mijn vrouw gaat vreemd

10-06-2013 19:39 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 34 en mijn vrouw is 29. 6 weken terug ben ik er achter gekomen dat zij vreemd gaat met een collega van haar sinds januari. net daarvoor zijn we eenweekend in Parijs geweest en heeft ze mij op de heenweg vertelt dat ze zit te denken om een einde aanonze relatie te maken toenhad ik direct door dat er een ander in het spel was. Dus de week daarna heb ik alles ondekt op haar tablet etc. We hebben eenkind van1,5 jaar en vind het echt schaamteloos. Zij heet een postnataledpressie gehad na de geboorte waabij ik haar ontzettend heb gesteund. In januari is mijn vader door het lint gegaan en diect gaan scheiden van mijn moeder na 40 jaar huwelijk en we hebben hem nooit weer gezien terwijl we een goede familieband hadden. Het was dus emotioneel een heftig jaar en mevrouwtje gaat vreemd na 10 jaar huwelijk en een kind van 1,5. Ik was er kapot van 4 weken lang. Ze heeft gezegd dat ze direct gestopt is. Na 4 weken kom ik er achter dat ze vrolijk doorgaat met mailen etc. Nu weer 2 weken later gaat het nog steeds door. Wanneer ik aandring op een scheiding wil ze dit absoluut niet maar ze is wel verliefd. Ik weet bij god niet wat ik moet doen. Ik wil niet net als mijn vader binnen 2 maand scheiden en later spijt krijgen. Ook vind ik het verschrikelijk voor onze zoon. Ik wil ook niet als een speelbal worden gebruikt om deze verliefdheid verder te onderzoeken. Als ik ga scheiden wordt ik een weekend vader terwijl ik nu een goede band met hem heb mede omdat ik ouderschaps verlof heb. Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 12 juni 2013 @ 19:34:

Ik kan mij overigens ook niet voorstellen dat een psycholoog toestemt in een toeschouwer.Daar is niets raars aan als het gaat om de partner en er problemen zijn binnen de relatie door datgene wat in de gesprekken behandeld wordt.
Je motto, muts.
quote:Pastiche schreef op 12 juni 2013 @ 19:35:

[...]





Daar is niets raars aan als het gaat om de partner en er problemen zijn binnen de relatie door datgene wat in de gesprekken behandeld wordt.Dat doet een psycholoog toch niet? Zijn vrouw is onder behandeling voor haar pnd, daar heeft hij dan toch niets mee nodig?
quote:Amand schreef op 12 juni 2013 @ 19:39:

Je motto, muts.Is een enorm goed motto, en trouwens, je hoeft het niet op je brood te smeren, djeezz.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 12 juni 2013 @ 19:39:

[...]





Dat doet een psycholoog toch niet? Zijn vrouw is onder behandeling voor haar pnd, daar heeft hij dan toch niets mee nodig?



Jawel hoor . Ik heb ook een gesprek gehad met de psych van mijn man voordat hij zijn diagnose kreeg (asperger) omdat het huwelijk het bijzonder zwaar te verduren had. Wel in overleg met mijn man natuurlijk, hij heeft me meegevraagd nav haar opmerking dat dat misschien nuttig was.



En het gebeurt ook bijv wel 's met verstoorde ouder/kind relaties, dat het volwassen kind of de ouder meekomt om er in een andere setting en met een (hopelijk enigszins) neutrale partij over te praten.



Dus da's niet gek, en vanwege het nogal urgente karakter ervan bij David kan dat prima kloppen.
quote:wellieb schreef op 10 juni 2013 @ 20:50:

[...]





Zo dan. Ga jij zo met mensen om? Je flikkert de moeder van je kinderen het huis uit? Om een persoonlijk egodingetje als vreemdgaan?



Dat alleen al vind ik slecht vaderschap. Zo gaat je nooit met de moeder van je kinderen om.



Nee want wat zij doet, zo ga je wel met de vader van je kinderen om?

En vreemdgaan kan je gebeuren? Whoehahahahahaha daar handel ja naar, dat gebeurt niet. Flikker toch op met die onzin.
Alle reacties Link kopieren
*waarbij: mijn man is ook ettelijke keren meegegaan naar psycho analyticus vanwege ppp en PPD, ook op aangeven behandelaar*
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 12 juni 2013 @ 19:34:

Ik kan mij overigens ook niet voorstellen dat een psycholoog toestemt in een toeschouwer.Geen toeschouwer. Ik ben ook mee geweest naar diverse psychen en psychiater.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Echt waar? Nooit van gehoord dat een partner dan mee kan. Wat ik me nog steeds niet kan voorstellen is dat een psycholoog zegt dat vreemdgaan veroorzaakt is door de PND.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 12 juni 2013 @ 20:04:

Echt waar? Nooit van gehoord dat een partner dan mee kan. Wat ik me nog steeds niet kan voorstellen is dat een psycholoog zegt dat vreemdgaan veroorzaakt is door de PND.Dat zal deze dan ook niet zo letterlijk gezegd hebben denk ik. Maar zelfdestructief gedrag is niet zo vreemd bij PPD.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 12 juni 2013 @ 20:04:

Echt waar? Nooit van gehoord dat een partner dan mee kan. Wat ik me nog steeds niet kan voorstellen is dat een psycholoog zegt dat vreemdgaan veroorzaakt is door de PND.



Wat ik me afvroeg nav het verhaal was of het dan wel daadwerkelijk om een pnd gaat of gewoon gigantische spijt dat ze heeft toegestemd in het krijgen van een kind.



Ik heb nooit een pnd gehad maar het weinige wat ik ervan weet, ben je dan niet helemaal jezelf (understatement). Dus het kan een reden zijn. Als het eerder gaat om spijt en dit leven niet willen, is vreemdgaan een effectieve manier van vluchten voor de werkelijkheid en sabotage van je relatie.



Zo gek vind ik de verklaring niet. Alleen is het ook niet meer dan dat, het lost het probleem niet op.
Alle reacties Link kopieren
Het was het voorstel van de psyc. En natuurlijk met goedkeuring van mijn vouw. Het vreemdgaan is nooit goed te praten. Maar het is wel duidelijk dat er een aantal zaken uit haar verleden na de geboorte van ons kind er uit komen vandaar ook de pnd. Depessie. Spijt om een kind te hebben etc.

Die zaken kon ze alleen maar met een vreemde bespreken en daar heeft die kwibus dus handig op ingespeeld.
Het is niet die kwiebus die jullie relatie verraden heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zij gaat vreemd, en jij mag niet respectloos over haar praten?

Snap best dat je duivels bent. Kom op zeg.



Vreemdgaan doe je niet. Eerst maken, en dan verder jagen.



Ik hoop voor het kind dat je het nog een kans wilt geven maar snap best dat je daar helemaal geen zin in in hebt en helemaal niet nu ze doorgaat met mailen etc.



God luck
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 12 juni 2013 @ 20:29:

Het is niet die kwiebus die jullie relatie verraden heeft.



Nee, precies.



Leg het niet bij hem neer hè David. Die gedachte helpt je niet ook al lijkt het je vrouw enigszins vrij te pleiten als je zo denkt. Het is belangrijk dat ze haar verantwoordelijkheden serieus neemt en er echt over nadenkt. Niet dat jullie haar samen tot willoos slachtoffer maken. Daar gaan jullie het niet mee redden.
Alle reacties Link kopieren
Los ban de vraag of de achtergrond het vreemdgaan rechtvaardigt, vind ik het zorgwekkend dat ze zo'n slachtofferrol aanneemt als het gaat om haar kind. Ik zou grote twijfels hebben of het wel verstandig is de moeder nu voor het kind te laten zorgen.



Ze lijkt het kind de schuld te geven voor de situatie waar ze nu in zit. Dat vind ik echt niet gezond. Ik zou dan ook goed nadenken over een omgangsregeling die in deze situatie goed is voor jullie kind. Later kan die natuurlijk worden uitgebreid.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Scheiding is blijkbaar nog even niet aan de orde. Heel dapper van David. Niet zomaar opgeven als het moeilijk wordt. Moest het in de toekomst mislopen kunnen ze allebei zeggen dat ze hun uiterste best hebben gedaan.



Zolang je grenzen niet opnieuw worden overschreden komt het uiteindelijk wel goed. Ik heb het al vaak gezegd ma ik doe het toch nog maar een keertje: veel sterkte en ik hoop dat jullie deze moeilijk periode overwinnen om er nog sterker uit te komen!
Alle reacties Link kopieren
even een update. we zijn immidels een aantal maanden verder en de situatie is er onzeker. ikzelf ben wel een stuk sterker geworden en heb mijzelf weer onder controle. De pijn en verdriet is afgezakt en ben weer aan het werk. Ik ben positief over mijzelf en voel mij zeker. wat mijn vrouw betreft die zit niet lekker in haar vel en komt regelmatig met verwijten waarom ik zo nodig een kind moest. tevens liegt ze nog steeds regelmatig over waar ze is geweest etc. ik heb sterke vermoedens dat ze nog steeds contact hebben met elkaar ook al is dit beperkt. Wanneer ik begin over het beeindigen van de relatie wil ze dit niet maar ze heeft wel duidelijke twijfels. ze durft niet eerlijk tegen mij te zijn omdat ze bang is dat dit tegen haar gebruikt wordt. ik zeg dan op mijn beurt wat voor een relatie hebben wij dan nog? is het dan niet beter om er een einde aan te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe lang hou jij dit nog vol?

Zelf zou ik veel moeite hebben met het feit, dat ze al die tijd vermoedelijk nog contact hebben+ het gevoel hebben dat ze maar bij jou blijft omdat ze gewoon niet durft weg te gaan.

Word jij niet moe van deze situatie?



Indd wat betekend de relatie nog? Als ze niet eerlijk tegen je is,

Ontzettend moeilijk dit.

Ik vind bewonderenswaardig dat je in ieder geval alles probeert om er nog wat van te willen maken.wat een geduld!

Maar uit je verhaal haal ik er uit dat jij de enigste bent die het echt probeert, het lijkt of ze nog steeds niet voor jou en jullie relatie gaat!



Lastig en moeilijk ik wens je veel succes!
[.....]





ach hou maar op
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2013 10:37
Reden: OP quote verwijderd
% gewijzigd
quote:phd75 schreef op 11 juni 2013 @ 15:06:

Ben je niet een workaholic David? Zo iemand die liever op zijn werk zit dan thuis? Ik zou het verhaal van je vrouw wel eens willen horen...ik ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 10 juni 2013 @ 20:50:

Hoe langer je in dit topic blijft reageren, TO, hoe meer het jouw schuld zal worden dat zij vreemdgaat. Let maar op.

He! Ik lees nu alleen de eerste en laatste bladzijde van het topic! Amand, je hebt voorspellende gaven!
Alle reacties Link kopieren
tja ik wordt er inderdaad moe van, aan de andere kant weet ik dat zo over een jaarje of 1 a 1,5 spijt zal krijgen. ik heb eigenlijks ook wel medelijden met haar dat ze zo is. ik vind het moeilijk om er een einde aan te maken omdat ik weet dat ze er niet beter van wordt en onze zoon al helemaal niet. als ik puur na mijzelf kijk dan zou ik best alleen verder kunnen en ik zie hier ook een uitdaging in. ik heb nog wat geduld en als de beslissing er is kan ik in ieder geval zeggen dat ik niet impulsief heb gehandeld en dat voelt beter.
quote:david213 schreef op 12 juni 2013 @ 20:19:

Het was het voorstel van de psyc. En natuurlijk met goedkeuring van mijn vouw. Het vreemdgaan is nooit goed te praten. Maar het is wel duidelijk dat er een aantal zaken uit haar verleden na de geboorte van ons kind er uit komen vandaar ook de pnd. Depessie. Spijt om een kind te hebben etc.

Die zaken kon ze alleen maar met een vreemde bespreken en daar heeft die kwibus dus handig op ingespeeld.





waarom, daar ben jij toch voor?

om te luisteren naar je vrouw
Alle reacties Link kopieren
ik ben absoluut geen workaholic, mijn vrouw is dat. ik werk 4 dagen omdat ik zo veel mogelijk tijd met mijn zoontje wil door brengen. mijn vrouw werk ook 4 dagen maar wil liefst 5 dagen. ze is nu thuis met vakantie (onderwijs) maar wil liefst morgen weer aan het werkt. ze vind het verschrikkelijk om de hele dag door te brengen met mijn zoontje. ik zou het liefst 3 dagen willen maar dat accepteert mijn baas niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven