Mijn vriendin stoort zich aan mijn kind

25-02-2012 15:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jongenman van 28 jaar en heb een zoon van bijna 4. Ik zal even uitleggen hoe alles is gegaan. Toen ik 15 jaar was leerde ik mijn huidige vriendin kennen (ze is nu 30) we werkten toen samen en werden verliefd maar deden er toen niks mee. Helaas verloorden we toen contact. Ik ging toen militaire dienst in voor bijna 8 jaar, en zij ging studeren. Ik ben toendertijd 3 keer op uitzending geweest en heb genoeg shit meegemaakt daar. Maar ik bleef wel al die jaren aan haar denken, en zij aan mij. Toen ik 24 werd leerde ik mijn ex kennen, en daar kreeg ik na een jaar een kindje mee. (Ze gebruikte anti-biotica) en dat vertelde ze me later pas. Maar na 2 jaar gingen we uit elkaar, omdat ze toen vreemdging achter mijn rug. Ze kreeg al vlug een nieuwe relatie, en ik gun het haar. Een paar maanden terug kwam ik ineens weer die meid tegen van 15 jaar geleden... We spraken af, en we werden weer verliefd op elkaar. Het zijn heerlijke tijden, vooral omdat ik lang alleen ben geweest, en ook omdat ik haar weer terug heb. En we beiden merkten gelijk dat de liefde sterk is, en heel vertrouwt aanvoelt. Maar sinds enkele weken knelt het haar steeds meer dat ik een zoontje heb. Zo erg dat we er ruzie over krijgen. Ze wil dolgraag een leven opbouwen, ze smst het, zegt het enz. Maar mijn zoon is een doorn in haar oog... En dit varieert van tijd tot tijd. Meestal komt dit onderwerp boven water wanneer we een woordenwisseling hebben gehad of iets anders.



Het is nu zo erg, dat ze twijfeld of ze verder wilt ondanks al die lieve woordjes (die waren dus leeg) en ik ben eerlijk, hoe leuk ik haar ook vind, mijn zoon hoort bij mij... Ik ben stapel op haar, en zij op mij, maar ik zie donkere wolken voor de toekomst...



Wat voor advies hebben jullie voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:36:

[...]

Daar heb ik het nog niet eens over gehad... Durf het niet eens... Ik weet het maakt me zwak.. Ik zie mijn zoon om het weekend. De rest is hij bij zijn moeder. Ik werk zelf bij politie, en heb kunnen regelen dat ik weekends vrij heb zodat we ook samen 2 weekends hebben. We wonen niet samen, zijn net een paar maanden samen...Ik zou het dan toch maar eens gaan bespreken. Kijk, je kunt (en wilt!) je zoon niet wegtoveren, maar tegelijkertijd zul je, als je met je huidige vriendin verder wilt, zelf ook water bij de wijn moeten doen. Het moet van 2 kanten komen.... denk ik altijd maar....
Alle reacties Link kopieren
Pfff ze wil geen kinderen van iemand anders? Exit die dame dan moet ze iemand anders gaan maar gaan zoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariejan schreef op 25 februari 2012 @ 15:34:

[...]





Hier ben ik ook heel benieuwd naar?



En wil ze met jou kinderen? En mag je die kinderen dan ook weg doen, als je later mogelijk uit elkaar gaat?



En is ze nog geïnteresseerd in de gevoelens van je zoon? En zo nee, wat is er dan leuk aan een vrouw die zich niet interesseert voor de gevoelens van een vierjarige? Die ook nog eens iemand is waar jij veel van houdt?Tot nu toe klaagt ze alleen maar. Ze zegt telkens " ik weet niet of ik het kan" Daarbij heb ik ze ook nog niet aan elkaar voorgesteld, dat wil ik mijn zoon niet aandoen... Hij is zowieso erg gevoelig..
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:36:

[...]





Ik zie mijn zoon om het weekend. De rest is hij bij zijn moeder. Nou, dat is helemaal niet vaak. Dat is echt wel te doen voor een partner lijkt mij. Dan heeft je partner toch nog genoeg 1-op-1 tijd met jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:40:

[...]





Tot nu toe klaagt ze alleen maar. Ze zegt telkens " ik weet niet of ik het kan" Daarbij heb ik ze ook nog niet aan elkaar voorgesteld, dat wil ik mijn zoon niet aandoen... Hij is zowieso erg gevoelig..Dat ze wat niet kan? Een relatie met je hebben?
Alle reacties Link kopieren
Jee, zo vaak is je zoontje er niet.

Stoort ze zich aan zijn gedrag of alleen aan het feit dat je een kind hebt?



Ik zou haar voor de keus stellen, hoor. Dat kindje heb je en hou je. Dus take it or leave it.



Daarnaast.... dan kan je het niet leuk vinden dat iemand een kind heeft, maar als t de man van je dromen is ( en het kind niet eens vaak bij zich heeft!) dan neem je dat op de koop toe, hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet zij dit voor zich ? En jij ?

Lijkt me erg funest voor een kind om iemand in zijn nabije omgeving te hebben, zelfs erg dichtbij, die een letterlijk uitgesproken -ongefundeerde, want ze kent hem/haar niet- hekel aan hem/haar heeft.



Niet doen, wieberen met die vrouw, en sowieso is het geen droomvrouw, als ze een belangrijk persoon in jouw leven zo bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:40:

[...]





Tot nu toe klaagt ze alleen maar. Ze zegt telkens " ik weet niet of ik het kan" Nou, dan weet ik het wel! Dan kan ze het dus niet!
Hoe vaak zit jij aan je kind vast? Heb je co-ouderschap of enkel 1 weekend per 2 weken?

Het zou mij persoonlijk ook storen dat je 'n kind hebt hoor, maar ik ben dan ook bewust kindvrij en ik zou 'n partner met klein kind in huis in 't weekend ook vervelend vinden. In dat geval kan je vriendin beter op zoek gaan naar 'n kindvrije man.
Alle reacties Link kopieren
quote:Conundrum schreef op 25 februari 2012 @ 15:42:

Lijkt me erg funest voor een kind om iemand in zijn nabije omgeving te hebben, zelfs erg dichtbij, die een letterlijk uitgesproken -ongefundeerde, want ze kent hem/haar niet- hekel aan hem/haar heeft.

Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Mooie post blogbabe. Ik als single mum moet er niet aan denken dat iemand mijn kind niet kan of wil accepteren..dan zou hij mij dus niet accepteren. En dan is het einde verhaal, jammer maar helaas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 25 februari 2012 @ 15:39:

Hoe kan zij nou een leven met jou denken te gaan opbouwen wanneer ze het bestaan van jouw kind tracht te ontkennen?

In wezen ontkent ze jou door zich zo uit te spreken over jouw zoon.



Maar wat is er dan precies gezegd? Kan je een voorbeeld van haar irritatie geven?Ze begint dan meestal over de toekomst... Min ex woont nu nog hier in de buurt maar gaat verhuizen naar zwolle naar haar vriend. Dat is voor mij toch een uur rijden. Geen probleem voor mij, maar voor haar schijnbaar wel.. Of ze begint over het feit dat er 2 weekenden per maand zijn die vaststaan. Ehm, mijn ex en ik hebben nu geen omgangsregeling (we hebben het gewoon sociaal goed geregeld) en ze is bang dat er dan alimentatie komt enz... Zulke dingen.. (dingen waar ik in principe geen probleem mee heb)
Alle reacties Link kopieren
Ok, ff hard, dat is helemaal geen droomvrouw, maar een zeikwijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:46:

[...]

en ze is bang dat er dan alimentatie komt enz... Zulke dingen.. (dingen waar ik in principe geen probleem mee heb)Waar bemoeit ze zich mee? Jij regelt toch de evt alimentatie? Dus het kind mag ook al geen geld kosten? Word jij niet héél boos van dit soort uitspraken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:46:

[...]





Ze begint dan meestal over de toekomst... Min ex woont nu nog hier in de buurt maar gaat verhuizen naar zwolle naar haar vriend. Dat is voor mij toch een uur rijden. Geen probleem voor mij, maar voor haar schijnbaar wel.. Of ze begint over het feit dat er 2 weekenden per maand zijn die vaststaan. Ehm, mijn ex en ik hebben nu geen omgangsregeling (we hebben het gewoon sociaal goed geregeld) en ze is bang dat er dan alimentatie komt enz... Zulke dingen.. (dingen waar ik in principe geen probleem mee heb)



Een paar maanden samen, en dan al zo'n noten op haar zang.



Leer haar eerst maar eens beter kennen en stel je zoon eerst maar eens aan haar voor voordat je verplichtingen met haar aangaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Danayla schreef op 25 februari 2012 @ 15:41:

Jee, zo vaak is je zoontje er niet.

Stoort ze zich aan zijn gedrag of alleen aan het feit dat je een kind hebt?



Ik zou haar voor de keus stellen, hoor. Dat kindje heb je en hou je. Dus take it or leave it.



Daarnaast.... dan kan je het niet leuk vinden dat iemand een kind heeft, maar als t de man van je dromen is ( en het kind niet eens vaak bij zich heeft!) dan neem je dat op de koop toe, hoor!Dat ze niet weet of ze een relatie met mij kan hebben waar ook een kindje bijzit... Ik moet dan wel ook zeggen dat ze heel erg veranderd is toz vn vroeger... Maar goed, veranderen doen we allemaal.. Maar dit had ik niet verwacht van haar...
quote:Conundrum schreef op 25 februari 2012 @ 15:42:

Hoe ziet zij dit voor zich ? En jij ?

Lijkt me erg funest voor een kind om iemand in zijn nabije omgeving te hebben, zelfs erg dichtbij, die een letterlijk uitgesproken -ongefundeerde, want ze kent hem/haar niet- hekel aan hem/haar heeft.Ze kan toch 'n hekel hebben aan alles wat er bij komt kijken als er 'n klein kind aanwezig is? Het verlies aan vrijheid, de verantwoording, de rommel in huis, het lawaai, de vakanties die je niet onbezorgd met elkaar weg kunt omdat de vader meestal ook verplicht een paar weken het kind moet nemen in zijn kostbare vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ddude schreef op 25 februari 2012 @ 15:46:

[...]





ze is bang dat er dan alimentatie komt enz... Zulke dingen.. (dingen waar ik in principe geen probleem mee heb)Pardon? Ik mag toch veronderstellen dat jij vanaf de geboorte van je zoon alimentatie betaalt voor zijn levensonderhoud?
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 25 februari 2012 @ 15:48:

[...]





Een paar maanden samen, en dan al zo'n noten op haar zang.



Leer haar eerst maar eens beter kennen en stel je zoon eerst maar eens aan haar voor voordat je verplichtingen met haar aangaat!

Nou idd.

Ze bemoeit zich met jouw afspraken gemaakt met de moeder van je zoon. Daar heeft ze zich toch niet mee te bemoeien vind je wel?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp echt niet dat je nog twijfelt. Het is superknap en volwassen van je dat je het goed hebt geregeld met je ex. Je hebt niet eens een omgangsregeling en toch loopt het goed. Dat is toch super? Dan komt er ineens iemand in je leven die na een paar maanden al heel wat te vertellen denkt te hebben over je kind. JOUW kind, het kostbaarste bezit dat je hebt!!!!! En jij laat dat toe? En je twijfelt nog ook? En ze heeft je zoon nog niet eens ontmoet????
Alle reacties Link kopieren
quote:blogbabe schreef op 25 februari 2012 @ 15:47:

[...]

Waar bemoeit ze zich mee? Jij regelt toch de evt alimentatie? Dus het kind mag ook al geen geld kosten? Word jij niet héél boos van dit soort uitspraken?Heel erg boos, maar van nature en door mijn verleden in dienst ben ik heel rustig geworden en uit ik dit niet altijd maar krop ik het op. Maar ze springt ook telkens van hak naar tak... De ene dag is er niet aan de hand, de andere dag BAM
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2012 @ 15:50:

[...]

Ze kan toch 'n hekel hebben aan alles wat er bij komt kijken als er 'n klein kind aanwezig is? Het verlies aan vrijheid, de verantwoording, de rommel in huis, het lawaai, de vakanties die je niet onbezorgd met elkaar weg kunt omdat de vader meestal ook verplicht een paar weken het kind moet nemen in zijn kostbare vakantiedagen.Ze hoeft geen relatie aan te gaan met een man die een kind heeft uit een eerdere relatie.................
quote:dammes3 schreef op 25 februari 2012 @ 15:50:

[...]





Pardon? Ik mag toch veronderstellen dat jij vanaf de geboorte van je zoon alimentatie betaalt voor zijn levensonderhoud?Het was 'n ongelukje en voor TO in eerste instantie ongewenst, maar die meid wilde geen abortus. Dus zou voor zijn ex spreken als ze hem financieel niet uit wil kleden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, tuurlijk kan dat EN, dat mag ook, jij bent iemand die weet van haarzelf dat ze dit niet wil, dus ga jij geen relaties aan met mannen met kinderen. Dat is gewoon reeel, slim en jezelf kennen.

Maar ik krijg zo een evil stepmother-gevoel bij deze uitleg van TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2012 @ 15:50:

[...]

Ze kan toch 'n hekel hebben aan alles wat er bij komt kijken als er 'n klein kind aanwezig is? Het verlies aan vrijheid, de verantwoording, de rommel in huis, het lawaai, de vakanties die je niet onbezorgd met elkaar weg kunt omdat de vader meestal ook verplicht een paar weken het kind moet nemen in zijn kostbare vakantiedagen.Dat kan heel goed! Maar dan moet ze er dus niet aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven