Wat vindt jij te bizar om te eten?

26-04-2024 15:09 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer jij alles wat er op de menukaart staat of zeg je nee tegen rare dingen.
Als ik op een menukaart visogen, kippenpoten, embryo in ei zie staan, is het voor mij een nee!
Ook wild (zoals ree, everzwijn,....) , konijn, eend, teelballen, ingewanden, .... nope bedankt!
En jij? Welke rare dingen zou jij wel of niet proberen?
prutsemie wijzigde dit bericht op 26-04-2024 15:16
13.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben opgevoed met dat je alles moet proberen. Ik vind het dus alleen bizar om iets te eten wat je echt niet lust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik ten bestel, bestel ik iets waarvan ik weet dat ik het lekker vind. Ik heb een hele Hollandse smaak dus al die dingen die jij op noemt zitten daar allemaal niet in. :P

Maar als iemand vraagt wil jij dit of dat proeven, is het anders. Ik zeg nee tegen embryo’s, visogen, alles zonder ruggengraat uit de zee, insecten en andere ruggengraatlozen van het land (looking at you slakjes), orgaanvlees…Een gekke vleessoort wil ik wel proeven. Konijn maakten mijn grootouders trouwens altijd en heb ik weleens op. Mensen vinden het ook altijd raar als ik zeg dat ik gek ben op paardenbiefstuk. Maar voor mij zijn die dingen niet bizar, want ik ben er mee opgegroeid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik eet omdat moet meestal maar als ik wel onthou dat ik wat moet eten of ineens echt trek heb, dan iets lekkers/aantrekkelijks. Nul zin in rare dingen eten, ook nul bewondering voor mensen die dat allemaal wel gaan eten.

Succes ermee, ik heb wel wat beter te doen/eten. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Slakken of esgarcots heb ik een keer gegeten maar is voor mij niet voor herhaling vatbaar. De knoflook saus die er bij zat maakte het goed.
Wild staat bij mij ook niet op de eerste plaats .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik ben zo iemand die wel veel wil proberen.
Wild is heerlijk trouwens! Oesters en mosselen vind ik niet lekker.

Ik heb eens kippensoep gegeten waar nog bij iemand in de kom de kop van de kip dreef. Degene die deze kom kreeg, zou het geluk toelachen.
Ik heb koude komkommersoep gegeten. Vond ik niet lekker.
Kalfshersenen gegeten, op de middelbare school, als delicatesse. Smaakt naar champignons.
In Schotland at ik Haggis in een restaurant. Nogal machtig :)
In Griekenland krijg je bij visrestaurants de héle vis, inclusief kop en staart. Dat waardeer ik zeer.

Ik denk dat ik de grens leg bij slakken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Insecten. Of zo'n tong die ze in z'n geheel op tafel zetten.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Orgaanvlees hoeft van mij niet zo.

Slakken/escargots zou ik denk ik ook niet snel proberen
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij is konijn niet raar om te eten. Toen ik klein was, aten we vaak konijn. We vochten om het hartje, levertje en niertjes. Dat vechten om organen laat ik nu aan me voorbij gaan, maar konijn eten is voor mij niet raar dus, daar heb ik hetzelfde gevoel bij als bij kip.

Orgaanvlees laat ik aan me voorbij gaan, met uitzondering van lever, dat lust ik wel.

Verder laat ik alles wat glibberig, glad en/of slijmerig is, aan me voorbij gaan. Oesters, slakken, vissenogen, kaviaar.

Waarom staat kippenpoten in de OP? Ik kan me niet voorstellen dat iemand (die geen vegetariër of veganist is) dat bizar vindt om te eten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 15:25

In Griekenland krijg je bij visrestaurants de héle vis, inclusief kop en staart. Dat waardeer ik zeer.


Dat wil ik best eten, ik hou van vis. Maar ik vind het echt geen doen om zelf zo'n vis uit elkaar te zitten pielen.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrijwel alles wat hij voorbij komt, zou ik wel eten. Alleen een embryo niet.
In Vietnam sneden ze een slang open en dan kon je het nog kloppende hart opeten. Dat is daar een grote eer, als je die mag opeten.
Ik heb vriendelijk bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit vind je niet raar jufjoke?
https://asianinspirations.com.au/recipe ... -fung-jao/

Spijtig, ik kan (nog) geen foto plaatsen.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik eet niet graag aparte dingen, maar kippenpoten is toch een heel normaal iets?(Of bedoel je de onderkant, die kan je toch niet eten?)
Ik houd niet van wild of oesters(wel geprobeerd, lam vind ik ook niet lekker)
Ooit at ik een stukje krokodil, dat was prima te eten.
Een vriend van mij kwam vaak in t buitenland, daar kreeg hij als gast t lekkere hapje: oog !
Hij zei ogen dicht en snel doorslikken dat is t beste, je gastheer beledigen was not done
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik ben volgens mij wel een Bourgondiër, maar voor sommige gerechten bedank ik.
Geen orgaanvlees, baby vlees van dieren etc.
(En ik weet hoe lekker het smaakt)
Maar nee...
Een bedreigde diersoort als delicatesse sla ik sowieso graag over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer zo'n beetje alles wel. Als ik het dan niet lekker vond, hoef ik het niet nog een keer.

Wild ging ik lekker, alleen haas niet echt
Zebra een keer gegeten, was heerlijk
Slakken, niet smerig, maar vond het ook niet heel lekker. Idem kikkerbillen.
Orgaanvlees hangt ervan af. Maag niet lekker, lever wel, zwezerik ook.

Die kippenpootjes zou ik best proberen als het voor m'n neus staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
26-04-2024 15:27

Waarom staat kippenpoten in de OP? Ik kan me niet voorstellen dat iemand (die geen vegetariër of veganist is) dat bizar vindt om te eten?

Misschien bedoelt ze kippenvoetjes? Die liggen in de Chinese supermarkt.


Afbeelding
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik eet al heel lang geen vlees, maar ik heb wel wat dingen geprobeerd toen ik dat nog wel deed.
Kippenpoten, echt de klauwen, geprobeerd, niet heel lekker.
Rundermaag, beetje rubberig, maar niet vies.
Zeekomkommer vond ik niet veel aan. Ook niet vies trouwens.
Slakken niet veel aan. Eet ik liever champignons.

Lever en andouille worst gehad, vind ik expliciet niet lekker.

Kievitseieren gegeten en wel heel erg lekker. Zou ik nu niet meer eten, maar mijn opa kreeg ze altijd en als wij in die periode op bezoek kwamen dan mochten we ervan meegenieten.

Oesters en mosselen en hele vis vind ik allemaal wel lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
26-04-2024 15:55
Misschien bedoelt ze kippenvoetjes? Die liggen in de Chinese supermarkt.


[url=https://postimg.cc/hh9trNsL]




Dit bedoel ik inderdaad!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet dat alle dieren die dood gemaakt worden om opgegeten te worden zielig zijn. Ik weet dat hun leven niet mooi te noemen is en ook dat een slachthuis afschuwelijk is.
Maar ik heb een keer een docu gezien over hoe kikkers (voor hun billetjes) en schildpadden naar hun dood toe gebracht werden en dat vond ik echt misselijk makend! Het zal best lekker zijn, maar sommige dingen doe ik gewoon niet. Die dieren eten dus. En als iemand me zal vragen waarom niet, dan zal ik ze beeldend uitleggen waarom niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 15:39
Dit vind je niet raar jufjoke?
https://asianinspirations.com.au/recipe ... -fung-jao/

Spijtig, ik kan (nog) geen foto plaatsen.
:sick: :purple:
Sommige mensen zijn net wolken, zodra ze verdwijnen is je dag mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
26-04-2024 15:58
Ik eet al heel lang geen vlees, maar ik heb wel wat dingen geprobeerd toen ik dat nog wel deed.
Hier net zo. Toen ik nog wel vlees en vis at huldigde ik het standpunt dat je dan wel het hele beest moest eten, en niet alleen de 'lekkere' stukjes en de gangbare dieren :proud: De meeste rare dingen vond ik wel lekker, sommige niet.

Mijn grens ligt bij fugu, daar zou ik nooit aan beginnen. Zo onbegrensd is het vertrouwen in mijn medemens (in dit geval de kok) nou ook weer niet.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-04-2024 16:11
Hier net zo. Toen ik nog wel vlees en vis at huldigde ik het standpunt dat je dan wel het hele beest moest eten, en niet alleen de 'lekkere' stukjes en de gangbare dieren :proud: De meeste rare dingen vond ik wel lekker, sommige niet.

Mijn grens ligt bij fugu, daar zou ik nooit aan beginnen. Zo onbegrensd is het vertrouwen in mijn medemens (in dit geval de kok) nou ook weer niet.
Dit zou ik ook niet durven nee.
Sommige mensen zijn net wolken, zodra ze verdwijnen is je dag mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 15:39
Dit vind je niet raar jufjoke?
https://asianinspirations.com.au/recipe ... -fung-jao/

Spijtig, ik kan (nog) geen foto plaatsen.
oh...Ja, zeker wel. Ik denk bij kippenpoten aan dit:

https://www.grutto.com/storage/meatcuts ... cks-4.webp
Alle reacties Link kopieren Quote
Fugu is wel een goede inderdaad. Kan me niet voorstellen dat iets zo lekker zou zijn dat dat je het risico waard is.

Bedenk me er nog 1. Ik heb het nog nooit geroken, maar als het echt zo erg is als ze zeggen, weet ik niet of ik surströmming weg kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
26-04-2024 16:05
Ik weet dat alle dieren die dood gemaakt worden om opgegeten te worden zielig zijn. Ik weet dat hun leven niet mooi te noemen is en ook dat een slachthuis afschuwelijk is.
Maar ik heb een keer een docu gezien over hoe kikkers (voor hun billetjes) en schildpadden naar hun dood toe gebracht werden en dat vond ik echt misselijk makend! Het zal best lekker zijn, maar sommige dingen doe ik gewoon niet. Die dieren eten dus. En als iemand me zal vragen waarom niet, dan zal ik ze beeldend uitleggen waarom niet.

Ik ken die beelden ook.
Arme stumpers, ze leven vaak nog uren lang nadat hun onderlichaam is afgehakt.
Ik weet dus niet hoe kikkerbillen smaken, en ik hoef het ook écht niet te weten!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven