Mijn vriend verzwijgt onze relatie naar derden (vrouwen)

07-09-2007 17:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Wie helpt me orde op zaken brengen in mijn hoofd? Sinds januari 2007 heb ik een relatie met een man met een vrij beroep (tennisleraar). Ondanks alle dates die hij tijdens onze aanvankelijke vriendschap had, koos hij voor mij en zei alleen mij te willen. Hij zou alle internetdates laten voor wat het was. Door die uitspraak ben ik na 4 maanden vriendschap in januari overstag gegaan. Tijdens de relatie bleek hij tóch ingeschreven te staan op sites als netlog, Hi5, WAYN etc. Als ik hem ermee confronteerde zei hij, dat het allemaal maar spel is en dat ik me meer bezig moet houden met gevoel ipv die spelletjes; het betekende immers niets, hij wil alleen mij! Maar het gedrag met zijn gsm (2 stuks overigens en constant op de display kijken), de twee laptops (waarvan eentje alleen voor zijn gebruik is), dames die zich via hyves aan mij bekend maakten, omdat ze via hyves erachter kwamen dat hij TOCH WEL een duurzame relatie voerde, namelijk met mij en die mij dus waarschuwden voor zijn uitnodigende acties naar hen toe en vertelde dat hij vooral geen relatie voerde...ik ben hierdoor heel onzeker geworden. Dat zul je wel begrijpen. Vaak heb ik voorgesteld om terug te gaan naar onze vriendschap, waar hij me niet in mijn ziel kan raken. Maar dat wil hij niet; hij zegt dat ik alles voor hem ben, anderen kunnen niet eens in mijn schaduw staan....okay, dus ik zet mijn schouders er weer onder. Maar gezien onze fysieke situatie (wonen 30 km uit elkaar) kunnen we niet vaak bij elkaar zijn (ik ben alleenstaande ouder). Nu zou hij deze week komen, maar op de dag van komst kreeg ik een sms berichtje, dat hij nog even de dag afwachtte en het me zou laten weten. Eerder is het gebeurd, in juli j.l., dat ik ook op afstand werd gehouden en toen bleek hij met een ander het bed te hebben gedeeld. We zaten in het dillemma wel of niet verder en hij heeft dat moment aangegrepen om een ander te grijpen (wat een woordspeling). Later moest ik het doen met: jij was er toen toch niet?! En nu, nu voel ik me ellendig; als er registers opengaan door zijn vage houding en ik spreek erover, wordt dat weer tegen me gebruikt, want dan ben ik 'nooit tevreden', een moraalridder (als ik hem vraag waarom hij de avond voordat hij naar me toekomt niet eerder achter de bar van zijn club weggaat en/of minder drinkt om zich de volgende dag naar mij te kunnen begeven) dan ben ik een zeikerd en nu mag ik dus niet komen dit weekend, want ik ben de zeikerd om niets en ik zoek overal wat achter en....enfin, je begrijpt het: dit vage gedrag doet mijn vertrouwen in hem al helemaal geen goed. Heb het gevoel alsof ik 'vanavond niet thuis mag komen', want we hebben elkaars huissleutel, wonen vanwege praktische zaken niet bij elkaar, en ik vraag me af of de LAT situatie hier niet vreselijk wordt gebruikt cq misbruikt...hoe had het gemoeten als we hadden samengewoond, waar hij al maanden om schreeuwt? Dan neem ik aan dat je zo'n basis hebt, dat je eruit probeert te komen met elkaar ipv meteen de ander wegduwen. Hij die altijd riep dat ik altijd welkom ben, hoe vaker hoe beter etc.etc. roept nu: met je geclaim duw je me alleen maar meer weg! Daarom wil ik nu 'ff' afstand!



Ik voel me monddood; hij houdt het in het midden, krijg visioenen dat hij alweer aan het shoppen is en bij groener gras aan de andere kant...precies.



Ik heb besloten om dus nu niets te laten horen (omdat hij dat verlangt) maar ik snap er de ballen van...het staat in zo'n schril contrast met wat hij altijd beweert voor mij te voelen...



Iemand??
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je zelf wel weet wat er aan de hand is...

Er is een groot verschil tussen zeggen en doen en ik zou als ik jou was naar zijn "doen" kijken...



Mijn mening is, kort door de bocht: deze man is slecht nieuws.. alles wijst daarop dus hou je eigenwaarde en zelfrespect en zet hem aan de kant. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf uit deze relatie? Wil je zo onzeker door het leven? Of wil je gewoon open en eerlijkeheid. wat vind je zelf dat hij deze pagina's op het internet heeft? Spel of niet het kwetst jou op de 1 of andere manier. En als hij zegt dat hij veel om je geeft en een toekomst met jullie wil dan zal hij daar ook iets voor moeten doen. Zoals je samen moet werken aan een gezonde relatie.
Tja meid, ik heb je hele verhaal gelezen en dit is een gevalletje: daden zeggen meer dan woorden.

Je heb nu 3/4 jaar een "relatie" met hem; "De rode draad is vaagheden, leugens (niet alleen richting jou, maar ook naar andere vrouwen), en een totaal gebrek aan respect.

Je màg nu niets van je laten horen??? Ik zou zeggen: laat NOOIT meer wat van je horen.

Lik je wonden en ga verder met je leven, zonder hem; zo iemand wil je toch niet eens als gewone vriend.
Alle reacties Link kopieren
Deze man wil geen monogame relatie, maar een seksrelatie met jou voor het gemak. En als er iets spannenders is (lees: nieuwe vrouw om mee naar bed te gaan) laat hij jou barsten en zegt hij de afspraken met jou af. Als je niet zo'n "relatie" wilt moet je met hem breken.
Als hij in de tijd dat jullie niet zeker weten of je samen verder wilt, met een ander in bed duikt, dan denk ik dat hij niet echt voor je gaat. Hij lijkt het niet zo serieus te nemen. Denk dat hij zijn vaste vriendin/neukertje niet kwijt wil, maar echt een serieuze relatie wil hij ook niet met je. Inderdaad, zijn gedrag zegt alles. Respectloos. Mannen kunnen veel mooie dingen zeggen, maar het gaat om zijn daden. Dat geldt andersom ook zo; ook al kan heeft iemand moeite met zeggen dat hij van je houdt, als hij uit alles laat blijken dat het zo is, dan kun je dat aannemen.

Ik zou zeggen; wegwezen. Hij heeft genoeg andere opties achter de hand..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je maar 1 ding zeggen en dat is zorgen dat je wegkomt uit deze relatie, want dit gaat je niks goeds brengen.
Ik heb alweer een Rivka-dejavu



maar voor TO: hoe dom ben jij? he hebt pas een paar manden met deze snuiter en hij is al een keer vreemdgegaan, en in plaats van berouw tonen geeft ie de schuld aan jou. Ondertussen date- ie vrolijk verder. Een vent die echt alleen jou wilde zou je juist vol trots presenteren als "zijn vriendinnetje" en niet verzwijgen. Ik zou zeker niet met hem gaan samenwonen btw, dan ben je straks alles kwijt, want als jij een keer een avondje "geen zin"hebt? moet jij dan in een hotel gaan slapen zdat hij een van zijn reserve- neukertjes kan bellen?

Heb je zo weinig eigenwaarde en wil je zo graag weer een vent dat je de eerste de beste maar accepteert? Ondanks dat ie je beliegt en belazerd waar je bijstaat?
En samenwonen?? Eerst zien dan geloven met zo'n man. Zegt ie alleen om je zoet te houden. Waarschijnlijk wil jij dat wel, maar gaat hij dat niet doen omdat hij dan zijn vrije leventje (lees; rondneuken) moet opgeven. Ik voorspel dat dit het begin van de ellende is. Jij zult altijd onzeker en verdrietig zijn met hem. Je bent een alleenstaande ouder, alleen daarom al moet je kappen met hem. Je bent nl niet de enige partij, je hebt ook nog met je kind te maken. Dat wil je je kind niet aandoen, 'dit heeft nl zijn weerslag op hoe jij je voelt. En het zal je niks goeds brengen met het oog op de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ehm duh.

Hoeveel mentale klappen moet je nog krijgen om in te zien dat dit helemaal geen ene ruk met een volwaardige relatie te maken heeft?

Hij is al vreemdgegaan, staat ingeschreven op datingsites, houdt jou verborgen, heeft twee mobiele telefoons en heeft geen enkel respect voor jou en jullie "relatie". Echt serieus, hoe groot is die plaat voor je hoofd? Je wordt nota bene door andere vrouwen gewaarschuwd dat hij hen benadert!! X-@

Maak dat je wegkomt of schik je in je rol als bedrogen vrouw die nog veel vaker bedrogen gaat worden. :no:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere reakties. Deze man heeft de teugels in handen en bepaalt de relatie, jij hebt geen inspraak en bent afhankelijk van zijn stemmingen en/of behoeftes. En als iemand begint met dat je iets niet "mag" van hem dan is het heel hard wegrennen. Want hij is niet je vader!
Alle reacties Link kopieren
Falderalderie,



Ik zou vanavond gewoon naar hem toegaan, en wel om een definitief punt achter de relatie te zetten.

Het gedrag dat hij al de hele tijd laat zien klopt van geen kanten.



Twee gsm's, twee laptops, jaaaah, laat je niks wijsmaken, hij deugt niet.



Succes, Perel.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nou echt zo dom,of doe je maar alsof...?Wel aparte nick trouwens voor iemand die zo in de zeik wordt "genomen"...
Hey Lord,don't ask me questions
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ruim 5 jaar in een relatie gezeten waarbij de man mij telkens weer terug wist te praten met zijn lulsmoesjes. Ik heb het zelf laten gebeuren, wilde ook zo graag dat ik zijn "reddende"prinses was...

Het is qua verhaal redelijk vergelijkbaar met jouw huidige situatie. Ook hij kon niet van de andere vrouwen afblijven, en altijd was er wel weer een bepaald excuus. Ik wilde ook graag horen wat ik wilde horen, maar erger, liet ook mijn intuitie inpakken door hem.



Mijn advies aan jou is dan ook om héél snel weg te wezen. Je zegt terug te kunnen naar een vriendschap, waar hij je niet in je ziel kan raken? Volgens mij kan dat niet, heeft hij je allang in je ziel geraakt. Ook ben ik bang dat je straks ook je eigen gevoel in de steek laat. Dat vond ik bij mezelf het allerergste; toen ik eenmaal de stap had genomen om weg te gaan (en ik was zo hardleers geweest, ik ben nog met hem getrouwd, en toen ik hem nadien nóg eens betrapte op vreemdgaan, toen pas was dat voor mij de eye-opener!! Errug laat dus!) toen kwam ik erachter dat ik mijn zelfvertrouwen eigenlijk ook kwijt was. Ik had mijn intuitieve gevoelens (die telkens klopten, maar door zijn verhaaltjes ging ik die ook ontkennen) zo lang verwaarloost, dat ik zelf niet meer geloofde in mijn eigen intuitie en gevoel. Ik geloofde niet, toen ik eenmaal uit die relatie was gestapt, dat ik opnieuw een juist oordeel kon maken. Het heeft even geduurd voordat ik mezelf weer terug had.

(inmiddels heb ik een hele lieve vriend, een kind en tweede op komst, en helemaal gelukkig!)



En als mensen op hyves je al benaderen; dan heb je meer dan één signaal (naast je eigen JUISTE intuitie) dat je belazerd wordt. Wegwezen dus, en ook geen vriendschap wat mij betreft; vrienden zijn óók eerlijk tegen elkaar, em m.i. kan hij dat helemaal niet.



Sterkte!

Kinke
Vraag me af waar die vriendschap uit bestaat. Wat haal je daar dan uit?

Lijkt me gewoon een vent waar je sowieso ver vandaan moet blijven.

Als een vriend zal hij ook geen tijd voor je hebben, want te druk met vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
dit gaat niet goed! je maakt jezelf kapot.

die man is niet eerlijk en niet integer, stop ermee! je bent vrouws genoeg, alleenstaande moeder met haar zaakjes op orde. houd de eer aan jezelf en laat niet met je sollen.



(is makkelijk gezegd door iemand met een relatie met een man zo trouw als een hond, en die nog net de grond onder mijn voeten niet kust)
Haha, dat laatste geldt ook voor mij. Hij wordt al ziek van de gedachte dat hij vreemd zou gaan en draagt me op handen. Maar is heb ook anders gekend, dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Een vriendje, waarbij ik snel al het gevoel had dat er iets niet klopte. Toen ik hem daarmeer confronteerde, was hij zwaar beledigd en ontdaan. Omdat ik al eens eerder was belazerd, dacht ik dat mijn achterdocht te maken had met mijn verleden. Maar nee hoor, na 3 maanden "relatie" ontving ik een telefoontje van het meisje met wie hij al 1,5 jaar samenwoonde. Hij had nekkramp gekregen en lag in coma. Zij heeft zijn telefoon gevonden met daarin mijn smsjes.



Ik baalde enorm dat ik niet op mijn intiutie had vertrouwd. Uiteindelijk had ik met haar nog veel meer te doen. Ik heb haar zelfs nog eens ontmoet, en het was gewoon een onwijs leuke meid.



Uit jouw verhaal is duidelijk op te maken dat je zo snel mogelijk een punt achter deze "relatie" moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me een beetje dat jij terug wilt naar een vriendschap en als hij dan zegt dat hij dat niet wil, dan doe je wat hij wil.

Je kunt toch ook gewoon doen wat jij wilt, ook al wil hij dat niet? En om eerlijk te zijn snap ik ook niet zo goed dat je nog vriendschap met hem wil, ben je niet ontzettend kwaad op hem en heb je niet zoiets van 'ik verdien meer dan dit'?



Ik zou inderdaad naar hem toegaan en zeggen dat het over en uit is en dat je het niet pikt hoe hij met jou omgaat.
anoniem_25751 wijzigde dit bericht op 07-09-2007 19:07
Reden: spelfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik zeg je 1 ding: DUMPEN!!!!



Deze man is niet te vertrouwen, en gaat blijkbaar dus niet voor de volle 100% voor jou!

Volgens mij zul je zolang je bij deze man blijft altijd in onzekerheid blijven zitten, en word je daar gelukkig van??!!



Ik zou voor mezelf kiezen en hem zn sleutel teruggeven, heeft ie lekker het hele weekend (en de rest van zn leven!) het huis voor zichzelf....!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg maar 1 ding: DUMPEN!
Alle reacties Link kopieren
sorry, maar deze moet je echt dumpen, voor je eigen bestwil!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker naar zijn huis rijden , de sleutel van zijn huis in de brievenbus gooien.

Terug gaan naar huis en zorgen dat je in de voordeur een ander slot krijgt zodat hij ook nooit meer naar binnen kan..



Klaar.. zo wil je niet leven en zo moet je ook niet willen leven !





Exit met die man !
Alle reacties Link kopieren
Mee eens, met alle voorgaande reacties! Dit verhaal lijkt zo erg op hoe mijn ex te werk gaat dat ik er de rillingen van krijg en ik kan je dan ook niets anders aanraden dan weggaan, en wel onmiddellijk! En die vriendschap zou ik ook vergeten, alsof hij dat ooit gaat accepteren.. Ja, in wóórd wel, maar al vrij kort daarop gaat 'ie alles doen om jou weer te paaien met mooie woorden en valse beloftes. Echt, die man is zo oprecht als een kunstgebit en je weet het! Lees anders "Het Monsterverbond" maar eens van Carolien Roodvoets, en dan het hoofdstuk 'De Narcist'. Staat een voorbeeld in: vrouw vindt brief van minnares in jaszak man. Wordt uiteraard boos. Man wordt nog veel bozer en roept dat hij niets te maken wil hebben met achterdochtige wijven die in zijn jaszakken snuffelen.



En als je dat maar lang genoeg volhoudt, raak je zelf twisted in je bovenkamer en ga je nog geloven ook dat het allemaal aan jou ligt. Maarre blijf jij lekker 'een moraalridder' en 'een zeikerd', het betekent wel dat jij een ander niet zo zou behandelen en ook zelf niet zo behandeld wil worden, en wat hij van je vindt dat brengt hij dan maar mooi naar de politie (want wat je vindt moet je naar de politie brengen nietwaar). "Met je geclaim duw je me alleen maar meer weg," toedeledokie dan, zou 'm gewoon zeggen dat hij gelijk heeft en jij inderdaad alles fout doet en dat je 'm dat niet langer aan kan doen daar hij Mister Perfect is, dus dat je hem bij deze zijn vrijheid teruggeeft en niets meer met hem te maken wil hebben.

Wens je veel sterkte,

liefs Mastermind (die het bij een ander altijd zo goed weet maar bij zichzelf een plaat voor d'r hoofd heeft)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie oprechte, directe reakties. Waarbij de laatste van Mastermind wel heel duidelijk is, vanwege de concrete voorbeelden in mijn situatie.



Het laatste nieuws: ik werd zondagochtend wakker, heb zijn voicemail ingesproken met de mededeling dat ik mijn spullen zou komen halen, omdat ik niet in de wacht wens te worden gezet door iemand die beweert dat hij me mist en alleen van mij houdt. En ik wens niet mijn persoonlijke spullen uit mijn achtertuin te hoeven plukken. Ik ben samen met zusjelief gegaan, als stok achter de deur, mocht ik willen veranderen van gedachten.



Ben nu 2 dagen verder, het is nog heel vers...hij heeft afwisselend pissed, wanhopig en gelaten gereageerd...maar op mijn vraag waarom we dan niet bij elkaar waren vorige week en afgelopen weekend blijven de antwoorden vaag. En deze onzekerheid, die me vervolgens wordt verweten, ben ik zat!

Daarnaast is mijn familie het niet eens met deze man als partnerkeuze, gezien zijn leefstijl en dat bonkt ook door mijn hoofd, al had ik me daarmee kunnen verenigen...



De uitspraken van sommige lezers van dit forum of ik dom ben of een plaat voor mijn kop heb, raakten me. Bij mij ligt de balans in een relatie qua ratio en gevoel meer in het gevoel. Dat betekent dat ik gevoelig ben voor woorden, blikken e.d. Ik leg niet alles op een weegschaal en ben wellicht te goed van vertrouwen. Maar dom zeker niet; ik heb alles meegemaakt, heb het gezien, stond erbij en keek ernaar, maar ik denk dat ik juist sterk ben geweest door hem een kans te kunnen geven om te groeien of tot inzicht te komen. En als ik echt dom was geweest, zou ik hier niet zitten.



Nevertheless...zover mijn relaas. Ik ga mijn best doen om los te laten, ga mijn best doen om de volgende keer toch weer voor de volle 100% van iemand te durven en kunnen houden. Immers: halfzwanger bestaat ook niet...



Ik wens jullie een gelukkig leven!



Falderalderie (nog even voor de persoon die zich verbaasde over mijn nickname: omdat ik niet gauw kapot ben te krijgen, ben een optimist en mijn leven bestaat uit meer dan een lastige relatie, gelukkig! :))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven