Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd



Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!



Voorgaand deel 6
Alle reacties Link kopieren
@Robinson Honduras is mooi! Vond het niet gevaarlijker dan de andere landen eromheen, maar da's mijn ervaring. Voelde me in Guatemala City een stuk onveiliger.



En ja exen bespreken met dates... ik kan dat ook moeilijk begrijpen. Ik heb daar zelf totáál geen behoefte aan. Maar als ik sowieso iemand leer kennen, of dat nou op een date, een nieuwe collega of iets vriendschappelijks is, dan gooi ik ook echt niet direct mijn levensverhaal op tafel. Die bewaar ik wel voor de mensen die dicht bij me staan.



Bij vorige date vond het ook belangrijk om te benoemen dat hij wel al twee jaar geen date had gehad... en al meer dan twee jaar geen seks... een relatie was nog langer geleden. Hij vond het belangrijk dat ik dat wist. Zo apart, want ten ik hou me daar op een date echt niet mee bezig, wanneer diegene voor het laatst seks heeft gehad enzo... het zegt niets over die persoon en al helemaal niets over zijn skills. En ten tweede komt het heel onzeker over als je dat dan wel gaat benoemen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
@petite_max In dat geval vind ik het logisch dat je over je ex spreekt natuurlijk.



Jeeetje jouw tindermatch iets soortgelijks heb ik ook weleens meegemaakt, maar niet zo extreem als bij jou. Ervaring leert dat als je al op hem afgeknapt bent dat het dan vaak niet meer goedkomt... of dat hij toch weer intensiever gaat app'en als het contact tussen jullie groter wordt... Als je het nog wil aankijken zou ik zsm een drankje met hem gaan doen, kun je in een half uurtje inschatten of het een vent is waar je energie in wil steken.



@SubterraneanHomesickAlien Hoe heet dat boek? Ben erg nieuwsgierig. En herkenbaar wat je schrijft. Hier ook wel lekker rustig eigenlijk zonder tinder. Er gaat veel energie in zitten.



@GB inderdaad gewoon duidelijk dat hij niet voor z'n verleden heen is. Dus ik zou dit echt afkappen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Het boek heet "Je hebt wél iets te verbergen." Geschreven door Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis. Sowieso een aanrader.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Lovestar, leuk dat je zondag alweer een date hebt! Ben benieuwd. Ja eerste weekendje weg, heb er heel veel zin in. Wat best een grote stap is voor mij want ik ben heel erg gesteld op mezelf en vind het dan ook lastig voor een langere periode met iemand samen te zijn. Bij hem heb ik dat gevoel totaal niet.
quote:Petite_max schreef op 24 maart 2017 @ 02:38:

Robinson wat gaaf!



GB ik heb t wel over mijn ex. Hij speelt nog een rol in mijn leven vanwege mijn zoon maar ik ga niet in op details over onze scheiding. Wel dat er goed contact is. Dat stemt mannen vaak gerust ????



Ik kom even binnenvallen. Sorry daarvoor. Ik app nu anderhalve week met een man. Hij lijkt me heel leuk, al is de afstand wel een ding. Maar wat verder een afknapper is is dat hij me echt werkelijk echt de hele dag door appt. Fotos van zijn bord spaghetti, nieuwe schoenen van zijn zoon, de file waar hij in staat plus dan nog alle welterusten leukerd ????????????om 22.30 en standaard om 0615 goedemorgen ??T is weer ma/di/woe etc. Tussendoor dr nodige selfies (" mmm ik drink mijn eerste kop koffie") en updates van zijn to do lijst ("ik kom net ui bad met lavendel olie") i don't care echt! Ken die man niet maar ondertussen weet ik wel zijn hoe zij, deze overvloed aan app ellende. Daar reageerde hij dan weer super relaxt op en begreep me. Dus geen welterusten app meer gehad!

Ik merk t vaker dat er een soort app relatie op wordt gestart. Ik ga daar nooit in mee, vind dat zo needy.

Nu twijfel ik. Ik kijk ff wat t contact verder doet. Misschien was dat een reality check voor hem.

Herkennen jullie dit of ben ik de enige die dit een afknapper vind!





Ergens herkenbaar en zeker een afknapper. Te is te veel.



Ik zou ook afwachten hoe hij dit oppikt.
quote:greenbean schreef op 24 maart 2017 @ 06:34:

[...]





Tja je hebt helemaal gelijk hoor. Ik fietste gisteren naar huis en toen speelde bovenstaande ook door mijn hoofd. Ik dacht: met deze man is de kans op drama groot. Wil ik dat? Had ik me niet voorgenomen alleen nog maar met mannen te daten die emotioneel beschikbaar zijn? Ik snap overigens best dat hij over zijn ex-vrouw praat: ze hebben samen een zoon en hebben nog veel contact. Maar dat hij ook veel over zijn ex-vriendin praat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Ik weet bijvoorbeeld van haar dat ze jaloers was, afhankelijk en veel jonger dan mijn date. Wie het uitgemaakt heeft weet ik niet, maar ik denk dat dat date was. Deze relatie duurde niet langer dan een jaar geloof ik en ik vermoed zo dat date wat verbitterd is omdat hij zijn vrouw voor haar verlaten heeft en dat het vervolgens niets bleek te zijn.

Weet het verder ook niet, misschien moet ik het een volgende keer eens vragen. Of hij de boel wel verwerkt heeft. Maarja, dan wordt het meteen weer zo zwaar hè?



Ik ga in ieder geval even goed nadenken of ik nog verder ga daten of het hierbij wil laten. Of dat ik ermee doorga voor de seks en de spanning en verder niets.Je moet er maar net zin in hebben GB.....Vind het wel heel wat. Maar misschien hebben jullie het een keer over of een paar keer en is het ook klaar. Who knows
@SubterraneanHomesickAlien

Fijn dat het je opluchting geeft. Ga je nu een andere website/app proberen? Of ga je ervoor om die ene leuke man in het wil tegen te komen?



@Eva

Die filmpjes

Ik vind het eigenlijk ook niet geweldig klinken, jij en date....Jij klinkt ook lang niet meer zo enthousiast als in het begin .....Ik zeg stoppen.



Over stoppen gesproken....Ik twijfel ook om de date zondag door te laten gaan. Veel aan mijn hoofd, ben momenteel moe. Helse ochtend gehad. Voel mij momenteel niet helemaal heppie de pep Ik twijfel.
quote:RofDutchie schreef op 24 maart 2017 @ 12:31:

Lovestar, leuk dat je zondag alweer een date hebt! Ben benieuwd. Ja eerste weekendje weg, heb er heel veel zin in. Wat best een grote stap is voor mij want ik ben heel erg gesteld op mezelf en vind het dan ook lastig voor een langere periode met iemand samen te zijn. Bij hem heb ik dat gevoel totaal niet.



Haha, ik schrijf dus net dat ik twijfel Denk dat het voornamelijk met mijn gemoedstoestand te maken heeft. Misschien ook wel dat ik niet helemaal enthousiast ben over hem (hij gaat best hard in zijn gevoelens , daar moet ik het nog met hem over hebben) en ook niet helemaal enthousiast over zijn uiterlijk. Maar vorige date zag er leuk uit op foto, irl belachelijk knap en na een paar keer vond ik het wel meevallen en raakt ook gewend



Dus, ik kijk wel even hoe ik mij voel en over denk



Weekend weg Blijven jullie in NL of gaan jullie naar het buitenland?

En het klinkt hartstikke positief dat je geen moeite heb om lang met hem samen te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 24 maart 2017 @ 14:44:

@SubterraneanHomesickAlien

Fijn dat het je opluchting geeft. Ga je nu een andere website/app proberen? Of ga je ervoor om die ene leuke man in het wil tegen te komen? Voorlopig ga ik aan mezelf werken, en even niet meer actief op zoek. In het wild tegenkomen kan altijd, je weet nooit. Ben zelf een man trouwens. Alhoewel, sinds ik op het Viva forum zit ben ik daar niet zo zeker meer van.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
@lovestar: what's wrong? Mooi weer buiten, weekend staat voor de deur. Bovendien is het nog geen zondag, dus misschien denk je er morgen wel anders over.



@eva: het klinkt alsof jullie niet echt matchen qua leefstijl



@rofdutchie: wat heerlijk zo'n weekendje weg, geniet er van. Volgens mij ga je die personal space niet missen ;)



@femme: hoe gaat het met je? Heb je de spullen van de ex al overhandigd?



Ik ben nog niet helemaal opgeknapt, maar ziek is een groot woord. Ben nogal streng voor mezelf en niet zo goed in rust nemen/voor mezelf zorgen op dat soort momenten. 'Wat die persoon meemaakt, dat is pas erg/vervelend, dus ik mag niet klagen'. Aan de ene kant een handige eigenschap, want ik ben overwegend optimistisch en weet van aanpakken, maar dit maakt ook dat ik de neiging heb om gevoelens weg te stoppen. Positief en negatief. Gelukkig prikt date hier feilloos doorheen, ziet al wanneer ik iets wegstop en vraagt er expliciet naar. Stel dat mijn gevoel er toch naast zit en dit geen toekomst blijkt te hebben, dan heb ik in elk geval geleerd dat ik een ander niet 'belast' met mijn gevoel. Tot zover de psychologische zelfevaluatie!
Petite Max, ik vind dat ook teveel hoor. Zou dat van niemand trekken: niet van mijn vriend, niet van mijn familie, niet van collega's.. van niemand!



Zucht... het wordt tijd dat er eens een boekje met datetips voor mannen wordt geschreven. Misschien moet ik dat maar doen! Heb inmiddels al zoveel ervaring en het verbaast me echt hoe lomp sommige mannen kunnen zijn. Op een 1e of 2e date wil je toch alleen maar reclame maken voor jezelf? Dan ga je toch niet zitten zeuren over exen



Missmadame, ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat?



Femme, hoe kom jij aan zoveel matches?? Daar heb je toch helemaal niets aan? Ik heb per keer echt maar 2 of 3 matches en stop dan met swypen. Pas als het met dates niks wordt swype ik weer verder. Met zoveel matches verlies je het overzicht toch totaal?



Lovestar, wat vervelend dat je je zo voelt. Een knuffeltje voor jou en hopelijk heb je snel weer een leuke date





Ik merk aan mezelf dat ik mezelf veel teveel mee laat slepen door dat daten. Het was vorige week onverwachts leuk en daarna had ik dus eigenlijk mijn zinnen gezet op de documentairemaker. Afgelopen donderdag was opnieuw erg leuk en zat ik opnieuw weer even op een roze wolk. Terwijl als ik gewoon kijk naar hoe de zaken ervoor staan, als ik gewoon puur naar de feiten kijk... dan is date eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik snap dan ook niet waarom ik mijn hoofd zo op hol laat brengen door iemand die ik slechts een paar uur gezien heb.

Het klinkt vast heel achterlijk en dat is het ook. Ik denk hier momenteel veel over na, aangezien dit in mijn relatie met mijn ex ook heeft gespeeld. Ik zet mannen al snel op een voetstuk, hang mijn hele welzijn aan ze op en val dan in een heel diep gat als het niet blijkt te zijn wat ik ervan verwachtte/hoopte. Het is toch een soort verslaving denk ik. Ik voel nu zo sterk dat ik de documentairemaker opnieuw wil zien, hij gaf me donderdag een kus op de mond en dat was zo fijn.. Maar als ik naar de feiten kijk dan weet ik al dat een relatie er niet in zit. Al hoop ik dan stiekem dat hij zo enorm verliefd wordt op mij dat hij al zijn exen vergeet.... Zo kan het ook gaan he? Met dat in mijn achterhoofd denk ik dan: misschien moet ik hem toch nog een 3e keer zien. Maar voorlopig hoor ik helemaal niks van hem.



Pffff, genoeg stof tot nadenken weer. Voel wel heel sterk dat dit opnieuw een les voor me is.
Eva, ik snap dat wel hoor, dat je zoiets niet trekt. Wanneer ga je het hem vertellen?
Alle reacties Link kopieren
@gb ...denk dat jij best n lief ding bent , maar vraag me echt af waarom de leuke vrouwen dikwijls op de verkeerde mannen vallen....is t geen ex-syndroom dan is t weer n overdadige piercing/tattoo fetish....jammer...
Bimzarellio...what else
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 24 maart 2017 @ 15:10:

[...]



Voorlopig ga ik aan mezelf werken, en even niet meer actief op zoek. In het wild tegenkomen kan altijd, je weet nooit. Ben zelf een man trouwens. Alhoewel, sinds ik op het Viva forum zit ben ik daar niet zo zeker meer van.



Sorry Gewoonte.



Paiq doet het voor mij erg goed. Maar daar is geloof ik een overschot aan mannen.....

Maarre, even de focus van af een vrouw en daten is denk ik altijd wel goed.
GB deze man is een mooie uitdaging in mijn ogen. Hij klinkt mij als de emotioneel onbereikbare man. Jouw valkuil dus.

Dat je niks van hem hoort zegt in mijn ogen ook genoeg. Volg in dit soort situaties je verstand en niet je gevoel.

Feitelijk zie je dat hij niet zo leuk is. Hij klinkt ook niet leuk wat je hier verteld.

Ben benieuwd wat je gaat doen.



En tja, mijn date. Voor dat hele piercing verhaal wilde ik hem gewoon nog zien. Dus ergens denk ik dat ik het nog 1 date aan zie en mijn twijfels ga bespreken zoals ik al wilde doen. Die los van de piercings staan.

Over de piercings zei hij gisteren uit zichzelf ineens: dat komt wel een keer.

Hij wilde het gisteren doen, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Gaf aan met werk te zijn uitgelopen. Hier lijkt hij dus wat terughoudend in te zijn geworden. Geen idee waardoor. Misschien doordat ik aangaf te schrikken van die heftige piercings. En dat hij die reactie vaker kreeg.

Nou ja, ik denk dus nog 1 date aankijken. Hij heeft zoveel mooie punten ook en focus me nu teveel op piercings die er nog niet zijn
quote:Bimzarellio schreef op 24 maart 2017 @ 15:31:

@gb ...denk dat jij best n lief ding bent , maar vraag me echt af waarom de leuke vrouwen dikwijls op de verkeerde mannen vallen....is t geen ex-syndroom dan is t weer n overdadige piercing/tattoo fetish....jammer...

Haha jij bent een man?

Vertel eens wat meer over jouw date ervaringen?
@Noor

Geen idee. Dit is voor mij ook nieuw en weer een feest om te ontdekken waarom ik mij zo voel. Sowieso zijn gevoelens ieks voor mij, was heel rationeel, maar sinds een paar jaar ben ik gevoelens aan het toelaten en aan het 'voelen'. Dus het is al heel wat voor mij dit



Misschien verbaast het men hier, want eigenlijk voel ik heel erg veel En ik praat er hier best veel over, maar alles is nog best ruw en grof bij mij. Ik stuiter vaak heen en weer wat betreft gevoelens. Ik probeer steeds beter stil te staan bij mijn gevoel en te luisteren hiernaar. En te bedenken hoe ik ga handelen hierop.



Denk dat ik mij even zo voel dat ik mij rot voel(de) over wat er loopt qua werk. Dat zit best wel dwars en volgens mij loopt het over op andere gebieden. Maar nog in onderzoek dus
@Gb

Ik vind dat je een prachtig stuk van reflectie laat zien. Echt heel mooi te lezen enerzijds je gedrag en hoe dingen gegaan zijn en dan vervolgens wat erachter zit aan jouw kant. Ik hoop dat je hier inderdaad lering uit kan trekken en iets uit kan halen wat voor jou fijn is.



Blijf alsjeblieft op deze manier doorleren, maar zorg ook goed voor jezelf
quote:Bimzarellio schreef op 24 maart 2017 @ 15:31:

@gb ...denk dat jij best n lief ding bent , maar vraag me echt af waarom de leuke vrouwen dikwijls op de verkeerde mannen vallen....is t geen ex-syndroom dan is t weer n overdadige piercing/tattoo fetish....jammer...



Ik denk dat je Eva bedoelt?

Jouw reactie klinkt nogal hooghartig.
quote:Eva- schreef op 24 maart 2017 @ 16:46:

GB deze man is een mooie uitdaging in mijn ogen. Hij klinkt mij als de emotioneel onbereikbare man. Jouw valkuil dus.

Dat je niks van hem hoort zegt in mijn ogen ook genoeg. Volg in dit soort situaties je verstand en niet je gevoel.

Feitelijk zie je dat hij niet zo leuk is. Hij klinkt ook niet leuk wat je hier verteld.

Ben benieuwd wat je gaat doen.



En tja, mijn date. Voor dat hele piercing verhaal wilde ik hem gewoon nog zien. Dus ergens denk ik dat ik het nog 1 date aan zie en mijn twijfels ga bespreken zoals ik al wilde doen. Die los van de piercings staan.

Over de piercings zei hij gisteren uit zichzelf ineens: dat komt wel een keer.

Hij wilde het gisteren doen, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Gaf aan met werk te zijn uitgelopen. Hier lijkt hij dus wat terughoudend in te zijn geworden. Geen idee waardoor. Misschien doordat ik aangaf te schrikken van die heftige piercings. En dat hij die reactie vaker kreeg.

Nou ja, ik denk dus nog 1 date aankijken. Hij heeft zoveel mooie punten ook en focus me nu teveel op piercings die er nog niet zijn



Ja, ik zou het ook nog even aankijken. Er een punt achter zetten kan altijd nog toch? En als hij jou echt leuk vindt ziet hij misschien wel af van die piercings. Je klinkt in ieder geval als een leuke vrouw dus hij zou wel gek zijn als hij je laat lopen

Wel ben ik benieuwd wat je dan precies mist? Persoonlijke gesprekken?



Ik weet ook nog niet wat ik ga doen, maar dat dit een valkuil van me is is zeker en daar zal ik toch een keer doorheen moeten breken anders maak ik keer op keer dezelfde fout. De man in kwestie is trouwens best leuk hoor, alleen dat gezeur over zijn exen niet. Maar ik had met hem echt wel goede, interessante en persoonlijke gesprekken. Dat vind ik dus erg leuk aan hem, dat je over veel dingen met hem kan praten. Hij was ook best open over zichzelf en zijn leven en dat kun je ook niet van iedereen zeggen.



Maar ik ga eerst weer eens weekendje in greenbean-retraite Even een weekendje in een hotel in de natuur met een boek... en met verder niets behalve mezelf.
Oh lief van je GB! Dank je wel.

Ik mis inderdaad diepgang, persoonlijke gesprekken. Ik heb met sommige Tinder chats al meer diepgang als met huidige date. En kan best moeten groeien, hoop ik. Maar als ik jou lees en hoeveel er al besproken is dan is dat zelfs al meer. Met huidige date heb ik vooral raakvlakken op muziek en bepaalde activiteiten die we delen. Dus veel onderwerp van gesprek geweest.



Weekend weg klinkt heerlijk! Goed dat je jezelf steeds zo verwent. Als we dit weer hebben als vandaag, genieten! Hopelijk kom je zo tot rust dat je een keuze kunt maken
Geniet van je weekendje weg GB!



Ik ben dit weekend bij mijn ouders wat altijd heel gezellig is en een goede afleiding van al dat Tinder gedoe!
Ik ben nu btw veel rustiger dan na mijn 1e date met mijn tindermatch. We hebben elkaar nu woensdag voor t laatst gesproken tijdens onze date en toen al tussen neus en lippen afgesproken om elkaar aankomende week weer ergens te zien. Heb nu ook totaal niet de behoefte van ik MOET hem appen ofzo.



Brengt heel veel rust.
Alle reacties Link kopieren
@Noor we hadden gister eventjes contact gehad over wanneer ik de spulletjes aan hem zou geven. Hij zei dat het geen haast had, maar dat we binnenkort zou afspreken. Ik wacht dan maar gewoon op hem om te komen met wanneer.
Alle reacties Link kopieren
en ik slaap af en toe nog in een van zijn shirts- is dat erg haha? Dus ik zal die eerst weer moeten wassen voor ik het aan hem geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven