Minderwaardig gevoel als vrijgezel.

11-03-2016 21:43 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:29
98.88% gewijzigd
Ocharm, dat moet je zo niet zien.

Het is best lastig als je verliefd bent om aandacht te hebben voor iets anders. Dat je die vriend niet hebt gezien: Misschien is ze bang voor kritiek /afkeuring?

Ik ben er zeker van dat het mettertijd weer bijtrekt, kop op!
Klinkt niet zozeer alsof je je minderwaardig voelt als vrijgezel maar dat je ervan baalt dat de vriendschappen door hun relaties aan het verwateren/verslappen zijn. Lijkt me een terecht vervelend gevoel maar geen idee wat je eraan (of tegen) kunt doen...
Alle reacties Link kopieren
Andere vrijgezelle vriendinnen zoeken. Jullie levens lopen niet meer synchroon.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is een heel naar gevoel! Ik herken het ook wel uit mijn eigen single tijd. Een naar buitengesloten gevoel. Vooral omdat je vriendinnen ineens zo anders kunnen gaan doen en totaal niet stil staan wat hun gedrag met jou doet. Zit er niet over in!



Later kan het nog allemaal veranderen. Ga zelf andere leuke dingen te doen en misschien zelf ook meer op date als je toe bent aan een nieuwe relatie!
Alle reacties Link kopieren
Vriendschappen verwateren soms als de één na de ander een partner krijgt maar als zo'n relatie dan uitgaat mag jij natuurlijk wel naar de klaagzang luisteren. Daar zou ik dan maar vriendelijk voor bedanken. Ik heb nooit vriendschappen laten verwateren, ook niet omdat mijn ex een hekel had aan mijn vriendinnen, zelf had hij nooit vrienden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
@ fluttershy: Er kan vanalles achter zitten natuurlijk.. Vreemde blijft dat die vriendin nota bene nog wel een beetje de persoon was de afgelopen jaren die niets wilde missen / overal bij wilde zijn. Je hoort natuurlijk wel vaker verhalen van verliefde mensen die van het 'toneel' verdwijnen, maar als het één van je beste vriendinnen overkomt die voorheen juist nooit genoeg kon krijgen van uitgaan / dingen samen doen, dan is dat wel een vreemde gewaarwording.



@ NYC : Dat is inderdaad wel een onderdeel van het gevoel, maar het overheersende gevoel is toch wel een soort gevoel van afwijzing wat ik heb : Alsof iedereen vooruit gaat met het leven, en ik als volle vuilniszak ergens langs de weg word gegooid ofzo. Dat is wel heel treurig gezegd.



Op zich vind ik het hele uitgaan-verhaal niet erg, want ik hoef zelf ook niet meer zo nodig uit. Maar dat hele afstandelijke vind ik echt heel naar. En ook een beetje het idee dat ik niet serieus word genomen : Een vriendin zei vorige week : Volgend weekend ben ik het hele weekend beschikbaar!



Dan hoopte ik dat ze vanavond misschien iets zou laten horen, maar nee: Ze ging vroeg naar bed, en morgen kwam haar vriend al weer. Alweer totaal vergeten wat ze vorige week had gezegd. Dan voel ik me af en toe zo totaal niet serieus genomen : Mijn belang is voor niemand meer belangrijk, omdat ze nu ''iets beters'' hebben.



@ GateKeeper: Nou doe mij dan liever ook een leuke vriend :D Lijkt me makkelijker op deze leeftijd om op zoek te gaan naar een leuke relatie dan naar leeftijdsgenoten (26) die nog open staan voor nieuwe vriendschappen. Die worden toch wel steeds schaarser.
Spreek je ook tegen hen uit dat je teleurgesteld bent?
Alle reacties Link kopieren




Hier nog 1. Precies hetzelfde. Vriend = dag vriendinnen. Ten minste de vriendinnen zonder vriend / baby / samenwonen.



Ik heb er lang van gebaald. Ik begrijp je gevoel.

A. Je voelt je al minder omdat anderen aan de man komen en jijzelf niet.

B. Ben ik zo slecht gezelschap dat zelfs mijn vriendinnen me lozen.



Iets in deze trant denk ik?



Hier ben ik gauw weer mee opgehouden want je gaat negativiteit uitstralen. Soort zoekt soort, dus kwam ik alleen maar droeftoeters tegen. Dus besloten schouders eronder en door. Dat ze niet met mij willen chillen, hun gemis. Vrolijk doorgegaan met mijn ding en ondertussen nieuwe vrienden/vriendinnen gemaakt.



Soms nog steeds wel een terugval in de verkeerde emoties, voel me zo nu en dan nog ellendig, maar dat hoort erbij.



Ik gun jou en alle dames in deze situatie een boel nieuwe leuke contacten / vrienden / vriendinnen etc!
Alle reacties Link kopieren
Zéér vervelend inderdaad.



Het gevoel dat ik vooral kreeg in een soortgelijke periode een jaar of 2 geleden, was dat je voor niemand echt meer een prioriteit bent : De verhoudingen gingen een beetje scheef groeien.



Zelf bijna de hele tijd half moeten smeken om een keer wat af te spreken, maar de mensen met een relatie waren zelf enorm laks met afspraken. Dat vond ik erg frustrerend.



Vooral die ene vriend die op een gegeven moment dacht dat hij alles kon maken : niet op komen dagen, maar opeens wel voor je deur staan na 5 weken niets laten horen, en dan moest je meteen maar tijd voor hem hebben. (Erge was dat het ook nog waar was, want ik was de enige single van de vriendengroep, dus al die jongens wisten dat ik verder toch nooit wat te doen had als zij niet konden)..



Maargoed toen ik een vriendin had, merkte ik pas weer dat men voorkomender werd naar mij toe: Vanaf dat moment had ik zelf immers ook andere 'opties' om mijn avond in te vullen, en was ik niet meer 'afhankelijk' van mijn vrienden. Toen gingen ze mij opeens ook weer serieuzer nemen... Oneerlijk eigenlijk, maar zo werkt het wel vaak.
Alle reacties Link kopieren
@ GateKeeper: Nou doe mij dan liever ook een leuke vriend :D Lijkt me makkelijker op deze leeftijd om op zoek te gaan naar een leuke relatie dan naar leeftijdsgenoten (26) die nog open staan voor nieuwe vriendschappen. Die worden toch wel steeds schaarser.[/quote]



Valt mee! Het is mij ook gelukt. Mijn nieuwe vriendinnen zijn 25-28-31, dus wie niet waagt wie niet wint. Nieuwe leuke contacten en vrienden zijn altijd welkom. Zorgt voor dynamiek in het leven en voorkomt de sleur toch?
Waarom heb jij nog geen vriend? Niet dat het erg is maar als je zo erg eraan stoort wordt het mischien tijd dat jij ook opzoek gaat naar een vriend,en meer je eigen leven gaat leiden want beter zal het er niet op worden vooral als ze straks kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
W rubber_Ducky: Ik probeer er (luchtig) wel eens mijn gevoel over te laten blijken..



Maar dan krijg je een antwoord in de zin van ''Tja, dan moet je ook een leuke vent vinden''...



Kennelijk komt het niet in ze op dat je ook een relatie kunt hebben en ondertussen ook af en toe je vrienden blijven zien of op zijn minst ze niet als wegwerpartikelen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 11 maart 2016 @ 22:12:

Waarom heb jij nog geen vriend? Niet dat het erg is maar als je zo erg eraan stoort wordt het mischien tijd dat jij ook opzoek gaat naar een vriend,en meer je eigen leven gaat leiden want beter zal het er niet op worden vooral als ze straks kinderen krijgen



Dat is een goede haha...



Andersom vraag ik me weer af : Waarom hebben mijn vriendinnen toch zo veel geluk en ik niet? Ze hebben namelijk ook echt allemaal een vriend die ik heel goed bij hen vind passen, en die zijn ze ook allemaal tegengekomen in situaties waarvan ik denk ''Pff, ze waren ook net op het juiste moment op de juiste plek''..



Ik heb ook wel mogelijkheden gehad, maar dat waren types die ik echt helemaal niet bij mij vond passen. Daarnaast kom ik in mijn dagelijks leven ook niet gauw in contact met nieuwe mannen, en ben ik ook niet iemand die heel erg op zoek is.



Heb nooit echt een grote relatie 'drang' gehad, maar merkt wel dat dit langzaam maar zeker begint te komen. Heb er wat dat betreft veel vertrouwen in dat het ook bij mij ooit heus wel goed komt, maar dan nog : Ook bij mijn vorige relaties was ik nooit zo dat ik me echt weken van mijn vriendinnen kon vervreemden.



Terwijl ik nu wel vriendinnen heb die gerust een maand niets van zich laten horen. En dan hebben ze nog niet eens kinderen, moet je nagaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 11 maart 2016 @ 22:12:

Waarom heb jij nog geen vriend? Niet dat het erg is maar als je zo erg eraan stoort wordt het mischien tijd dat jij ook opzoek gaat naar een vriend,en meer je eigen leven gaat leiden want beter zal het er niet op worden vooral als ze straks kinderen krijgen



"Waarom heb jij nog geen vriend" is e nu een horror opmerking! Daar kun je vaak niet zoveel aan doen, je kunt niet ff iemand tegenkomen en besluiten er ff verliefd op te worden.

Bovendien mist TO contact met haar eigen vriendinnen, los van haar eigen "gebrek aan relatie"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook weer alleen. Slechts anderhalve week, maar wel geheel onverwachts en op een manier die geen schoonheidsprijs verdient (zie mijn topic). Ik vind het gevoel dat ik vrijgezel ben ook echt niet fijn. Je bent dus echt niet de enige die zich zo voelt en je hoeft je hier ook echt niet voor te schamen.

Ik merk dat het bij jou een gevoel van eenzaamheid is. Behalve het missen van een relatie verlies jij ook het contact met vriendinnen waardoor je het gevoel hebt alleen over te blijven. Als ik je verhaal goed begrijp dan maak ik daar uit op dat je 28 bent. Zoek de plekken op waar ook veel mensen rond de leeftijd 25-30 komen. Denk aan de sportschool, tennisclub, etc. en doe hier nieuwe contacten op. Als je plekken met regelmaat bezoekt (zoals bijv. de sportschool) dan kom je mensen vaker tegen, raak je vaker met mekaar aan de praat en ontstaat er vanzelf wel met iemand een vriendschap of misschien wel een relatie. Hoewel ik momenteel dan geen relatie heb gaat mijn sociale leven gewoon verder in de sportschool. Elke keer maak ik wel met iemand een praatje. Je hoeft niet eenzaam te zijn als vrijgezel, maar je moet er wel zelf iets van maken. En ook ik hoop weer snel iemand tegen te komen waarmee ik een vaste relatie op kan bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je ervan baalt, TO. Maar realiseer je je wel dat jullie levens sowieso zullen veranderen? Het is niet gek dat mensen niet meer dezelfde persoon zijn als 20 jaar geleden. Met het volwassen worden veranderen mensen en levens vaak. Het wil niet zeggen dat jullie bij elkaar blijven passen als vriendinnen, puur en alleen omdat het leuk klikte in de box.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel herkenbaar. Zoals nu zit ik thuis te VIVA'en omdat mijn vriendinnen allemaal bij hun vriend willen zijn. Tja, het is niet anders. Wat hier wel gebeurt als er té belachelijk wordt gedaan gewoon er wat van zeggen, dat ze "zo'n muts die praat in 'wij-en-ons'-vorm is geworden die vastgeplakt zit aan haar vent". Vaak hebben ze het zelf niet echt door. Het helpt wel en ik spreek overdag gewoon nog veel vriendinnen, enkel het uitgaan is wat minder geworden



En inderdaad, wat een stomme vraag, 'waarom heb jij geen vriend?'... Het is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd dat de perfecte match uit de lucht komt vallen.
Toen mijn beste vriendin een relatie kreeg, heeft ze ook een poos enkel en alleen aandacht gehad voor het leven op de roze wolk. Na een poosje trok dat bij. Ik heb toen (niet eerder, en pas toen ze er zelf over begon!) eerlijk gezegd dat ik haar miste. Zij vertelde toen dat ze mij ook had gemist.



Misschien is dat een goede insteek voor een gesprek: meiden, ik mis jullie. Ik mis ons.



Daarnaast merk ik dat je erg veel van je zelfbeeld ophangt aan wel of geen relatie hebben. Mijn ervaring is dat het heel onverstandig is om je zelfbeeld aan een enkel feit te koppelen. Of dat nou een relatie, een baan of een ziekte is, dat maakt niet uit. Het effect is namelijk dat je straks je ofwel nog steeds die vuilniszak voelt, maar dan een die, aangezien de vuilnisman hem zelfs niet mee wilde nemen, uit armoe naar binnen is gehaald (met een relatie dus), ofwel je voelt je tijdens de relatie super en als dat onverhoopt uit gaat, val je in de diepste vuilnisput ooit.



Dus ik denk dat het verstandig is om iets aan je zelfbeeld te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:30
98.46% gewijzigd
Het hoeft niet zo te gaan. Geen van mijn beste vriendinnen lieten me vallen toen ze een jarenlange relatie kregen. Sommigen inclusief samenwonen.



Het kan ook gewoon een doodsteek zijn van een vriendschap die minder hecht is dan je dacht. Veel afspreken betekent niet per se een betere vriendschap. Sommige mensen hebben meer met gezins-/familieleven dan met vriendschappen. Zo is iedereen weer anders.
quote:daantje24 schreef op 11 maart 2016 @ 22:19:

[...]





Dat is een goede haha...



Andersom vraag ik me weer af : Waarom hebben mijn vriendinnen toch zo veel geluk en ik niet? Ze hebben namelijk ook echt allemaal een vriend die ik heel goed bij hen vind passen, en die zijn ze ook allemaal tegengekomen in situaties waarvan ik denk ''Pff, ze waren ook net op het juiste moment op de juiste plek''..



Ik heb ook wel mogelijkheden gehad, maar dat waren types die ik echt helemaal niet bij mij vond passen. Daarnaast kom ik in mijn dagelijks leven ook niet gauw in contact met nieuwe mannen, en ben ik ook niet iemand die heel erg op zoek is.



Heb nooit echt een grote relatie 'drang' gehad, maar merkt wel dat dit langzaam maar zeker begint te komen. Heb er wat dat betreft veel vertrouwen in dat het ook bij mij ooit heus wel goed komt, maar dan nog : Ook bij mijn vorige relaties was ik nooit zo dat ik me echt weken van mijn vriendinnen kon vervreemden.



Terwijl ik nu wel vriendinnen heb die gerust een maand niets van zich laten horen. En dan hebben ze nog niet eens kinderen, moet je nagaan.Een maand lang helemaal niks horen dat gaat mij ook tever. In de tussentijd dus ook geen telefoontjes, appjes etc? Ik spreek mijn vriendinnen wekelijks op de app en we telefoneren vaak. Afspreken doen we soms weken niet maar we blijven wel betrokken in elkaars leven en van alles met elkaar bespreken. Het lijkt erop dat jouw vriendschappen aan het verwateren zijn want 1x in de maand een uurtje afspreken en verder geen contact, zo onderhoud je geen hechte vriendschap. Aangezien jullie elkaar al zoo lang kennen is het eigenlijk ook niet zo gek dat jullie een keer uit elkaar groeien, overkomt ons allemaal. Ik heb ook niet meer dezelfde vrienden als toen ik op de basisschool zat. Tijd om nieuwe vriendschappen te sluiten dus... en je mischien ook wat meer open te stellen voor een leuke vent (niet te kieskeurig zijn)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivaneesje schreef op 11 maart 2016 @ 22:12:

Waarom heb jij nog geen vriend? Niet dat het erg is maar als je zo erg eraan stoort wordt het mischien tijd dat jij ook opzoek gaat naar een vriend,en meer je eigen leven gaat leiden want beter zal het er niet op worden vooral als ze straks kinderen krijgen En die haalt ze uit de automaat, soort Febo maar dan met grotere ruitjes.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 12 maart 2016 @ 00:48:

[...]





En die haalt ze uit de automaat, soort Febo maar dan met grotere ruitjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 12 maart 2016 @ 00:50:

[...]



[afbeelding]
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven