Moeder laat me in de steek

29-04-2017 09:34 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



gisterenavond was voor mij een beetje de druppel en ik heb er vannacht langer over na liggen denken dus heb ik besloten hier een topic te starten om jullie mening te horen,

Al 18 jaar lang woon ik bij mijn moeder. Ik ben door haar alleen opgevoed en we deden altijd alles samen. Mijn vader heb ik nooit gekend.

Nu heeft mijn moeder sinds een halfjaar voor het eerst weer een vriend waar ze echt stapelgek op is. Zo gek dat ze mij nu gewoon laat zitten. Ze zijn altijd bij hem thuis en hij is nooit bij ons thuis. Afgelopen week had ik een weekje vakantie en heb ik de hele week alleen thuis gezeten (natuurlijk heb ik wel dingen ondernomen, maar mijn moeder was er de hele week niet).

Ik voel me enorm aan de kant gezet. Als ik mijn moeder er op aanspreek wordt ze boos en zegt ze dat ik jaloers ben en een hekel aan hem heb blabla. Dat is niet zo maar dat krijg ik op deze manier wel omdat het ook echt overkomt alsof het mijn schuld is omdat ze nooit bij ons thuis zijn. Er is nooit ruzie geweest tussen hem en mij dus ik snap niet dat ze mij niet willen zien.

Daarnaast voel ik me erg verdrietig omdat ik mijn moeder mis en ik blijkbaar niet zo belangrijk voor haar ben als dat ik dacht..



Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.



xx
quote:Chart schreef op 29 april 2017 @ 10:19:

[...]





wat een onaardige reactie....



TO gunt haar moeder toch ook liefde en nieuw geluk?

alleen mist ze haar (zoals ik het lees)



Ach, iedereen roept hier altijd met 18 jaar is het tijd om zelfstandig te wonen, dus dan valt mijn reactie nog wel mee.

Ik vind het gedrag van een bijna 19-jarige nogal kinderachtig overkomen.
Ik kan me voorstellen sat je dit gevorl hebt, als je moeder nooit meer thuis is.



Als de relatie straks over is, dan is dochter wel leuk genoeg om weer mee om te gaan? Zo werkt het niet. Verliefdheid of niet, een relatie is een balans. Uiteraard breng je meer tijd met je partner door, maar ze hadden bijvoorbeeld TO 1 dag in de week kunnen uitnodigen of ze kwam eten. Of 1 keer samen naar de film, moeder en TO. Dat is toch niet zoveel gevraagd?
Hoe spreek je je moeder er op aan? Misschien voelt het voor je moeder inderdaad alsof je haar en haar vriend aanvalt. Ik ben het eens met bovengenoemde post, verliefdheid maakt dat mensen egoïstisch worden. Dat maakt natuurlijk niet minder dat jij je er ongelooflijk rot om kunt voelen.



"Mam, ik ben heel blij voor je dat je een leuke man hebt gevonden, maar ik mis je gewoon heel erg. Kunnen we afspreken dat we 2 avonden in de week samen zijn? Volgende week heb ik vakantie, zullen we dan op dinsdag gezellig een dagje gaan winkelen en bijkletsen?"



of



"Je bent altijd bij je nieuwe vriend! Je bent nooit meer thuis en ik zit al de hele week alleen thuis!"



maakt nogal een verschil.
quote:mary57 schreef op 29 april 2017 @ 10:25:

[...]





Ach, iedereen roept hier altijd met 18 jaar is het tijd om zelfstandig te wonen, dus dan valt mijn reactie nog wel mee.

Ik vind het gedrag van een bijna 19-jarige nogal kinderachtig overkomen.Nou ik ben ook pro vroege zelfstandigheid maar als ik aandacht van mijn moeder nodig heb maakt ze gewoon tijd voor me. Ja ook nu ik eigen huis en man heb.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel begrijpelijk dat je af en toe even je moeder wil zien en met haar praten. Dat doe je later ook als je niet meer thuis woont.

De verliefdheid zal best wel bij haar de normale boel overhoop hebben gehaald en haar nieuwe vriend heeft misschien ook geen ervaring met een gezinsleven.

Vertel haar dat je af en toe wil bijpraten. En dat je het ook wel leuk zou vinden om eens koffie te drinken met zijn drieën (als je dat wil).

Als je zegt dat je je in de steek gelaten voelt, gaat ze steigeren, zeker als ze diep van binnen wel voelt dat je een punt hebt en dat ze het niet zo leuk aanpakt voor jou.
quote:apestaartje30 schreef op 29 april 2017 @ 09:46:

[...]





Zoals ik het lees zie ik geen gemiep over het hebben van het eigen leven van haar moeder. Totaal niet. Ik vind het ook erg kort door de bocht om te stellen dat je na je 18e plots geen liefde en aandacht van je ouder(s) meer nodig hebt. Het zou mooi zijn als moeder in deze de aandacht wist te verdelen of in ieder geval zou luisteren naar dochter die zich plots onbelangrijk voelt. Dat is een heel naar gevoel.



Natuurlijk mag moeder een eigen leven hebben en moet to dat accepteren. Ook zal to moeder nu minder zien. Maar het één sluit het ander toch niet uit? En stel, het gevoel van to is totaal nergens op gebaseerd volgens moeder. Tóch voelt ze zich zo. Met haar 18 jaar (en dan heb je echt nog niet alle wereldwijsheid). Dan is het toch taak om erachter te komen waar het vandaan komt?







Wat een vreemde standpunten in dit topic, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je als moeder je kind totaal aan kant zet omdat er een keer een kerel aandacht voor je heeft.
quote:Kashri schreef op 29 april 2017 @ 10:31:

[...]



Nou ik ben ook pro vroege zelfstandigheid maar als ik aandacht van mijn moeder nodig heb maakt ze gewoon tijd voor me. Ja ook nu ik eigen huis en man heb.Lijkt me een heel gezonde houding van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ga het gesprek met je moeder aan, op een open manier.

Niet zeggen dat je je aan de kant gezet voelt ( ook al is dat wel zo) of dat je denkt dat je niet belangrijk voor haar bent, maar dat je haar gewoon erg mist. Dat je snapt dat ze graag tijd met hem doorbrengt, maar jij haar ook nog nodig hebt. En dat het je juist fijn lijkt om samen tijd door te brengen met haar en wellicht ook met haar vriend, zodat je hem leert kennen. Je kan ook voorstellen met z'n drieeen wat leuks te gaan doen. Vraag of ze het leuk zouden vinden om zo nu en dan eens een weekend bij jullie thuis door te brengen. Zo investeer je zelf in een betere situatie waarin je moeder vast en zeker ook weer gaat zien dat jij er ook nog bent.

Ik begrijp je gevoelens heel goed, wat ze doet vind ik niet oke! Maar toch heeft het gesprek meer kans van slagen als je probeert het open aan te gaan zonder verwijten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties. TO mist haar moeder en gunt haar alle geluk. Ze geeft alleen dat ze haar moeder mist.

En iedereen is anders, de een vind het fijn om een week alleen te zijn en de ander niet.

Moeder had best 2 dagen kunnen invullen voor TO. Toch fijn dat je dochter dingen wilt doen moeder?
Is de navelstreng al door geknipt?



@ Kashri, als mannen komen en gaan wordt het tijd om aan jezelf te werken, want dan doe je iets niet goed.
quote:Venusss schreef op 29 april 2017 @ 11:01:

Ga het gesprek met je moeder aan, op een open manier.

Niet zeggen dat je je aan de kant gezet voelt ( ook al is dat wel zo) of dat je denkt dat je niet belangrijk voor haar bent, maar dat je haar gewoon erg mist. Dat je snapt dat ze graag tijd met hem doorbrengt, maar jij haar ook nog nodig hebt. En dat het je juist fijn lijkt om samen tijd door te brengen met haar en wellicht ook met haar vriend, zodat je hem leert kennen. Je kan ook voorstellen met z'n drieeen wat leuks te gaan doen. Vraag of ze het leuk zouden vinden om zo nu en dan eens een weekend bij jullie thuis door te brengen. Zo investeer je zelf in een betere situatie waarin je moeder vast en zeker ook weer gaat zien dat jij er ook nog bent.

Ik begrijp je gevoelens heel goed, wat ze doet vind ik niet oke! Maar toch heeft het gesprek meer kans van slagen als je probeert het open aan te gaan zonder verwijten.To, ik ga mee in wat hierboven staat. Mocht dit geen verbetering brengen dan raad ik je aan op jezelf te gaan, bij je moeder op jezelf zit je toch meer klem want je moet je aan haar verantwoorden als zij ergens niet mee eens is over de gang van zaken in haar huis. En voor jezelf uitmaken wat voor rol ze dan in je toekomst kan spelen. Sterkte.
Jullie relatie klinkt me niet echt gezond in de oren.
Alle reacties Link kopieren
De meeste reacties......



Zoals ik het lees is TO onvrijwillig en ineens op zichzelf gaan wonen. In het huis van haar moeder.

Want moeder zit altijd bij vriend.



En ik snap heel goed dat TO zich ineens aan de kant gezet voelt. Er is nog altijd een groot verschil tussen moederskindje zijn en gewoon samen tijd doorbrengen. En denk dat TO hier extra waarde aan hecht omdat haar vader geen rol heeft gespeeld in haar leven; de basis valt dus weg
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 april 2017 @ 10:04:

Ik sta ook versteld van de harde reacties.

Het betekend dat deze jongedame dus de hele week alleen in huis heeft gezeten. Niemand om even 's avonds de dag mee door te spreken, avondeten mee te eten en gewoon doen zoals de afgelopen 18 jaar.



En dan straks wel reageren op topics waarin de alleenstaande moeder overweegt om dochter ene week alleen in huis te laten om op vakantie te gaan en dat die moeder dan wordt afgefakkeld omdat ze het in haar hoofd haalt om haar dochter aan haar lot over te laten zeker?Ja inderdaad, zo gaat het hier.
quote:Hightower schreef op 29 april 2017 @ 11:03:

De meeste reacties......



Zoals ik het lees is TO onvrijwillig en ineens op zichzelf gaan wonen. In het huis van haar moeder.

Want moeder zit altijd bij vriend.



En ik snap heel goed dat TO zich ineens aan de kant gezet voelt. Er is nog altijd een groot verschil tussen moederskindje zijn en gewoon samen tijd doorbrengen. En denk dat TO hier extra waarde aan hecht omdat haar vader geen rol heeft gespeeld in haar leven; de basis valt dus wegEn dat lijkt me behoorlijk beklemmend, voor zowel moeder als dochter. Zoals ik het lees is TO nog nooit eerder een week alleen geweest. Met andere woorden moeder is ook nog nooit een week alleen op vakantie oid geweest. Vind ik persoonlijk erg benauwend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 29 april 2017 @ 11:03:

De meeste reacties......



Zoals ik het lees is TO onvrijwillig en ineens op zichzelf gaan wonen. In het huis van haar moeder.

Want moeder zit altijd bij vriend.



En ik snap heel goed dat TO zich ineens aan de kant gezet voelt. Er is nog altijd een groot verschil tussen moederskindje zijn en gewoon samen tijd doorbrengen. En denk dat TO hier extra waarde aan hecht omdat haar vader geen rol heeft gespeeld in haar leven; de basis valt dus wegEens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 april 2017 @ 11:08:

[...]





En dat lijkt me behoorlijk beklemmend, voor zowel moeder als dochter. Zoals ik het lees is TO nog nooit eerder een week alleen geweest. Met andere woorden moeder is ook nog nooit een week alleen op vakantie oid geweest. Vind ik persoonlijk erg benauwend.



Dat is idd persoonlijk, wie weet vonden beiden dat tnt prima.



Blijft dat de overgang heel plots is volgens mij.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
TO voelt zich ook niet begrepen omdat er geen gehoor wordt gegeven aan wat haar dwars zit.



Wat eerder gezegd werd, smoorverliefde mensen zijn egoistisch tot op het bot, zonder dat ze het waarschijnlijk door hebben.
quote:SuzanneSuus schreef op 29 april 2017 @ 11:11:

[...]





Dat is idd persoonlijk, wie weet vonden beiden dat tnt prima.



Blijft dat de overgang heel plots is volgens mij.



Ja het is wel van alles naar niets.



TO, hoe spreek je je moeder aan? 'Mam, je bent er nooit' of 'mam, ik vind het niet leuk dat ik je zo weinig zie?'
Wat raar dat moeder zulke dingen niet bespreekt met jou. Het is toch niet meer dan normaal dat je als ouder dit even bespreekt met je kind?

Niet dat je als ouder toestemming moet gaan vragen maar meer in de trant van. "Ik ga volgende week naar vriend, als er wat is kun je bellen." Dan zou je als kind daar op in kunnen spelen en kunnen vragen of moeder een keer met je wil gaan shoppen ofzo. En had je eerder eetafspraken in kunnen plannen enzo. En het is ook wel handig om van te voren te weten of je zelf boodschappen moet doen of je moeder dingen voor je meeneemt.



Kun je niet ook en dagje naar je moeder en haar vriend? Lijkt me wel handig dat je als dochter ook een band opbouwt met de vriend van je moeder. Helemaal als ze er straks jaren een relatie mee heeft.
Ten alle tijden vind ik als je met je kind in 1 huis woont, je ook rekening met elkaar houdt
Alle reacties Link kopieren
Te allen tijde.

Sorry, moest het even verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:forumdame2011 schreef op 29 april 2017 @ 11:17:

Te allen tijde.

Sorry, moest het even verbeteren.



Daar vergis ik me ook altijd in.

In de reactie zelf verbeter ik dat altijd.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Snap je gevoel TO maar hoe heb je jouw moeder hierop aangesproken, op een normale open manier of verwijtend. De boze reactie van haar is natuurlijk niet goed te praten maar ben benieuwd hoe dat gesprek is gegaan. Ben je muv deze vakantie ook vaak thuis of meestal weg. Als je merendeel van de tijd weg bent dan is ze er misschien gemakshalve vanuit gegaan dat jij je eigen plannen had voor deze week.



Ik snap jouw gevoel dat je je moeder mist maar als ik je openingpost lees dat jouw moeder je 18 jaar alleen opgevoed heeft, weet niet of ze in die jaren weleens vaker een relatie heeft gehad, dan is het natuurlijk ook leuk dat je moeder nu een leuke man in haar leven heeft. Denk ik een kwestie van proberen dat jullie in elkaars situatie proberen te plaatsen. 18 jaar als alleenstaande ouder een kind opvoeden is natuurlijk naast alle mooie momenten ook zwaar en eenzaam, kan ik mij zo voorstellen.



Ga nog eens een gesprek aan, nodig haar uit om ergens koffie te drinken, of jullie gaan samen wat leuks doen en praat er over. Enige en beste manier om elkaar beter te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog eens met je moeder praten.

Misschien lekker uit eten met zijn allen?

Komt het door haar verliefdheid?

Een kind gaat altijd voor een man.

Te allen tijden staat een kind bovenaan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven