Minder van Tinder- deel 8

22-04-2017 14:28 2900 berichten
Al 7 delen bespreken we het lief en leed rondom online daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes



Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!



Voorgaand deel 7
quote:lotjeb95 schreef op 29 april 2017 @ 00:32:

@Dina80 en we hadden niet eens soep gegeten ;) Nee gewoon zo'n vies hard stukje wat je s'ochtends meestal in je ogen hebt, Zo noem ik dat.



Date was erg gezellig! Maar door medicijnen wil zijn jongeheer gewoon totaal niet meewerken. Erg frustrerend dus. Maar als hij ze niet slikt wordt ie ziek.......... Dus dat is geen optie.... En het is vooral jammer dat ik hem wel écht leuk vind, maar dat is dus wel een dingetje. Ik ben dus totaal het tegenovergestelde...



Andere jongen waar ik al een aantal dates mee gehad heb wil ook weer afspreken, maar weinig tijd en weinig zin in haha.

Verder is het redelijk stil op tinder gebied.



Om heel eerlijk te zijn......Geen werkende jongeheer, dealbreaker voor mij.



Ik heb veel respect voor vrouwen die penetratie niet zo belangrijk vinden en op andere manieren bevredigd worden. Ik zou teveel missen.
quote:RoseMexicali schreef op 29 april 2017 @ 00:44:

Ik ben geboeid door de interessante discussie over de leagues in het daten. Wat voor zinnigs heb ik er over te zeggen? Té knappe mannen swipe ik naar links, maar wat is dan zo'n knappe man.

Ik ken eigenlijk geen (hele) knappe mannen die ik aardig vind of waar ik graag bij ben. Ik ken wel hele knappe vrouwen die ik aardig vind en waar ik graag tijd mee doorbreng. Evenals dat ik niet ga voor een man die ik lelijk vind, val ik dus ook niet op hele knappe mannen.

Waar ik zelf op die schaal sta? Lastig te zeggen. Volgens mij ben ik meer type van you hate it or you love-it. Ik heb nog nooit het idee gehad dat iemand mij heeft afgewezen om mijn uiterlijk na een date. Wel op mijn persoonlijkheid. Dus ik begrijp wat je bedoelt Dina. Maar zijn er echt leagues een persoonlijkheden, gaat ook niet meer over een klik?



Ik vind het ook een hele interessante gedachte en discussie. Een vriend, niet helemaal objectief vond een date 'te knap' voor mij en dacht daarom dat hij niet voor mij zou gaan. Autsch Te knap zou kunnen, maar dat was deze jongen niet. Dus heb wel even duidelijk gemaakt dat ik het een kutopmerking vond en dat hij er maar over moest nadenken waarom hij deze maakt.



Ik swipe knappe mannen naar rechts hoor Alleen de mooi boys gaan bij mij naar links. Fotomodel knap zeg maar, heb er niks mee.



Ik heb een uiterlijk die mannen maar net aanspreken. Zeker niet lelijk, maar knap ook niet. Denk dat ik een paar keer afgewezen ben om mijn uiterlijk. Sommige mannen zeggen dat eerlijk, maar de meesten niet. Snap het wel en vind het dus oké
quote:lotjeb95 schreef op 29 april 2017 @ 00:56:

Ik heb het gewoon enorm druk met mijn studie op dit moment. Dat slokt zoveel energie op. En ik heb ook een raar voorgevoel bij hem. Dusja dat is ook niet de bedoeling. Medicijnman wil ik zeker vaker zien. Even afwachten hoe dat gaat lopen.... Er zijn vast zat middeltjes...



@RoseMexicali Op dat moment heb ik er niks van gezegd. Ik was gewoon zo verbaasd! Ik was wel snel klaar met eten en ben snel naar huis gegaan



Inmiddels wel een stuk of 20-30 dates gehad in totaal, met verschillende. In ongeveer anderhalf jaar tijd. Waarvan het met bijna iedereen nooit verder is gekomen dan date 1 of 2. Maar een stuk of 5 heb ik echt vaker mee gedate.



Over iemand out of your league.... Als iemand té knap is dat ik denk, ja vast enorm arrogant. Als iemand echt heel lelijk is denk ik ook ja naar links. Als iemand er gewoon leuk uit zien dan wil ik wel een gesprek aan gaan. En dan kijken hoe het loopt. Zelf ben ik ook geen supermodel, maar vind mezelf ook niet super lelijk.



Verder uitzoeken zou ik ook wel doen, maar zeker niet te lang blijven hangen als het 'verdoemd' is. Ik weet niet hoe je er zelf in staat?



20-30 dates? Dat zijn er 2 per maand, doe je best goed
quote:Eva- schreef op 29 april 2017 @ 08:23:

Out of league? Jeetje, nog nooit bij na gedacht. Ik swipe gewoon.



Mijn maatje is ineens volop aan het appen. Weet niet of dit de nieuwe trend is. Vroeg net ook al of ik nu kom ontbijten. Even nee gezegd.

Hij is degene die het hardst roept emotioneel niet toe te zijn aan een relatie. Ik voel dit nu ook niet voor hem, maar hij gedraagt zich op dit moment wel anders.Ik zeg niks
quote:Dina80 schreef op 29 april 2017 @ 09:18:

[...]



Natuurlijk gaat het in eerste instantie over een klik, en kunnen ook tegenpolen elkaar aantrekken, maar als ik bijvoorbeeld een heel sprankelend en spontaan iemand tegenkom, denk ik wel al snel dat ik die niet kan 'krijgen'. Zelf ben ik nogal ingetogen, en terughoudend in het begin. Ik ben niet iemand die direct heel enthousiast op iedereen afstapt, ik tast het altijd eerst even af. Dan denk ik: Waarom zou zo'n sprankelend en spontaan iemand moeite willen doen om mij uit mijn schulp te krijgen, als ze ook tien andere mensen kunnen aanspreken die wel meteen spontaan terug doen?



Ik ben een ambivert overwegend extravert. Mocht jullie dat niet opgevallen zijn Ik denk dat je niet teveel verschillend moet zijn. Zeker niet op de grote levensvraagstukken, normen en waarden, kinderen etc.



En een goede constatering doe je. Maar ik denk dat extreem extraverten niet vallen op extreem introverten. Maar als extravert vind ik introverten wel interessant. Wat hebben ze allemaal te vertellen en hoe zijn ze als ik ze beter leer kennen.
quote:Corona74 schreef op 29 april 2017 @ 18:01:

Bij mij is het ook rustig, Tinder nog steeds niet, terwijl ik eigenlijk gewoon wel wil. Maar ik zit ook nog steeds in die welbekende dip, niks loopt vanzelf, twijfel of ik er wel op de juiste manier in sta, voel jaloezie omdat het anderen zo makkelijk lijkt af te gaan, kortom, ik zit niet lekker in mijn vel.



Mijn date was 3 weken geleden, en ondanks dat hij aangegeven heef weer af te willen spreken, neemt hij geen initiatief. Had gezegd dat ik vrij was dit weekend en hij zou er op terugkomen omdat hij al wat had staan maar dat het nog niet bevestigd was. Had meer niks gehoord dus heb gezegd dat ik andere plannen heb gemaakt. Daar reageerde hij weer teleurgesteld op. Dat begrijp ik dan niet.



Over league gesproken, ik vind mezelf best een lekker ding en als ik anderen moet geloven ben ik een hele leuke vrouw. Ik val zelf op ook op intelligentie en looks, maar omdat ik zelf een potje van mijn studietijd heb gemaakt, en zwaar onder mijn niveau werk, voel ik me vaak onzeker bij mannen die "succesvol" zijn en heb het idee dat ze out of my league zijn. Rationeel gezien is dat natuurlijk onzin, ik selecteer ook niet zo in hokjes. Het is mijn eigen onzekerheid.



Hier ook Gelukkig heb ik dit topic en heb ik jullie/hebben we elkaar



En ik kan mij je onzekerheid goed voorstellen. Intelligentie/werk/opleidingsniveau is toch best belangrijk in de hedendaagse tijd. Maar een man die hier niet doorheen kan prikken, is denk ik ook geen leuke man (voor jou)
Alle reacties Link kopieren
@lovestar

Het werkt allemaal wel, maar heel laag libido. Had het misschien even wat beter moet verwoorden. Ik was gisteravond denk te kort door de bocht haha. Paar drankjes op en nja dan weet je het wel. :P Als het totaal niet zou werken, zou het voor mij ook anders zijn. Maar goed even afwachten met hem. Wie weet wordt het wel niks. Ik blijf er in ieder geval niet te lang in hangen. Tinder weer aan en gaan!

Ik heb wel een heel goed gevoel bij hem, dusja ik zie het wel. Volgende week waarschijnlijk weer afspreken. Wel veel zin in.

Ik vind het ook sneu om nu al te zeggen. Nee gaat niks worden! Er zijn vast wel manieren...



Heb ook periodes gehad dat ik iedere week 1 of 2 dates had en dan tijden niks. Dus dat gemiddelde zou best kunnen kloppen :P

Ik heb overigens wel bijna altijd dates met jongens/mannen die hetzelfde opleidingsniveau hebben of hoger. Heb er al aardig wat gehad van een technische universiteit, dezelfde en die dan relatief vlakbij elkaar wonen, ook tegelijkertijd



Hoeveel dates hebben jullie ongeveer gehad?
Alle reacties Link kopieren
Vind de vraag introverten versus extraverten ook wel interessant. Ze kunnen elkaar aanvullen, maar ook afstoten. Ken toch wel aardig wat koppels bij wie de een stiller is dan de ander, het lijkt vaak een soort evenwicht te geven.



Als ik moet kiezen ben ik een introvert, maar neig ook meer naar het midden / ambivert. Zou wel kunnen met iemand die iets extraverter is, maar niet te. Vind een extreme introvert vaak ook niet zo leuk, ik wil dat iemand mijn leven juist wat uitbundiger maakt. Maar zo iemand begrijpt het wel beter als ik gewoon eens alleen wil zijn. Pfoe, het heeft allebei zijn voors en na's.
quote:lotjeb95 schreef op 29 april 2017 @ 21:49:

@lovestar

Het werkt allemaal wel, maar heel laag libido. Had het misschien even wat beter moet verwoorden. Ik was gisteravond denk te kort door de bocht haha. Paar drankjes op en nja dan weet je het wel. :P Als het totaal niet zou werken, zou het voor mij ook anders zijn. Maar goed even afwachten met hem. Wie weet wordt het wel niks. Ik blijf er in ieder geval niet te lang in hangen. Tinder weer aan en gaan!

Ik heb wel een heel goed gevoel bij hem, dusja ik zie het wel. Volgende week waarschijnlijk weer afspreken. Wel veel zin in.

Ik vind het ook sneu om nu al te zeggen. Nee gaat niks worden! Er zijn vast wel manieren...



Heb ook periodes gehad dat ik iedere week 1 of 2 dates had en dan tijden niks. Dus dat gemiddelde zou best kunnen kloppen :P

Ik heb overigens wel bijna altijd dates met jongens/mannen die hetzelfde opleidingsniveau hebben of hoger. Heb er al aardig wat gehad van een technische universiteit, dezelfde en die dan relatief vlakbij elkaar wonen, ook tegelijkertijd



Hoeveel dates hebben jullie ongeveer gehad?



Ahhhh, niet zo vaak zin dus. Of wel vaak zin, maar onderdrukt. Maar als hij die moet blijven slikken voor zijn ziekte, dan is het toch structureel?

Ik zou er gewoon van genieten nu het nog leuk is. En inderdaad, even op zijn beloop laten en kijken of het wat kan worden



Ik heb met name dates gehad met mannen onder, ver onder mijn opleidingsniveau. Ik dacht dat het mij niets uitmaakt, maar dat doet het wel. We kunnen nooit echt over werk praten, want dat is vaak simpel....Kan er niet lang over hebben, hoeveel best ik ook doe. En merk het toch wel in het denken ed. Maar goed, sluit het nog steeds niet uit.



5 in 3 maanden tijd
Alle reacties Link kopieren
5 in 3,5 jaar tijd... eh...
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
*verkeerde topic*
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Over out of my leage gesproken. ik heb iemand gezien (in het echt) die ik best beter zou willen leren kennen. Maar wel heel sprankelend en knap (hoewel niet echt heel standaard-knap). Hoewel ik wel weet dat er niets mis is met ingetogen zijn, en dat het gaat om een klik, blijft toch dat leage gevoel door me heen spoken.

Tegelijk geeft me dat ook een soort 'niets te verliezen' gevoel. Alsof echt alles wat ik bereik mooi meegenomen is, al een overwinning als ze 'hallo' tegen me zegt. Bij wijze van spreken. Ik kan dus ook niet verliezen, omdat ik echt helemaal niets ervan verwacht. Hierdoor durf ik wellicht meer. Ook vind ik het spannend dat ik echt helemaal niks van haar weet, al helemaal niet of ze eventueel op vrouwen valt. Het is dus echt helemaal een blanco start, en dat vind ik spannend.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Dina! Is 'eventueel op vrouwen vallen' voldoende voor je? :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
quote:dr0pje schreef op 29 april 2017 @ 22:41:

Leuk Dina! Is 'eventueel op vrouwen vallen' voldoende voor je? :-) Of is dit de aankondiging van een blunder..?Nou, ik hoop niet dat dit de aankondiging van een blunder is! Ik weet echt nog helemaal niks van haar, nog geen woord me gesproken, alleen gezien. Als 'eventueel op vrouwen vallen' betekent dat ze mij wil, is dat voldoende voor me. ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha, we horen het! Leukleuk..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ja, als ik haar weer zie ga ik haar gewoon aanspreken, en dan zie ik wel.

Vind ik wel hartstikke eng als ingetogen iemand, en dan bij zo'n heel sprankelend iemand, maar goed, niets te verliezen. Ik ga dan wel gewoon door mijn eigen durf heen, trek me er niets van aan dat ik het eigenlijk niet durf.
Dus best kans dat het een verhaal voor het blundertopic wordt, maar goed, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd, haha.
Alle reacties Link kopieren
Én wat leuks voor het blundertopic! Als je daar vanuit gaat, kan het alleen maar meevallen.. wens je het beste toe hoor!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ja, dus altijd win-win. Niets te verliezen! Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 29 april 2017 @ 21:10:

[...]



Ik heb een uiterlijk die mannen maar net aanspreken. Zeker niet lelijk, maar knap ook niet. Denk dat ik een paar keer afgewezen ben om mijn uiterlijk. Sommige mannen zeggen dat eerlijk, maar de meesten niet. Snap het wel en vind het dus oké Ik weet dat het eerlijk is, maar het is een bittere pil als iemand zegt: ik wijs je af om je uiterlijk. Heb wel eens gehad dat ik zwaarder was (mt. 44) en dat een date zei: ik dacht dat je slanker zou zijn, maar ook een keer toen ik weer geslonken was tot maat 38 zei een andere prille date zoiets tegen me (je zou nog mooier zijn als je 5 kilo lichter was ). Eerste opmerking is hard maar eerlijk, tweede bot en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Introvert neigende ambivert. Ik heb juist een wat extraverte partner nodig, die mij in zijn extravertie meetrekt. Met een voornamelijk introvert iemand merk ik dat ik zelf veel meer aan die extraverte kant van mijzelf moet trekken, om de 'sjeu' er een beetje in te houden. En dat vreet energie!

Met iemand die zelf extravert is, kost mij dat amper energie, dan kan ik veel makkelijker in de flow meegaan, en juist de rustigere zijn, als hij mij daar dan tenminste ook de ruimte voor kan geven.

Heerlijk hij lekker druk zijn en mensen zien en afspraken maken, en ik als ik geen zin heb lekker op de bank in een goed boek wegkruipen. En alle ruimte voor me, myself and I hebben.



Ik heb ook de warmste vriendschappen met meer extraverte mensen. Die heb ik ook echt om mij heen nodig.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
quote:Dina80 schreef op 29 april 2017 @ 22:38:

Over out of my leage gesproken. ik heb iemand gezien (in het echt) die ik best beter zou willen leren kennen. Maar wel heel sprankelend en knap (hoewel niet echt heel standaard-knap). Hoewel ik wel weet dat er niets mis is met ingetogen zijn, en dat het gaat om een klik, blijft toch dat leage gevoel door me heen spoken.

Tegelijk geeft me dat ook een soort 'niets te verliezen' gevoel. Alsof echt alles wat ik bereik mooi meegenomen is, al een overwinning als ze 'hallo' tegen me zegt. Bij wijze van spreken. Ik kan dus ook niet verliezen, omdat ik echt helemaal niets ervan verwacht. Hierdoor durf ik wellicht meer. Ook vind ik het spannend dat ik echt helemaal niks van haar weet, al helemaal niet of ze eventueel op vrouwen valt. Het is dus echt helemaal een blanco start, en dat vind ik spannend.



Je hebt inderdaad niets te verliezen....Maar zo moet je het niet zien. Iedereen is leuk, wie is er nou stom? Weinig mensen toch? Iedereen is leuk om te leren kennen. Beter zelfverzekerd een blauwtje lopen, dan onzeker lopen zwijmelen en aan zelfkwelling doen toch?



Ga eens hoi zeggen of knoop een gesprekje aan. Dan merk je vanzelf of ze op jou/vrouwen valt
quote:Dina80 schreef op 29 april 2017 @ 22:53:

Dus best kans dat het een verhaal voor het blundertopic wordt, maar goed, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd, haha.Wat een onzin
quote:RoseMexicali schreef op 29 april 2017 @ 23:16:

[...]



Ik weet dat het eerlijk is, maar het is een bittere pil als iemand zegt: ik wijs je af om je uiterlijk. Heb wel eens gehad dat ik zwaarder was (mt. 44) en dat een date zei: ik dacht dat je slanker zou zijn, maar ook een keer toen ik weer geslonken was tot maat 38 zei een andere prille date zoiets tegen me (je zou nog mooier zijn als je 5 kilo lichter was ). Eerste opmerking is hard maar eerlijk, tweede bot en onnodig.



Ja

Beide hebben hun mening en smaak. Maar jeetje, een beetje subtiele eerlijkheid zou ook niet verkeerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
@ summerisnear: goed geschreven stuk, waarin ik me deels herken. Ook het vriendschap gedeelte, waarbij ik het prima vind om de sidekick te zijn van een doldwaas avontuur en daarna naar huis te gaan en Harry Potter te lezen onder de dekens



Bijkomend is dat ik behoorlijk sensitief ben en bij mensen die erg druk/chaotisch zijn het moeilijk vind om een rustpunt te vinden. Dan kost het me veel moeite om zelf helder te blijven, en zo zijn er nog wat factoren die meespelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven