Minder van Tinder 6 / kleppen over Happn

23-11-2016 20:21 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6!



Voorgaand deel 5
Alle reacties Link kopieren
Greenbean, even een digitale knuffel. Soms het gewoon lastig allemaal.
Sterkte Greenbean.

Ik begrijp je gevoelens eigenlijk wel. Je had lang geen relatie en hield afstand. Met deze man heb je je opengesteld en je bent bang voor de gevolgen. Je bent je a.h.w. al aan t voorbereiden op de teleurstelling.

Je bent dus voortdurend op zoek naar signalen dat hij je afwijst. Eigenlijk maakt t niet zo veel uit wat hij doet, je kunt altijd wel wat negatiefs vinden als je wilt.

Om te voorkomen dat dit een self fullfilling prophecy wordt, zou ik het wel bespreekbaar maken. Zou zonde zijn als deze leuke relatie hierdoor ontploft.

Liefst op een moment dat je niet zo emotioneel bent. Rustig uitleggen waarom je je zo gedraagt. Hij klinkt als een begripvol man, dus moet lukken. Pas op dat je geen verwijten maakt ( ik vind de grapjes die hij maakt ook niet echt fijn, maar okay), jouw gevoel heeft niets met hem te maken. Verder zou ik hulp zoeken. Op je werk lopen dingen ook niet lekker, Is dir misschien terug te voeren op t zelfde probleem: jouw angst om je open te stellen? Ik gok maar wat hoor, omdat ik het zo herken.

Hou je taai hè.
quote:missmadame schreef op 23 januari 2017 @ 09:24:

Greenbean, even een digitale knuffel. Soms het gewoon lastig allemaal.Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Mooie tips waterman!



Het gaat zijn gangentje. Net terug van een week wintersport en elkaar gisterenavond gezien, dat voelde goed. Zouden elkaar vanavond ook zien, maar hij moet (weer eens) iets voor zijn ouders regelen dat gaat dus niet door. Ik trek voornamelijk mijn eigen plan en hoor wel als hij tijd heeft, luister als hij daar behoefte aan heeft en reken nergens op. Voor nu werkt het, ik weet niet of ik het onbeperkt volhoud.



Het enige wat ik nu lastig vindt is de middellange termijn plannen (om het zo maar te noemen), ik ga in april/mei een vriendin een paar dagen in het buitenland opzoeken. Ergens zou ik het enorm leuk vinden als de ICT-er dan ook een paar dagen die kant op komt zodat we samen even weg zijn. Maar dat is pas over 3 maanden, kan ik dat bespreken? Nu na 3 maanden de overgang van date naar een "relatie" is ook onwennig. We maken nog voornamelijk plannen met vrienden voor weekendjes weg etc en nog niet met elkaar.
quote:boebezoebe schreef op 23 januari 2017 @ 09:13:

Nou ja, wat gebeurt is is gebeurt. Het heeft weinig zin je daarvoor blijven te schamen. Je bent ook maar een mens hoor.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 23 januari 2017 @ 09:08:

Die huilbui had ik helaas wel waar hij bij was. We zouden elkaar die dag niet zien en ik had het even moeilijk, toen hij me belde hoorde hij aan mijn stem dat er iets niet goed was en toen wilde hij per se naar me toekomen. Ben daar absoluut niet trots op hoor en schaam me enorm. Zeker omdat de aanleiding van die huilbui een relatief klein akkefietje was.

Waarom schamen? Omdat je, zoals reeds vermeld werd, mens bent?

Ik zou als vriend net, in zekere zin, 'vereerd' zijn.

Klinkt raar maar iemand die haar emoties ten volle toont houdt ook in dat je die ander vertrouwt.

Tenzij in extremere situaties maar dat lijkt hier niet van toepassing te zijn.



Dat klein akkefietje was vermoedelijk de druppel die de emmer deed overlopen.

Kan gebeuren, we hebben hier te maken met een mens...
Alle reacties Link kopieren
hey dames, ik zou graag jullie kijk op deze situatie willen horen. Ik ben nu ongeer 3 maanden met een leuke jongen aan het daten. We zijn beiden begin twintig en beiden nog nooit echt een serieuze relatie gehad. Vóór mij heeft hij met één andere dame gedate ongeveer een jaar. Ik vond dit best vreemd want een jaar vind ik vrij lang om te daten. Hij gaf aan dat ze serieus waren maar er toch telkens twijfels bleven en het uiteindelijk niet werkte omdat zij een aantal keer vreemd is gegaan. Nouja nu zijn wij zo'n 3 maanden aan het daten en ik vind dit tempo wel fijn. Ik ben niet zo iemand die na een maand daten op een relatie zit wachten. Ik wil iemand eerst goed leren kennen zijn goede en slechte kanten kennen. Voor ik in een relatie stap, aangezien ik op deze leeftijd me wel klaar voel om ook echt voor een relatie te gaan. Indien ik deze krijg natuurlijk.



Hoe dan ook afgelopen weekend hebben we naar elkaar uitgesproken dat we elkaar leuk vonden. Ik zei het eerst en vroeg hem hoe hij zich voelde. Ik merkte dat hij het moeilijk vond maar gaf aan hetzelfde te voelen. Toen ik hem vroeg waarom het zo moeilijk leek, gaf die aan bindingsangst te hebben. Hij zei dat hij een relatie nemen als een serieuze zaak ziet en wanneer hij hieraan begint met een vrouw, hij ook echt vanplan is met deze vrouw uiteindelijk te trouwen.Nu heb ik dit smoesje al zooo vaak gehoord en weet ik ook dat er maar weinig mensen zijn die dit hebben (bindingsangst). Ik zelf ben er ook schuldig aan en heb het smoesje wel eens gebruikt maar dan vond ik meestal de man in kwestie gewoonweg niet leuk. In de drie maanden dat we daten heb ik eerder veel signalen van hem gekregen dat hij mij echt leuk vond. Vanaf date één is er exclusiviteit en houd hij op alle manieren rekening met mij.



Toch twijfel ik ergens juist doordat die aangaf bindingsangst te hebben van "he's not that into me". Uit ervaring weet ik wel dat jongens niet snel hun twijfels zouden uitspreken als ze je ook echt leuk vinden. Dus nu zit ik een beetje met twijfels. Ik vroeg mij dus af hoe jullie hier tegenaan kijken?



Graag niet quoten ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
@greenbean: lastig, misschien is het inderdaad even te veel en kun je beter het contact iets terugschroeven qua frequentie (ipv intensiteit). Volgens mij is het ook best gebruikelijk dat na een tijdje die hele heftige verliefde gevoelens afvlakken, lijkt me ook niet gezond om al die tijd niet te eten, slecht te slapen en continu met een hoge hartslag rond te lopen ;) Hopelijk heb je er snel meer vertrouwen in!



Ik weet niet meer wie het balletje opgooide, maar ik ben toch geneigd om mannen met kinderen weg te swipen. Daar ben ik ook gewoon echt nog niet aan toe, zelfs niet parttime.



Voorlopig ben ik even uitgeswiped, mijn date ook. Het voelt zo goed, alsof ik hem al maanden ken. Ik twijfel ook bijna nergens aan en geniet van het moment. Realiteit is wel dat hij binnen korte tijd gaat verhuizen en dat is iets waar ik nu al een beetje tegenop zie.
Alle reacties Link kopieren
quote:greenbean schreef op 23 januari 2017 @ 09:08:

Die huilbui had ik helaas wel waar hij bij was. We zouden elkaar die dag niet zien en ik had het even moeilijk, toen hij me belde hoorde hij aan mijn stem dat er iets niet goed was en toen wilde hij per se naar me toekomen. Ben daar absoluut niet trots op hoor en schaam me enorm. Zeker omdat de aanleiding van die huilbui een relatief klein akkefietje was.In je post van gistermiddag had je het over huilbuiEN (meervoud) en over het feit dat "hij weet dat je labiel bent". Dat vind ik wat anders, en zwaarder klinken, dan een enkele incidentele huilbui met een pietluttig oorzaakje. Uiteraard ben je maar een mens en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Allleen hoor ik je in je maag zitten met het verdwijnen van, laten we het de magie noemen, terwijl je je nu al in de beginnersfase presenteert als een open boek wond. En dan vind je dat hij niet genoeg doorvraagt, Mijn reactie op dit alles zou ook een stapje terug zijn, en juist niet te veel doorvragen. Hij heeft kinderen en daarmee een verantwoordelijkheid en hij is in eerste instantie met je in zee gegaan om gelukkig te worden, om iets toe te voegen aan zijn leven. Het is zijn goed recht om niet te veel te willen pulken en te roeren.



Daarbij geef je aan dat zijn kinderen van 12 en 14 "aardig wat aandacht vragen". Als je 'n beetje zicht hebt op ontwikkelingspsychologie, dan begrijp je dat zij in een heel belangrijke fase zitten betreffende een fase-overgang (van kind naar jong volwassene) en daar hoort een ingewikkeld proces bij van vasthouden en loslaten. Dat uit zich ook in het contact met hun vader, die OOK NOG EENS een nieuwe relatie aangaat. Tuurlijk vragen ze veel aandacht. Maar dat betekent niet per se dat ze zo zijn, dat hoort bij deze fase. En die aandacht prevaleert nu eenmaal boven de aandacht die hij aan jou hoort te schenken, sorry maar het is niet anders.Jij zou als volwassene minder afhankelijk moeten zijn van zijn aandacht.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 23 januari 2017 @ 09:48:

Het gaat zijn gangentje. Net terug van een week wintersport en elkaar gisterenavond gezien, dat voelde goed. Zouden elkaar vanavond ook zien, maar hij moet (weer eens) iets voor zijn ouders regelen dat gaat dus niet door.

Hij is toch die ene met die ernstig zieke vader?

Dan klinkt dit behoorlijk onaardig en dreinerig.



Als ik hier zo eens lees dan brengt dat onzekere dateproces niet het mooiste in mensen naar boven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@verycherry, deze avond hebben we 1,5 week geleden afgesproken, aangezien ik gisteren pas laat terug kwam van de vakantie. Sorry, maar ik baal dan even als het op het laatste moment niet weer doorgaat, het is al vaker gebeurd. Is gewoon menselijk he? Ik heb het ook niet tegen hem gezegd overigens, maar ik had verheugd om even een avond samen te hebben.



En ik baal dat hij dit weekend niet meekan naar iets van van mijn kant, omdat hij weer bij iets van deze moeder present moet zijn. Af en toe mag ik dat best jammer vinden, vooral omdat zijn moeder (af en toe) ook gewoon misbruik van de situatie maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 23 januari 2017 @ 10:46:

@verycherry, deze avond hebben we 1,5 week geleden afgesproken, aangezien ik gisteren pas laat terug kwam van de vakantie. Sorry, maar ik baal dan even als het op het laatste moment niet weer doorgaat, het is al vaker gebeurd. Is gewoon menselijk he? Ik heb het ook niet tegen hem gezegd overigens, maar ik had verheugd om even een avond samen te hebben.

Tuurlijk mag je balen, en dat is menselijk, en die hoor ik hier vaker, maar daar kun je niet alles mee af doen.

Het is net zo goed menselijk dat hij zijn terminale vader en daarmee ook zijn moeder ondersteunt. dat "weer eens" impliceert dat je vindt dat dat te vaak voorkomt. En dat schrijf je ook.

Wat ga je daarmee doen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment doe ik er niks mee en kijk ik het aan. Maar telkens op het laatste moment afzeggen (terwijl hij meerdere broers heeft die ook dingen kunnen doen) vind ik tot een bepaalde hoogte acceptabel en daarna niet meer. Ik hoef er niks mee te doen op het moment.



We hadden een avond afgesproken deze week doordeweeks, die kan hij mij inziens best vrij houden en regelen dat zijn broers die dag ma gezelschap houden omdat ze anders alleen zit. Hij zit er deze week al 2 avonden.
Heb je je piekmoment weer even gehad, Very Cherry?
quote:Very__Cherry schreef op 23 januari 2017 @ 10:37:

[...]



Hij is toch die ene met die ernstig zieke vader?

Dan klinkt dit behoorlijk onaardig en dreinerig.



Als ik hier zo eens lees dan brengt dat onzekere dateproces niet het mooiste in mensen naar boven.Meelezen op een topic over daten haalt nu niet t beste in jou boven. Je komt zelfvoldaan en betweterig over. Wij zijn vrij om hier onze twijfels neer te zetten toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:missmadame schreef op 23 januari 2017 @ 11:30:

Op dit moment doe ik er niks mee en kijk ik het aan. Maar telkens op het laatste moment afzeggen (terwijl hij meerdere broers heeft die ook dingen kunnen doen) vind ik tot een bepaalde hoogte acceptabel en daarna niet meer. Ik hoef er niks mee te doen op het moment.



We hadden een avond afgesproken deze week doordeweeks, die kan hij mij inziens best vrij houden en regelen dat zijn broers die dag ma gezelschap houden omdat ze anders alleen zit. Hij zit er deze week al 2 avonden.

Waar ik heen wil, is dat het niet zozeer om vader, moeder, of broers gaat.

Het gaat erom, hoe hij deze periode wil invullen. De keuzes die hij maakt die maakt hij omdat hij het zo wil, momenteel. Met mijn vraag wat je ermee gaat doen, bedoel ik of het voor jou haalbaar is om er anders tegenaan te gaan kijken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Dat zal de tijd uitwijzen. Gelukkig mag ik wel dingen voelen, zonder dat het meteen verkeerd is.
Alle reacties Link kopieren
@missmadame: zeker mag dat en ik zou in jouw plaats ook teleurgesteld zijn. Nav jouw topic destijds vind ik absoluut niet dat je veeleisend bent of dreinerig. Hopelijk komt er snel een omslagpunt en kan de ICTer wat meer tijd voor je vrijmaken
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb Tinder ook weer eens geïnstalleerd. Intussen alles weer gezien in de 10km range van de leeftijdsgroep 30-45. Wat mij opviel was dat er wel heel veel profielen bijzitten waar niet eens tekst meer bij staat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:JonasV91 schreef op 23 januari 2017 @ 09:55:

[...]



Waarom schamen? Omdat je, zoals reeds vermeld werd, mens bent?

Ik zou als vriend net, in zekere zin, 'vereerd' zijn.

Klinkt raar maar iemand die haar emoties ten volle toont houdt ook in dat je die ander vertrouwt.

Tenzij in extremere situaties maar dat lijkt hier niet van toepassing te zijn.



Dat klein akkefietje was vermoedelijk de druppel die de emmer deed overlopen.

Kan gebeuren, we hebben hier te maken met een mens...



Hij zei toen ook het niet erg te vinden dat ik een huilbui had aangezien we ons allemaal wel eens klote voelen en dat ik me geen zorgen hoefde te maken over dat hij me zou verlaten of wat dan ook. En als ik het puur rationeel bekijk heeft hij daar ook niet echt reden toe. Als we bij elkaar zijn is het gezellig, de aantrekkingskracht is enorm, ik kan het goed vinden met zijn kinderen, we hebben dezelfde ideeën over de toekomst. En ook niet onbelangrijk, hij is lang op zoek geweest naar een vrouw waarbij het op de 1 of andere manier niet wilde lukken. Hij is superblij weer met iemand samen te zijn.



Maar ik denk wel dat hij ook zijn issues heeft. zijn ex-vrouw bijvoorbeeld heeft hem erg gekwetst en is vreemd gegaan. Ik kan me voorstellen dat het voor hem daardoor ook lastig is iemand toe te laten. Daarbij heeft hij momenteel ook het nodige te stellen met zijn kinderen, vooral met zijn puberdochter.



En heb dus ook de nodige dingen waar ik aan moet werken. Iemand schreef al dat ik kan proberen me minder te focussen op die bevestiging en gewoon te kijken waar dit naartoe gaat. Ik denk dat ik vooral gewoon heel lief voor hem moet zijn en het niet te zwaar moet gaan maken. En hem het vertrouwen geven dat ik er met hem helemaal voor wil gaan. Want dat laatste voel ik nog steeds heel sterk, ondanks de ingewikkelde gevoelens die ik momenteel heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noor226 schreef op 23 januari 2017 @ 11:55:

@missmadame: zeker mag dat en ik zou in jouw plaats ook teleurgesteld zijn. Nav jouw topic destijds vind ik absoluut niet dat je veeleisend bent of dreinerig. Hopelijk komt er snel een omslagpunt en kan de ICTer wat meer tijd voor je vrijmaken thanks! We gaan het zien.
quote:Jempo schreef op 22 januari 2017 @ 22:43:

Ben nu eigenlijk wel direct weer een beetje genezen van tinder. Vind dit zo'n domper. Had het weer met goede moed geïnstalleerd en nu nog niks noppes nada aan leuke mannen. verdorieHerkenbaar.....Heb echt het idee dat het maar matig is met de mannen.Zijn wij nou zo leuk of zijn wij te kritisch?
@Gb

Ben het eens met Boeze.Ik vind je nu/onderhand ook best zwaar op de hand qua relatie.Denk dat je wat beter voor jezelf moet zorgen en dit komt ten goede van je relatie.Schrale troost,als het zo hoort te zijn,dan is dat maar zo. Probeer wat meer mindfull te zijn



Kom op meid!
@miss

Ik doe eigenlijk waar ik mij goed bij voel Als je wil voorstellen,waarom niet? Hij is vrij om te zeggen wat hij wil en zin in heeft.Ik ben zo relaxt om het allemaal te zien vanzelf tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waterman26 schreef op 23 januari 2017 @ 11:33:

[...]



Meelezen op een topic over daten haalt nu niet t beste in jou boven. Je komt zelfvoldaan en betweterig over. Wij zijn vrij om hier onze twijfels neer te zetten toch?



Dit. @Very_Cherry Ik vraag me echt af wat je hier steeds komt doen? Wat is jouw ervaring met daten? Het topic is bedoelt om die ervaringen te delen. Je bedoelt het vast goed en het is hartstikke fijn als mensen willen meedenken, maar ik vind je soms erg veroordelend overkomen. Die terminaal-kaart had bijvoorbeeld echt niet gehoeven.



MissMadame heeft alle recht om hier even haar frustraties te uiten. Ik snap in elk geval best dat ze even baalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven