Moeder laat me in de steek

29-04-2017 09:34 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



gisterenavond was voor mij een beetje de druppel en ik heb er vannacht langer over na liggen denken dus heb ik besloten hier een topic te starten om jullie mening te horen,

Al 18 jaar lang woon ik bij mijn moeder. Ik ben door haar alleen opgevoed en we deden altijd alles samen. Mijn vader heb ik nooit gekend.

Nu heeft mijn moeder sinds een halfjaar voor het eerst weer een vriend waar ze echt stapelgek op is. Zo gek dat ze mij nu gewoon laat zitten. Ze zijn altijd bij hem thuis en hij is nooit bij ons thuis. Afgelopen week had ik een weekje vakantie en heb ik de hele week alleen thuis gezeten (natuurlijk heb ik wel dingen ondernomen, maar mijn moeder was er de hele week niet).

Ik voel me enorm aan de kant gezet. Als ik mijn moeder er op aanspreek wordt ze boos en zegt ze dat ik jaloers ben en een hekel aan hem heb blabla. Dat is niet zo maar dat krijg ik op deze manier wel omdat het ook echt overkomt alsof het mijn schuld is omdat ze nooit bij ons thuis zijn. Er is nooit ruzie geweest tussen hem en mij dus ik snap niet dat ze mij niet willen zien.

Daarnaast voel ik me erg verdrietig omdat ik mijn moeder mis en ik blijkbaar niet zo belangrijk voor haar ben als dat ik dacht..



Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.



xx
Lijkt mij dat je moeder na 18 jaar blijkbaar voor jou zorgen, zo langzamerhand wel es aan haar zelf mag toekomen. Lijkt me bovendien gezond als jij begint je eigen leven op te bouwen, je bent minstens achttien blijkbaar en hoort leuke dingen te doen met je vrienden ipv te miepen omdat je moeder haar eigen dingen doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie! Hoe oud ben je?
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt je dus niet om hier met je moeder eens een goed gesprek over te hebben? Heeft je moeder een zus of vriendin waar ze wel naar luistert? Wellicht kan jij eens praten met die zus of vriendin en vervolgens samen met deze persoon een gesprek met je moeder aan gaan? Je mag best laten zien wat het met jou doet.



Door haar vriend zal er een nieuwe balans komen in de relatie met je moeder. Dat is ook goed. Die balans vinden heeft tijd nodig, daar zullen jullie beiden aan moeten werken. Je moeder lijkt dat nu niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Verliefde mensen zijn egoistisch tot op het bot. Dus ook verliefde moeders. Maar wel heel rot voor jou.
Het klinkt mij in de oren alsof je moeder hier volledig in op gaat en jou vergeet. Heeft ze wel werk om naartoe te gaan? Ze slaat mijns inziens een beetje door in haar nieuwe relatie.

Ik zie het ene beetje als vriendinnen waarvan er dan eentje een vriend krijgt. Alle beschikbare tijd gaat dan naar vriendje, tot het uit is en dan mag vriendin weer tijd krijgen. Alleen is het bij jou je moeder en dat vind ik niet fair voor jou.

Tijd om je moeder duidelijk te maken dat je haar alle geluk en liefde van de wereld gunt, maar dat ze op dit moment een beetje doorslaat en of jullie samen even afspraken kunnen maken om ook gewoon thuis te zijn. Of dat vriend bij jullie thuis komt. In elk geval vind ik wel dat je een punt hebt. Sterkte!
Hou toch op met dat zielige gedoe. Gun je moeder ook eens een eigen leven na jaren voor haar kind te hebben klaar gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent 18 jaar (toch)? Je kunt toch ook dingen ondernemen met vriendinnen? Ik snap dat het wennen is als je moeder een vriend krijgt, maar gun haar ook wat geluk na al die jaren. Sommige kinderen gaan op hun 18e het huis uit, die zien hun moeder ook niet meer elke dag.
quote:Ariellle schreef op 29 april 2017 @ 09:38:

Lijkt mij dat je moeder na 18 jaar blijkbaar voor jou zorgen, zo langzamerhand wel es aan haar zelf mag toekomen. Lijkt me bovendien gezond als jij begint je eigen leven op te bouwen, je bent minstens achttien blijkbaar en hoort leuke dingen te doen met je vrienden ipv te miepen omdat je moeder haar eigen dingen doet.



TO geeft aan dat hij/zij in zij/haar vakantie dingen heeft ondernomen. To mist de moeder. Dat lijkt mij terecht als je altijd samen bent geweest. De balans is zoek.



Ik wens je sterkte TO. Misschien helpt het om afspraken met je moeder te maken qua activiteiten i.p.v. het gesprek aan te gaan. Haar bril lijkt nog te roze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariellle schreef op 29 april 2017 @ 09:38:

Lijkt mij dat je moeder na 18 jaar blijkbaar voor jou zorgen, zo langzamerhand wel es aan haar zelf mag toekomen. Lijkt me bovendien gezond als jij begint je eigen leven op te bouwen, je bent minstens achttien blijkbaar en hoort leuke dingen te doen met je vrienden ipv te miepen omdat je moeder haar eigen dingen doet.



Zoals ik het lees zie ik geen gemiep over het hebben van het eigen leven van haar moeder. Totaal niet. Ik vind het ook erg kort door de bocht om te stellen dat je na je 18e plots geen liefde en aandacht van je ouder(s) meer nodig hebt. Het zou mooi zijn als moeder in deze de aandacht wist te verdelen of in ieder geval zou luisteren naar dochter die zich plots onbelangrijk voelt. Dat is een heel naar gevoel.



Natuurlijk mag moeder een eigen leven hebben en moet to dat accepteren. Ook zal to moeder nu minder zien. Maar het één sluit het ander toch niet uit? En stel, het gevoel van to is totaal nergens op gebaseerd volgens moeder. Tóch voelt ze zich zo. Met haar 18 jaar (en dan heb je echt nog niet alle wereldwijsheid). Dan is het toch taak om erachter te komen waar het vandaan komt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je broers of zussen to?
Alle reacties Link kopieren
quote:sakamanga schreef op 29 april 2017 @ 09:40:

Verliefde mensen zijn egoistisch tot op het bot. Dus ook verliefde moeders. Maar wel heel rot voor jou.

Wat een k*t opmerking.

TO wees blij voor je moeder, ze heeft ook recht op haar eigen leven nu haar lieve dochter volwassen en zelfstandiger aan het worden is.

TO nog een paar jaar en je bent het huis uit. Dan heb je ook een eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk heeft moeder van TO recht op een eigen leven. Er staat nergens in de openingspost dat TO dat niet vindt. Alleen TO wil ook gewoon graag iets leuks met haar moeder doen als ze vakantie heeft. Zo gek is dat toch niet? TO woont nog thuis, een beetje aandacht van moeder heeft zij nog nodig. Ze zal dus in gesprek moeten met haar moeder over haar gevoelens. TO ervaart dat haar moeder daar niet echt voor open staat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties zo snel al.

Om het even duidelijk te maken, ik gun het mijn moeder heel erg en ik snap ook echt wel dat zij mij hier niet altijd bij wil hebben. Ik ben echt blij voor haar maar ik ben niet blij dat ze mij aan de kant zet en ineens doet alsof ik niet meer besta. Dat doet gewoon pijn omdat het mijn moeder is waar ik veel van hou?? Dat lijkt me begrijpelijk...

Van de week heb ik echt niet elke dag alleen thuis zitten sippen omdat zij er niet was. Ik heb zelf ook gewoon een druk leven met school, bijbaantje, paard, vriendinnen enzovoorts. Ik zou het gewoon gezellig vinden als ik mijn moeder nog eens thuis zie en het niet is alsof ze ineens verdwenen is.

Ik ben trouwens 18, bijna 19.

@Dahlia74 dat is wel een goed idee, ik zal haar beste vriendin van de week eens bellen of ze een keer met me wil praten.

@Doreia dankjewel! Ja je hebt helemaal gelijk.. ze heeft trouwens wel werk. Maar dan gaat ze vanuit hem daar heen

@missbrice ik ben enig kind.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is dat een k*topmerking? Het is gewoon waar. En als de hevigste verliefdheid minder word, daalt iedereen weer terug op aarde.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gunt TO haar moeder best een vriend, tenminste dat maak ik op uit haar stukje. Maar ik kan mij best voorstellen dat als je een weekje vrij heb dat het ook wel fijn is om bijvoorbeeld 1 dag van die week wat samen te doen! Dat is toch niet te veel gevraagd? Als zelfs dat niet mogelijk is kan ik mij het gevoel van TO goed voorstellen.....



Sterkte TO, probeer toch nog een keer rustig zonder verwijten met haar te praten of nodig haar gewoon uit om een keer ergens thee te drinken.
Wow wat een harde reacties hier, TO is 18 en gewend om een leven samen met zijn/haar moeder alleen te hebben. Natuurlijk is het dan wel heel rauw om te zien dat in je vakantie waarvan je moeder weet dat je dan eerder samen deelde, nu zonder overleg je alleen staat. Het gaat hier niet om een vriendschap he, maar om een kind-ouder band relatie.

Ik vind het heel raar dat je moeder niet met jou besproken heeft hoe de mei vakantie in te vullen. Dat vind ik heel normaal om te doen met mijn tieners. Wat zijn de plannen, gaan we samen weg, of niet, ieder deels eigen ding doen etc etc.

Dat je moeder nu niets meer met je bespreekt is heel apart en ook voor jou heel naar.

Kan je het met je familie bespreken? Kan je met je moeder bespreken met een ander erbij, een oom of tante die jou situatie begrijpt en je kan steunen een goed gesprek met je moeder hierover te hebben? Want nog een gesprek die leidt in dat het allemaal aan jou ligt, en je haar niks gunt, is niet goed. En is ook geen gesprek maar een emotioneel kinderachtige reactie van je moeder, een foute reactie ook nog eens. IS je moeder altijd al wat onvolwassen geweest op deze manier? Klinkt namelijk niet iets wat alles nu speelt, als ze zo apart en gevoelloos en begriploos reageert.

Ik zou ook gaan plannen hoe de zomervakantie nu ingevuld wordt, en kijken of je met vrienden weggaat en veel buitenshuis bent met je vrienden en eventueel familie. En niet rekenen op je moeder. Mocht ze bijdraaien en zich aan woord kunnen houden zou ik haar een kans geven, maar zorg en let erop dat je zomervakantie niet verpest wordt door haar egoisme en afwezigheid. Wellicht dat ze last minute zelfs jullie plannen laat vallen voor hem, dus zorg goed voor jezelf. Wel goed om het snel proberen te bespreken hoe zomervakantie in te vullen, in plaats van het op zijn beloop laten en teleurgesteld worden.



Sterkte, en hoop dat je familie hebt en lieve vrienden die je wel zien staan!
Ik sta ook versteld van de harde reacties.

Het betekend dat deze jongedame dus de hele week alleen in huis heeft gezeten. Niemand om even 's avonds de dag mee door te spreken, avondeten mee te eten en gewoon doen zoals de afgelopen 18 jaar.



En dan straks wel reageren op topics waarin de alleenstaande moeder overweegt om dochter ene week alleen in huis te laten om op vakantie te gaan en dat die moeder dan wordt afgefakkeld omdat ze het in haar hoofd haalt om haar dochter aan haar lot over te laten zeker?
Lieve to....jij hebt alle recht om je eenzaam te voelen.

Natuurlijk gun jij je moeder een nieuwe liefde maar er is ook een tussenweg. Je kunt ook een lang weekend bij je partner zijn en de week er tussen samen met je dochter doorbrengen.



Ik herken het bij mijn schoonmoeder. Het is een lieve hartelijke vrouw maar ook zij gaat volledig op in haar nieuwe liefdes. Ze heeft er meerdere gehad inmiddels. Wij gunnen haar de liefde maar soms slaat het door. Mijn man en zijn broer en zus vinden dat soms best lastig. En we zijn rond de 40. Schoonzus heeft niet een goede band met haar moeder omdat ze moeite heeft met de wijze waarop iedereen aan de kant gezet wordt zodra een man zich aandient en we weer op mogen draven als de liefde over is. Zo werkt het niet. Wij zijn niet welkom in de ochtend want dan liggen de geliefden in bed maar als ze vrijgezel is vraagt ze zich af waarom we nooit komen.



Ik zou op een rustig moment in gesprek gaan. Aangeven wat je vervelend vindt en hoe je de meivakantie hebt ervaren. Dat je haar de liefde gunt maar haar wel heel erg gemist hebt.
quote:Doreia schreef op 29 april 2017 @ 10:04:

Ik sta ook versteld van de harde reacties.

Het betekend dat deze jongedame dus de hele week alleen in huis heeft gezeten. Niemand om even 's avonds de dag mee door te spreken, avondeten mee te eten en gewoon doen zoals de afgelopen 18 jaar.



En dan straks wel reageren op topics waarin de alleenstaande moeder overweegt om dochter ene week alleen in huis te laten om op vakantie te gaan en dat die moeder dan wordt afgefakkeld omdat ze het in haar hoofd haalt om haar dochter aan haar lot over te laten zeker?Ik mag toch hopen dat de meeste alleenstaande moeders hun 18-jarige kind wel een weekje alleen mogen laten voor een vakantie.
TO heeft je moeder wel thuis gegeten en geslapen of was ze helemaal weg/uit logeren?
quote:Doreia schreef op 29 april 2017 @ 10:04:

Ik sta ook versteld van de harde reacties.

Het betekend dat deze jongedame dus de hele week alleen in huis heeft gezeten. Niemand om even 's avonds de dag mee door te spreken, avondeten mee te eten en gewoon doen zoals de afgelopen 18 jaar.



En dan straks wel reageren op topics waarin de alleenstaande moeder overweegt om dochter ene week alleen in huis te laten om op vakantie te gaan en dat die moeder dan wordt afgefakkeld omdat ze het in haar hoofd haalt om haar dochter aan haar lot over te laten zeker?





Een hele week alleen als je bijna 19 bent? Er zijn veel jongeren die er geld voor over zouden hebben.

TO heeft zoals ze zegt haar eigen leven, dus met die eenzaamheid zal het wel meevallen
quote:Doreia schreef op 29 april 2017 @ 10:04:

Ik sta ook versteld van de harde reacties.

Het betekend dat deze jongedame dus de hele week alleen in huis heeft gezeten. Niemand om even 's avonds de dag mee door te spreken, avondeten mee te eten en gewoon doen zoals de afgelopen 18 jaar.





Dit.



TO ik kan me je gevoel goed voorstellen en je komt helemaal niet op mij over alsof je jouw moeder een nieuwe liefde niet gunt. Ik hoop dat een goed gesprek uitkomst biedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 29 april 2017 @ 09:42:

Hou toch op met dat zielige gedoe. Gun je moeder ook eens een eigen leven na jaren voor haar kind te hebben klaar gestaan.



wat een onaardige reactie....



TO gunt haar moeder toch ook liefde en nieuw geluk?

alleen mist ze haar (zoals ik het lees)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Sjonge TO is 18. Als je moeder eerst altijd thuis is en veel met je onderneemt en dan opeens alleen nog aandacht voor haar vriendje heeft en ook nog eens geen gehoor geeft als dochter aangeeft dat moeilijk te vinden is dat gewoon best rot. Tuurlijk mag moeder een eigen leven hebben maar als haar dochter aangeeft dat ze haar moeder mist kan die moeder toch best zorgen dat ze 1 of 2 quality time momenten per week met dochter doorbrengt? Mannen komen en gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven