Moeder verkracht door vader?

24-02-2017 01:38 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn al jaren geleden gescheiden. Een echte vechtscheiding waarin 1 van mijn tantes ooit riep " je broer is van je opa want die verkracht je moeder gewoon zo is die familie van je". Ik dacht dat is onzin want er werd wel meer met modder gegooid en nam het totaal niet serieus.



Tot vandaag. Mijn moeder is inmiddels dementerend en zei ineens " * naam broer* is het kind van mijn vader". En daarna keek ze geschrokken om zich heen wat ze normaal nooit doet en ineens kwam die opmerking van jaren geleden weer naar boven en ben ik verder gaan denken.



Ik kom uit een zeer groot gezin maar wij zijn allemaal best klein ( 1.60-1.80) maar die broer is 1.95. We lijken allemaal best wel op elkaar behalve die ene broer en zo ben ik best wel aan het denken gezet dat het misschien wel echt zo is.



Mijn opa is al 20 jaar dood, mijn moeder dementerend en mijn andere broers en zussen weten hier niets van dus ik ga hier ook helemaal niets mee doen maar het houdt mij wel wakker. Wat ik verder hiermee wil dat weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb zo gauw geen tips voor je, maar ik kan mij wel voorstellen dat dit nu even heel veel stof tot nadenken geeft.

Voorlopig eerst maar een paar dagen laten bezinken (al was je toch al van plan er niets mee te doen)?

Lijkt mij een vreemde gewaarwording.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het verhaal eerlijk delen met je broer, als hij het dn noodzaak vindt om dit verder uit te zoeken is dat zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ga het niet tegen hem zeggen. Hij denkt gewoon dat hij net zoals wij van onze vader is en dat ga ik zo houden. En misschien is het ook allemaal onzin hoor, dat mijn tante echt met modder aan het gooien was en dat mijn moeder gewoon weer echt niet wist wat ze zei maar toch is er in mij een beetje twijfel gezaaid vandaag. Hoop echt dat het niet waar is voor mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt heftig!!! Als ik jou was zou ik eerst heel goed nadenken voor je actie hierin gaat ondernemen. Heb je een vertrouwenspersoon in je familie?
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook nog kunnen dat het alleen een grote roddel was die veel werd geuit in die tijd, en waar je moeder ook van op de hoogte was. En dat de herinnering aan de roddel opeens terugkwam en je moeder dat er zomaar uitfloept.

Het kan ook een uiting van dementie zijn, sommige dementerende mensen kunnen erg paranoïde worden of waanbeelden krijgen. Een vriendin van me had een moeder die haar man opeens van misbruik en van alles ging beschuldigingen, wat in dat geval absoluut niet waar was.

En het kan natuurlijk waar zijn, wat me vreselijk heftig lijkt. Maar er zijn nog andere scenario's denkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Leeft tante nog? Zou je wellicht aan haar kunnen vragen wat die opmerking destijds te betekenen had? Ik snap dat dit je bezig houd! Sterkte!
Denk heel goed na wat voor goeds of slechts er van gaat komen als je dit met anderen bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, heftig... je schiet er misschien niks mee op, maar ik zou zoiets willen uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 24 februari 2017 @ 07:01:

Poeh, heftig... je schiet er misschien niks mee op, maar ik zou zoiets willen uitzoeken.Waarom zou je dat willen? Oprecht benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
TO ik kan me goed voorstellen dat je er wakker van lag. Nog een beetje kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisannez schreef op 24 februari 2017 @ 07:12:

[...]





Waarom zou je dat willen? Oprecht benieuwd naar.Ja, ik weet niet. Zoiets zou me bezighouden. Misschien ben ik erg nieuwsgierig, maar ik zou heel graag willen weten hoe het zat.
Alle reacties Link kopieren
Aan de tante vragen die het toen geroepen heeft?
You know my name, not my story!
quote:Tammy77 schreef op 24 februari 2017 @ 07:43:

Aan de tante vragen die het toen geroepen heeft?Dit zou je idd nog kunnen doen. Bedenk ook of je wel de waarheid wilt weten. Er is dan namelijk geen weg meer terug
Alle reacties Link kopieren
Wat een lastige situatie zeg. Ik zou het omdraaien zou jij het willen weten als niet je vader maar je opa je vader is? Ik zou het bijvoorbeeld wel willen weten en het mijn broertjes echt kwalijk nemen als ze mij dit niet zouden vertellen. Maar bij mijn middelste broertje zou ik het bijv niet vertellen en bij mijn jongste wel. Jij als zus kan dit misschien wel goed inschatten. Heel veel sterkte
Wat heftig. Goed dat je het hier neerzet, dan kun je het in elk geval ergens kwijt. Sterkte.
De vraag is: wil je het echt weten? Sommige dingen zijn moeilijk om mee te leven zo gauw je het echt weet. Ik zou het persoonlijk denk ik laten berusten.
Alle reacties Link kopieren
Nee het antwoord wil ik eigenlijk helemaal niet weten en mijn broer te kennen zou hij dit ook helemaal niet willen weten. En qua dementie en waanbeelden, die heeft ze helemaal niet maar zit nu wel helemaal in het verleden ( de periode dat ze ons allemaal kreeg). De tante die dit tegen mij zei leeft inmiddels ook al niet meer.



Weet het allemaal nog steeds niet maar ga er echt niets mee doen. Vind het alleen vreselijk voor mijn moeder mocht dit waar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien lees ik er overheen maar leeft je vader nog wel? Die zou opzich ook wel moeten weten of het zijn kind is of niet lijkt mij.

Wel heftig hoor, sterkte hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn vader leeft nog wel maar weet niet of dit iets is dat ik hem kan vragen, stel hij weet het dan zit het toch al 35 jaar in de doofpot.
Ik denk dat het vreselijk is om te weten, omdat het heel onnatuurlijk zal voelen, als je weet dat opa ook je vader is. Vaak worden deze kinderen met beperkingen geboren en/of krijgen er ook psychische klachten door. Wanneer je het zelf erg moeilijk blijft vinden, zou ik het met een psycholoog bespreken. Ik zou het zelf ook niet aan mijn vader vertellen, mocht ik in die positie zitten, omdat ik zou denken, dat het voor mijn vader alleen maar heel pijnlijk zou zijn, dat kan voor jouw vader natuurlijk anders zijn, maar ik zou dat wel ook bespreken met een psycholoog om het voor mezelf helder te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het nog navragen aan je vader?

Misschien was dit destijds wel de reden van de scheiding.
quote:AliceV schreef op 24 februari 2017 @ 04:48:

Het zou ook nog kunnen dat het alleen een grote roddel was die veel werd geuit in die tijd, en waar je moeder ook van op de hoogte was. En dat de herinnering aan de roddel opeens terugkwam en je moeder dat er zomaar uitfloept.

Het kan ook een uiting van dementie zijn, sommige dementerende mensen kunnen erg paranoïde worden of waanbeelden krijgen. Een vriendin van me had een moeder die haar man opeens van misbruik en van alles ging beschuldigingen, wat in dat geval absoluut niet waar was.

En het kan natuurlijk waar zijn, wat me vreselijk heftig lijkt. Maar er zijn nog andere scenario's denkbaar.Ik heb met een vrouw omgegaan tot ze ging scheiden en haar oudste zoon was ook verwekt door haar vader,niks geen roddel die was blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Je vader lijkt me de 'veiligste' persoon om dit mee te bespreken.

Heb je een goed contact met hem? Als dat zo is zou je tegen hem kunnen zeggen welke uitspraak je moeder deed en er je eigen puzzelstukjes bij leggen en dan vader zelf laten bepalen of hij hier op ingaat?



Sterkte igg.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 24 februari 2017 @ 08:04:

De vraag is: wil je het echt weten? Sommige dingen zijn moeilijk om mee te leven zo gauw je het echt weet. Ik zou het persoonlijk denk ik laten berusten.Ik ook. Tenzij broer er ooit zelf over begint en het antwoord echt wil weten. Dan zou ik dit aan hem vertellen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven