Mijn vriend heeft me geslagen..

09-02-2016 08:20 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer 4 jaar een relatie met mijn vriend. Samen hebben we 2 kinderen, 2 jaar en een baby van bijna 3 maanden. Over het algemeen heb ik een fijne relatie, hij is een goede vader, doet alles voor zn kinderen, als ik hem iets vraag doet hij het. Andere mensen beschrijven hem als een allemansvriend, een aardige vent, staat voor je klaar heel relaxed.



2 jaar geleden was mn dochter 4 maanden, toen heeft hij mij voor het eerst geslagen. Hij had teveel gezopen, het was carnaval. Heel even was hij met zn ouders. Hij kwam agressief thuis en ik was boos. Ik heb namelijk een hele zware zwangerschap gehad en bevalling. Teveel bloed etc. ik kon bijna niks doe en was volledig uitgeput. Mijn dochter huilde alleen maar en ik had echt hulp nodig met verzorging. Ik was boos dat hij liever ging zuipen met zn ouders ipv dat hij bij mij bleef om me te helpen. Ik had een baarmoederonsteking en enorme pijn. Omdat ik dat zei kregen we ruzie en opeens sloeg hij me keihard in mn gezicht. Hij ging weg en is terug naar zn ouders gegaan om verder te zuipen.



De dag erna was er spijt en na lang peinzen heb ik besloten om toch verder te gaan want hij is normaal dus niet zo.



Tot eergisteren. Hij was met de kinderen even naar zn ouders gegaan en ik zou ook gaan. Maar ik was aan het poetsen, strijken etc. en opeens was het al 9 uur in de avond. Omdat ik dacht, ze komen toch zo wel (was de afspraak) ben ik thuis gebleven. Om 10 uur komt hij met 1 van mijn kinderen en zn vader thuis. Allebei strontbezopen, mn kind dr jas open terwijl ze verkouden is. Ik werd kwaad want ja ze hadden me moeten bellen! Of in ieder geval mn schoonmoeder dan was ik ze zelf wel gaan halen!! Mn vriend werd daarop zo kwaad op mij en heeft me weer geslagen. 3x met een vuist in mn gezicht...hij heeft mn dochter uit mn armen getrokken. Ik had net haar jas uit en haar schoenen. Zijn vader begon tegen me te schreeuwen en ze zijn gegaan.



Hij was stomdronken en mn schoonvader heeft dezelfde avond nog zn excuses aangeboden...weliswaar bezopen. Ik heb mn kinderen opgehaald en ben met ze naar huis gegaan. Het was inmiddels half 1 in de nacht en daar liep ik dan met mn peuter en baby over straat.



De dag erna kwam hij thuis helemaal huilend en hij kon het zich niet meer herinneren. Dat vind ik dus het gevaarlijke. Ik voel me gebroken vanbinnen. Heb een blauw gezicht, 2 kinderen en ik weet het niet meer. Hij is normaal dus echt niet zo...ik heb verdomme met vrouwen gewerkt, slachtoffers van huiselijk geweld en vrouwenhandel. Ik ben normaal een sterke vrouw met een sterke wil en ik kan voor mezelf zorgen. Nu voel ik me zo vernederd en mn vertrouwen is weg. Ik ben ook pissig op mn schoonouders dat ze gewoon zuipen in het bijzijn van mijn kinderen. Als ik dat had geweten had ik ze niet eens mee laten gaan. Ik weet niet wat ik moet doen?? Bedoel, de grens is overschreden wie zegt dat het hier bij blijft?? Hij heeft spijt maar is dat voldoende voor als hij de volgende keer weer teveel op heeft? Ik wil advies en ja ik weet dat ik voor mn kinderen moet kiezen. Maar ben zelf opgegroeid door alleen mn moeder en kan je vertellen dat dat ook niet altijd even fijn was....
Goed dat je doorpakt! Je hebt de moeilijkste stap gemaakt denk ik zo. Maak je niet te druk om de toekomst mbt bezoekregeling. Kan me niet voorstellen dat hij straks alleen met de kinderen mag zijn.

Heel veel sterkte, vanaf nu komt er veel op je af maar je bent een sterke vrouw volgens mij.

Blijf schrijven als je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sterke vrouw!
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! En dat zo'n dreigement er inhakt en je doet twijfelen snap ik. Ik heb verder geen verstand van dit soort dingen, maar zou je voor vader en grootouders geen omgang met toezicht kunnen afdwingen?

Veel sterkte de komende tijd, ik denk dat je nog wel heen en weer geslingerd gaat worden tussen opluchting en liefdesverdriet, heb maar een beetje geduld met jezelf.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
quote:mavis79 schreef op 09 februari 2016 @ 11:25:

En wat up4 more zegt..het schuldgevoel en de spijt wat je je kinderen aandoet als je besluit te blijven, dat wil je jezelf en hen echt niet aandoen.

Vreselijk en heel herkenbaar trouwens up4more, fijn dat jij ook voor jou en je gezin hebt gekozen, gaat t inmiddels beter nu je kind therapie krijgt?

Mijn dochter was nog erg klein en heeft ook een training gehad, piep zei de muis geloof ik, het heeft haar geholpen dingen een plekje te geven gelukkig.Met haar gaat het beter kwa nachtmerries e.d. .. Ik merk alleen dat ze vreselijk het vertrouwen in mensen is verloren en dat ze heel aanhankelijk naar mij is geworden .. Die donderdag avond heeft mijn ex haar karakter vermoord .. En het ergste nog, hij vind zelf dat hij het slachtoffer is
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Als jouw partner ergens problemen mee heeft dan moet hij daarover met jou vrij kunnen praten, zonder dat er allerlei verwijten over en weer gaan.

En als jouw partner denkt dat dat niet kan, besluit dat hij zichzelf vol gooit met drank en dan zijn partner gaat slaan, dan zeg ik jou als man dat hij een smerige hufter is die het simpelweg niet verdient om een partner te hebben.

De drank is en kan NOOIT een excuus zijn voor brute mishandeling, HIJ heeft zelf besloten om te gaan zuipen en is dus 100% verantwoordelijk voor zijn daden.



Mijn advies luidt: Doe aangifte bij de politie en zoek hulp... En beëindig je relatie met hem, hoe zwaar dat ook is...
Alle reacties Link kopieren
Beste Melgg om je eigen woorden te herhalen : "Andere mensen beschrijven hem als een allemansvriend, een aardige vent, staat voor je klaar heel relaxed."



Haal hem van zijn voetstuk, ga naar zijn baas , collega's , vrienden en kennissen, laat overal je gezicht zien. Toon ze de waarheid omtrent die aardige vent die ze menen te kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:melgg schreef op 09 februari 2016 @ 14:04:

TO is er nog hoor...bedankt voor jullie adviezen al vind ik sommige nogal hard. Ik weet niet hoe ik persoonlijk kan reageren maar de opmerking ze blijft toch wel en arme kinderen...schei alsjeblieft uit. Ik hoop van harte dat je het zelf niet hoeft mee te maken. Ik heb dit ding geopend voor advies niet voor nog meer steken in mijn hart. Bedankt!



Ik heb inmiddels aangifte gedaan, heb een bezoek gebracht naar mijn schoonouders om mn gezicht te laten zien en ze hartelijk te danken voor alle steun..NOT.



Het klopt inderdaad dat het voor de kinderen niet door de beugel kan. Dit is ook de reden waarom ik de relatie heb verbroken. Ook al is ze 2, ze zien genoeg. De boodschap dat papa dit bij mama kan doen is natuurlijk niet normaal.



Nu zit ik dadelijk dus wel om het weekend met enorme zorgen als ze naar hun vader moeten. Overigens nee zijn vader slaat zijn moeder niet maar verbouwt regelmatig de boel in huis...althans de laatste maanden want hij schijnt depri te zijn. Gaat naar een psycholoog enzo. Niet bepaald een fijn gevoel om mijn kinderen naar toe te brengen. Ik heb overigens al het dreigement ontvangen dat ik het nooit in mijn hoofd hoef te halen om de kinderen bij hun weg te laten, dat was ook die bewuste dag. Want dan gaan ze nog liever zitten in de gevangenis. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik daarom ook in dubio zat. Nee ik wil niet als boksbal fungeren maar ik heb dadelijk wel geen zicht op mijn kinderen.



In ieder geval iedereen met de opbouwende feedback, hartelijk dank!

Waarschijnlijk ben je nog niet zo heel lang op het Vivaforum. Het werkt hier het beste als je alle negatieve reacties negeert. Echt, volkomen en 100% negeert. Reageer alleen op de positieve waar je wat aan hebt en schrijf met die mensen verder, dan merk je hoeveel hulp en steun je hier krijgt en hoeveel je aan dit forum kan hebben. Die negatieve mensen houden vanzelf op en gaan dan weer naar een ander topic. Als je wel op die negatieve reacties reageert kom je hier in een soort negatieve spiraal terecht waardoor je na een tijdje gedesillusioneerd weggaat. En ik weet dat dat ook moeilijk is, je wil ze natuurlijk maar wat graag terecht wijzen (en geloof me, dat wil ik ook, en soms kan ik me toch niet inhouden), maar de praktijk leert dat dat niet helpt, maar dat negeren wel werkt.



Verder, klasse dat je nog reageert en respect voor je beslissing. Het zal niet eenvoudig zijn en nog moeilijker worden ook. Maar de reactie van je schoonouders is eerder een reden om dit door te zetten, dan om alles bij het oude te laten. Meld vooral alles bij de politie.



Heb je al geregeld dat je man je huis niet meer inkomt?
Spreuken 18:2
Knap hoor TO. Ben trots op je!

Lijkt mij lastig idd de weekenden. Misschien kan je informatie inwinnen bij de huisarts of politie hoe hiermee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Knap van je TO, zet door!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is wordt er nu, na je aangifte, een zorgmelding gedaan bij het AMK .. Omdat er minderjarige kinderen in de relatie zijn en ook wordt maatschappelijk werk ingeschakeld .. Zij kunnen je helpen met het invullen van de omgangsregeling .. Waarschijnlijk zal nu eerst onderzocht worden of het veilig is je kinderen bij hem achter te laten of dat er onder toezicht de kinderen hun vader zien
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor Melgg, hoe reageerde je man? Heb je het idee dat je goed alleen thuis kan zijn met de kinderen deze dagen?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed doorgepakt. Dat je schoonouders nog een keer gaan dreigen is wel erg fout. Eigenlijk vooral een bevestiging dat je de juiste stap hebt gezet.



Wat heb je zelf nu voor steun? Heb je de mogelijkheid om thuis te zijn bij de kinderen of moeten ze nu naar kinderopvang? Kunnen jouw ouders je helpen?
Alle reacties Link kopieren
Knap to! Heel veel sterkte komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is nog eens meters maken. Nee, dat had ik inderdaad niet verwacht. Meestal doen vrouwen daar langer over (en dat is niet zo heel vreemd, maar wel ongelukkig). Goed gedaan. Dikke en veel sterkte. Laat je niet intimideren door zijn ouders.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Als je niet voor je kinderen kiest zullen ze later veel ergere emotionele schade hebben dan van gescheiden ouders. Dit soort dingen zien kan voor trauma's zorgen en daarnaast mag je in je handen klappen dat je kinderen veilig thuis zijn gekomen. Voor het zelfde geld was het niet alleen bij jou gebleven maar waren je kinderen onder een auto of gekomen doordat papa en opa zo dronken waren en niet op konden letten. Denk daar maar eens heel goed over na.



*edit* had enkel de eerste pagina gelezen en niet gezien dat er meerdere reacties waren en zo geschrokken van je post dat ik direct begonnen reageren zonder de rest te lezen.. sorry.. o.a. super goed gehandeld TO. Dit verdien je zeker niet en je Kids ook niet. Vind het echt knap dat je op je strepen staat en voor je zelf en je kinderen kiest. Dit is echt het beste wat je kan doen en je pakt het ook goed aan!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan vrouw!



Nu is het belangrijk om ervoor te zorgen dat jij en je kinderen veilig zijn en blijven. Je schoonouders en ex niet binnen laten. Bij iedere bedreiging melding te maken bij de politie, hoe vervelend je dit ook vindt. Kun je nu bij iemand terecht? Je ouders, een goede vriend of vriendin? Wellicht iemand die bij je kan logeren een paar dagen? Heb je een buuf die je op de hoogte kunt stellen die een oogje in het zeil wil houden?



Werk je? En gaan de kindjes naar een kdv/psz? Zorg ervoor dat zij ook op de hoogte zijn en dat de kinderen onder geen beding aan vader, opa en oma meegegeven mogen worden. En licht je werkgever in.



Ben je ook al bij je ha geweest om je verwondingen te laten beoordelen? En heb je ook zelf foto's gemaakt, bewaar deze goed net als je aangifte. Zorg dat je alles op papier hebt.



Het gaat nu een zware tijd worden en er gaat heel veel op je af komen maar je gaat er sterker uitkomen. Sterkte vrouw.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Mijn advies is: wegwezen en heel gauw!!



Is het niet voor jezelf dan wel voor je kinderen. Als hij jou kan slaan, kan hij dat in een dronken bui ook bij de kinderen doen!



Bij 1 keer slaan zou ik me nog een beetje voor kunnen stellen dat het too much is en iemand zichzelf heel even niet onder controle heeft. Maar een 2e keer is gewoon mishandeling.



Maakt niet uit dat hij straalbezopen was, dat is GÉÉN excuus!



En lekkere schoonvader heb je zeg. Dat hij ook gewoon tegen je begint te schreeuwen, ook stomdronken.



Ik zou zo ver als mogelijk is van die familie vandaan blijven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 09 februari 2016 @ 11:16:

[...]





Ik lees je hele post en ik zie dat het niet rot bedoeld is. Maar deze zin vind ik wat freaky.

Ergens blijven en je laten slaan omdat je er dan in ieder geval bij blijft? To is toch geen levende bliksemafleider/boxbal.

In dat geval zou ik to aanraden een illegale vechtsport te gaan beoefenen, veel schade en letsel bij zo weinig mogelijk inspanning.

Alleen geldt bij huiselijk geweld aanwezig zijn als kind ook als huiselijk geweld.

En als To zich lijfelijk moet gaan verdedigen tegen de vuistslagen (!!!!) van man kan het zomaar gebeuren dat er geen een ouder overblijft.

Het vege lijf redden, aangifte doen en een zeer minimale bezoekregeling onder toezicht zou mijn doel zijn.

En ik zou kijken of er ook 'normale' schoonfamilie leden zijn en deze inschakelen.



Natuurlijk bedoel ik niet dat ze zich maar moet laten slaan en daarvoor moet blijven. Maar ik zou het heel eng vinden in mijn kinderen dan maar aan hun vader mee te moeten geven als je dit hebt meegemaakt. Vandaar zou hij een laatste kans krijgen door altijd de alcohol te laten staan. Doet of wil hij dit niet dan is het idd echt einde verhaal..



En in een ideale wereld zou vader idd de kinderen alleen onder toezicht mogen zien. Maar Jeugdzorg heeft nogal de gewoonte om altijd partij te kiezen voor de ouder die juist de idioot is. Dus volgens het boekje klinkt het allemaal heel leuk. Weg bij man, aangifte, melding amk, geen omgangsregeling. Maar de praktijk wijst echt anders uit. Of zijn jullie de tiener alweer vergeten die bezwangerd werd door haar eigen vader. Dezelfde vader die al eerder veroordeeld was voor het misbruik van zijn andere, oudere dochter. Dit is een extreem geval maar staat helaas echt niet op zichzelf. Bij jeugdzorg en de kinderbescherming werken vrijwel alleen debielen.



Dus met dat in mijn achterhoofd zou ik echt niet staan te springen nee om mijn ontzettend jonge kinderen af te moeten geven aan hun agressieve vader. Dan zou ik liever blijven en een paar jaar van mijn leven vergooien totdat de kinderen een stuk zelfstandiger zijn, mits het niet verder escaleert. Denk ik, er is gewoon geen goede keuze zo. Die was er alleen geweest als er geen kinderen waren
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met alles TO! Hopelijk toont hij zelf geen interesse in jullie kinderen en wil hij geen omgang. Dat zou voor nu het beste zijn denk ik. Als je de baby borstvoeding geeft blijft die voorlopig sowieso alleen bij jou dacht ik.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageerde je man?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je geslagen in bijzijn van zijn vader én jullie dochter! Dat kan echt niet hoor... Ik vind het heel erg voor je, maar ik denk dat het beter is dat je de relatie verbreekt. Al zal hij dan ook flippen. Dus zorg voor "back up", als je wel de relatie verbreekt. Dit is niet de laatste keer. En je mag je kinderen niet blootstellen aan zoiets! Ze zien gewoon dat hij je slaat! Als je blijft, dan geef je ze mee dat het dus niet erg is, dat papa mama slaat. Dan beter bij mama opgroeien en papa wel blijven zien (mits die zich weet te gedragen).
Je hebt een paar prima stappen gezet vandaag, hartstikke goed gedaan! Ik zou je alleen nog op je hart willen drukken om ook hulp voor jezelf te zoeken. Dit wordt geen makkelijk proces, als jouw schoonouders zich nu ook al zo opstellen, en dan is het fijn als er iemand naast jou staat die jou kan steunen op momenten dat de druk (te) hoog voor je oploopt. Ik zou daarvoor zelf bij Veilig Thuis aan de bel trekken. Bovendien kunnen zij jou ook helpen om jouw kinderen tegen jouw schoonfamilie in bescherming te nemen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal... Blijkbaar vinden je schoonouders dit heel normaal omdat je schoonvader (en misschien zijn vader ook vroeger wel) ook losse handjes heeft. En je man heeft vast ook meegekregen dat dit normaal is. Jou ook nog de schuld ervan geven, die lui zijn gestoord. Ik zeg: goed dat je bij hem weg bent. Hij heeft hulp nodig en zou in ieder geval nóóit meer moeten drinken!
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 09 februari 2016 @ 15:46:

[...]

En in een ideale wereld zou vader idd de kinderen alleen onder toezicht mogen zien. Maar Jeugdzorg heeft nogal de gewoonte om altijd partij te kiezen voor de ouder die juist de idioot is. Dus volgens het boekje klinkt het allemaal heel leuk. Weg bij man, aangifte, melding amk, geen omgangsregeling. Maar de praktijk wijst echt anders uit. Of zijn jullie de tiener alweer vergeten die bezwangerd werd door haar eigen vader. Dezelfde vader die al eerder veroordeeld was voor het misbruik van zijn andere, oudere dochter. Dit is een extreem geval maar staat helaas echt niet op zichzelf. Bij jeugdzorg en de kinderbescherming werken vrijwel alleen debielen.Dat is ook zo helemaal mijn ervaring! Ken enkele gevallen van dichtbij en daar zakt je broek van af. De fouten die ze maken bij jeugdzorg, de beslissingen die ze nemen, echt het is ongelooflijk. Net als dat bij eigenlijk alle familiedrama's die je leest in de krant staat dat het gezin bekend is bij Jeugdzorg. Het is een ingrediënt dat je gewoon echt liever niet in de toch al moeilijke mix wil hebben.
Spreuken 18:2
Bij vrijwel alle auto-ongelukken is iemand betrokken met een rijbewijs! Ongelofelijk dat het rijbewijs nog niet verboden is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven