Mijn verloofde wil ons huwelijk uitstellen

27-02-2015 09:07 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,



Het is nu vier dagen geleden dat mijn verloofde het schokkende nieuws vertelde dat hij ons huwelijk wil uitstellen, terwijl wij over 3 maanden zouden gaan trouwen. Ik ben er helemaal kapot van.



Er zijn in twee weken tijd wat dingen gebeurd, zoals dat mijn vader met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis, terwijl mijn verloofde wilde langskomen, maar ik weigerde, omdat mijn moeder er nog niet klaar voor was om mijn verloofde te ontmoeten. Later ontmoette ze toch mijn verloofde in het ziekenhuis waar de pastor en mijn tante bij was, maar toen mijn verloofde mijn moeder een hand wilde geven, kreeg hij geen hand terug en keek zij hem ook helemaal niet aan. Dit alles hebben een enorme impact op mijn verloofde gehad. En daarom wil hij met de huidige spanningen en ruzies voorlopig even niet trouwen.



Het begon vorige week dat mijn verloofde onderweg naar huis in de auto vroeg wat ik ervan vond als we ons huwelijk een jaar zouden uitstellen. Hij zou een jaar later er financieel er beter voor staan en ik zou aan bepaalde dingen kunnen werken die een struikelblok in onze relatie vormen, waren zijn argumenten. Ik heb gezegd dat ik zijn voorstel niet verkeerd vond, maar als ik moest kiezen, voor onze trouwdatum ging. Ik dacht dat dit onderwerp hiermee uitgesproken was..



De volgende dag gingen we op bezoek bij mijn tante. Maar toen kwam dat onderwerp wéér ter sprake. Ik bleef volhouden dat ik over 3 maanden wilde trouwen (alles is zo goed als geregeld voor onze bruiloft en ik telde de dagen af). Ik stond eigenlijk versteld dat mijn verloofde niet in de verdediging schoot. En weer dacht ik dus dat dat onderwerp uitgesproken was.



Nu komt het.. Afgelopen maandag hadden mijn verloofde en ik een gesprek met de pastor. Ik was in de veronderstelling dat wij het over onze huwelijksvootbereidingen gingen hebben. Maar nee, hoor.. Wat deed mijn verloofde? Hij vertelde dat hij het huwelijk een jaar wilde uitstellen en deed een voorstel om eerst te gaan samenwonen. Ik voelde mij voor het blok gezet én nog wel in bijzijn van de pastor, die eigenlijk onze huwelijk zou gaan inzegenen. Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.

Ik voelde mij vernederd en in de zeik genomen. Mijn verloofde wíst van mijn verlangens, dat ik éérst wilde gaan trouwen en dan pas samenwonen, zodat ons kindje ook binnen het huwelijk wordt geboren. Bovendien heeft onze trouwdatum een speciale betekenis voor mij en hebben we met veel geluk die datum kunnen krijgen, omdat een medewerker van de gemeente een fout maakte door beschikbare trouwdata en tijdstippen aan mijn verloofde door te geven wat eigenlijk niet gebruikelijk was.



Nu wil mijn verloofde mij aanstaande zondag spreken om het uit te praten. Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Ik blijf bij mijn standpunt, hoewel ik best bereid ben ons huwelijk voor 6 à 8 maanden uit te stellen, maar niet voor een jaar! Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.



Het grappigste van alles is, dat ik na onze verloving toen we een trouwdatum gingen prikken, mijn verloofde voorstelde om in 2016 te gaan trouwen (wij zijn 9 maanden samen, waarvan 6 maanden verloofd). Dat vond hij te lang duren. Zelfs in december vorig jaar deed ik precies hetzelfde voorstel. Maar toen schoot hij uit zijn slof en kregen we weer ruzie.



Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder, hoe vreemd ze ook is, is erg boos dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, mijn tante vindt het erg jammer dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, maar ergens heeft ze er ook begrip voor.. Ik hou verschrikkelijk veel van mijn verloofde en wil hem absoluut niet kwijt, maar alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk. Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Ik kan voor nu niet helder nadenken. En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil. Maar liever ga ik voor een gulden middenweg, wil ik een compromis sluiten met mijn verloofde. Maar hoe?



Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt dat je verloofde het huwelijk wilde uitstellen. Of kennen jullie iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie of jullie bekenden hier mee om? Welke stap(pen) werden ondernomen? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 11:43:

Hallo Pocha,



Laat mij je eens wat christelijk advies geven.



1. In zowel de traditionele kerk waar ik ben op gegroeid, als ook de evangelie gemeente waar ik nu in zit, is het de gewoonte dat een man die met een vrouw gaat daten, zich voorstelt aan de ouders. Dit is zeker zo als de vrouw nog thuis woont. Ik vind het heel vreemd dat jullie elkaar 9 maanden kennen en hij nog nooit bij jou thuis is geweest.



2. Je vriend is gekwets dat je moeder niet met hem spreekt of een hand geeft in het ziekenhuis. Je vader is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. De pastor is erbij, dus het is kennelijk nogal erg. Waarschijnlijk is de vloer onder het leven van je moeder weggevallen, maakt ze zich grote zorgen en staat haar hoofd niet naar een vreemde... En daardoor is hij gekwets. Dat maakt hem een ongevoelige zal 1e klas



3. Je vriend gooit het eten naar buiten van wege een opmerking, dat maakt hem een agressieveling eerste klas. Hij moet eerst maar eens wat zelfbeheersing leren.



4. je vriend blijft zeuren over je moeder. Dat maakt hem een zeikerd 1e klas



5. Hij is kennelijk niet christen (hij stelt voor samen te gaan wonen). Je weet dat je bijbels gezien niet mag trouwen met een niet christen? Ik weet dat het gebeurd, maar ogv de bijbel mag het niet.



Ik zou zeggen dumpen die hap, voordat het erger wordt.



nu over de pastor:



1. Hij wilt jullie inzegenen terwijl je vriend niet gelovig is. Ogv de bijbel kan dit niet.

2. hij vind het kennelijk prima dat je vriend met eten gooit, en legt gelijk de schuld bij jou. In ALLE kerken die ik ken, zal de pastor weigeren dit huwlijk in te zegenen totdat hij geleerd heeft zichzelf te beheersen. Deze pastor vind het wel prima, en gaat voorbij aan de bijbelse eisen van hoe een man zijn vrow hoort te behandelen

3. Het is niet verboden om samen te wonen als je niet getrouwd bent, het is wel verboden seks te hebben als je niet getrouwd bent. Zo'n goede zelfbeheersing hebben jullie echt niet..



bovenstaande brengt mij tot de conclusie dat als je echt christelijk wil zijn je beter op zoek kan gaan naar een andere kerk/pastor



Maar wat me het meest dwarszit: je hebt het alleen over trouwen en kinderen. Niks over dat je van hem houdt, wel over dat je 34 bent en kinderen wilt. JE ZIT STRAKS JE HELE LEVEN AAN DIE VENT VAST! DENK DAAR EENS AAN. Een man die niet het zelfde geloof heeft, die zeurt, geen begrip heeft, en agressief is. Wil je dat?



Je kan ook gewoon ongehuwd moeder worden, volgens mij zal die pastor van jullie dat ook wel oke vinden...En dan zit je tenminste niet je hele leven met een vent die niet deugd





Wat fijn dat je vriend (sorry, verloofde) van TO zo goed kent gezien je toelichting in de eerste punten.

Wees blij dat er wat ruimdenkender gelovigen/pastors zijn die bv niet op samenwonen tegen zijn, zodat mensen hun partner eerst eens leren kennen voordat ze er definitief aan vast zitten.

In het laatste stuk over de pastor, en dat TO en vriend geen zelfbeheersing hebben ben je er oordelend en veroordelend, en laat dat nou ook één van de aspecten zijn die voor een christen belangrijk zijn: een ander niet (mogen) veroordelen en niet oordelen over een ander.



Dit is precies een uiting van het geloof zoals veel mensen hem toepassen; een ander wél de regels heel goed uitleggen/voorschrijven, maar het zelf zo gebruiken zoals dat je uitkomt. Want je post staat bol van de oordelen en niet zozeer van begrip en naastenliefde, als we in die hoek willen blijven.
quote:charlottew88 schreef op 27 februari 2015 @ 10:21:

[...]





Beterschap Een pastor bestaat ook binnen de katholieke kerk. Dat is een leek die als een soort pastoor optreedt, omdat er te weinig echte pastoors zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 12:16:

[...]



Godallejezusnogantoe Nou idd. O my god was mijn eerste gedachte. Maar ja die heb ik niet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 27 februari 2015 @ 12:16:

[...]



Anders leef je in zonde toch? Krijg je een bastaardkindje.



Oh ja.

Gelukkig heeft vriend hier zijn katholieke leven achter gelaten. We zondigen wat af haha.

En heel erg sarah:ik ben niet gelovig! We wonen samen en mijn vriend wil ook nog een kindje met me maken voordat we gaan trouwen!



Wij komen terug als mestkevers denk ik.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 27 februari 2015 @ 12:23:

[...]

Oh ja.

Gelukkig heeft vriend hier zijn katholieke leven achter gelaten. We zondigen wat af haha.

En heel erg sarah:ik ben niet gelovig! We wonen samen en mijn vriend wil ook nog een kindje met me maken voordat we gaan trouwen!



Wij komen terug als mestkevers denk ik.Wij ook. Wonen samen en ik ben zwanger van de eerste. Ik heb dan wel weer een verlovingsring, misschien word ik een holtor ofzo?
In maart vorig jaar was je nog met die man met kind van 13 dat bij hem woonde. Is dit dezelfde man? Zo ja, dan is het toch niet raar dat hij niet hals over kop wil trouwen? Hij moet dan toch ook aan zijn zoon denken? Zo nee, dan is het toch ook niet raar dat je nieuwe vlam niet hals over kop wil trouwen, want hij kent je toch pas heel kort?



Ik vind verloven overigens zo vreselijk uit de tijd. Dat was 30 jaar geleden al heel oubollig. Het woord verloofde alleen al......
Alle reacties Link kopieren
Er is niets mis met verloven, of willen trouwen voordat je een kind krijgt. Mits dat om de juiste (gevoels)redenen gebeurd, en beiden er 100% achter staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 27 februari 2015 @ 12:26:

[...]



Wij ook. Wonen samen en ik ben zwanger van de eerste. Ik heb dan wel weer een verlovingsring, misschien word ik een holtor ofzo? .
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_204343 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 12:37
Reden: begrijpen ze hier toch niet
% gewijzigd
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 11:43:

Hallo Pocha,



Laat mij je eens wat christelijk advies geven.



1. In zowel de traditionele kerk waar ik ben op gegroeid, als ook de evangelie gemeente waar ik nu in zit, is het de gewoonte dat een man die met een vrouw gaat daten, zich voorstelt aan de ouders. Dit is zeker zo als de vrouw nog thuis woont. Ik vind het heel vreemd dat jullie elkaar 9 maanden kennen en hij nog nooit bij jou thuis is geweest.



2. Je vriend is gekwets dat je moeder niet met hem spreekt of een hand geeft in het ziekenhuis. Je vader is met spoed opgenomen in het ziekenhuis. De pastor is erbij, dus het is kennelijk nogal erg. Waarschijnlijk is de vloer onder het leven van je moeder weggevallen, maakt ze zich grote zorgen en staat haar hoofd niet naar een vreemde... En daardoor is hij gekwets. Dat maakt hem een ongevoelige zal 1e klas



3. Je vriend gooit het eten naar buiten van wege een opmerking, dat maakt hem een agressieveling eerste klas. Hij moet eerst maar eens wat zelfbeheersing leren.



4. je vriend blijft zeuren over je moeder. Dat maakt hem een zeikerd 1e klas



5. Hij is kennelijk niet christen (hij stelt voor samen te gaan wonen). Je weet dat je bijbels gezien niet mag trouwen met een niet christen? Ik weet dat het gebeurd, maar ogv de bijbel mag het niet.



Ik zou zeggen dumpen die hap, voordat het erger wordt.



nu over de pastor:



1. Hij wilt jullie inzegenen terwijl je vriend niet gelovig is. Ogv de bijbel kan dit niet.

2. hij vind het kennelijk prima dat je vriend met eten gooit, en legt gelijk de schuld bij jou. In ALLE kerken die ik ken, zal de pastor weigeren dit huwlijk in te zegenen totdat hij geleerd heeft zichzelf te beheersen. Deze pastor vind het wel prima, en gaat voorbij aan de bijbelse eisen van hoe een man zijn vrow hoort te behandelen

3. Het is niet verboden om samen te wonen als je niet getrouwd bent, het is wel verboden seks te hebben als je niet getrouwd bent. Zo'n goede zelfbeheersing hebben jullie echt niet..



bovenstaande brengt mij tot de conclusie dat als je echt christelijk wil zijn je beter op zoek kan gaan naar een andere kerk/pastor



Maar wat me het meest dwarszit: je hebt het alleen over trouwen en kinderen. Niks over dat je van hem houdt, wel over dat je 34 bent en kinderen wilt. JE ZIT STRAKS JE HELE LEVEN AAN DIE VENT VAST! DENK DAAR EENS AAN. Een man die niet het zelfde geloof heeft, die zeurt, geen begrip heeft, en agressief is. Wil je dat?



Je kan ook gewoon ongehuwd moeder worden, volgens mij zal die pastor van jullie dat ook wel oke vinden...En dan zit je tenminste niet je hele leven met een vent die niet deugdIs het refoforum dicht in de vakanties?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet. Jij wilde in eerste instantie toch ook het huwelijk uitstellen? Nu stelt hij het voor en is het drama in huis.



Dat je nu met trouwen bezig bent terwijl je vader in het ziekenhuis ligt kan ik ook niet begrijpen. Zou wat anders aan mijn hoofd hebben dat trouwen.



En aan wat voor punten moet jij werken volgens hem? Koken? Omdat hij je pan met eten weggooide. Was het zo vies dan?



Mijn conclusie: ik snap je niet.
Carpe Diem!
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 12:05:

hey sorry hoor heb het bericht aangepast.... ik raakte kennelijk een verkeerde knop aan en toen was hij al geplaats....GekwetsT. GeplaatsT.
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

Ik ben blij te horen dat deze "vrij vrouwen"het vrij normaal vinden dat de vriend met eten smijt. Stel je toch eens voor dat hij zich normaal zou gedragen het gewoon met woorden zou uiten



Verder mag iedereen van mij geloven wat hij/zij wilt of niet geloven.



Het is echter wel zo dat als je een geloof hebt, je aan de regels moet houden. Waarom geloof je anders als je het zelf beter weet?



Aan de regels houden? Dus als de paus zegt dat anticonceptie niet mag, dan ga jij 15 kinderen op de wereld zetten? Hallo, van welke planeet kom jij? Die regeltjes van een geloof zijn gewoon door mensen verzonnen. In de middeleeuwen gingen er nog mensen op de brandstapel, maar de regeltjes van het geloof hè, daar moet je je dan aan houden. Anno 2015 mag ik toch hopen dat mensen zelf kunnen nadenken.



Waarom mag iemand niet geloven en gewoon leven zoals hem of haar dat goeddunkt? Enig idee hoeveel mensen zich zogenaamd aan de regeltjes houden en ondertussen zo hypocriet als de pest zijn?
quote:MadameQetesh schreef op 27 februari 2015 @ 12:23:

[...]





Oh ja.

Gelukkig heeft vriend hier zijn katholieke leven achter gelaten. We zondigen wat af haha.

En heel erg sarah:ik ben niet gelovig! We wonen samen en mijn vriend wil ook nog een kindje met me maken voordat we gaan trouwen!



Wij komen terug als mestkevers denk ik.

Aiaiai..

Gelukkig vergeeft Onze Lieve Heer vriend alle zonden zodra hij op de hemelpoort klopt,die mazzel heeft hij dan weer..
quote:sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

Ik ben blij te horen dat deze "vrij vrouwen"het vrij normaal vinden dat de vriend met eten smijt. Stel je toch eens voor dat hij zich normaal zou gedragen het gewoon met woorden zou uiten



Verder mag iedereen van mij geloven wat hij/zij wilt of niet geloven.



Het is echter wel zo dat als je een geloof hebt, je aan de regels moet houden. Waarom geloof je anders als je het zelf beter weet?

Bij niet-gelovigen is smijten met eten heel normaal inderdaad.



En je MOET niks he als je gelooft.



Wat zijn "vrij vrouwen" trouwens?



Zo, ik ga even een pan rode saus opzetten, dat gooit wel prettig en spettert zo lekker in het rond.
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

[...]





Is het refoforum dicht in de vakanties?Alleen op zondagde dag des Heren toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 12:16:

[...]



Godallejezusnogantoe +1000
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Horen we nog wat van je TO?
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

[...]





Is het refoforum dicht in de vakanties?Volgens mij alleen op zondag. En ik zie dat spelling niet eerste prioriteit is in de kerk.
quote:Honeymoonquiz schreef op 27 februari 2015 @ 12:34:

[...]



Bij niet-gelovigen is smijten met eten heel normaal inderdaad.



En je MOET niks he als je gelooft.



Wat zijn "vrij vrouwen" trouwens?



Zo, ik ga even een pan rode saus opzetten, dat gooit wel prettig en spettert zo lekker in het rond.Wij. En ik ben zwaar beledigd nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

[...]





Is het refoforum dicht in de vakanties?Ik denk het Star.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Pientjexxxx schreef op 27 februari 2015 @ 12:33:

[...]





Aan de regels houden? Dus als de paus zegt dat anticonceptie niet mag, dan ga jij 15 kinderen op de wereld zetten? Hallo, van welke planeet kom jij? Die regeltjes van een geloof zijn gewoon door mensen verzonnen. In de middeleeuwen gingen er nog mensen op de brandstapel, maar de regeltjes van het geloof hè, daar moet je je dan aan houden. Anno 2015 mag ik toch hopen dat mensen zelf kunnen nadenken.



Waarom mag iemand niet geloven en gewoon leven zoals hem of haar dat goeddunkt? Enig idee hoeveel mensen zich zogenaamd aan de regeltjes houden en ondertussen zo hypocriet als de pest zijn?

Die zitten meestal op zondag vooraan..

Wijlen mijn opa zei het altijd al Gereformeerden en motregen daar wordt je het meest door bedondert.
quote:Pientjexxxx schreef op 27 februari 2015 @ 12:33:

[...]





Aan de regels houden? Dus als de paus zegt dat anticonceptie niet mag, dan ga jij 15 kinderen op de wereld zetten? Hallo, van welke planeet kom jij? Die regeltjes van een geloof zijn gewoon door mensen verzonnen. In de middeleeuwen gingen er nog mensen op de brandstapel, maar de regeltjes van het geloof hè, daar moet je je dan aan houden. Anno 2015 mag ik toch hopen dat mensen zelf kunnen nadenken.



Waarom mag iemand niet geloven en gewoon leven zoals hem of haar dat goeddunkt? Enig idee hoeveel mensen zich zogenaamd aan de regeltjes houden en ondertussen zo hypocriet als de pest zijn?Sarah is niet Paaps hoor, die zit bij de protestanten.
sarahkay schreef op 27 februari 2015 @ 12:30:

Ik ben blij te horen dat deze "vrij vrouwen"het vrij normaal vinden dat de vriend met eten smijt. Stel je toch eens voor dat hij zich normaal zou gedragen het gewoon met woorden zou uiten



Jezus Christus te paard TO leer nou eens koken!!! Zo trouw ik niet met je hoor. Ga daar eerst maar eens aan werken!!!



Ja je hebt gelijk Sarah, veel beter.
O boehoe niemand begrijpt Sarah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven