Moeder trekt voorstel oppassen in, vriend gepikeerd

18-10-2016 15:50 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Over 4 maanden zal ik bevallen van ons eerste kindje. Mijn vriend en ik en onze familie zijn hier erg gelukkig mee.

Mijn moeder heeft vanaf het begin van de zwangerschap gezegd dat ze, als ons kindje er eenmaal is, graag elke week 1 dag op zou willen passen, zodat we minder afhankelijk zijn van een gastouder of crèche.

Mijn ouders wonen 100 km weg, dus ik vond het heel lief dat mijn moeder dat aanbood. Het scheelt ons ook weer qua kosten en is goed voor hun band.

Nu is mijn moeder alleen vorige week teruggekomen op haar aanbod. Het lijkt haar toch teveel om elke week een dag op te passen gezien de afstand. Dit betekent dat we toch een extra dag crèche moeten regelen of dat ik of vriend een dag minder moeten werken. Ik vind het jammer dat het niet kan, maar heb er alle begrip voor. Ik vond het al genereus dat ze dit aanbood. Mijn vriend echter, vind het niet leuk van mijn moeder dat ze er nu op terug komt. Hij vindt dat ze er dan eerder over na had moeten denken wat ze aanbood en dat het lullig is om er nu op terug te komen nu we er al op rekenen. Ik vind weer dat hij zich aanstel. Hoe erg is het nu om een dag extra crèche te doen? Mijn moeder heeft alsnog aangeboden eens in de twee weken op te passen en is verder ook heel betrokken bij de zwangerschap, dus ik neem het haar niet kwalijk. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tja niet echt netjes maar ik zou er hetzelfde instaan als jij. En wat wou je vriend doen: haar dwingen, haar het voor altijd kwalijk nemen?



Succes en geniet van jullie kindje straks
Alle reacties Link kopieren
We zijn allemaal wel eens gepikeerd.

Kan zijn, dat jij dat nooit bent, maar goed..ik dan soms wel.

Hoort bij het leven.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dat het belachelijk is om je moeder zoveel te laten reizen. Jullie hadden al nee moeten zeggen. Benzinekosten enzo... file stress
Ik vind dat jij gelijk hebt. Het is supermazzel hebben als grootouders willen oppassen maar ook zij hebben recht op een eigen leven. Zeker als je moeder wekelijks 100 km moet rijden, ligt zo'n vaste oppasdag niet voor de hand. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ach je moeder was erg enthousiast en is weer met beide voeten op aarde gekomen. Ruim 4! maanden voor de bevalling dus ruim ruim op tijd.

Nee hoor beter zo dan dat ze na een half jaar op haar tenen loopt. Even een tikkie teleurgesteld kan ik wel begrijpen vanuit je vriend maar dat is het dan ook wel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik snap haar wel. Beetje in euforie gezegd misschien en pas nadien beseft wat dat inhoud.

En geloof me, er komen nog momenten (ziek, crèche gesloten,...) genoeg om beroep op haar te doen. Als ze er op die momenten kan zijn voor jullie is dat al heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik niet eens akkoord zijn gegaan als ik jullie was. Lief aangeboden maar niet echt haalbaar en wellicht beseft je moeder zich dat nu ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een beetje stom van haar, ze wist al die tijd hoe ver jullie weg wonen. Maar je kunt haar moeilijk dwingen. Accepteren dus maar en verder gaan met jullie leven.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Louise70 schreef op 18 oktober 2016 @ 15:53:

Dat het belachelijk is om je moeder zoveel te laten reizen. Jullie hadden al nee moeten zeggen. Benzinekosten enzo... file stressDit. Allicht heeft je moeder daar aanvankelijk wat te weinig bij stilgestaan. Ik zou het niet eens willen dat mijn ouders dit zouden doen. Ze is misschien langer onderweg dan ze zou kunnen oppassen op die dag?
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt gelijk. Als grootouder ben je niet verplicht op te passen. Eens per 2 weken en eventueel bij ziekte is toch al super fijn.



En je bent pas 5 maanden zwanger, dan is er toch nog tijd genoeg. Is je vriend boos omdat jullie nu extra opvang moeten betalen? Had hij dan bedacht dat je moeder wel elke week 200km voor nop rijdt?
Alle reacties Link kopieren
Tja ze zal nu wat vaker langsgekomen zijn en zich gerealiseerd hebben dat het best een flinke rit is

En je vriend moet lekker ff normaal doen.

Gewoon een dag minder werken zou ik zeggen.

Je kan ook voorstellen dat hij haar haalt en brengt

Je vriend lijkt me van de makkelijke Gaat hij wel zorgen straks?
Wees blij dat ze het nu aangeeft. Ik vind je moeder heel realistisch en zou vooral die extra dag kdv regelen.

Om de week oppassen zou ik ook niet doen maar juist afspreken of ze eventueel op kan passen als jullie kind ziek is of als jullie eens een nachtje weg willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel van je moeder. Het is niet dat ze om de hoek woont, logisch.
Alle reacties Link kopieren
Hoe haalbaar is 200 kilometer reizen voor 1 dag oppassen? Niet...



Dat geld had je sowieso aan je moeders benzinegeld kwijt geweest
Je vriend is onredelijk. Tijd zat nog om wat anders te organiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriend er eerder over na had moeten denken dat kinderen geld kosten en dat het lullig is dat hij oma wil verplichten vaste oppas te zijn om kosten te besparen alleen omdat ze het aanbood.
Gezien de afstand heel verstandig van je moeder dat ze er op terug komt.



Ik zou haar idd ook niet één keer in de twee weken laten oppassen, want ik zou dat met die afstand niet van mijn moeder verlangen. Ik zou het op incidenteel oppassen houden bij ziekte, avondje uit, e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat ze het oppassen pas heeft aangeboden toen je zwanger bleek te zijn en dat jullie daar van tevoren niet op gerekend hebben. Dat ze het aanbod weer intrekt is jammer, maar heel begrijpelijk gezien de afstand, en ze geeft het ruim op tijd aan om het nog op een andere manier te kunnen regelen.
Alle reacties Link kopieren
Gosh dat jullie daar nou niet zelf aan hebben gedacht dat 200 km per dag voor oppassen teveel van het goede is.
Je vriend zeurt om niets.

Het is jullie kind, je moeder hoeft helemaal niets.

Lekker oma gebruiken om geld uit te sparen. Absurd om dat te verwachten van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat onredelijk van je vriend.

200 km is niet niks he? Zo een afstand is zeer vermoeiend, en ik denk dat je moeder dat nu ook inziet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien reageert je vriend zo omdat het allemaal spannend is een eerste kind.

Je wilt alles zo goed mogelijk regelen en dan komt er opeens een probleem de hoek om.

Hij zal wel bijdraaien.
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ongepast dat je vriend beledigd is.



Hij mag blij zijn dat ze alsnog eens in de twee weken komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Froezel schreef op 18 oktober 2016 @ 16:07:

Gosh dat jullie daar nou niet zelf aan hebben gedacht dat 200 km per dag voor oppassen teveel van het goede is.Moeder heeft het zelf aangeboden toch en TO snapt het heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven