Mijn vrouw wordt om het minste geringste boos op mij

Log nu in om te reageren
  1. Wat vindt de verloskundige van haar mentale staat? Ga je elke afspraak mee? Kun je zorgen dat het een keer aan de orde komt? (van te voren bellen of ze er naar wil vragen in het consult). Ja, ze doet naar en raar. Maar er is nu wel een klein mensje op komst dat er onder kan lijden als mams mentaal onderuit gaat.

Ik zou als ik jou was, meer en duidelijk mijn grenzen aangeven. Als het om het "werkprobleem" gaat, duidelijk maken dat dit in het verleden is geweest, veroorzaakt door faalangst en dat dit problem is aangepakt in therapie. Verder hoef je het er niet over te hebben.

Maar mijn focus zou nu toch als eerste wel zijn op haar welzijn, en dat van de baby. Jij bent een volwassen vent, en je kunt en moet dit wellicht nog even uitzingen, tot je daadwerkelijk tot een "oplossing" zult komen samen. Dat baby'tje kan echter niet wachten.
  2. Ga van die eieren af.
    Zeg dan iets als blijf je commentaar leveren?
    Hou daar eens mee op en wees eens wat positief. Dan een aai over haar haar. X-D

Waar ben je nou bang voor?
    Zoals nu werkt het niet.
    Negeer haar niet.
    Lukt het niet dan passen jullie niet samen.
  3. En hoezo is de kat onbetrouwbaar?
    Jejoue wijzigde dit bericht op 21-04-2017 18:00 met 13%
  4. Je vrouw klinkt echt als een enorm kutwijf Hans, sorry. Waarom sta je toe dat iemand jou zo behandelt? Dat akkefietje op je werk, als je het mij vraagt reageert ze (nog steeds!) veel te overgevoelig op zoiets.
    Kom voor jezelf op man, het siert je dat je niet zomaar wil stoppen maar eis op z'n minst relatietherapie, dit is toch geen leven?
    Het idee om de verloskundige te laten vragen naar haar mentale staat vind ik ook een goede tip)
  5. Dat gedoe oo je werk lijkt me eerder iets waar je steun van verwacht van je partner ipv verwijten.
    Die had je op je werk al en dat heb je opgelost.
    Ik snap soweiso niet waarom dat zo erg haar probleem zou moeten zijn, vervelend voor jou maar geen consequenties voor haar verder.
    Sneu dat je dat in je eentje hebt moeten oplossen.

Verder denk ik dat jullie samen in therapie een goed idee is.
  6. quote:
    orkenflow schreef op 21 april 2017 @ 16:27:
    Wat is dat toch met die lengte? Stond er eerst iets anders? Dit is toch echt geen absurd lang en warrig verhaal.
    Of wordt het hele Vivaforum langzamerhand te stom om iets te lezen dat groter is dan je telefoonscherm?

Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan...dan van je dingen die je niet hebt gedaan.
  7. Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan...dan van je dingen die je niet hebt gedaan.
  8. Wat een arts van je wil weten

Heb jij een doktersbezoek gepland? Dit zijn de 5 vragen die een arts meestal aan je stelt. Handig om te weten, zodat je je goed kunt voorbereiden. #adv

Lees verder

9. quote:
    Star schreef op 21 april 2017 @ 14:51:
    Waarover heb je gelogen TO?
    Ik gok over een vrouwelijke collega :)

Niet geschoten is altijd mis
  10. Heb je nog nooit een vrouw gehad, TO? Zo zijn ze soms gewoon hoor. Aan jou de taak om haar weer op aarde terug te laten keren. In de realiteit, waarin ook zij normaal moet doen.
    Amand_ wijzigde dit bericht op 21-04-2017 18:49 met 45%

That was fucking stupid.
  11. Als iemand een grote bek tegen me opzet dan is het zó afgelopen met de relatie.
    Hij gaat dan een bepaalde grens over wat ik een gebrek aan respect vind.
    Maar dat is een voor de hand liggende optie die je afwijst.
    Dan zou ik dringend met haar gaan praten en haar ook de consequenties voorleggen mocht ze haar gedrag niet veranderen.

En als het vuur gedoofd is komen er wolven
  12. quote:
    i12b3 schreef op 21 april 2017 @ 15:20:
    [...]

[...]

Van het ene uiterste in het andere ;-)
    Vreemdgangers halen de duivel in me naar boven ;-)

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
  13. Hormonen!!!
    Zodra je op eieren gaat lopen is het beter om te gaan praten therapie of anders toch uit elkaar met een goede regeling voor het kind.

you go girl
  14. quote:
    LaFolie schreef op 21 april 2017 @ 19:54:
    [...]

Vreemdgangers halen de duivel in me naar boven ;-)
    X-D

Leef en laat leven
  15. Dat van die onbetrouwbare kat vind ik fascinerend.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
  16. Is het een idee om voor te stellen samen in therapie te gaan? Als het bij haar blijkt te liggen heeft zo'n psych. dat gauw genoeg in de gaten en kan je vandaar uit verder aan de slag. De vraag die je hier aan ons stelt kan je daar ook voorleggen. En dan worden beiden gehoord.

We don't see things as they are we see things as we are
  17. Kom je nog reageren, Hans?
  18. quote:
    blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2017 @ 22:23:
    Dat van die onbetrouwbare kat vind ik fascinerend.
    Precies, een onbetrouwbare poes, daar kun je nog van alles bij bedenken. En een onbetrouwbare kater ook. 8-P

Leef en laat leven
  19. quote:
    Bitje93 schreef op 21 april 2017 @ 18:46:
    [...]

Ik gok over een vrouwelijke collega :)
    Misschien even lezen voordat je er van alles bij verzint?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  20. quote:
    blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2017 @ 22:23:
    Dat van die onbetrouwbare kat vind ik fascinerend.
    Ik heb het eten aan laten branden, zit continu het topic te refreshen in de hoop op een update over die onbetrouwbare kat.
  21. Mijn partner is ook nooit vreemd gegaan maar had wel op een andere manier mijn vertrouwen verbroken. Ik zag hem als perfecte gozer, na 1.5 jaar relatie werd ik uit die wolk gehaald. Sindsdien altijd een knipperlicht relatie gehad. Hij deed zijn best en ik probeerde het maar kon m niet vergeven. Ik denk dat ze het misschien niet helemaal heeft verwerkt. In onze situatie spelen er ongelovelijk veel andere dingen. Kreeg later diagnose bps etcetc. Toch altijd samen gestreden, maar ik weet nog dat ik minimaal 2 jaar hem heel erg vanalles verweet en over vanalles boos kon worden. Ik denk dat de schuld niet bij 1 van jullie ligt. De verantwoordelijkheid ligt bij jullie om samen erover te praten en kijken hoe jullieverder kunnen. Ik zei toen ook altijd tegen me vriend dat hij alles verkeerd deed en in therapie moest, terwijl ik achteraf gezien zelf kapot was en in therapie moest. Nu na al die jaren heb ik nogsteeds moeite met vertrouwen, maar leg ik de verantwoordelijkheid meer bij mezelf neer. Laat je vooral niet kleineren. Stel grenzen. (zegt de borderliner haha). Natuurlijk is ze ook vast door de zwangerschap en de hormonen extra gevoelig. Wees lief tegen elkaar en wijs niet naar elkaar. Samen kom je er uit.
  22. Is jouw vriendin toevallig pedagoog,
    Hans?
  23. quote:
    Afgaardbei schreef op 22 april 2017 @ 21:09:
    Mijn partner is ook nooit vreemd gegaan maar had wel op een andere manier mijn vertrouwen verbroken. Ik zag hem als perfecte gozer, na 1.5 jaar relatie werd ik uit die wolk gehaald. Sindsdien altijd een knipperlicht relatie gehad. Hij deed zijn best en ik probeerde het maar kon m niet vergeven. Ik denk dat ze het misschien niet helemaal heeft verwerkt. In onze situatie spelen er ongelovelijk veel andere dingen. Kreeg later diagnose bps etcetc. Toch altijd samen gestreden, maar ik weet nog dat ik minimaal 2 jaar hem heel erg vanalles verweet en over vanalles boos kon worden. Ik denk dat de schuld niet bij 1 van jullie ligt. De verantwoordelijkheid ligt bij jullie om samen erover te praten en kijken hoe jullieverder kunnen. Ik zei toen ook altijd tegen me vriend dat hij alles verkeerd deed en in therapie moest, terwijl ik achteraf gezien zelf kapot was en in therapie moest. Nu na al die jaren heb ik nogsteeds moeite met vertrouwen, maar leg ik de verantwoordelijkheid meer bij mezelf neer. Laat je vooral niet kleineren. Stel grenzen. (zegt de borderliner haha). Natuurlijk is ze ook vast door de zwangerschap en de hormonen extra gevoelig. Wees lief tegen elkaar en wijs niet naar elkaar. Samen kom je er uit.

Je hebt wel het inzicht en als je er dan naar handelt dan zou het kunnen lukken.
    Toen ik zwaar verliefd was had ik denk ik ook symptonen van borderline.
    Omdat het niet ging zoals ik het wilde.
    Helemaal radeloos over mijn eigen grenzen gaan. Eng. Omdat mijn ex mij een silent treatment gaf, ook als hij naast me zat. Ik snap nu dat ik mezelf dat aandeed. 8-P
    Ik heb het niet maar ik zie dat erge verliefdheid ook een aandoening is.
    Had ik nooit kunnen weten als ik dit niet had gevoeld zo. Klinkt misschien vreemd maar heeft de diagnose er mee te maken dat je radeloos van je partner werd?
    En voor dat jij hem kende had je die verschijnselen ook zo erg?
    Gewoon interesse. :-d
  24. Je had niet verteld dat je een presentatie had verprutst op je werk en dat noem je 'iets heftig fout gedaan richting haar'?

Zoiets is toch niet meer dan een incident? Als je het mij vraagt is ze dat incident nu lekker aan het uitbuiten. Bij ieder meningsverschil kan ze nu weer lekker roepen dat ze toch gelijk heeft en dat je echt niet te vertrouwen bent.

Ze klinkt mij niet als een leuke vrouw in de oren. Eerder als een kreng.
  25. Hans waar ben je nou, je bent toch geen bijzettafel geworden?
  26. Ze blijft hangen in het negatieve. Hormonen helpen niet.
    Relatietherapie lijkt mij de enige oplossing. Misschien kan je onbbetrouwbare kat ook mee!