Moeilijke keuze.

23-07-2007 08:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verleden week een topic geopend: Dit doet zo'n pijn. In dit topic heeft bijna iedereen aangegeven dat ik me ergens teveel zorgen over maakte. Maar toch kon ik het niet loslaten, toch bleef het gevoel bij me dat er iets niet goed zat.

Ik heb zondag een gesprek gehad met mijn nu inmiddels ex vriend en werd steeds duidelijk dat hij nog niet klaar is voor een andere relatie. Hij heeft nog zoveel emoties die hij moet verwerken.

We zijn alletwee veels te snel gegaan. We kennen elkaar sinds mei en ongeveer een maand later zagen we elkaar al 4 dagen in de week en had ik ook al kennis gemaakt met zijn dochtertje van 3.5.



Mijn ex vriend was voordat hij mij leerde kennen 6 maanden vrijgezel na een relatie van 7 jaar.



Doordat hij mij heeft leren kennen is hij te snel in iets nieuws gestapt en liep verleden week tegen het feit aan dat alles te snel ging. En hij niet verder gegaan is met verwerken. Achteraf gezien en ja ik weet dat we daar niks aan hebben nu hadden we elkaar gewoon alleen in de weekenden moeten blijven zien. Maar een maand geleden hebben we er beiden voor gekozen elkaar toch vaker te zien. Om nu terug te gaan naar alleen de weekenden terwijl ik weet dat mijn vriend ongelukkig is nu is iets wat ik niet kan. Dan ga ik op mijn tenen lopen en hij ook en dan krijg je alleen maar irritaties en maak je zaken alleen maar erger.

Daarom heb ik gisteren het besluit genomen om even geen relatie te hebben en elkaar even niet te spreken en te zien. Mijn ex belde net om aan te geven dat hij zich ook kan berusten in deze beslissing omdat hij het nu niet kan. Maar we hebben alletwee wel enorm veel gevoel voor elkaar. Ik vond het zo moeilijk de keuze te maken en het doet pijn.
Niet leuk voor jou Scartett maar de reactie van je ex vriend spreekt boekdelen vind ik. Hij kan berusten in de situatie, nou dat is mooi, dan weet jij genoeg toch? Met andere woorden, hij vind het prima dat het uit is. Klinkt een beetje alsof dat niet echt iets te maken heeft met zijn scheiding maar gewoon met het feit dat hij niet zo verliefd op je was als hij eerst dacht. Hij is na zijn scheiding een relatie met jou begonnen en na zes maanden kreeg hij toch nog last van zijn scheidingsverwerking?



Dat hem dat toen allemaal te snel ging kan ik begrijpen, hij had blijkbaar de ballen niet om te zeggen dat hij een echte relatie met jou niet zag zitten en wilde er weer een weekendgebeuren van maken. En dan gooi je het maar op je verwerkingsproces, daar heeft iedereen namelijk begrip voor.



Nu heb je in ieder geval duidelijkheid. Het is hard maar beter zo dan nog maanden dooremmeren terwijl hij er met zijn hart en hoofd al niet meer bij is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Eleanora,



Ik ben daarin ook een beetje mixed feelings. Aan de ene kant denk ik: Als je gevoel echt zo sterk was had je gebleven en hadden we het anders opgelost dan elkaar alleen in de weekenden zien (zie mijn andere topics voor meer duidelijkheid). Dan had je idd gevochten als een leeuw gisteravond. Maar aan de andere kant denk ik: sja wat jij allemaal hebt meegemaakt dat is ook een helehoop. En anders had hij het afgelopen dinsdag wel uitgemaakt als er minder gevoel zou zijn. Maar kan ook zijn dat ie dat net niet kon en het daarom heeft opgelost zoals hij gedaan heeft. Een mens handelt naar zijn beste weten op dat moment.

Maar goed daarom heb ik gezegd: Ik laat je gaan hoeveel verdriet dan ook, want elkaar alleen in de weekenden zien lost jou problemen niet op en doet niet af aan het feit dat alles eerst super was en nou wordt je verscheurd door verschillende emoties.
Alle reacties Link kopieren
Niet eens met Eleonora. Hij maakte het niet uit, maar wilde iets meer rust. Een weekeindrelatie is echt niet weinig als je elkaar maar zo kort kent.

Ook niet eens met Scarlet: jij maakt het definitief uit en dan moet HIJ opeens gaan vechten als een leeuw?? Hij kan nu ook denken: zij houdt kennelijk niet genoeg van mij om mij de tijd te geven.


Hallo Eleanora,



Ik ben daarin ook een beetje mixed feelings. Aan de ene kant denk ik: Als je gevoel echt zo sterk was had je gebleven en hadden we het anders opgelost dan elkaar alleen in de weekenden zien (zie mijn andere topics voor meer duidelijkheid). Dan had je idd gevochten als een leeuw gisteravond. Maar aan de andere kant denk ik: sja wat jij allemaal hebt meegemaakt dat is ook een helehoop. En anders had hij het afgelopen dinsdag wel uitgemaakt als er minder gevoel zou zijn. Maar kan ook zijn dat ie dat net niet kon en het daarom heeft opgelost zoals hij gedaan heeft. Een mens handelt naar zijn beste weten op dat moment.

Maar goed daarom heb ik gezegd: Ik laat je gaan hoeveel verdriet dan ook, want elkaar alleen in de weekenden zien lost jou problemen niet op en doet niet af aan het feit dat alles eerst super was en nou wordt je verscheurd door verschillende emoties.





Ik geef je gelijk. Hermione zegt dat jij het opgegeven hebt, dat zal dan wel maar hij heeft er nu al vrede mee, hij heeft je niet van het tegendeel overtuigd in ieder geval en je het gevoel gegeven dat je met geduld een eind was gekomen.



Meid, tijd is nu een factor, als hij je erg mist (of jij hem) kunnen jullie elkaar weer vinden hoor. Nu is niet het moment en misschien wel nooit maar ik vind het heel goed dat je gehandeld hebt met je verstand.
Alle reacties Link kopieren
Beste Hermonie,



Elkaar alleen in de weekenden zien is niet het probleem. Waarom je elkaar de weekenden gaat zien. De onderliggende boodschap daarvan. Hij wordt verscheurd door verschillende emoties, geluk, boosheid, verdriet. Hij heeft zelf aangegeven dat het beter is om nu geen relatie te hebben omdat hij dan opzoek kan gaan naar zichzelf en verder kan gaan met verwerken. Je kunt niet een relatie opbouwen op een wankel fundament. Vandaag of morgen gaat het alsnog fout. Het is niet alleen zijn vorige relatie, zijn dochterje, financieel, zijn huis, zijn werk. Het overvalt hem, het is teveel.



Dan kan ik vasthouden aan de weekenden maar ik ben er zelf ook nog, ik kan dat niet aan, ik wordt daar onzeker van en uit dat dan toch wel naar hem toe, je gaat op je tenen lopen en daardoor irritaties krijgen die alles erger maken dan dat het is.
Alle reacties Link kopieren
Scarlet, het enige dat hij vroeg was ruimte.

En hij wilde dat oplossen door elkaar alleen in de weekenden te zien.



Jij hebt het vervolgens zelf uitgemaakt, omdat jij er niet tegen kunt hem alleen in het weekend te zie.! Hoe zou hij anders moeten reageren? Zou hij voor je moeten vechten en je toch steeds door de weeks bezoeken. Je hebt hem eerlijk gezegd een beetje in een hoekje gedreven, dus ik kan me wel voorstellen dat hij nu niet alles op alles zet.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Yoyo2



Hij heeft gisteren en vanochtend ook aangegeven dat het beter is dat we nu geen relatie hebben.

Ik begrijp dat jullie me willen helpen maar wordt er hier niet gezien dan dat je een relatie alleen maar goed kan opbouwen als beiden partijen dat kunnen? Willen staat hier helemaal los van. Als hij zelf ook in alle rust aangeeft het is beter want ik kan het niet en de juiste beslissing is gemaakt..

Ik wordt al verscheurd door dubbele emoties..Maar als iemand nog zoveel moet verwerken kan die dat toch het beste doen zonder relatie?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Yoyo2



Ps; ik val niet negatief over zijn reactie. Het schiet door mijn hoofd, uit het niet naar hem of wat dan ook.

Wat had ik dan moeten doen? Eeuwige twijfel en piekeren is toch ook niet goed voor mezelf?? Is toch ook niet goed voor de relatie..Potverdikkie zit hier met tranen in mijn ogen.
Hoe vaak zien we niet dat vrouwen juist vasthouden aan een relatie die eigenlijk helemaal geen relatie is en waarin de vrouw in kwestie aan het been van de man hangt om iets niet te verliezen wat er al niet meer is? Heel vaak. En dan is de reactie altijd van meid, kies voor jezelf enzovoort.

Ruimte is vaak een net woord voor geen zin hebben in/emotioneel niet toe zijn aan een relatie, om wát voor reden dan ook want zijn sores bagetalisseer ik helemaal niet.



Feit is dat hij nu geen ruimte heeft voor Scarlett of wie dan ook. Dan is voor jezelf kiezen toch de enige oplossing? Of moet ze in de reservebank gaan zitten wachten tot hij al dan niet voor haar kiest?
Alle reacties Link kopieren
Heb hem net een berichtje gestuurd.



Schatje wordt verscheurd door twijfels, hadden we dan toch vast moeten houden aan de weekenden? Heb ik te snel opgegeven dan of blijft ondanks alles dat het nu beter is om tijd te nemen voor verwerking? Heb ik nou de grootste fout van mijn leven gemaakt?



Zijn antwoord:



Het is beter zo en je moet het niet teveel bij jezelf zoeken. Ik heb tijd nodig om alles op een rijtje te zetten. En als maatje ben je me niet kwijt.


Heb hem net een berichtje gestuurd.



Schatje wordt verscheurd door twijfels, hadden we dan toch vast moeten houden aan de weekenden? Heb ik te snel opgegeven dan of blijft ondanks alles dat het nu beter is om tijd te nemen voor verwerking? Heb ik nou de grootste fout van mijn leven gemaakt?



Zijn antwoord:



Het is beter zo en je moet het niet teveel bij jezelf zoeken. Ik heb tijd nodig om alles op een rijtje te zetten. En als maatje ben je me niet kwijt.




Wat rot voor je Scarlet maar je hebt gelijk gehad, dat is aan zijn reactie duidelijk te zien. Hij wil de vriendenfase in. Tijd nodig en op en het rijtje zetten......Dan weet je het wel.



Ellendig voor je meid maar je weet nu wel waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Erg duidelijk: als maatje ben je me niet kwijt. Wat betekent dat dan?? Helemaal geen contact lijkt me een betere optie als het dan toch uit is.
Alle reacties Link kopieren
Het geeft me kracht dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Voor hem en voor mezelf. Heb hem ook laten weten:



Daar ben ik zo bang voor om je helemaal kwijt te raken! De keuze van gisteren is niet gemaakt uitangst, oud zeer of niet genoeg van je houden, je niet kunnen of willen helpen. Maar uit liefde heel veel liefde! Vergeet dat alsjeblieft nooit En nu laten we elkaar even zoals beloofd. X
Alle reacties Link kopieren
Beste Hermione1:



Wat maatjes inhoudt: dat als we beiden tijd hebben gehad om alles te laten bezinken dat we normaal met elkaar kunnen praten, misschien nog eens face to face kunnen praten. Dat een relatie goed beeindigd is zonder haat gevoelens, leugens, bedrog.



Wil je niet aanvallen en misschien lees ik je antwoorden anders dan bedoeld maar wat haal jij uit het woord maatje dan?
Je bent erg lief Scarlet en ik hoop dat je gewonde hart snel heelt.



Verwacht niet te veel van die vriendschap. Het zou zomaar kunnen dat dat niet werkt. Dat je daar dan niet al te teleurgesteld over raakt. Misschien dat jullie elkaar een paar keer maatjegewijs bellen, mailen of zien en dat het dan afgelopen is. Hoeft niet, kan wel.



Hopelijk heb jij over een paar weken geen zin meer in contact met hém, dat zou (voor jou) het rustigste zijn en de manier waarop je het snelst hersteld bent van je liefdesverdriet.
Alle reacties Link kopieren
Maatje is voor mij een vriend, iemand waar je regelmatig mee optrekt, iemand die er helemaal voor jou is en jij voor hem/haar. Ik zelf beschouw mijn lief ook als mijn maatje (o.a., want ik beschouw hem ook als mijn minnaar). Dat is iets anders dan zoals jij het beschrijft, dus vandaar dat mijn reactie een beetje heftig was.
Alle reacties Link kopieren
Ps; Misschien heb ik ergens die indruk gewekt maar laat me dat hier dan eventjes recht zetten. Er is geen spier in mijn lijf die kwaad denkt over hem
Ps; Misschien heb ik ergens die indruk gewekt maar laat me dat hier dan eventjes recht zetten. Er is geen spier in mijn lijf die kwaad denkt over hem
Bij mij heb je die indruk niet gewekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven