij over 3 maanden zouden gaan trouwen. Ik ben er helemaal kapot van.



Er zijn in twee weken tijd wat dingen gebeurd, zoals dat mijn vader met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis, terwijl mijn verloofde wilde langskomen, maar ik weigerde, omdat mijn moeder er nog niet klaar voor was om mijn verloofde te ontmoeten. Later ontmoette ze toch mijn verloofde in het ziekenhuis waar de pastor en mijn tante bij was, maar toen mijn verloofde mijn moeder een hand wilde geven, kreeg hij geen hand terug en keek zij hem ook helemaal niet aan. Dit alles hebben een enorme impact op mijn verloofde gehad. En daarom wil hij met de huidige spanningen en ruzies voorlopig even niet trouwen.



Het begon vorige week dat mijn verloofde onderweg naar huis in de auto vroeg wat ik ervan vond als we ons huwelijk een jaar zouden uitstellen. Hij zou een jaar later er financieel er beter voor staan en ik zou aan bepaalde dingen kunnen werken die een struikelblok in onze relatie vormen, waren zijn argumenten. Ik heb gezegd dat ik zijn voorstel niet verkeerd vond, maar als ik moest kiezen, voor onze trouwdatum ging. Ik dacht dat dit onderwerp hiermee uitgesproken was..



De volgende dag gingen we op bezoek bij mijn tante. Maar toen kwam dat onderwerp wéér ter sprake. Ik bleef volhouden dat ik over 3 maanden wilde trouwen (alles is zo goed als geregeld voor onze bruiloft en ik telde de dagen af). Ik stond eigenlijk versteld dat mijn verloofde niet in de verdediging schoot. En weer dacht ik dus dat dat onderwerp uitgesproken was.



Nu komt het.. Afgelopen maandag hadden mijn verloofde en ik een gesprek met de pastor. Ik was in de veronderstelling dat wij het over onze huwelijksvootbereidingen gingen hebben. Maar nee, hoor.. Wat deed mijn verloofde? Hij vertelde dat hij het huwelijk een jaar wilde uitstellen en deed een voorstel om eerst te gaan samenwonen. Ik voelde mij voor het blok gezet én nog wel in bijzijn van de pastor, die eigenlijk onze huwelijk zou gaan inzegenen. Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.

Ik voelde mij vernederd en in de zeik genomen. Mijn verloofde wíst van mijn verlangens, dat ik éérst wilde gaan trouwen en dan pas samenwonen, zodat ons kindje ook binnen het huwelijk wordt geboren. Bovendien heeft onze trouwdatum een speciale betekenis voor mij en hebben we met veel geluk die datum kunnen krijgen, omdat een medewerker van de gemeente een fout maakte door beschikbare trouwdata en tijdstippen aan mijn verloofde door te geven wat eigenlijk niet gebruikelijk was.



Nu wil mijn verloofde mij aanstaande zondag spreken om het uit te praten. Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Ik blijf bij mijn standpunt, hoewel ik best bereid ben ons huwelijk voor 6 à 8 maanden uit te stellen, maar niet voor een jaar! Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.



Het grappigste van alles is, dat ik na onze verloving toen we een trouwdatum gingen prikken, mijn verloofde voorstelde om in 2016 te gaan trouwen (wij zijn 9 maanden samen, waarvan 6 maanden verloofd). Dat vond hij te lang duren. Zelfs in december vorig jaar deed ik precies hetzelfde voorstel. Maar toen schoot hij uit zijn slof en kregen we weer ruzie.



Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder, hoe vreemd ze ook is, is erg boos dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, mijn tante vindt het erg jammer dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, maar ergens heeft ze er ook begrip voor.. Ik hou verschrikkelijk veel van mijn verloofde en wil hem absoluut niet kwijt, maar alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk. Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Ik kan voor nu niet helder nadenken. En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil. Maar liever ga ik voor een gulden middenweg, wil ik een compromis sluiten met mijn verloofde. Maar hoe?



Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt dat je verloofde het huwelijk wilde uitstellen. Of kennen jullie iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie of jullie bekenden hier mee om? Welke stap(pen) werden ondernomen? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
quote:Feeksje1977 schreef op 27 februari 2015 @ 09:18:

[...]





Ow dat is snel, nu is ze al zwanger.Ja, wat Dolfje ook zegt. Ze zegt toch zelf dat ze wil dat het kind binnen haar huwelijk wordt geboren?
quote:Lughnasadh schreef op 27 februari 2015 @ 09:15:

Ik zou die hele trouwerij maar afgelasten. Jullie klinken allebei nogal eh...onstabiel, onnadenkend en heel erg jong. En dan zeg ik het nog netjes.Ze is 34 schrijft ze in de OP.
quote:Feeksje1977 schreef op 27 februari 2015 @ 09:18:

[...]



Ow dat is snel, nu is ze al zwanger.Ze schrijft dat ze wil dat hun kind binnen hun huwelijk geboren wordt. Gezien de snelheid waarin TO alles wil doordrukken zou dat best eens het geval kunnen zijn.
quote:dolfje schreef op 27 februari 2015 @ 09:19:

Nou ze zegt " ik wil dat ons kindje binnen het huwelijk wordt geboren".



Er staat dat ze dat kindje na die 3 maanden en het huwelijk dus meteen wil maken toch?



Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.
TO, je bent een stampende kleuter. In plaats van je verloofde zo aan te pakken, zou ik maar eens je moeder de oren gaan wassen. Wat een arrogant onopgevoed mokkel is dat. Onder het mom van geloof (neem ik aan) je onbeschoft gedragen.....dáár zou ik iets van zeggen.



En als je zo blijft drammen, gaat je verloofde helemaal lopen. De andere kant op. Neem eerst eens de tijd om een volwassen relatie op te bouwen, en ga daarna maar het prinsesje uithangen.
quote:Lughnasadh schreef op 27 februari 2015 @ 09:20:

[...]





Ze schrijft dat ze wil dat hun kind binnen hun huwelijk geboren wordt. Gezien de snelheid waarin TO alles wil doordrukken zou dat best eens het geval kunnen zijn.Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 27 februari 2015 @ 09:19:

Nou ze zegt " ik wil dat ons kindje binnen het huwelijk wordt geboren".Dan heeft ze de foute volgorde aangehouden, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
TO schrijft in een ander topic dat ze bezig is om zwanger te worden.
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 09:20:

[...]



Ze is 34 schrijft ze in de OP.O. Gut. Nou, dan zou ik helemaal maar niet trouwen als je op deze leeftijd nog het brein en leven van een 15-jarige lijkt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je gekrenkte ego is groter dan je liefde voor deze man.



Hij heeft gelijk. Financiële situatie is volgend jaar beter zegt hij en hij heeft de tijd je familie (en jou) te leren kennen.



Ook samenwonen voor het trouwen is verstandig. Je kent iemand niet totdat je elkaar ziek, moe, katerig en zwaar gefrustreerd over iets hebt meegemaakt en je het nog steeds een fijne vent vindt.
Ze schrijft nergens dat ze al zwanger is toch of lees ik verkeerd?

Dit schrijft ze in de OP:



Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken.



Niet zwanger dus maar een kindje willen maken zodra ze getrouwd is.
Alle reacties Link kopieren
Onduidelijkheid over zwanger of niet......



Ga in ieder geval eerst maar eens aan je relatie werken, want je gaat echt in sneltreinvaart. Je hebt misschien wat meer haast om aan kinderen te beginnen omdat de tijd begint de dringen, maar als het voor je verloofde allemaal te snel gaat loopt het uiteindelijk slecht af ben ik bang...
quote:Feeksje1977 schreef op 27 februari 2015 @ 09:20:

[...]





Er staat dat ze dat kindje na die 3 maanden en het huwelijk dus meteen wil maken toch?



Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.Zie het nu ook inderdaad. Na die eerste overheen gelezen.
quote:pejeka schreef op 27 februari 2015 @ 09:21:

[...]





Dan heeft ze de foute volgorde aangehouden, lijkt me.Ze is niet zwanger. Ze wil een kindje gaan maken en dat mag kennelijk pas als je getrouwd bent.
Je verloofde lijkt me een verstandig man. Als je perse een kind binnen het huwelijk wil is het verstandig pas in het huwelijk te neuken.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 27 februari 2015 @ 09:21:

TO schrijft in een ander topic dat ze bezig is om zwanger te worden.

O

Dat mag vast niet van haar moeder en de pastor.!
Ow dus ze wil graag een kind eerdaags, zo graag dat ze met een bijna vreemde zsm wil gaan trouwen er dan meteen eentje gaan maken.. slim!
Wel grappig dat meteen iedereen het foute al zwanger zijn meteen overnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 februari 2015 @ 09:14:

Lekker belangrijk, een huwelijk is een papiertje.

Om wie draait het nou? Die man of om je moeder en de pastor?

Het lijkt de jaren 50 wel.





Lijkt?

Daar komt dit verhaal wel op neer.

En verder druipt de religie uit dit verhaal, dus de kans is heel erg groot dat daar de grote mangel zit.



Lijkt mij een kansloze missie dit.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ik krijg hier een soort Amish gevoel bij







Jaja ik kijk teveel TLC.
Alle reacties Link kopieren
Renee, ben je weer bezig?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ze wil na de trouwdag eindelijk een kindje maken, maar ze is al van de pil en heeft 8 februari onbeschermd sex gehad..
quote:saaaaar81 schreef op 27 februari 2015 @ 09:28:

Renee, ben je weer bezig?
TO, wat je zou kunnen doen, waardoor het écht een moetje wordt, is gewoon stiekem het condoom doorprikken! Snuffel maar even op het forum, er zijn er wel een aantal net zo verdorven als jij! En dan zeg je gewoon: "Ooopsie, ik ben zwanger!". Dan moet hij wel met je trouwen om zijn eer te behouden! Je kent immers het gezegde: "Van uitstel komt afstel!"
Alle reacties Link kopieren
Zelfs in zwaar christelijk-orthodoxe milieus (en ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat véél voorkwam) is het toch echt gebruikelijk dat de vrijer eerst aan de ouders wordt voorgesteld, en dat daarna pas de verloving plaatsvindt. Dus hoe dan ook, ik vind dit maar een vreemd verhaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven