Mijn vriend heeft me geslagen..

09-02-2016 08:20 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 4 jaar een relatie met mijn vriend. Samen hebben we 2 kinderen, 2 jaar en een baby van bijna 3 maanden. Over het algemeen heb ik een fijne relatie, hij is een goede vader, doet alles voor zn kinderen, als ik hem iets vraag doet hij het. Andere mensen beschrijven hem als een allemansvriend, een aardige vent, staat voor je klaar heel relaxed.



2 jaar geleden was mn dochter 4 maanden, toen heeft hij mij voor het eerst geslagen. Hij had teveel gezopen, het was carnaval. Heel even was hij met zn ouders. Hij kwam agressief thuis en ik was boos. Ik heb namelijk een hele zware zwangerschap gehad en bevalling. Teveel bloed etc. ik kon bijna niks doe en was volledig uitgeput. Mijn dochter huilde alleen maar en ik had echt hulp nodig met verzorging. Ik was boos dat hij liever ging zuipen met zn ouders ipv dat hij bij mij bleef om me te helpen. Ik had een baarmoederonsteking en enorme pijn. Omdat ik dat zei kregen we ruzie en opeens sloeg hij me keihard in mn gezicht. Hij ging weg en is terug naar zn ouders gegaan om verder te zuipen.



De dag erna was er spijt en na lang peinzen heb ik besloten om toch verder te gaan want hij is normaal dus niet zo.



Tot eergisteren. Hij was met de kinderen even naar zn ouders gegaan en ik zou ook gaan. Maar ik was aan het poetsen, strijken etc. en opeens was het al 9 uur in de avond. Omdat ik dacht, ze komen toch zo wel (was de afspraak) ben ik thuis gebleven. Om 10 uur komt hij met 1 van mijn kinderen en zn vader thuis. Allebei strontbezopen, mn kind dr jas open terwijl ze verkouden is. Ik werd kwaad want ja ze hadden me moeten bellen! Of in ieder geval mn schoonmoeder dan was ik ze zelf wel gaan halen!! Mn vriend werd daarop zo kwaad op mij en heeft me weer geslagen. 3x met een vuist in mn gezicht...hij heeft mn dochter uit mn armen getrokken. Ik had net haar jas uit en haar schoenen. Zijn vader begon tegen me te schreeuwen en ze zijn gegaan.



Hij was stomdronken en mn schoonvader heeft dezelfde avond nog zn excuses aangeboden...weliswaar bezopen. Ik heb mn kinderen opgehaald en ben met ze naar huis gegaan. Het was inmiddels half 1 in de nacht en daar liep ik dan met mn peuter en baby over straat.



De dag erna kwam hij thuis helemaal huilend en hij kon het zich niet meer herinneren. Dat vind ik dus het gevaarlijke. Ik voel me gebroken vanbinnen. Heb een blauw gezicht, 2 kinderen en ik weet het niet meer. Hij is normaal dus echt niet zo...ik heb verdomme met vrouwen gewerkt, slachtoffers van huiselijk geweld en vrouwenhandel. Ik ben normaal een sterke vrouw met een sterke wil en ik kan voor mezelf zorgen. Nu voel ik me zo vernederd en mn vertrouwen is weg. Ik ben ook pissig op mn schoonouders dat ze gewoon zuipen in het bijzijn van mijn kinderen. Als ik dat had geweten had ik ze niet eens mee laten gaan. Ik weet niet wat ik moet doen?? Bedoel, de grens is overschreden wie zegt dat het hier bij blijft?? Hij heeft spijt maar is dat voldoende voor als hij de volgende keer weer teveel op heeft? Ik wil advies en ja ik weet dat ik voor mn kinderen moet kiezen. Maar ben zelf opgegroeid door alleen mn moeder en kan je vertellen dat dat ook niet altijd even fijn was....
quote:Flitseflats schreef op 09 februari 2016 @ 09:16:

Hij heeft je in vier jaar maar twee keer geslagen. Stel dat je nog veertig jaar samen blijft, vind jij het dan acceptabel dat hij je nog twintig keer slaat? Natuurlijk niet!



Als jij het beste wilt voor je kinderen, stuur hem dan weg. Als hij echt kan veranderen en van je houdt, kunnen jullie altijd nog gaan latten. Je hoeft de deur niet voor altijd te sluiten, als je daar nog niet aan toe bent. Als uit elkaar gaan en te grote stap is voor je, ga dan eerst apart wonen en samen in therapie. Als je wat afstand en lucht hebt, kun je ook beter nadenken over wat je wilt.



Volgens mij bij jij een hele intelligente en zorgzame vrouw, kies voor die kwaliteiten, kies voor jezelf een vooral voor je kinderen.



Sterkte!



1 x slaan is al te veel, zo ga je niet met vrouwen om, punt.

Die gozer moet zich eens gaan leren gedragen.



TO: het ligt absoluut NIET aan jou dat je vriend zo is, ieder volwassen mens is verantwoordelijk

voor zijn of haar gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Het ontkennen en de schuld bij jou leggen heeft inmiddels zijn intrede gedaan. "ik heb je alleen maar geduwd en als jij mij niet in het nauw gedreven had, dan had ik dat niet gedaan". DUH
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan je "vriend" dus niet zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maak melding bij de politie! Dan staat dit genoteerd, mocht het (laten we alsjeblieft hopen van niet) nog een keer voorkomen. Slaan is nooit of te nimmer een optie. Ook niet als je gezopen hebt. Al helemaal niet als het je vrouw is, waar je kind bij is.

Maak alsjeblieft een statement door de sloten te veranderen. Of ga in therapie en stuur hem naar de AA.
Alle reacties Link kopieren
Ga iig vandaag aangifte doen en breng een bezoek aan je ha. Je weet dat het geweld oplopend is, je hebt dit zelfs al ervaren. Eerst een klap en nu drie stompen in je gezicht en nu zelfs waar je kleine meisje bij was. Dit wordt alleen maar erger. Je moet jezelf en je kinderen beschermen. Je wilt toch niet dat zij later in een relatie als deze belanden? Als slachtoffer of als dader. Aan jou om dit te veranderen. De politie kan je hierin ondersteuning bieden.



Kom op, je kunt dit!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:BWitched schreef op 09 februari 2016 @ 09:49:

Het ontkennen en de schuld bij jou leggen heeft inmiddels zijn intrede gedaan. "ik heb je alleen maar geduwd en als jij mij niet in het nauw gedreven had, dan had ik dat niet gedaan". DUH

Doen zulke personen standaard, als buitenstaander lijkt het of je daar zo doorheen prikt

maar dit zijn juist enorme instinkers als de schuldenaar zichzelf tot slachtoffer maakt.

Daarom bij de 1e klap wegwezen want dit blijft zich terugkeren, helaas. (en nee dit ligt niet aan

degene die geslagen wordt)



Ik zou zeker doen wat Kia zegt, trouwens, is TO nog ergens te bekennen of zit

ze (hopelijk) al in het vliegtuig richting Oezbekistan/Groenland/Curacao o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ga met verstand handelen zoals je bij je klienten handelt.doelen stellen,acties etc.emoties doe je later maar een keer.nu handelen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Je relatie met je man is niet goed en als je niks doet, ondermijn je ook de relatie met je kinderen.



Als je zatte vader je moeder wat vuistslagen verkoopt en jou daarna uit haar armen rukt, is de angst gezaaid. Angst waarmee je dochter nergens heen kan. Zolang jij als moeder voor deze relatie kiest, zal ze het je nooit vertellen. Want jij ontkent haar gevoel door te stellen dat je man een goede vader is.



Alleen als je deze situatie NU serieus neemt, zal je dochtertje zich veilig bij je voelen.



De vraag is niet hoe het is om een alleenstaande moeder te hebben, de vraag is hoe het is om een moeder te hebben die voor zichzelf en voor jou heeft gekozen!!!



Als je nog niet in staat bent om te vertrekken, ga dan in elk geval vandaag naar je huisarts. Zorg dat die het opslaat, inclusief foto's.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte doen, hulp zoeken en hem buiten zetten. Jij hebt geen schuld aan de knokpartij.



Klein vraagje nog: waarom geef je je kinderen met hem mee naar zijn ouders als je weet dat er gezopen wordt? Waarom haal je ze zelf niet eerder op?
I'm still standing
Wat doe je nog bij deze man? Wacht je totdat hij je kinderen ook wat aandoet?
Huiselijk geweld valt ook onder kindermishandeling. Je dochter heeft dus nu ook een trauma want pa slaat ma en zij zat in je armen. Hoe angstig moet dat zijn voor zo`n hummeltje.

Door te blijven faciliteer je deze mishandeling en trauma`s voor je kinderen.

Doe dan geen aangifte voor jezelf maar voor je kinderen en maak foto`s van je gezicht voor het blauwe verdwenen is.



Ik ga ervan uit dat als je gewerkt heb met de doelgroep waar je nu zelf in valt dat je weet hoe traumatiserend dit is voor jezelf en nog meer voor je kinderen.

En als je je dat realiseert is het toch een no brainer of je moet blijven of hem eruit moet zetten?
quote:yette schreef op 09 februari 2016 @ 09:54:

Je relatie met je man is niet goed en als je niks doet, ondermijn je ook de relatie met je kinderen.



Als je zatte vader je moeder wat vuistslagen verkoopt en jou daarna uit haar armen rukt, is de angst gezaaid. Angst waarmee je dochter nergens heen kan. Zolang jij als moeder voor deze relatie kiest, zal ze het je nooit vertellen. Want jij ontkent haar gevoel door te stellen dat je man een goede vader is.



Alleen als je deze situatie NU serieus neemt, zal je dochtertje zich veilig bij je voelen.



De vraag is niet hoe het is om een alleenstaande moeder te hebben, de vraag is hoe het is om een moeder te hebben die voor zichzelf en voor jou heeft gekozen!!!



Als je nog niet in staat bent om te vertrekken, ga dan in elk geval vandaag naar je huisarts. Zorg dat die het opslaat, inclusief foto's.Dit dus. (En de rest)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij is normaal dus echt niet zo...ik heb verdomme met vrouwen gewerkt, slachtoffers van huiselijk geweld en vrouwenhandel. Ik ben normaal een sterke vrouw met een sterke wil en ik kan voor mezelf zorgen.

Jawel, hij is zo. Hij heeft agressieve, gewelddadige gedachten naar jou toe totdat er een trigger komt waardoor hij zichzelf toestaat om het te uiten (omdat hij heus wel weet dat het niet okee is). Die trigger zal zich steeds vaker en sneller voordoen. Eenmaal over de brug komt alles steeds vlotter.



"Sterke vrouw"; kennelijk denk je in termen van kracht en macht. Ik denk dat je hem wil veranderen en verbeteren, en dat hij (o.a.) als reactie daarop door het lint gaat. Die reactie kan je niet veranderen; je moet daar weg. Of hij. Laat je begeleiden als je je spullen gaat ophalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lees met open mond.

Wat vreselijk voor je.

Bij mij zou de ergste wraakgodin naar boven komen. Nadat ik bij 'opa en oma' ben langs geweest.

Terwijl schoondochter na de bevalling ziek thuis ligt met zoon gaan pimpelen?

Dronken laten rijden?

Dronken met de kinderen over straat?

Toekijken hoe zoon langs hoofdje kleindochter schoondochter herhaaldelijk stompt?

En dan nog denken dat ze hun kleinkinderen mogen zien?



Als dit mijn zoon was geweest had hij van mij een 'pak slaag' gehad en had ik bij incident 1 al bij jou op de stoep gestaan.

En no way dat hij dan bij mij nog kan komen zuipen.

Incident 2 idem.

Wat een rare schoonouders en je man al helemaal geen woorden voor.

Sloten veranderen en hij kan bij ouders zuipen tot hij dood neervalt wat bij betreft.



Lees de tips hier over aangifte doen etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hij heeft spijt?



En hij had ook wat teveel op en hij heeft een ongelukkige jeugd gehad en als je het goed bekijkt was het eigenlijk jouw schuld toch? Jij hebt hem in de hoek gedreven. Bovendien zou hij het normaal nooit doen toch? Het is beetje de schuld van zijn vader. En hij is altijd zo lief met de kinderen.





Mijn advies: geen aangifte doen, onder de mat vegen, met mantel der liefde bedekken en er van uitgaan dat het niet nog eens gebeurt. Want dat gebeurt zelden met vrouwen die mishandeld worden.



Gokje: zijn vader heeft ook een drankprobleem en slaat zijn vrouw ook af en toe?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat anderen zeggen: foto's maken, aangifte doen, huisarts bezoeken en verdere hulp vragen. Hem het huis uitzetten.



Mocht er toch nog enige toekomst zitten in deze relatie, dan alleen op 3 keiharde voorwaarden:

1. Laat hem sowieso de eerste weken niet meer binnen en ga daarna pas om de tafel zitten met hem

2. Hij mag voor de rest van zijn leven geen druppel drank meer. Helemaal niets en helemaal nooit meer. 1 druppel = einde relatie

3. Samen in therapie voor zijn agressie-probleem.



Maar beter is wegwezen, want het komt waarschijnlijk toch niet meer goed. Theoretisch zou het namelijk alleen werken als hij al zelf aan komt zetten met die voorwaarden, als dat van jou uit gaat is het gedoemd te mislukken. Bovendien is het nog veel en veel moeilijker de stap te nemen als hij toch een keer drinkt, omdat dat een veel kleiner, bijna onbeduidend, vergrijp is, vergeleken met 3 vuistslagen in je gezicht. En als je het al niet kan na die drie vuistslagen, dan kan je het ook niet als hij toch eens een biertje neemt.



En ik weet het, het is heel moeilijk. Er komt zoveel ellende op je af en je leven gaat totaal veranderen, als gescheiden vrouw, met bezoekregelingen, zorg voor de kinderen, waarschijnlijk verhuizen, mijn God, wat een ellende. Het is zoveel makkelijker om gewoon toch maar weer door te gaan. Maar jij weet als geen ander hoe dat afloopt. Dus haal diep adem, tel tot 10, en doe het. Over een paar jaar, in je nieuwe huis en met die leuke man die je vast tegen gaat komen, ben je dan veel gelukkiger dan wanneer je nu de stap niet neemt.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 09 februari 2016 @ 09:53:

[...]



Doen zulke personen standaard, als buitenstaander lijkt het of je daar zo doorheen prikt

maar dit zijn juist enorme instinkers als de schuldenaar zichzelf tot slachtoffer maakt.

Daarom bij de 1e klap wegwezen want dit blijft zich terugkeren, helaas. (en nee dit ligt niet aan

degene die geslagen wordt)



Ik zou zeker doen wat Kia zegt, trouwens, is TO nog ergens te bekennen of zit

ze (hopelijk) al in het vliegtuig richting Oezbekistan/Groenland/Curacao o.i.d.Ach ik ben zelf ooit te lang blijven hangen aan een man die niet goed voor mij was. Hij sloeg mij niet maar hij dronk wel. En ik maar excuses bedenken dat het overal wel iets was. Ik weet dus helaas hoe het werkt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bij zo'n verhaal vind ik het zo frustrerend dat dit anoniem is. Ik zou meteen AMK willen inlichten. Kinderen mogen nooit of te nimmer aan zulke situaties blootgesteld worden. Niemand overigens, maar een volwassen moet sterk zijn (en ja dat is heel moeilijk voor sommigen) en stappen ondernemen, maar een kind kan geen kant op als ouders niet uit de situatie vertrekken.

Een kind zal er altijd zwaar onder lijden, maar weggaan en de kinderen een veilige omgeving bieden is nu nr 1. Hoe dan ook!
Alle reacties Link kopieren
Melgg, hoe denk je er nu over, nu je deze reacties ziet?

In je hart weet je wat goed voor je is en wat je te doen staat. Vertrouw op dat gevoel.

Je werkt met cliënten die met huiselijk geweld te maken hebben; heb je een collega, leidinggevende of iemand anders van je werk die je vertrouwd? Juist als je er zelf in betrokken raakt is het heel moeilijk om er vanaf je werkbril naar te kijken. Dit kan je niet alleen, hier heb je hulp voor nodig. Daarom komen die vrouwen bij jou.. Omdat zij het ook eerst alleen hebben willen doen.



Verder zoals gezegd; foto's maken, iets van bewijs vastleggen, naar een vriendin gaan voor steun en advies en actie ondernemen. Je weet dat dit niet stopt. En het welzijn van jouw kinderen rust wel op jouw schouders, dat is deels ook jouw verantwoordelijkheid. Je hoeft niet achter de motivatie te staan nu dat dit goed is voor je, om aangifte te doen of melding te maken, maar omwille van je kinderen is dat wel echt de eerste stap die je moet zetten.



Het is een kwestie van tijd totdat dit vaker gaat voorkomen en anderen het ook gaan zien en dan kan het AMK door anderen ook ingeschakeld worden; dan heb je geen controle meer over deze situatie en overkomt het je. Nu kan je zelf de regie nemen door te overleggen met de politie, steunpunt huiselijk geweld etc.

Sterkte..
Alle reacties Link kopieren
quote:LammeTak schreef op 09 februari 2016 @ 10:33:

Bij zo'n verhaal vind ik het zo frustrerend dat dit anoniem is. Ik zou meteen AMK willen inlichten. Kinderen mogen nooit of te nimmer aan zulke situaties blootgesteld worden. Niemand overigens, maar een volwassen moet sterk zijn (en ja dat is heel moeilijk voor sommigen) en stappen ondernemen, maar een kind kan geen kant op als ouders niet uit de situatie vertrekken.

Een kind zal er altijd zwaar onder lijden, maar weggaan en de kinderen een veilige omgeving bieden is nu nr 1. Hoe dan ook!Bij zo'n reactie vind ik het fantastisch dat dit anoniem is. Zo kan een TO tenminste advies krijgen en ervaringen en twijfels delen, veilig hulp zoeken, zonder dat meteen allerlei bemoeiallen de druk nog groter maken en de situatie verder verergeren.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewerkt met vrouwen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld? Dan weet je genoeg. Al deze tips die je hier worden gegeven, ken je al.

Het enige wat jij dient te doen is accepteren dat hij wel zo is, anders had hij het niet gedaan.

Hij is een huiselijk geweldpleger. Niet beter dan de mannen van de vrouwen die jij hebt geholpen.
quote:Satchel schreef op 09 februari 2016 @ 10:47:

[...]



Bij zo'n reactie vind ik het fantastisch dat dit anoniem is. Zo kan een TO tenminste advies krijgen en ervaringen en twijfels delen, veilig hulp zoeken, zonder dat meteen allerlei bemoeiallen de druk nog groter maken en de situatie verder verergeren.+1
Alle reacties Link kopieren
Ga aangifte doen, vraag aan de politie gelijk hulp met hoe je hem uit het huis krijgt. Bel veilig thuis aan maak daar een melding vraag of ze je kunnen helpen met hoe je nu verder moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet eens alles door gelezen ..



Dat jij twijfelt over wat je moet doen dat moet jij weten .. Als je met hem samen wilt blijven ook .. Dat jij je gezicht nog een keertje als boksbal wilt laten gebruiken is ook je eigen keuze ..



Maar dat jij niet beseft dat dit je kids straks enorme trauma's gaat bezorgen dat vind ik heel erg ..



Mijn ex sloeg ook en de laatste keer was mijn dochter er getuige van (dankzij haar heb ik geen zwaar letsel over gehouden want zij is er tussen gesprongen :(



Ze is nu officieel gediagnostiseerd met ptss en heeft emdr therapie om over dit trauma heen te komen ..



Wil jij dat je kids aandoen?? Hoeveel schuld gevoel ik naar mijn dochter heb over dat ze dat heeft moeten doorstaan .. Ga weg!! Doe dit jezelf en je kinderen niet aan!! Het zal zwaar worden maar je overleefd het wel ..
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren




Ik heb alleen de openingspost gelezen. Ja dit is echt een dikke "run forrest run" situatie. Maar... Jullie hebben twee kinderen en verder wat ik begrijp een goede relatie. Ik zou hem de keuze geven, of ik ben weg of er wordt niet meer gedronken want dat kan hij blijkbaar niet.



Iedereen die hier roept dat je voor je kinderen moet kiezen en moet wegwezen vergeet blijkbaar dat diezelfde kinderen dan een omgangsregeling krijgen met papa waar jij dus niet bij bent. Als hij het daar dan ook op een zuipen zet en zijn eigen ouders grijpen niet eens in dan zijn die kinderen helemaal overgeleverd aan hem en zijn gevaarlijke fratsen. Ik weet niet of dat de situatie dan veel beter maakt. Door te blijven, in ieder geval tot de kinderen een heel stuk ouder zijn kun jij er in ieder geval altijd bij zijn.



Begrijp ik nou goed dat je dronken schoonvader en je dronken vriend jullie dochter weer meenamen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven