Mijn vriend is onzeker, in de war, ongelukkig (?)

19-03-2011 17:18 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn twee jaar en een half samen. Hij begon plots raar te doen, heel ineens. Vrij impulsief heeft hij onze relatie stopgezet. Hij kreeg wat kritiek op school en we hadden twee ruzies vlak na elkaar gehad. Het was het te veel geworden. Hij huilde en zei dat hij ongelukkig was, maar dat het niets met mij te maken had. Dat ik weg moest zodat hij zou kunnen ontdekken wat hem ongelukkig maakte. Ik deed dit, voor hem. Na twee weken (hij stuurde heel soms iets), belden we. We spraken af. Hij zag me en knuffelde me en zei dat hij me zo hard had gemist. Het was een goed gesprek. De dag daarna deed hij weer hetzelfde. Hij was niet goed genoeg voor mij. Ik kon beter krijgen. Ik weet niet waar hij dat vandaan haalt. Hij maakt het zichzelf wijs. Ik probeerde hem te overtuigen, maar hoe meer ik dat deed, hoe meer hij zichzelf geloofde. Uiteindelijk besloot ik hem de tijd en ruimte te geven die hij wilde. Hij wilde me niet zien, niet horen (geen contact dus). Op die manier zou hij erachter komen wat hij wilde. Dat hij mij graag ziet, is een constante factor zegt hij. Dat hij van mij houdt, staat vast. Of hij heeft met mij een relatie, anders met niemand. Dat zei hij. Ik heb het vier weken volgehouden. Toen heb ik hem gevraagd me te bellen en hij deed het. Ik vroeg hoe het met hem was en hij zei dat ik dat wel wist. Het ging niet beter met hem. Hij houdt nog altijd van mij. Hij hoorde me en besefte toen ook dat het altijd zo zou zijn. Hij had me beloofd dat als de afstand hem niet zou helpen, hij terug naar mij zou komen, maar dat doet hij niet. Hij zegt me dat hij niet normaal is, dat hij bang is, dat ik beter verdien dan hem. Het is niet zo, dat laatste. Wij lijken op elkaar... Even gedreven, even perfectionistisch, ... Ik vroeg hem wat we zouden doen en hij zei 'gewoon zoals nu zeker?' Als ik hem zeg dat het duidelijk niet helpt, zegt hij dat hij erover zal denken, maar dat doet hij niet. Hij zegt dat hij mij heeft gekwetst met dit te doen en dat het zijn straf is dat hij zich nu zo voelt. Alleen beseft hij niet dat ik hier ook mee wordt gestraft. Ik heb hem al professionele hulp voorgesteld, maar dat weigert hij. Hij vindt dat hij hier alleen moet uitkomen.



Hij vindt zichzelf slecht, niet normaal. Hij verdient mij niet want ik ben te goed. Hij weigert mijn hulp want hij vindt niet dat hij het recht heeft mij erbij te betrekken. Hij wil net dat ik wegga van hem omdat hij denkt dat het te zwaar zou zijn voor mij. Dat is zever. Hij heeft het nog niet eens geprobeerd.



Hij heeft het nu alleen en zonder mij geprobeerd en het heeft hem niet geholpen. Dat heeft hij zelf gezegd.



We houden van elkaar. Dat weten we van elkaar. Het doet pijn om niet bij elkaar te zijn. Hij wil me niet zien omdat hij dan te graag me wil knuffelen en bij me wil zijn...



Ik weet niet hoe ik met hem moet omgaan. Het is nu drie maanden bezig en ik weet gewoon niet wat nu de 'juiste' aanpak is.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zit hem iets anders dwars. Dat denk ik.. Als hij zegt dat hij jou graag ziet en van jou houdt, wat is dan het probleem om zo onzeker te zijn? Er zijn zoveel factoren, praat jij veel met andere mannen? Kan zijn dat hij zich daardoor ook onzeker voelt. Misschien moet hij inderdaad wel hulp zoeken. Misschien heeft hij iets gedaan en doet hij nu zo omdat hij jou geen pijn wilt doen, maar hij doet dat alsnog. Praten is heel belangrijk, dus ik zou het toch blijven proberen.
Jeetje wat moeilijk. Ik denk toch dat hij hulp nodig heeft. Alleen komt hij hier niet uit blijkbaar. Wil hij in eerste instantie ook niet naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een minderwaardigheidsgevoel. 'Complex' vind ik zo iets groots, maar eerlijk gezegd denk ik daar wel aan.



Minderwaardigheidscomplexen vind ik raar. Ik vind namelijk dat iemand die steeds met zijn (minder-)waardigheid bezig is zichzelf tamelijk belangrijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gehuild, heel vaak en gebrobeert ervoor te zorgen dat ik hem zou haten, maar dat lukte hem niet.



Huntje, ik hem hem dat gevraagd, maar dat huilde hij en zei hij dat hij wou dat het dat was. Dan zou het voor mij gemakkelijker zijn niet meer om hem te geven. Nee,ik praat niet veel met andere mannen. Hij is echt 'de ware' voor mij, vond ik toch ..



Chatterly, hij wil niet naar de huisarts, niets. Hij praat er niet over met andere mensen wantd at zijn hun zaken niet. En met mij wil hij het niet omdat hij mij er niet wil bij betrekken...



Frankie 33, inderdaad. Hij heeft totaal geen rekening gehouden met wat ik wil en voel. Ik wil hem en ik voel nog altijd hetzelfde voor hem. Hij verdient me echt wel. Ik vind ook dat hij zichzelf tamelijk belangrijk maakt en zocht in het begin allemaal excuses voor hem. Nu niet meer. Het wordt tijd dat er iets veranderd.
Ik zou ook de huisarts zeggen. Wie weet is hij depressief?

Geen idee hoor maar zó in de war zijn, zo plotseling, geen gek idee om eens met de huisarts te praten. Maar dat moet hij wel zelf willen natuurlijk.



Voor jou; je kunt nog zo veel van iemand houden, als hij niet wil dan houdt het op.

Soms is houden van niet genoeg, ook dát is een mogelijkheid.

Voor hem is even geen relatie misschien beter.



Wat naar voor je meid.



Alle reacties Link kopieren
quote:huntje schreef op 19 maart 2011 @ 17:24:

Praten is heel belangrijk, dus ik zou het toch blijven proberen.Ja, vind ik ook. Dat doen we nu een beetje al terug. Alleen lijkt het hem niet te helpen. Hij weigert iets anders te doen dan wat hij zelf het 'beste' acht, ook al blijkt nu dat dat niet werkt.
Hij wil niet naar de huisarts, ja schat, dan is het verder zijn probleem. Je kunt hem niet dwingen.



Heel naar dat je relatie uit is vrouw maar denk nu vooral aan jezelf he, je bent geen hulpverlener,
Alle reacties Link kopieren
Idd wat er gezegd wordt, probeer hem te overtuigen om toch naar de huisarts te gaan of andere hulp te zoeken. Misschien met iemand anders praten die hij kan vertrouwen om zijn hart te luchten, dat kan ook helpen.



Maar verder zou ik als ik jou was idd niet te veel tijd en moeite in steken nu. Als hij dat zelf niet wilt, kun je hem maar beter geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 19 maart 2011 @ 17:32:

Ik zou ook de huisarts zeggen. Wie weet is hij depressief?

Geen idee hoor maar zó in de war zijn, zo plotseling, geen gek idee om eens met de huisarts te praten. Maar dat moet hij wel zelf willen natuurlijk.



Voor jou; je kunt nog zo veel van iemand houden, als hij niet wil dan houdt het op.

Soms is houden van niet genoeg, ook dát is een mogelijkheid.

Voor hem is even geen relatie misschien beter.



Wat naar voor je meid.



Hier ben ik het echt volledig mee eens. Het probleem is dat hij zegt dat ik de ware ben voor hem. Dat hij terug zal komen en voor me zal vechten en weet ik veel wat nog. Als ik er morgen iets ergs met me gebeurt, zegt hij dat hij meteen naast mijn bed zal staan. Het leven is echt te kort om op zoiets te wachten en sorry, het leven is te kort om het zo maar even te laten. Het is nu al drie maanden. Zo kan ook hij niet blijven verder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo meid.. maak het hem dan duidelijk dat het voor jou nu te lang duurt en dat hij jou pijn ermee doet en dat jij dit niet wilt. Zeg hem dan ook gelijk dat jij door gaat met je leven en hem nog veel succes wenst.



Kans bestaat dat hij misschien dan bij draait, maar zou vooral niet meer veel van je laten horen als hij dat ook niet doet. Geniet van je eigen leven nu.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik al gedaan... Dan zegt hij dat dat mijn recht is, maar dat ik hem de illusie niet kan afnemen dat hij bij me terug kan komen. Ik zei hem dat mijn leven verder ging en dat er op een bepaald moment misschien geen plaats meer zal zijn voor hem. Hij antwoordde toen dat hij geloofde van wel want anders kon hij dit niet doen. Het houdt hem recht om te geloven dat hij altijd terug naar mij kan komen. Ook al zeg ik van niet.
Alle reacties Link kopieren
Maak een eind aan deze relatie. het is gewoon erg, dat hij jou maanden lang aan het lijntje houdt en niet eens lijkt te beseffen hoe erg zijn gedrag jouw leven beinvloedt. Getuigt niet echt van compassie en inlevingsvermogen.



Laat hem lekker zelf aanmodderen en trek jezelf terug uit deze verhouding. Ga door met je eigen leven.

En als hij jou terug wil in de toekomst?

Dan moet jij daar minstens een maand of 3 over nadenken, toch??
Alle reacties Link kopieren
Getuigt trouwens wel erg van egotripperij: het idee dat HIJ gewoon terug kan komen wanneer HIJ dat wil. Pffffffffffff.



En jij maar als een mak schaap af blijven wachten totdat HIJ besluit????
Alle reacties Link kopieren
quote:klaasje73 schreef op 19 maart 2011 @ 17:45:

Maak een eind aan deze relatie. het is gewoon erg, dat hij jou maanden lang aan het lijntje houdt en niet eens lijkt te beseffen hoe erg zijn gedrag jouw leven beinvloedt. Getuigt niet echt van compassie en inlevingsvermogen.



Laat hem lekker zelf aanmodderen en trek jezelf terug uit deze verhouding. Ga door met je eigen leven.

En als hij jou terug wil in de toekomst?

Dan moet jij daar minstens een maand of 3 over nadenken, toch??Haha, dat denk ik niet. Ik wil niet dat hij dan nog terugkomt. Ik geloof daar niet meer in dan. Daarom is het belangrijk dat hij nu leert wat hij wilt. En nee, inderdaad, compassie en inleveingsvermogen toont hij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:klaasje73 schreef op 19 maart 2011 @ 17:48:

Getuigt trouwens wel erg van egotripperij: het idee dat HIJ gewoon terug kan komen wanneer HIJ dat wil. Pffffffffffff.



En jij maar als een mak schaap af blijven wachten totdat HIJ besluit????



heb ik hem exact hetzelfde gezegd toen en ik kreeg als antwoord:

'Als het ware liefde is, zal dat zo zijn'
Alle reacties Link kopieren
Goed zo meid, jij komt er wel!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:doubtsnow schreef op 19 maart 2011 @ 17:49:

[...]





heb ik hem exact hetzelfde gezegd toen en ik kreeg als antwoord:

'Als het ware liefde is, zal dat zo zijn'Zeker teveel goedkope keukenmeidenromannetjes gelezen..............
Herkenbaar...

Geen idee wat te doen.

Life is a mess since it started...



Dus ik lees mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:PoIIy schreef op 19 maart 2011 @ 18:36:

Herkenbaar...

Geen idee wat te doen.

Life is a mess since it started...



Dus ik lees mee...Zit je in dezelfde situatie als mij bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:klaasje73 schreef op 19 maart 2011 @ 17:52:

[...]





Zeker teveel goedkope keukenmeidenromannetjes gelezen..............Dat zei ik hem toen ook.. Hij gelooft trouwens dat ik echt zijn ware liefde ben, maar hij weet niet of hij die van mij is. Persoonlijk vind ik dat ik zelf het recht heb om te zeggen of dat al dan niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan jou op deze manier heel lang laten bungelen, en is het aan jou om je keus te maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:doubtsnow schreef op 19 maart 2011 @ 18:45:

[...]

Dat zei ik hem toen ook.. Hij gelooft trouwens dat ik echt zijn ware liefde ben, maar hij weet niet of hij die van mij is. Persoonlijk vind ik dat ik zelf het recht heb om te zeggen of dat al dan niet zo is.



Dasnappieknie...



Hij denkt dus serieus dat hij de enige is voor jou, maar andersom dat jij voor hem wellicht niet de ware bent? Als dat zo is... Hoe arrogant kun je zijn! En uiteraard is dat aan JOU om dat te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het als je hem een deadline stelt? Bijvoorbeeld je hebt een maand de tijd om hulp te zoeken, bij jou of bij een ander, om na te denken om te praten. Jij houdt dit ook niet eeuwig vol.
Alle reacties Link kopieren
In elke relatie komt het moment dat je je niet meer moet afvragen of de ander wel (genoeg) van je houdt, maar of je in die relatie vindt wat je nodig hebt om gelukkig te zijn.



Het lijkt mij dat je zelf al heel helder ziet dat je dat dit in je huidige relatie niet het geval is. Je hebt niks aan iemand die jou telkens op afstand wil houden en "j bent te goed voor me" als excuus gebruikt om vooral te zwelgen in zelfmedelijden.



Als hij geen hulp wil zoeken, dan denk ik dat zijn opmerkingen en mooie selffulfilling prophecy zijn geworden en dat het tijd is om de stekker er uit te trekken. En als hij graag wil blijven dromen en hopen dat het ooit nog goedkomt, is dat voooral zijn probleem. Betekent wel voor jou dat je het contact ook echt moet verbreken, wat lastig is als iemand waar je veel om geeft zo in de put zit. Maar als ie je niet kwijt wil moet ie voor je vechten en je laten zien dat ie je waard is, en anders is het over. Definitief, wat jou betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven