mijn vrouw gaat vreemd

10-06-2013 19:39 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 34 en mijn vrouw is 29. 6 weken terug ben ik er achter gekomen dat zij vreemd gaat met een collega van haar sinds januari. net daarvoor zijn we eenweekend in Parijs geweest en heeft ze mij op de heenweg vertelt dat ze zit te denken om een einde aanonze relatie te maken toenhad ik direct door dat er een ander in het spel was. Dus de week daarna heb ik alles ondekt op haar tablet etc. We hebben eenkind van1,5 jaar en vind het echt schaamteloos. Zij heet een postnataledpressie gehad na de geboorte waabij ik haar ontzettend heb gesteund. In januari is mijn vader door het lint gegaan en diect gaan scheiden van mijn moeder na 40 jaar huwelijk en we hebben hem nooit weer gezien terwijl we een goede familieband hadden. Het was dus emotioneel een heftig jaar en mevrouwtje gaat vreemd na 10 jaar huwelijk en een kind van 1,5. Ik was er kapot van 4 weken lang. Ze heeft gezegd dat ze direct gestopt is. Na 4 weken kom ik er achter dat ze vrolijk doorgaat met mailen etc. Nu weer 2 weken later gaat het nog steeds door. Wanneer ik aandring op een scheiding wil ze dit absoluut niet maar ze is wel verliefd. Ik weet bij god niet wat ik moet doen. Ik wil niet net als mijn vader binnen 2 maand scheiden en later spijt krijgen. Ook vind ik het verschrikelijk voor onze zoon. Ik wil ook niet als een speelbal worden gebruikt om deze verliefdheid verder te onderzoeken. Als ik ga scheiden wordt ik een weekend vader terwijl ik nu een goede band met hem heb mede omdat ik ouderschaps verlof heb. Help!
Alle reacties Link kopieren
Zet de scheiding door. Ze heeft geen wroeging, ze loopt de ander achterna en laat jou achter de hand.



Kies voor jezelf, kies voor jullie kind. Je krijgt geen spijt, ZIJ krijgt spijt.



En co-ouderschap is geen weekendvader!
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat je haar mevrouwtje bent gaan noemen was de relatie voorbij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat ze maar eens een poosje in haar eentje, ergens anders dan thuis, moet gaan verzinnen wat ze wil.

Inpakken die koffer en haar bij haar moeder op de stoep zetten.

Als ze er uit is, kunnen jullie verder praten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die ....... Dat laat je als volwassen man toch niet gebeuren. Kies voor jezelf, dit komt echt niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik ook nog even die collega bellen en vertellen dat jij het weet, zeggen dat je voor je vrouw en je gezin gaat vechten en vragen of hij zo netjes wil zijn haar voor een afgesproken periode ( zolang zij bij haar moeder zit ) met rust wil laten; als ze voor hem kiest krijgt hij haar met een lint om d'r middel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mientjelater schreef op 10 juni 2013 @ 19:49:

Dumpen die ....... Dat laat je als volwassen man toch niet gebeuren. Kies voor jezelf, dit komt echt niet meer goed.



Dat is niet gemakkelijk; als je gaat scheiden dan ben je weliswaar 'de verstandigste' geweest, maar vervolgens mag je de eerstkomende jaren zwaar betalen.



Zal ik Amand even vragen om dit toe te komen lichten?
Alle reacties Link kopieren
Scheiden of niet...

Laat het in elk geval jouw eigen beslissing zijn.



Omdat het heel onduidelijk is hoe je vrouw nu verder wil en je het zelf ook niet duidelijk hebt, zou ik in dit geval relatie therapie aanraden of neem een therapeut voor jezelf.

En wees daarbij goed kritisch, er zijn veel waardeloze peuten!



Maar hoe dan ook, laat je door niemand een beslissing opdringen, maak vooral je eigen keuze!
Alle reacties Link kopieren
Eens met alles wat Bianca zegt.



Vergeet trouwens niet dat een postnatale depressie vreemde dingen met je kan doen.

Jullie zijn het aan je kind verplicht om allebei kei- en keihard te werken voor het bestaan van jullie huwelijk.



Desnoods met hulp van buitenaf.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Laat haar een tijdje alleen wonen. Koffer inpakken en time out.

Show your balls
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je.



Relatietherapie alleen en samen (nu of in later stadium als jij helder hebt wat je wilt)

Om eruit te komen samen. Of dat nu doorgaan is of scheiden. Probeer helder te krijgen wat je bottom-line is: als je niet kunt krijgen wat je wilt en zij blijft vreemdgaan/liegen; wat wil je dan mog uit deze situatie halen en op welke manier? ( bijv co-ouderschap, het huis). Oftewel wat is dan je beste scenario als alles tegenzit.



Er zijn trouwens genoeg moeders met een PND die niet vreemdgaan. Het is geen excuus of verklaring. Hooguit een contribuerende factor, maar dan nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:lanfir schreef op 10 juni 2013 @ 20:08:

Wat naar voor je.



Relatietherapie alleen en samen (nu of in later stadium als jij helder hebt wat je wilt)

Om eruit te komen samen. Of dat nu doorgaan is of scheiden. Probeer helder te krijgen wat je bottom-line is: als je niet kunt krijgen wat je wilt en zij blijft vreemdgaan/liegen; wat wil je dan mog uit deze situatie halen en op welke manier? ( bijv co-ouderschap, het huis). Oftewel wat is dan je beste scenario als alles tegenzit.



Er zijn trouwens genoeg moeders met een PND die niet vreemdgaan. Het is geen excuus of verklaring. Hooguit een contribuerende factor, maar dan nog.Ik beweer ook niet dat alle vrouwen met een depressie vreemde beslissingen maken. Maar het helpt zeker niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Wees een vent en gooi haar eruit. Zonder handtastelijk te worden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je een weekendvader worden? Hou je nog van je vrouw of is je gevoel helemaal weg?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 10 juni 2013 @ 20:13:

[...]





Ik beweer ook niet dat alle vrouwen met een depressie vreemde beslissingen maken. Maar het helpt zeker niet.mee eens hoor, maar dan nog. Dat TO zich daardoor geen rad voor ogen laat draaien.
Alle reacties Link kopieren
Alementatie hoef ik niet te betalen we verdienen evenveel.

Maar ja ik weet dat verliefdheid overgaat en dat ze spijt krijgt want 9 jaar huwlijk was goed en passievol. Na de geboorte van onze zoon is het mis gegaan. Ondanks dat we een zeer gemakkelijk kind hebben en allebei ontzetend van hem houden. Moeilijk om keuzes te maken. Ik kan haar ook niet op straat zetten en ze heeft verder geen familie in de buurt wonen. Voordat ze een huis heeft zijn we maanden verder. Zeer lastig en moeilijk. Gevoel is er wel voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is dan haar probleem. Zij heeft een bom onder jullie huwelijk gelegd.



Je kan haar ook de keus geven: volledige openheid van zaken en een proeftijd. Gaat ze toch door met die kwibus dan moet ze vertrekken. Dan moet ze zelf maar zien hoe en waar ze jullie zoontje kan zien. Triest natuurlijk maar ze laat niet zien dat ze om haar gezin geeft.
Ga in therapie!
Hoeveel dagen per week werken jullie?

Wie van jullie 2 verdient het meest?

Wie van jullie 2 heeft het sterkste sociale netwerk in of heel dichtbij jullie woonplaats?

Hebben jullie een koophuis?

Zo ja, staat jullie hypotheek onder water?
Alle reacties Link kopieren
We werken beide 4 dagen per week.

Verdienen elk evenveel

Hypotheek is gedekt bij verkoop

Ik heb alle familie in 1 km rond mij, zij heeft geen familie
Oh, mosterd lees ik. Jij staat heel sterk. Zet haar het huis uit, vraag echtscheiding aan en verzoek de rechtbank om kinderalimentatie en bied haar een omgangsregeling van 2 dagen per 2 weken aan. Heb jij ook een weekendje vrij af en toe.



Als je dat wilt natuurlijk. Maar wat je ook doet: zorg ervoor dat jullie kind in de GBA op jouw adres ingeschreven blijft.



En laat je niet naaien. Doe niets uit goedheid tegenover haar. Uitspraken van de rechter tellen, niets anders.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd naar het antwoord op mijn twee vragen.
Ga in therapie!
Ik lees dat ze in de war is. Je spreekt respectloos over haar, vind ik.



Ze is emotioneel in de war, een kind krijgen en een postnatale depressie is niet niks. Hoe heb je haar gesteund, ik twijfel daaraan omdat je zegt, we hebben een makkelijke baby. Man, je weet niet wat zwanger zijn en een postnatale depressie met je kan doen! ze zit niet lekker in haat vel. En ze is ontvankelijk geworden voor liefde en aandacht. Jee, ze is net een mens zeg.



Verliefdheid kan gebeuren hoor, en vreemsgaan ook. Geef haar wat lucht, wat ruimte, in plaats van zo boos op haar te zijn en alles op de spits te drijven.



Het is geen werelddrama, dit is 1 van de hobbels in jullie huwelijk.
quote:Fame schreef op 10 juni 2013 @ 19:46:

Op het moment dat je haar mevrouwtje bent gaan noemen was de relatie voorbij.Wat een domme reactie. Die,was nl al over toen het mevrouwtje zich door een ander liet neuken.
Alle reacties Link kopieren
In de war? Ze gaat vreemd, wordt twee keer betrapt en gaat gewoon door? Dan moet ze wel volslagen ontoerekeningsvatbaar zijn als ze dat niet doorheeft.
Ga in therapie!
Hoe langer je in dit topic blijft reageren, TO, hoe meer het jouw schuld zal worden dat zij vreemdgaat. Let maar op.



Anyway: hoog inzetten bij de scheiding. Niet de fout maken die veel mannen maken, namelijk denken dat ze in ruil voor milde afspraken goodwill van hun ex-vrouw terugkrijgen.



Als 't puntje bij paaltje komt tellen alleen afspraken die door de rechtbank zijn bekrachtigd en is goodwill niet-bestaand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven