Mijn verloofde wil ons huwelijk uitstellen

27-02-2015 09:07 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,



Het is nu vier dagen geleden dat mijn verloofde het schokkende nieuws vertelde dat hij ons huwelijk wil uitstellen, terwijl wij over 3 maanden zouden gaan trouwen. Ik ben er helemaal kapot van.



Er zijn in twee weken tijd wat dingen gebeurd, zoals dat mijn vader met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis, terwijl mijn verloofde wilde langskomen, maar ik weigerde, omdat mijn moeder er nog niet klaar voor was om mijn verloofde te ontmoeten. Later ontmoette ze toch mijn verloofde in het ziekenhuis waar de pastor en mijn tante bij was, maar toen mijn verloofde mijn moeder een hand wilde geven, kreeg hij geen hand terug en keek zij hem ook helemaal niet aan. Dit alles hebben een enorme impact op mijn verloofde gehad. En daarom wil hij met de huidige spanningen en ruzies voorlopig even niet trouwen.



Het begon vorige week dat mijn verloofde onderweg naar huis in de auto vroeg wat ik ervan vond als we ons huwelijk een jaar zouden uitstellen. Hij zou een jaar later er financieel er beter voor staan en ik zou aan bepaalde dingen kunnen werken die een struikelblok in onze relatie vormen, waren zijn argumenten. Ik heb gezegd dat ik zijn voorstel niet verkeerd vond, maar als ik moest kiezen, voor onze trouwdatum ging. Ik dacht dat dit onderwerp hiermee uitgesproken was..



De volgende dag gingen we op bezoek bij mijn tante. Maar toen kwam dat onderwerp wéér ter sprake. Ik bleef volhouden dat ik over 3 maanden wilde trouwen (alles is zo goed als geregeld voor onze bruiloft en ik telde de dagen af). Ik stond eigenlijk versteld dat mijn verloofde niet in de verdediging schoot. En weer dacht ik dus dat dat onderwerp uitgesproken was.



Nu komt het.. Afgelopen maandag hadden mijn verloofde en ik een gesprek met de pastor. Ik was in de veronderstelling dat wij het over onze huwelijksvootbereidingen gingen hebben. Maar nee, hoor.. Wat deed mijn verloofde? Hij vertelde dat hij het huwelijk een jaar wilde uitstellen en deed een voorstel om eerst te gaan samenwonen. Ik voelde mij voor het blok gezet én nog wel in bijzijn van de pastor, die eigenlijk onze huwelijk zou gaan inzegenen. Ergste is dat, toen ik volgens de pastor op de ziel van mijn verloofde trapte, mijn verloofde met een pan eten dat ik had gekookt, naar buiten smeet.

Ik voelde mij vernederd en in de zeik genomen. Mijn verloofde wíst van mijn verlangens, dat ik éérst wilde gaan trouwen en dan pas samenwonen, zodat ons kindje ook binnen het huwelijk wordt geboren. Bovendien heeft onze trouwdatum een speciale betekenis voor mij en hebben we met veel geluk die datum kunnen krijgen, omdat een medewerker van de gemeente een fout maakte door beschikbare trouwdata en tijdstippen aan mijn verloofde door te geven wat eigenlijk niet gebruikelijk was.



Nu wil mijn verloofde mij aanstaande zondag spreken om het uit te praten. Ik weet niet wat ik nog moet zeggen. Ik blijf bij mijn standpunt, hoewel ik best bereid ben ons huwelijk voor 6 à 8 maanden uit te stellen, maar niet voor een jaar! Ik verheugde me er zo op onze trouwdag over 3 maanden en dat we eindelijk een kindje konden maken. Ik ben al 34 jaar en ik wil niet langer meer wachten.



Het grappigste van alles is, dat ik na onze verloving toen we een trouwdatum gingen prikken, mijn verloofde voorstelde om in 2016 te gaan trouwen (wij zijn 9 maanden samen, waarvan 6 maanden verloofd). Dat vond hij te lang duren. Zelfs in december vorig jaar deed ik precies hetzelfde voorstel. Maar toen schoot hij uit zijn slof en kregen we weer ruzie.



Ik weet niet wat ik moet doen. Mijn moeder, hoe vreemd ze ook is, is erg boos dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, mijn tante vindt het erg jammer dat mijn verloofde het huwelijk wil uitstellen, maar ergens heeft ze er ook begrip voor.. Ik hou verschrikkelijk veel van mijn verloofde en wil hem absoluut niet kwijt, maar alles bij elkaar zoals hier staat beschreven, ben ik mijn verloofde liever kwijt dan rijk. Alleen ben ik bang dat ik daar spijt van ga krijgen. Ik kan voor nu niet helder nadenken. En zondag moet ik toch mijn verloofde vertellen wat ik precies wil. Maar liever ga ik voor een gulden middenweg, wil ik een compromis sluiten met mijn verloofde. Maar hoe?



Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt dat je verloofde het huwelijk wilde uitstellen. Of kennen jullie iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie of jullie bekenden hier mee om? Welke stap(pen) werden ondernomen? Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt allemaal!
En zondags in de kerk

dan zit daar zo'n meneer,

stijf als een houten plank

met spijkers in zijn kop

te kijken in zijn bank.

Een zwart laken pak

om zijn zondige lijf,

bang voor de duivel

en bang voor zijn wijf.

En zuinig een cent

in het zakje doen.

Zo koopt hij zijn ziel weer terug

en zijn fatsoen.



quote:Honeymoonquiz schreef op 27 februari 2015 @ 12:39:

[...]



Sarah is niet Paaps hoor, die zit bij de protestanten.Het ging meer in zijn algemeenheid over de regeltjes van een geloof. Bij protestanten zijn er stromingen waarbij je als vrouw geen lange broek aan mag of je mag geen tv in huis hebben. Ik zie dus echt niet in waarom je je aan dat soort onzinnige regels zou moeten houden als je gelooft. In de tijd van de bijbel bestond er niet eens tv, waarmee glashelder is dat een dergelijk verbod later door mensen verzonnen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 12:39:

[...]



Die zitten meestal op zondag vooraan..

Wijlen mijn opa zei het altijd al Gereformeerden en motregen daar wordt je het meest door bedondert.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me goed voorstellen dat je verloofde even de boot afhoudt. Je bent 34..nou en?! Een jaar maakt niet zoveel verschil meer. Ik vind je verloofde wel slim hierin eigenlijk, of je het nou wil of niet, je trouwt ook met de familie en dat moeders niet eens hand kan geven aan jouw verloofde, ja dan zou ik zelf ook denken, geef het nog even tijd. Ik zou geen huwelijk willen aangaan zonder dat ik me lekker zou voelen over zijn familie. We hoeven geen dikke vrienden te zijn, maar ik ben wel van kaliber, dat het contact lekker moet kunnen lopen. 9 maanden is inderdaad erg snel. Je kunt een hoop willen, maar gebruik eerst maar eens je verstand want als je over een jaar terugkijkt op hoe je je zin hebt gekregen vraag je je misschien wel af of het het allemaal waard was. Een jaartje op basis hindsight = 20/20 slecht een jaar niks voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n idee dat het hele verhaal in Amerika speelt. Klopt dat? Nu weet ik niet hoe echt Amerikaanse films zijn, maar daarin wordt altijd zo snel verloofd en getrouwd en is het heel normaal dat de ouders de fiance pas kort voor het huwelijk ontmoeten. Volgens mij is het gebruik van het woord fiance daar ook veel normaler dan hier het woord verloofde. Verloofde is hier inderdaad iets uit de jaren '50 en ik ken eigenlijk niemand die hier nog een verloofde heeft, zelfs mijn ouders hebben zich in de jaren '60 niet eens verloofd. Maar als ik Amerikaanse films en series moet geloven heeft bijna iedereen een fiance daar en wordt dat woord ook veelvuldig gebruikt net als in jouw openingspost. Ook jouw geloof (adventisten) komt daar volgens mij veel meer voor dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
quote:sarahkay wijzigde dit bericht op 27-02-2015 12:37 met 99%: begrijpen ze hier toch niet



Ah, jij bent zo'n gelovige die alleen wil preken voor eigen parochie.



Bij tegenwind je fietsje omdraaien. Je komt nergens, maar je hebt wel altijd lekker de wind in je rug. Veel plezier ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 27 februari 2015 @ 12:26:

In maart vorig jaar was je nog met die man met kind van 13 dat bij hem woonde. Is dit dezelfde man? Zo ja, dan is het toch niet raar dat hij niet hals over kop wil trouwen? Hij moet dan toch ook aan zijn zoon denken? Zo nee, dan is het toch ook niet raar dat je nieuwe vlam niet hals over kop wil trouwen, want hij kent je toch pas heel kort?



Ik vind verloven overigens zo vreselijk uit de tijd. Dat was 30 jaar geleden al heel oubollig. Het woord verloofde alleen al......Nee, die vent heeft ze al eerder weggejaagd.
Alle reacties Link kopieren
Hij stelt het dus 1 jaar uit zodat die voor jou byzondere datum gerealiseerd kan worden.

Hij stelt het uit want jij hebt niet eens het fatsoen om hem aan je ouders voor te stellen.

Hij stelt het uit want hij heeft nog niet de kans gehad om eerst toestemming te vragen aan je vader.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:pocha schreef op 27 februari 2015 @ 10:56:

8. Ik WIL het ZELF, dat ik eerst trouw en dan kinderen krijg! Daar heeft mijn geloof niks mee te maken. En het grappigste is: de pastor zelf vertelde dat het niet per se hoeft volgens de Bijbel dat je eerst trouwt en dan samenwoont.Jullie zijn toch al bezig? Wat is mijn menstruatiecyclus?
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 12:16:

[...]



Godallejezusnogantoe



+100...



Al die reli's tegenwoordig. Zij het geen jihadisten dan zijn het wel de relifundi's van de Amerikaanse pinkstekerken van tegenwoordig.



Ik ken er ook zo 1. Gewoon in Amsterdam.mdie kerken schieten als paddestoelen uit de grond. Jonge mensen die zo zoekende zijn dat ze zich zonder aarzelen, compleet hersenloos terug in de jaren 50 werpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 27 februari 2015 @ 12:48:

Ik heb zo'n idee dat het hele verhaal in Amerika speelt. Klopt dat? Nu weet ik niet hoe echt Amerikaanse films zijn, maar daarin wordt altijd zo snel verloofd en getrouwd en is het heel normaal dat de ouders de fiance pas kort voor het huwelijk ontmoeten. Volgens mij is het gebruik van het woord fiance daar ook veel normaler dan hier het woord verloofde. Verloofde is hier inderdaad iets uit de jaren '50 en ik ken eigenlijk niemand die hier nog een verloofde heeft, zelfs mijn ouders hebben zich in de jaren '60 niet eens verloofd. Maar als ik Amerikaanse films en series moet geloven heeft bijna iedereen een fiance daar en wordt dat woord ook veelvuldig gebruikt net als in jouw openingspost. Ook jouw geloof (adventisten) komt daar volgens mij veel meer voor dan in Nederland.ik moest ook denken aan amerika.
Alle reacties Link kopieren
quote:8. Ik WIL het ZELF, dat ik eerst trouw en dan kinderen krijg! Daar heeft mijn geloof niks mee te maken. En het grappigste is: de pastor zelf vertelde dat het niet per se hoeft volgens de Bijbel dat je eerst trouwt en dan samenwoont.



Het enige dat de Pastoor moet promoten is dat je eerst trouwt voordat je geslachtsgemeenschap hebt.



Het maakt voor de "bijbel" echt niet uit wie waar woont, zolang je maar "ten overstaan van God en Gemeenschap" hebt uitgesproken dat jullie elkaar voortaan trouw zullen zijn, voordat je aan seks begint. Dit zodat iedereen van de Gemeenschap weet welke man de verantwoording heeft overgenomen om voor jou en al de kinderen die jij vanaf dat moment krijgt te zorgen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Geen reacties gelezen.

Waar woon je to? In de jaren 50?
quote:bungaa schreef op 27 februari 2015 @ 13:47:

[...]



ik moest ook denken aan amerika.



Dat is dus nu bij die jonge kerken in Nederland (aftakkingen van de Amerikaanse kerken) ook zo! Die kennis van mij is ook 6 maanden na de kennismaking getrouwd en dat doen ze allemaal zo snel. Ik vermoed omdat ze geen seks mogen hebben voor het huwelijk, dan wil je wel snel trouwen natuurlijk.

Ik zweer het je, allemaal jonge mensen, soms hoogopgeleid, in de grote stad. Doodeng.



Voorstellen aan de ouders is wel normaal daar, maar ja, als je al na 3 maanden verloofd dan stel je dus praktisch gelijk je verloofde voor..
Alle reacties Link kopieren
Oh Sarah, dus nu gooi je het op die toer dat 'vrije vrouwen/ongelovigen' het niet snappen? De alom bekende smoes als je niet in discussie kan/wil gaan over bepaalde geloofsaspecten.

Geloof mij, ik weet waar ik over praat wat het geloof betreft, en een aantal anderen hier vast ook.

Maar jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn eerdere reactie op jouw post als 'gelovige', want kan me voorstellen dat dat je niet past, gezien er wat punten instaan die jij als gelovige niet goed aanpakt, als je het dan toch hebt over je aan het geloof willen houden.

Dat jij gelovig bent is prima, echt niets mis mee, maar waarom stel je je op alsof je daardoor beter bent/ het beter weet? Maakt je niet sympathiek.

En ik ben zelf ook gelovig,maar niet op de manier waarop jij het neerzet.
quote:bloemetje77 schreef op 27 februari 2015 @ 13:51:

[...]





Dat is dus nu bij die jonge kerken in Nederland (aftakkingen van de Amerikaanse kerken) ook zo! Die kennis van mij is ook 6 maanden na de kennismaking getrouwd en dat doen ze allemaal zo snel. Ik vermoed omdat ze geen seks mogen hebben voor het huwelijk, dan wil je wel snel trouwen natuurlijk.

Ik zweer het je, allemaal jonge mensen, soms hoogopgeleid, in de grote stad. Doodeng.



Voorstellen aan de ouders is wel normaal daar, maar ja, als je al na 3 maanden verloofd dan stel je dus praktisch gelijk je verloofde voor..Ik vrees een golf van 7 maand kindjes met een geboortegewicht en lengte van een 9 maand kindje.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 12:39:

[...]



Wijlen mijn opa zei het altijd al te Gereformeerden en motregen daar wordt je het meest door bedondert.



In mijn leven gaat vooral het eerste op. Maar goed, ik ben dan ook zondig, als christelijke bam-mam.

De gereformeerden die ik ken hebben hun oordeel klaar, zitten elke zondag vroom in de kerk. Twee keer. Maar het woord liefde kennen ze niet.

Dus ja, ik ben het met je opa eens.
Net een historische roman.

Pocha, de bijnaam van Priscilla Gertrude Corina, wordt op een 27 februari 1951 wakker met een godsgeschenk: rammelende eierstokken. Na een kortstondige relatie met een oudere man heeft ze hem gevonden: de man die haar over drie maanden zal gaan bevruchten.

Althans, dat dacht ze. Toen de pastor het huwelijk kwam bespreken, waar haar kindje in gemaakt zou worden, vloog ineens de boerenkool om haar oren. Hij wilde uitstel. Had haar verloofde haar spel door? Ze had de naald in haar ene hand en het condoom in de andere. Hoeveel tijd had ze nog?

Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 27 februari 2015 @ 14:40:

Net een historische roman.

Pocha, de bijnaam van Priscilla Gertrude Corina, wordt op een 27 februari 1951 wakker met een godsgeschenk: rammelende eierstokken. Na een kortstondige relatie met een oudere man heeft ze hem gevonden: de man die haar over drie maanden zal gaan bevruchten.

Althans, dat dacht ze. Toen de pastor het huwelijk kwam bespreken, waar haar kindje in gemaakt zou worden, vloog ineens de boerenkool om haar oren. Hij wilde uitstel. Had haar verloofde haar spel door? Ze had de naald in haar ene hand en het condoom in de andere. Hoeveel tijd had ze nog?









Ik haat cliffhangers....wat gebeurde er toen??!!
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 14:42:

[...]









Ik haat cliffhangers....wat gebeurde er toen??!!Nou toen werd het huwelijk voor minstens een jaar uitgesteld..
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 27 februari 2015 @ 14:48:

[...]



Nou toen werd het huwelijk voor minstens een jaar uitgesteld.. Oh, is seizoen 2 al uit dan dat je dit weet?!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw verloofde was, zou ik gaan rennen en niet meer omkijken...
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 14:53:

[...]





Oh, is seizoen 2 al uit dan dat je dit weet?!Jaja pocha schrijft het zelluf in haar OP
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 14:53:

[...]

Oh, is seizoen 2 al uit dan dat je dit weet?!



Haha. Jammer van de spoiler! Het is een erg spannend boek en zeker de moeite waard.



Vooral het stuk dat als ze vermoed dat ze zwanger is, ze de ridder Sar Ahkey tegenkomt. Een moraalridder. Dan verdrinkt ze bijna in schuldgevoel en schaamte. Erg beklemmend.

En de scène met de hutspot is een echte tranentrekker.
Maar uiteindelijk komt er wel een huwelijk alleen is het nog de vraag met wie..

Ik zal alvast een klein kiekje laten zien (let op de schoenen van de bruidegom)



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven