mijn vriend

26-10-2014 00:50 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii allemaal..

Ik heb echt tips nodig...

Ik ga nu 2 jaar met mij vriend hij is 21 jaar

Maar het ging heel goed we hebben enorm veel meegemaakt en steeds kwam het goed en werd het beter.

We weten allebei dat wij voor elkaar gemaakt zijn.

Maar het gaat echt al een tijdje slecht..

Ik heb hem heel erg nodig we doen samen aan kickboxen en ik zie hem dus allen nog op de sportschool.

Soms nergeerd die me ook ik zeg hem vaak dat ik veel van hem hou en dat ik dus echt niet zonder hem kan.

Hij reageert daar amper op hij zij laast dan tegen mij dat die mij ook mist..

Ik wil het geloven maar dat lukt me niet ik ben bang dag ik hem kwijt raak ik wil gewoon weer samen met hem zijn en leuke dingen doen want ik en hij kunnen het heel leuk hebben het is zo zonden we zijn echt nooit meer samen.

Ik ben altijd heel sterk geweest en liet me nooit kennen of liep nooit achter iemand aan..

Maar bij hem dus wel.

Geef me aub tips hoe ik hem weer bij my laat trug komen dat die ziet dat die me kwijt raakt en weer achter mij aan loopt..





Ps heeft iemand mischien een site voor meiden met blogs ik wil zelf een blog beginne een beetje over dit onderwerp ..





Please help me. Xxx
quote:dreamerx schreef op 26 oktober 2014 @ 09:32:

Jemig mensen, als zij een blog wil bijhouden mag ze dat toch doen? Ga elkaar lekker de grond in boren.. een blog kan ook gaan over je gevoel, het van je afschrijven van dingen.. en so what als er eventueel geen mensen op afkomen? Als zij er een goed gevoel bij heeft om het van zich af te schrijven wie zijn jullie om haar tegen te houden?



Ik ben het er niet mee eens. Als je zo beroerd schrijft en je gaat een blog beginnen, zet je jezelf voor gek. Iedereen kan dit lezen op internet. Je doet daar jezelf niet veel goed mee. Je kunt jezelf in problemen brengen door zulke slechte teksten op het net te zetten.

TO moet een dagboek kopen en teksten voor zichzelf houden, ik zou niet weten wat anderen met haar teksten moeten.
Zeggen waar het op staat is wat anders dan naar beneden halen. Als ik zeg dat honden 4 poten hebben haal ik ze toch ook niet naar beneden?
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen zijn heel makkelijk, dit gaat hem niet worden.

Dat merk je toch wel aan zijn gedrag?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@sinnombre,

wat voor problemen, komt de spelpolitie je dan ophalen? Echt, het kan

me niks schelen hoe mensen schrijven en spellen. Als ik het maar

begrijp, vind ik alles best. Taal is een communicatiemiddel, geen

statussymbool of cv oid, wat mij betreft. Het zegt ook niks over iemand,

je hebt hele geleerde psychopaten hoor. Ik vind het eigenlijk wel

schattig.



Mijn broer is hartstikke dyslectisch en ik keek zijn verslagen vaak na

toen hij op de hogeschool zat. Voor officiele dingen is het handig als

je foutloos spelt. Maar op een forum op internet, joh, maak je niet zo

druk om onbelangrijke details. Hoeveel fouten had jij bij de Nationale

Dictee? Dat bedoel ik.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Stop met hem onder druk te zetten en je onzekerheid te tonen, hiermee jaag je hem alleen maar weg.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
The hater give me power.



Jaa jaa mensen nog even om op het onderwerp tegen te houden.



als ik dyslexie heb dan heb ik dat kan er heel weinig aan doen.

en der zullen heus wel foutjes in zitten wat daar niks mee te maken heb !

maar het maakt mij niet uit als jullie het grappig vinden om dat te zeggen ga je gang maar mij heb je der niet mee ik ga gewoon vrolijk door alsofj ullie perfect zijn😉

mensen die wel normaal reageren dank jullie 😆
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 26 oktober 2014 @ 10:28:

Je schrijft over je vriend. Ik lees nergens in je verhaal iets over een vriend. Ik denk dat jij het een relatie noemt en hij dit een oppervlakkige vriendschap.

En samen zoveel meemaken. Dat klinkt niet positief. Heb je het ook leuk gehad samen?

Jaa het is gewoon me vriend en geen vriendschap.



en ja we hebben het ook super leuk gehad
Alle reacties Link kopieren
Misvatting dat je niets aan dyslexie zou kunnen doen. Willen is meer de truc.



Maar zwelg jij lekker door over je vriend die je vriend niet is. Is dit waar je vroeger over droomde? Is dit jouw perfecte relatie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:55:

@sinnombre,

wat voor problemen, komt de spelpolitie je dan ophalen? Echt, het kan

me niks schelen hoe mensen schrijven en spellen. Als ik het maar

begrijp, vind ik alles best. Taal is een communicatiemiddel, geen

statussymbool of cv oid, wat mij betreft. Het zegt ook niks over iemand,

je hebt hele geleerde psychopaten hoor. Ik vind het eigenlijk wel

schattig.



Mijn broer is hartstikke dyslectisch en ik keek zijn verslagen vaak na

toen hij op de hogeschool zat. Voor officiele dingen is het handig als

je foutloos spelt. Maar op een forum op internet, joh, maak je niet zo

druk om onbelangrijke details. Hoeveel fouten had jij bij de Nationale

Dictee? Dat bedoel ik.yeaaahh en zo is het 👍👍💖
quote:kusginnyx schreef op 26 oktober 2014 @ 01:10:

[...]





Ik ben gewoon nederlands ?



Ik heb allen zware dislctie betwetertje , sommige mensen zijn niet goed in spelling met je cursesAls je een mank been hebt, ga je niet voetballen. Als je niet kan schrijven, begin je geen blog. Heel jammer als je iets wil terwijl je het niet kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 26 oktober 2014 @ 11:03:

Misvatting dat je niets aan dyslexie zou kunnen doen. Willen is meer de truc.



Maar zwelg jij lekker door over je vriend die je vriend niet is. Is dit waar je vroeger over droomde? Is dit jouw perfecte relatie?

.



doe is normaal dan?

Het is gewoon me vriend klaar en niks dromen en shit!

als je zulke achtelijke reacties gaat plaatsen reageer dan lekker niet dit is voor mij moeilijk en ik vraag tips geen gehaat ja.

Er zijn genoeg mensen die in zon situatie zitten dus komt niet zo doen
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 11:07:

[...]



Als je een mank been hebt, ga je niet voetballen. Als je niet kan schrijven, begin je geen blog. Heel jammer als je iets wil terwijl je het niet kan.Dat heb je helaas fout een mens kan alles als je er maar hard genoeg aan werkt
quote:gladoortje74 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:55:

@sinnombre,

wat voor problemen, komt de spelpolitie je dan ophalen? Echt, het kan

me niks schelen hoe mensen schrijven en spellen. Als ik het maar

begrijp, vind ik alles best. Taal is een communicatiemiddel, geen

statussymbool of cv oid, wat mij betreft. Het zegt ook niks over iemand,

je hebt hele geleerde psychopaten hoor. Ik vind het eigenlijk wel

schattig.





Mijn broer is hartstikke dyslectisch en ik keek zijn verslagen vaak na

toen hij op de hogeschool zat. Voor officiele dingen is het handig als

je foutloos spelt. Maar op een forum op internet, joh, maak je niet zo

druk om onbelangrijke details. Hoeveel fouten had jij bij de Nationale

Dictee? Dat bedoel ik.



Ernstig dat jij niet weet welke problemen het kan opleveren.

En taal is wel belangrijk. Prima dat je er anders over denkt. Dat zegt genoeg over jou.
quote:kusginnyx schreef op 26 oktober 2014 @ 11:08:

[...]





Dat heb je helaas fout een mens kan alles als je er maar hard genoeg aan werktAls je dat zelf gelooft, waarom doe je het dan niet?
Dump die gast. Jullie zijn sportmaatjes, geen geliefden.



En dit heeft niks met dyslexie te maken. Werkwoord vervoegingen onjuist toepassen en woorden bedenken die niet in de Nederlandse taal voorkomen neerzetten alsof het Nederlands is, uitdrukkingen gebruiken die kant noch wal raken, dit alles heeft niks met dyslexie te maken. Je beheersing van het Nederlands is prut.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 26 oktober 2014 @ 11:12:

[...]



Als je dat zelf gelooft, waarom doe je het dan niet?Ooh als ik het echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe
quote:kusginnyx schreef op 26 oktober 2014 @ 11:00:

The hater give me power.



Jaa jaa mensen nog even om op het onderwerp tegen te houden.



als ik dyslexie heb dan heb ik dat kan er heel weinig aan doen.

en der zullen heus wel foutjes in zitten wat daar niks mee te maken heb !

maar het maakt mij niet uit als jullie het grappig vinden om dat te zeggen ga je gang maar mij heb je der niet mee ik ga gewoon vrolijk door alsofj ullie perfect zijn😉

mensen die wel normaal reageren dank jullie 😆



Wat??



Heeft niks met grappig te maken en ik beweer ook nergens perfect te zijn. Maar wat jij nu doet is beetje net zo raar als dat ik zou gaan roepen morgen een marathon te gaan lopen terwijl ik niet getraind heb en te dik ben. Kan ik niks aan doen hoor want ehm ik heb zware botten. Trouwens sinds wanneer valt het niet weten wat het meervoud is van het Engelse woord voor haters onder dyslexie?
Alle reacties Link kopieren
TO: hoe gingen die gesprekken dan? Want ik lees vooral dat jij dingen tegen hem zegt in de zin van: "ik kan niet zonder jou, ik mis je zo" en dat zijn geen redenen voor hem, maar voor jou, om hem terug te willen (of om de relatie weer zoals voorheen te krijgen).



Het klinkt altijd nogal wanhopig, dat je zo emotioneel afhankelijk van hem bent dat je "niemand/nergens" bent zonder hem, alsof je hele leven om hem draait en niks meer waard is zonder zijn aandacht, tijd en liefde.



Veel mensen denken dat dat liefde is: niet zonder elkaar kunnen. Maar het is een claimend soort liefde: ik heb jou nodig en jij moet me dat geven. Het is het soort liefde uit liedjes, alsof iemand je bezit is als je eenmaal een relatie hebt en dat dat een soort recht op liefde voor altijd geeft, en die ander je iets aan heeft gedaan als dat niet zo is.



Dat jij zoveel om hem geeft of niet zonder hem kan, zijn redenen voor jou om de relatie terug te willen zoals het was. Maar noem eens een reden waarom hij dit zou willen, wat er voor hem fijn is om met jou te zijn? Want dat is zijn motivatie om met jou een relatie te willen hebben en (vaker) bij jou te willen zijn.



Het is natuurlijk geen fijn gedrag dat jullie niet meer samen zijn en niks samen doen als stel de laatste tijd, zonder dat hij het uitgemaakt heeft. Als jullie dus nog een relatie hebben mag je verwachten dat hij daar tijd en aandacht aan besteedt. Heeft hij redenen genoemd waarom dat niet meer gebeurt? Laat hij het doodbloeden op deze manier?



Bestond dat praten eruit dat jij zegt dat je hem niet kan missen en niet zonder hem kan? Of ook waarom hij zo doet? Wat er aan de hand is, wat hij nodig heeft (van jou?), wat hij evt mist in de relatie met jou? Wat hij nog wel en niet wil met jullie relatie?



Verder is 2 jaar zo ongeveer de tijd die wetenschappers aanhouden dat mensen iha verliefd zijn. Na die 2 jaar zou het dan over gaan in "houden van". Of niet. Dan kijk je niet langer door een roze bril naar elkaar, zeg maar, dan blijkt of je echt bij elkaar past en het overgaat in liefde/ van elkaar houden. Dan zou je meer oog krijgen voor weer andere belangrijke dingen zoals je eigen leven, werk, vriendinnen, sport, enz.



Dan wordt je relatie als het goed is een van de dingen waar je voldoening en geluk uit haalt naast andere mensen en dingen waar je dat zelf uit kan halen. Als hij het centrum van je bestaan is en blijft, het allerbelangrijkste in je leven, en je niet zonder hem kan, hem wanhopig nodig hebt (of denkt te hebben) dan is dat geen gezond soort liefde/relatie.



Het is ook niet aantrekkelijk als je voor je bestaan en je waardevol te voelen zo van hem afhankelijk bent dat je denkt dat je niet zonder hem kan. En voor de ander nogal een behoorlijke verantwoordelijkheid dat hij jou gelukkig/ongelukkig kan maken.



Ook het "achter elkaar aanlopen" is een vrij onvolwassen manier om iemand aan je te willen binden. Je kan terecht praten over dat elke fijne relatie tijd en aandacht kost en je die moeite niet meer ziet, constateren dat hij die moeite niet langer doet. En vragen aan hem waarom dat is. Hij heeft er blijkbaar niet zo'n zin in en hij ziet de meerwaarde niet (meer) van samen met jou (een stel) zijn, tijd met jou door te brengen. Wat wil hij nog wel en niet met jou, wat heeft hij nodig op dit moment? Is dat misschien meer vrijheid? Meer tijd voor zichzelf, zijn eigen dingen kunnen doen? Is daarin nog ruimte voor jou en zo ja, hoe ziet hij dat dan voor zich, wat wil hij er nog insteken? of wil hij liever helemaal vrij zijn?



En dan voor jezelf de conclusie trekken dat jij dat wel of niet kan/wil, jij dat niet verstaat onder een relatie hebben, dus dat jullie elkaar dan beter kunnen laten gaan. Als hij vrij wil zijn, moet ie zich vrij maken, dwz de relatie eindigen. Dan weet jij ook waar je aan toe bent na 2 jaar. Dat is wel zo netjes en eerlijk.



En anders moet jij die beslissing dus zelf maken, dan heb je ook duidelijkheid. Het moet niet alleen van hem afhangen of er nog een relatie is of voortgezet wordt, ook jij mag blijven toetsen aan je eigen ideeen of het nog is wat en hoe jij een/ de relatie met hem zou willen en voor je ziet.



Erover praten is een gesprek, niet alleen maar wat jij mist en nodig hebt, maar open staan en eerlijk willen weten (dus vragen) hoe hij dat ziet, wat hij nog wil, wat er nog mogelijk is. En "open staan" voor hoe hij erover denkt betekent dat hij niet bang hoeft te zijn om eerlijk te vertellen dat hij het niet meer ziet zitten, zonder dat jouw hele wereld instort. Alleen dan kan je een goed gesprek hebben, als jullie allebei eerlijk durven zijn naar elkaar wat je zou willen (of niet meer willen).



Ik heb dit ooit ook gehad met mijn 1e vriendje op jouw leeftijd en heb het toen zelf uitgemaakt. En zoveel jaren later was ik heel erg blij dat ik niet aan mijn 1e lover ben blijven hangen (al dacht ik destijds dat het de liefde van mijn leven was). Een 1e liefde maakt gewoon veel indruk.



En toch is het soms beter om elkaar los te laten, ook dat is houden van, dat je tot de conclusie komt dat het "op" is, en elkaar de vrijheid teruggeven. Dat je kan inzien dat het beter is voor hem en waarschijnlijk voor jullie allebei, om je los van elkaar verder te ontwikkelen.



Zeker als je in die 2 jaar al teveel "gedoe" hebt gehad in de verliefde fase kan het zijn dat 1 van beiden of allebei niet de liefde voelt die dieper gaat, overgaat in "houden van" (of niet genoeg is om de relatie te behouden en te verdiepen).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:18:

[...]





Wat??



Heeft niks met grappig te maken en ik beweer ook nergens perfect te zijn. Maar wat jij nu doet is beetje net zo raar als dat ik zou gaan roepen morgen een marathon te gaan lopen terwijl ik niet getraind heb en te dik ben. Kan ik niks aan doen hoor want ehm ik heb zware botten. Trouwens sinds wanneer valt het niet weten wat het meervoud is van het Engelse woord voor haters onder dyslexie?Mijn god is het zo moeilijk om te accepteren dat ik moeite heb met spelling en taal ik probeer er gewoon op letten hoor en aan dit soort mensen als jij heb ik dus een hekel mevrouw perfect netzo als jij een hekel heb aan mensen die zo schrijven je bent gewoon een hater meer niet
Ook nog een probleem met lezen dus aangezien ik nergens roep perfect te zijn. Trouwens moeite met spelling en taal is niet gelijk dyslexie. Afijn.



Als ik je topic zo lees dan kan ik maar één conclusie trekken. Het interesseert je vriend allemaal niet zoveel en waarom zou het ook, je hobbelt toch wel als een mak lammetje achter hem aan. Als jij perfect voor hem was liet hij dat echt wel op een andere manier werken. Het enige wat je dan dus nog kan doen is de eer aan jezelf houden, laten zien dat je hem niet nodig hebt en dat je zelfrespect hebt. Dat is iets waar alleen jij wat aan kan veranderen. Als hij daardoor ziet dat hij niet zonder je kan is dat mooi meegenomen maar die kans acht ik vrij klein eerlijk gezegd. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En áls hij eventueel alsnog voor jou kiest maak dan niet de fout om weer acuut in een mak lammetje te veranderen want dat maakt je over het algemeen niet echt heel bijster aantrekkelijk voor een man.



Je kan helaas de ander niet dwingen tot iets en de enige persoon waar je invloed op kan uitoefenen ben jijzelf. Als hij echt 'de ware' is doet hij zelf ook moeite voor je en gaat hij je niet kinderachtig lopen negeren.
Trouwens waar lees jij dat ik een hekel aan jou heb? Ja ik heb er een hekel aan als de meest uiteenlopende rare taal onder het mom van 'dyslexie' wordt goedgepraat. Maar jou als mens ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je op dit moment alles aan het doen waar hij niet op zit te wachten. Je jaagt hem alleen maar verder weg!!! Get yourself together, en doe niet zo dramatisch alsjeblieft. Je hart is gebroken, dat overkomt iedereen weleens. Jullie zijn niet "voor elkaar gemaakt" dat is onzin en dat weet je zelf ook. Je kunt wel zonder hem, dat je het op dit moment moeilijk vind is wat anders. Je verlaagt jezelf echt op deze manier. Ik hoop dat je dat snel gaat inzien en iets minder wanhopig wordt! Succes!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
Ik

ben echt benieuwd in wat voor problemen je kunt komen als je slecht

spelt in een blog. Ik ben 40 jaar oud en dacht dat ik best wat van de

wereld had gezien. Mijn halve leven op school gezeten. Welke problemen

zijn dat dan?



Het enige wat ik kan bedenken zijn zeurende mensen, ik noem ze

spelnazi's. Geen mooie naam maar moet je zien hoe je mensen behandelt.

Taal is belangrijk als communicatiemiddel. Niet om elkaar mee af te

kammen als je een beetje anders praat of spelt.



Ik spel regelmatig dingen expres fout, gewoon omdat ik dat leuk vindt.

Een beetje lol maken met woorden en letters. Vroegah vind ik een erg

leuk woord bijvoorbeeld.



Taal is een manier om jezelf uit te drukken. Er zijn meer manieren dan

dat he. We kunnen elkaar bv niet zien op zo'n forum terwijl non verbale

communicatie erg belangrijk is tussen mensen. Dus zullen we elkaar nooit

helemaal begrijpen als we alleen in het geschreven woord communiceren.



Spelnazi's zijn geen haters hoor, ze blijven alleen een beetje hangen in

hun eigen wereldje. Trek je er niks van aan, meid.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Muziekles is ook overbodig als je muzikant wil worden. Die mensen die alle noten op hun plaats willen hebben voordat ze kunnen genieten van een melodietje zijn gewoon mentaal beperkte muzieknazi's die gewoon niet willen horen welke melodie je bedoelt te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier met afschuw te lezen.. Hoe misselijkmakend mensen kunnen reageren, bahbahbah.



Laat haar lekker, wie zijn jullie om haar tegen te houden? Ze vraagt advies, ze vraagt tips over een eventuele blog over welke er bestaan.. Ze heeft het niet over zeik me lekker af over hoe ik typ, wat ik wil en nog meer dit gezeik.. 8 van de 10 mensen lopen hier te zeiken over haar spelling of blog de overige geven goede adviezen enz.



Meid laat je niet gek maken en doe wat je wilt, laat je door niemand tegen houden!



Wat betreft je topic, er staan behoorlijk goede adviezen hier, probeer ze goed door te lezen en doe er zeker wat mee!



Gatverdamme mensen... Respecteer elkaar is!
Just love your life.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven