E-Books waar kopen / lenen?

19-04-2024 14:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds kort heb ik een E-Reader. Ik zoek een aanbieder van leen of koopboeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
lenen bieb, kopen bol (ik heb een kobo en die kan je koppelen aan bol) [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2024 15:48
Reden: illegaal
28.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
19-04-2024 14:21
lenen bieb, kopen bol (ik heb een kobo en die kan je koppelen aan bol) [...]
Ik heb ook een Kobo. Ik ga met je connecten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2024 15:49
Reden: quote verwijdered
12.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kobo plus abonnement
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad bibliotheek, er komen steeds meer e-boeken bij.

Verder heb ik al jaren een abonnement op Bookchoice (€4,-- per maand). Daarmee krijg ik iedere maand 8 boeken, zowel als e-book als luisterboek. Ik gebruik dat door elkaar: in principe lees ik veel liever, maar met sporten of saaie huishoudelijke klussen (strijken bijvoorbeeld) ga ik luisterend via de app op mijn telefoon verder waar ik was gebleven, en lees daarna weer verder in het e-book.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een aantal links naar gratis boeken bij elkaar, onder andere naar Gutenberg.org waar klassiekers staan met verlopen copyrights: https://www.ereaders.nl/gratis-boeken/
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
19-04-2024 14:29
Kobo plus abonnement
Ik zie dat dit 9,99 per maand kost. Is dat lenen of kopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
19-04-2024 14:55
Ik zie dat dit 9,99 per maand kost. Is dat lenen of kopen?
Zolang je lid bent van koboplus mag je de boeken die binnen dat abonnement vallen gratis lezen. Stop je met het abonnement dan zijn de boeken ook niet meer te lezen
Alle reacties Link kopieren Quote
zie dm
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook voor 2,- twee maanden Storytel nemen. Ebooks en luisterboeken.

https://www.storytel.com/nl
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
19-04-2024 14:21
lenen bieb, kopen bol (ik heb een kobo en die kan je koppelen aan bol) of alternatieve manieren (dan mij een een DM sturen)
Mag ik je ook een DM sturen?
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
19-04-2024 15:12
Je kunt ook voor 2,- twee maanden Storytel nemen. Ebooks en luisterboeken.

https://www.storytel.com/nl
Jouw link is bij mij in een heel bijzondere taal . Maar ik ga wel even zoeken mooi voor de vakantieperiode .
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
19-04-2024 15:17
Jouw link is bij mij in een heel bijzondere taal . Maar ik ga wel even zoeken mooi voor de vakantieperiode .

Huh? Bij mij gewoon in het Nederlands :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben lid van de online bibliotheek voor een euro of 40 per jaar lees en luister je daar naar digitale boeken.

Als je al lid bent van de bieb in je woonplaats zit het bij je abonnement in, maar ik heb alleen een los abonnement op de online bibliotheek omdat een compleet abonnement hier veel duurder was. Maar in sommige woonplaatsen is het prijsverschil nihil.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
19-04-2024 15:18
Huh? Bij mij gewoon in het Nederlands :)
Thais bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier al jaren KoboPlus. Ik heb ooit ook twee jaar Bookchoice gehad, via een aanbieding. Het leuke aan de laatste vond ik wel dat ik af en toe echt boeken ging lezen die ik niet snel zou uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koboplus en storytel, maar ik lees/luister zo’n 110 boeken per jaar. (O en ALS ik een boek koop gaat dat via bol of kobo)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben fan van Kobo plus abonnement, en we delen dit met 3 personen. Zowel luisterboeken als e-boeken.

Ruime keuze, en met mijn NordVPN is het ook makkelijk om Engelstalige boeken uit andere landen te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
19-04-2024 14:59
Zolang je lid bent van koboplus mag je de boeken die binnen dat abonnement vallen gratis lezen. Stop je met het abonnement dan zijn de boeken ook niet meer te lezen
Bij Bookchoice kun je alle boeken (e-books en luisterboeken) opslaan op je PC (binnen twee maanden). Ze zijn dan voor altijd jouw eigendom. Dit doe ik altijd met boeken die ik niet direct wil lezen, maar wellicht ooit.
Je kunt de boeken daarnaast 12 maanden lang lezen/luisteren in de App.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees via de online bibliotheek. Helaas zijn dat maar maximaal 10 boeken per 3 weken. Dat is niet altijd voldoende voor mij. Gelukkig heb ik op mijn computer nog ruim 12.000 boeken staan, dus daar kan ik nog wel even mee vooruit.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
19-04-2024 14:29
Kobo plus abonnement
Ja, dit. En heel soms koop ik een los boek via Bol.
Alle reacties Link kopieren Quote
als je een beteje slim zoekt, vind je heel erg veel boeken gratis. Ik denk dat ik er ergens tussen de 500.000 en een 1.000.000 heb
Alle reacties Link kopieren Quote
Kobo plus dat werkt net zoals netflix/bibliotheek dus je kan lezen zolang je betaald. 10,- per maand onbeperkt lezen.

Ik zag dat storytel aangeraden werd maar die krijg je niet op je kobo reader helaas.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Online Biblitheek! 4,50 euro per maand geloof ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Via bookbub.com kun je je abonneren op een mailing service. Je geeft de genres of specifieke auteurs aan die je wilt lezen en welk device je hebt (kobo, kindle, apple, nog eentje). Je krijgt dan dagelijks een mailtje van bookbub met links naar goedkopere of gratis boeken van de officiële aanbieders waar je het boek vervolgens kunt aanschaffen en kunt toevoegen aan je account. Overigens wel alleen Engelstalig. Via kobo kun je ook gratis boeken aanschaffen.

Een leuke, makkelijke en legale manier om aan nieuwe auteurs te komen. Ik gebruik dit nu een paar jaar, en heb op die manier meer boeken toegevoegd dan ik de komende vijf jaar kan lezen denk ik.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven