Mijn vriend heeft me geslagen..

09-02-2016 08:20 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 4 jaar een relatie met mijn vriend. Samen hebben we 2 kinderen, 2 jaar en een baby van bijna 3 maanden. Over het algemeen heb ik een fijne relatie, hij is een goede vader, doet alles voor zn kinderen, als ik hem iets vraag doet hij het. Andere mensen beschrijven hem als een allemansvriend, een aardige vent, staat voor je klaar heel relaxed.



2 jaar geleden was mn dochter 4 maanden, toen heeft hij mij voor het eerst geslagen. Hij had teveel gezopen, het was carnaval. Heel even was hij met zn ouders. Hij kwam agressief thuis en ik was boos. Ik heb namelijk een hele zware zwangerschap gehad en bevalling. Teveel bloed etc. ik kon bijna niks doe en was volledig uitgeput. Mijn dochter huilde alleen maar en ik had echt hulp nodig met verzorging. Ik was boos dat hij liever ging zuipen met zn ouders ipv dat hij bij mij bleef om me te helpen. Ik had een baarmoederonsteking en enorme pijn. Omdat ik dat zei kregen we ruzie en opeens sloeg hij me keihard in mn gezicht. Hij ging weg en is terug naar zn ouders gegaan om verder te zuipen.



De dag erna was er spijt en na lang peinzen heb ik besloten om toch verder te gaan want hij is normaal dus niet zo.



Tot eergisteren. Hij was met de kinderen even naar zn ouders gegaan en ik zou ook gaan. Maar ik was aan het poetsen, strijken etc. en opeens was het al 9 uur in de avond. Omdat ik dacht, ze komen toch zo wel (was de afspraak) ben ik thuis gebleven. Om 10 uur komt hij met 1 van mijn kinderen en zn vader thuis. Allebei strontbezopen, mn kind dr jas open terwijl ze verkouden is. Ik werd kwaad want ja ze hadden me moeten bellen! Of in ieder geval mn schoonmoeder dan was ik ze zelf wel gaan halen!! Mn vriend werd daarop zo kwaad op mij en heeft me weer geslagen. 3x met een vuist in mn gezicht...hij heeft mn dochter uit mn armen getrokken. Ik had net haar jas uit en haar schoenen. Zijn vader begon tegen me te schreeuwen en ze zijn gegaan.



Hij was stomdronken en mn schoonvader heeft dezelfde avond nog zn excuses aangeboden...weliswaar bezopen. Ik heb mn kinderen opgehaald en ben met ze naar huis gegaan. Het was inmiddels half 1 in de nacht en daar liep ik dan met mn peuter en baby over straat.



De dag erna kwam hij thuis helemaal huilend en hij kon het zich niet meer herinneren. Dat vind ik dus het gevaarlijke. Ik voel me gebroken vanbinnen. Heb een blauw gezicht, 2 kinderen en ik weet het niet meer. Hij is normaal dus echt niet zo...ik heb verdomme met vrouwen gewerkt, slachtoffers van huiselijk geweld en vrouwenhandel. Ik ben normaal een sterke vrouw met een sterke wil en ik kan voor mezelf zorgen. Nu voel ik me zo vernederd en mn vertrouwen is weg. Ik ben ook pissig op mn schoonouders dat ze gewoon zuipen in het bijzijn van mijn kinderen. Als ik dat had geweten had ik ze niet eens mee laten gaan. Ik weet niet wat ik moet doen?? Bedoel, de grens is overschreden wie zegt dat het hier bij blijft?? Hij heeft spijt maar is dat voldoende voor als hij de volgende keer weer teveel op heeft? Ik wil advies en ja ik weet dat ik voor mn kinderen moet kiezen. Maar ben zelf opgegroeid door alleen mn moeder en kan je vertellen dat dat ook niet altijd even fijn was....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ik zoiets vreselijks zou doen ik geen vriendin nodig had om te zeggen dat ik moest stoppen met drinken. Ik zou nooit meer een druppel drinken uit mezelf. Als hij dat niet ziet is er geen redden aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 09 februari 2016 @ 08:42:

Hem (voor nu) de deur uitzetten en aangifte doen. Contact opnemen met Veilig Thuis. Zorgen dat hulpverlening gericht op HG kan starten en kijken of dat voldoende oplevert dat hij terug kan keren.



Dit.



Besef je dat dit naast huiselijk geweld, ook kindermishandeling is. Je kind is getuige geweest van geweld van vader tegen moeder en agressie van grootvader naar moeder. Dit wordt geclassificeerd als kindermishandeling. Het tast het gevoel van basisveiligheid en vertrouwen van kinderen aan en dat hebben ze, zeker op deze leeftijd, keihard nodig om zich gezond en goed te ontwikkelen. En kinderen hoeven niet eens oud genoeg te zijn om te beseffen wat er gebeurt, voor een flinke schade aan die basisveiligheid. En het gaat niet alleen om het moment, maar ook om wat ze nu voelen bij jou als je man in de buurt is.



Kom in aktie. Man de deur uit, aangifte en hulp zoeken. Samen. Want ook al ga je uiteindelijk niet als partners verder, je zult wel als ouders verder moeten met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het idioot dat je vriend je slaat nog idioter met een kind op je arm maar nog gekker dat je schoonouders zo reageren. Realiseer je goed dat dit zijn perspectief is daar is hij mee op gegroeid. En ja dat slaan gaat heus weer gebeuren dan is je kind nog ouder en krijgt nog meer mee.

Daar ben jij verantwoordelijk voor als je zonder slag of stoot blijft.



Daarbij is het ontzettend onveilig voor een kind bij dronken mensen. Wat zal dat meisje bang geweest zijn.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
to, dat voor jou het opgroeien met alleen een moeder niet altijd fijn was wil niet zeggen dat het voor je kinderen ook zo gaat zijn.



liever alleen een fijne moeder dan 2 ouders waarvan de vader agressief is als hij gedronken heeft.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Meid, je gaat straks op je tenen lopen omdat je bang bent. Bang dat je niet kan zeggen wat je denk en vind. Elke keer als je kinderen bij de schoonouders zijn, gaan de gedachten door je hoofd of ze alcohol drinken. De eerste keer dat hij je sloeg, sloeg hij 1keer, nu sloeg hij je 3 keer! Hoe zou hij je de volgende keer toe takelen? Want dat het nog een keer gaat gebeuren is een feit. En wat zou er gebeuren als hij gedronken heeft en je kids zijn even niet vrolijk? Niemand heeft het recht jou te slaan! Kom voor jezelf en je kinderen op! Je kinderen kunnen het zelf niet.
Hij is WEL agressief van zichzelf. Hij heeft het namelijk al eens eerder gedaan. Hij heeft je nu zelfs in elkaar gestompt aangemoedigd door opa waar de kinderen bij waren. Mijn man is niet agressief van zichzelf. Ik ben echt niet altijd even leuk en daar zegt hij gerust wel iets van maar dis verheft zijn stem niet eens. Je weet best wel wat je te doen staat
Alle reacties Link kopieren
quote:sidneysid schreef op 09 februari 2016 @ 09:08:

Ik denk dat als ik zoiets vreselijks zou doen ik geen vriendin nodig had om te zeggen dat ik moest stoppen met drinken. Ik zou nooit meer een druppel drinken uit mezelf. Als hij dat niet ziet is er geen redden aan.Dat ziet 'ie niet, want het is niet de eerste keer.........
Oh dear, how sad, never mind.
Hij heeft je in vier jaar maar twee keer geslagen. Stel dat je nog veertig jaar samen blijft, vind jij het dan acceptabel dat hij je nog twintig keer slaat? Natuurlijk niet!



Als jij het beste wilt voor je kinderen, stuur hem dan weg. Als hij echt kan veranderen en van je houdt, kunnen jullie altijd nog gaan latten. Je hoeft de deur niet voor altijd te sluiten, als je daar nog niet aan toe bent. Als uit elkaar gaan en te grote stap is voor je, ga dan eerst apart wonen en samen in therapie. Als je wat afstand en lucht hebt, kun je ook beter nadenken over wat je wilt.



Volgens mij bij jij een hele intelligente en zorgzame vrouw, kies voor die kwaliteiten, kies voor jezelf een vooral voor je kinderen.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Je weet wat je moet doen , je kan/wil/durft het alleen niet.

Een man die slaat waar je kinderen bij zijn? Zo fout.. Bovendien zelfs zonder kinderen hoor je je vrouw niet te slaan, wegwezen daar! Je kinderen worden ouder en gaan ook begrijpen en gaan met een beetje pech hetzelfde doen later.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:melgg schreef op 09 februari 2016 @ 08:57:



Overigens heb ik niks tegen alleenstaande ouders ik probeer gewoon te kijken wat mijn aandeel hier in is.



Jouw aandeel? Al maakte je hem helemaal gek, dan nog is dat nooit een excuus om jou te slaan! Een vent kan ook weglopen. Het feit dat je naar "jouw aandeel" wil kijken, geeft aan dat je al veel te ver heen bent!



Ik kreeg te horen dat ik hem in het nauw heb gedreven en hij wilde me niet slaan.



Dat is gelul, want als hij het niet had gewild, dan had hij het niet gedaan!



Hij kan het niet geloven van zichzelf.



Dus eerst stompt hij je 3x op je smoel, en vervolgens geloof hij het niet als jij hem dat vertelt?



Omdat hij eigenlijk helemaal niet agressief is aangelegd vind ik dat ook zo moeilijk nu.



Omdat hij niet agressief is aangelegd? 3 stompen in het gezicht IS agressief! Wie hou jij hier nu voor de gek?!



Als we nu elke dag ruzie zouden hebben ja natuurlijk dan was ik allang weg. Het huis staat op mijn naam. In de afgelopen 4.5 jaar is alleen dit 2x gebeurd. Normaal hebben we eigenlijk nooit ruzie. Hierdoor vind ik het ook zo lastig. En nee ik praat het niet goed en ja natuurlijk wil ik het beste voor mn kinderen.



Ja, je praat het wel goed. Je verzint excuses voor hem. En dat is ook precies de reden waarom hij hier mee door kan en zal gaan. Er zat nu 2 jaar tussen, wedden dat de volgende keer sneller komt?



Het is dus alleen gebeurd omdat hij echt teveel op had.



Nee, het is gebeurd omdat hij gezopen had en agressief is. Als jij dat blijft ontkennen, dan hoeft hij het ook niet toe te geven.



Als ik die avond niets had gezegd was het ook niet gebeurd maar ik ben van mening dat ik toch wel mag aangeven wat ik niet prettig vind? Ik heb ook mn eigenwaarde. Misschien had ik moeten wachten tot de dag erna omdat je met dronken mensen toch geen gesprek kan voeren.



Als je echt eigenwaarde had, dan hield je op met deze onzin, en gaf je toe dat hij een fout heeft gemaakt en de oorzaak er verder helemaal niet toe doet!



Ik ben ook erg teleurgesteld in mijn schoonouders maar die vinden dit normaal vrees ik. Ik kreeg ook te horen dat het gras niet groener is en dat ze ook wel eens ruzie hebben hoor...bla bla.



Dus hij is opgegroeid in een milieu waarin dit gedrag goedgepraat wordt? Zoals ik je lees, pas jij daar prima tussen!



Maar ik ben ik en ik wil gewoon niet dat mijn kinderen dit moeten zien. Ik wil niet bang zijn als hij dalijk drinkt en ik dan moet zeggen hou op je hebt genoeg gehad. Dan ben ik weer die zeikende vriendin. Hij moet dat zelf inzien maar of hij dat wilt? Zodra hij daar is wordt er toch in overvloed ingeschonken en zij zullen nooit tegen hem zeggen je hebt genoeg ga lekker naar huis et je gezin. Ze willen hem altijd dicht bij hun hebben en dat is dus eigenlijk ook een irritatiepunt.
quote:melgg schreef op 09 februari 2016 @ 08:57:

Natuurlijk kan hij het zich herinneren. Hij meent alleen dat hij me geduwd heeft.

Het is inderdaad zo dat ik diep van binnen weet dat het heus nog wel eens zal gebeuren. Ik kan gewoon niet tegen hun op. Zij zien die dingen niet zoals ik ze zie. Bij hun was er niks kwaads. Beter nog ze vinden het zo jammer dat een leuke avond op deze manier is afgelopen. Mn baby sliep toch en mn dochter was zo vrolijk.



Overigens heb ik niks tegen alleenstaande ouders ik probeer gewoon te kijken wat mijn aandeel hier in is. Ik kreeg te horen dat ik hem in het nauw heb gedreven en hij wilde me niet slaan. Hij kan het niet geloven van zichzelf. Omdat hij eigenlijk helemaal niet agressief is aangelegd vind ik dat ook zo moeilijk nu. Als we nu elke dag ruzie zouden hebben ja natuurlijk dan was ik allang weg. Het huis staat op mijn naam. In de afgelopen 4.5 jaar is alleen dit 2x gebeurd. Normaal hebben we eigenlijk nooit ruzie. Hierdoor vind ik het ook zo lastig. En nee ik praat het niet goed en ja natuurlijk wil ik het beste voor mn kinderen. Het is dus alleen gebeurd omdat hij echt teveel op had. Als ik die avond niets had gezegd was het ook niet gebeurd maar ik ben van mening dat ik toch wel mag aangeven wat ik niet prettig vind? Ik heb ook mn eigenwaarde. Misschien had ik moeten wachten tot de dag erna omdat je met dronken mensen toch geen gesprek kan voeren. Ik ben ook erg teleurgesteld in mijn schoonouders maar die vinden dit normaal vrees ik. Ik kreeg ook te horen dat het gras niet groener is en dat ze ook wel eens ruzie hebben hoor...bla bla. Maar ik ben ik en ik wil gewoon niet dat mijn kinderen dit moeten zien. Ik wil niet bang zijn als hij dalijk drinkt en ik dan moet zeggen hou op je hebt genoeg gehad. Dan ben ik weer die zeikende vriendin. Hij moet dat zelf inzien maar of hij dat wilt? Zodra hij daar is wordt er toch in overvloed ingeschonken en zij zullen nooit tegen hem zeggen je hebt genoeg ga lekker naar huis et je gezin. Ze willen hem altijd dicht bij hun hebben en dat is dus eigenlijk ook een irritatiepunt.



Je geeft hem nog net niet gelijk.

Hij heeft een probleem met drank, kan het niet handelen, en dát is dus het excuus?



Je ziet niet dat het veel dieper zit?

Dat je blijkbaar te maken hebt met een familie waarin dit gedrag normaal gevonden wordt?

Je loopt het risico dat dit nogmaals en nog vele malen gebeurt, zie je dat zelf ook?



Dat jíj er aan blootgesteld wil worden is je eigen zaak, je kinderen kunnen niet kiezen.

Die zijn misschien óf getuige van meer geweld tegen jou in de toekomst en/of zijn zelf slachtoffer van hun vaders kwaaie dronk.

Opgroeien met een gewelddadige ouder en een ouder die dat geweld toelaat is verwoestend voor een kind.



Paal en perk stellen, dat is wat je moet doen. Hulp zoeken voor jezelf en hij moet dat ook doen, voor hemzelf.

Niet jij, hij.

Als hij dat niet doet en jij moet het doen met zijn waardeloze excuses dan ga je vaker dit soort topics openen.



En je weet het, want je hebt ervaring met mishandeling binnen relaties zeg je.

Handel daar dan ook naar.
Maak ook een foto van jezelf en kijk daar eens naar. Wat zou je zeggen tegen een cliënt, als zij zo voor je zat?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ff met je blauwe plekken bij je moeder en vriendinnen op de thee kijken wat die vinden
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Oh meid :(



Zet je oogkleppen af!

Uberhaupt het straalbezopen worden terwijl ze de verantwoordelijkheid over een peuter en baby hebben is ONACCEPTABEL!!



Het slaan, met VUIST, 3x en nog eens je schoonvader er overheen! NEE! Dit kan niet, dit is mishandeling!!

Hier mag je en kan je, je kinderen niet aan blootstellen!



Het is jouw huis? Zet hem eruit!!

Na therapie praat je weer verder met hem.

Ik had aangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Zorg in elk geval dat je zoveel mogelijk bewijsmateriaal hebt, zelfs als je nu weinig doet. De volgende keer, want die komt er, sta je dan sterker bij een aangifte.



Liever nog: nu aangifte doen!
Alle reacties Link kopieren
Kan iedere reactie quoten en eronder schrijven 'dít' en '+1".



Dat jij het accepteert, prima wat mij betreft. Dat je meegaat in zijn smoesjes, vind ik ook best.



Maar je denkt niet aan je kinderen en dat neem ik je wel kwalijk.

Je denkt enkel in de zin van 'oh, een alleenstaande ouder'.

Je onderschat wat dit met een kind doet.

Het is niet alleen beangstigend voor een kind, het verscheurt een kind om gezien te worden hoe zijn/haar moeder geslagen wordt. Het kind wil dit ab-so-luut niet. Het kind wil de moeder helpen, het kind is zo machteloos. Het kind wordt erg bang. Het kind lijdt hier 20, 30 jaar later nog onder.



Ervaringsdeskundige.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Skawa schreef op 09 februari 2016 @ 09:21:

Misschien ff met je blauwe plekken bij je moeder en vriendinnen op de thee kijken wat die vindenWelnee, to verzint dan wel dat ze van de trap gevallen is of tegen de deur is gelopen.
Wat adviseerde je de vrouwen met wie je gewerkt hebt in soort gelijke situaties?
Alle reacties Link kopieren
To deze man is niet goed voor jullie zuipen waar je kinderen bij zijn is een no go en dan vervolgens jou gezicht blauw slaan wat niet de eerste keer is, denk na en kies voor je eigen veiligheid en die van je kids dan maar een alleenstaande moeder mijn moeder heeft deze keus wel gemaakt ik ben haar dankbaar!
quote:Lys schreef op 09 februari 2016 @ 09:30:

Kan iedere reactie quoten en eronder schrijven 'dít' en '+1".



Dat jij het accepteert, prima wat mij betreft. Dat je meegaat in zijn smoesjes, vind ik ook best.



Maar je denkt niet aan je kinderen en dat neem ik je wel kwalijk.

Je denkt enkel in de zin van 'oh, een alleenstaande ouder'.

Je onderschat wat dit met een kind doet.

Het is niet alleen beangstigend voor een kind, het verscheurt een kind om gezien te worden hoe zijn/haar moeder geslagen wordt. Het kind wil dit ab-so-luut niet. Het kind wil de moeder helpen, het kind is zo machteloos. Het kind wordt erg bang. Het kind lijdt hier 20, 30 jaar later nog onder..Dít en +1.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je stomdronken vol in je gezicht gestompt en daarna in die toestand jullie kind uit je handen getrokken. Dat je het voor jezelf accepteert dat moet je nog zelf weten, maar je bent niet alleen, je hebt kinderen, en tegenover hen kun je het dus NIET maken om in deze situatie te blijven omdat je niet alleen wil zijn en zo nodig eerst wil onderzoeken wat je eigen aandeel is. Zou je dat wel doen, dan weet je meteen wat je aandeel is, namelijk DAT. Dat je je kinderen niet in bescherming neemt, maar hem.



Jezelf en de kinderen in veiligheid brengen en aangifte doen.



Ik snap ook werkelijk niet dat je het zo voor hem vindt spreken dat hij dit normaal nooit doet.

Het zou er nog eens bij moeten komen als dit schering en inslag zou zijn.

Twee keer is al veel te veel. En hij heeft zich echt extreem misdragen. Is het echt pas genoeg als hij dat maandelijks gaat doen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat gaat hij eraan doen dan? Behalve excuses en zijn kant en dat jij m in t nauw dreef.

Dat was alles?
Alle reacties Link kopieren
Meis ik heb hier ook te maken met een man die liever drinkt dan en dan ook veranderd in iemand die ik niet ken en hij slaat mij niet maar geestelijk maakt hij mij wel kapot. Ik heb drie kinderen niet van hem maar van mijn ex man die een narcist is waar ik 12 jaar mee getrouwd was. Ik kies voor mijn kinderen en ben gestopt met mijn man. Hij woont momenteel gedeeltelijk nog hier maar dat is noodoplossing.

Binnenkort woont hij ergens anders en maak ik een nieuwe start.

Ik ben ook geslagen in andere relaties en het blijft er niet bij en op een bepaald moment krijgen je kinderen er psychische problemen van.

Je moet hieruit stappen de kinderen hebben een gezonde moeder nodig en nu kun je de schade bij hun nog beperken ze zijn nog jong die van mij zijn groter en ik zie wat de 12 jaar met mijn ex heeft gedaan met hun en de twee jaar met meneer de alcoholist.

Grijp nu in....
Alle reacties Link kopieren
Die arme arme arme kinderen met zulke domme domme domme ouders...
Alle reacties Link kopieren
Je wil al deze ellende niet en je zoekt nu naar excuses om niet weg te hoeven bij hem. Hoe harder wij roepen hoe meer jij hem zal verdedigen. Je weet zelf wel hoe het mechanisme werkt, of niet dan?



Ik hoop dat je je realiseert hoe schadelijk dit is voor je kinderen. Zoek hulp, als je dan echt niet weg wil, maar wacht niet op de volgende keer.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven