Moeite met afscheid nemen vriend

17-02-2017 16:56 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,



Zoals de titel al zegt heb ik moeite met afscheid nemen van mijn vriend. Hij is bijvoorbeeld net weg voor een seminar in Duitsland. Het is maar voor een nachtje, maar toch heb ik er moeite mee. Onder andere omdat ik hem mis, maar ook omdat ik bang ben dat er iets gebeurt (een ongeluk o.i.d.).



Dit had ik een paar maanden geleden ook toen hij 3 weken weg was.



Hebben meer mensen hier last van? Is het normaal dat ik me zo voel?



I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Ja mijn jongste dochter had dat ook toen ze nog 3 was. Nu met 4 mist ze me helemaal niet.



Of te wel... grow up.
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar. Maar het is pas normaal als je beseft dat dit een issue van jou is en dat je er niks anders mee hoeft te doen dan eroverheen groeien.
Alle reacties Link kopieren
Als hij 3 weken weg is, is het wel logisch dat je er moeite mee hebt en hem mist.

Maar nu voor 1 nachtje, is een beetje overdreven. Voor je het weet is hij al terug.
Ik kan me soms ook overdreven ongerust maken over mijn vriend of over familie.



Meestal betekent dat, dat er iets met mezelf niet helemaal lekker is. De angst gaat over iets anders, maar soms weet je niet waarover precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valora schreef op 17 februari 2017 @ 16:59:

Als hij 3 weken weg is, is het wel logisch dat je er moeite mee hebt en hem mist.

Maar nu voor 1 nachtje, is een beetje overdreven. Voor je het weet is hij al terug.Het missen is niet de grootste issue, vooral de angst dat hem iets overkomt.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo bezorgd, maar ik vind het wel fijn als hij even laat weten als hij goed is aangekomen / geland. Daar hebben we gewoon een afspraak over gemaakt en dat doe 'ie dan ook trouw. Verder heb ik er eigenlijk geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 17 februari 2017 @ 17:00:

[...]





Het missen is niet de grootste issue, vooral de angst dat hem iets overkomt.Dat kan altijd gebeuren hoor. Op gelijk welke random dag. En niet enkel als hij een nachtje of een tijdje weg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Valora schreef op 17 februari 2017 @ 17:02:

[...]





Dat kan altijd gebeuren hoor. Op gelijk welke random dag. En niet enkel als hij een nachtje of een tijdje weg is.Ja I guess, is ook wel waar. En ik weet ook wel in m'n hoofd dat dat altijd mogelijk is, maar nu is het gevoel meer aanwezig ofzo. Misschien door de 'grote' afstand. Ik weet het ook niet.. Misschien is het ook wel dom
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Ik herken het wel. Zeker nadat ik ernstig ziek ben geweest is het veel erger geworden. Kweetnieh....een soort controledrang of zo. Niet erg realistisch en ik probeer man en zoon er niet al te veel mee lastig te vallen, maar ik merk wel dat ik behoefte heb aan te weten waar ze zijn (buiten school en werk om).
Alle reacties Link kopieren
Boek je agenda vol met klussen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zal na verloop van tijd wel beter worden, denk ik. Als je maar vaak de ervaring op mag doen dat hij ongeschonden thuis komt, groeit het vertrouwen. Maar heeft tijd nodig. Tot die tijd afleiding zoeken?
Je voelt wat je voelt en of dat nu gek is of niet daar verander je niets aan.

De manier hoe je ermee om wil gaan dat bepaal je helemaal zelf dus probeer daar iets op te vinden , zoek afleiding of bel iemand even, ga erop uit vanavond, verzet je gedachten met iets.



En niets is gek in je gevoel, dat mag je hebben zolang je anderen er maar niet te gek mee gaat maken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet ongerust, maar voel me wel een beetje (soms heel erg ) ongelukkig als mn man niet thuis komt snachts.
quote:Mother_Earth schreef op 17 februari 2017 @ 17:13:

Je voelt wat je voelt en of dat nu gek is of niet daar verander je niets aan.

De manier hoe je ermee om wil gaan dat bepaal je helemaal zelf dus probeer daar iets op te vinden , zoek afleiding of bel iemand even, ga erop uit vanavond, verzet je gedachten met iets.



En niets is gek in je gevoel, dat mag je hebben zolang je anderen er maar niet te gek mee gaat maken Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:10:

Ik herken het wel. Zeker nadat ik ernstig ziek ben geweest is het veel erger geworden. Kweetnieh....een soort controledrang of zo. Niet erg realistisch en ik probeer man en zoon er niet al te veel mee lastig te vallen, maar ik merk wel dat ik behoefte heb aan te weten waar ze zijn (buiten school en werk om).Ja precies, ik probeer hem er ook niet te veel mee lastig te vallen inderdaad.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 17 februari 2017 @ 17:13:

Je voelt wat je voelt en of dat nu gek is of niet daar verander je niets aan.

De manier hoe je ermee om wil gaan dat bepaal je helemaal zelf dus probeer daar iets op te vinden , zoek afleiding of bel iemand even, ga erop uit vanavond, verzet je gedachten met iets.



En niets is gek in je gevoel, dat mag je hebben zolang je anderen er maar niet te gek mee gaat maken Dankje
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
quote:loempiadawg schreef op 17 februari 2017 @ 17:15:

[...]





Ja precies, ik probeer hem er ook niet te veel mee lastig te vallen inderdaad.



Niet doen ook, want dat kan verstikkend gaan worden voor hem (maar dat heb je zelf denk ik ook wel door).

Tips heb ik niet echt voor je, behalve idd afleiding zoeken en je niet teveel richten op 'wat als...'.

Is soms lastig, maar hey! het lukt zelfs mij redelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:20:

[...]





Niet doen ook, want dat kan verstikkend gaan worden voor hem (maar dat heb je zelf denk ik ook wel door).

Tips heb ik niet echt voor je, behalve idd afleiding zoeken en je niet teveel richten op 'wat als...'.

Is soms lastig, maar hey! het lukt zelfs mij redelijk! Haha, ik trakteer mezelf vanavond op kaasfondue, klein pluspuntje..
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor.. Heel irritant. Probeer voor jezelf in te zien dat het irrationeel is en je gedachten te verzetten! Weet je vriend ervan en is hij bereid er een beetje rekening mee te houden? (Alsin bv. een berichtje wanneer hij is gearriveerd)
Mindfullness cursus volgen ( dan maak je je nergens meer druk om).
Alle reacties Link kopieren
quote:karzou schreef op 17 februari 2017 @ 17:22:

Ik herken het wel hoor.. Heel irritant. Probeer voor jezelf in te zien dat het irrationeel is en je gedachten te verzetten! Weet je vriend ervan en is hij bereid er een beetje rekening mee te houden? (Alsin bv. een berichtje wanneer hij is gearriveerd)Jaa hij weet er wel van en houd er gelukkig ook rekening mee. Dus stuurt af en toe even een smsje.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
quote:loempiadawg schreef op 17 februari 2017 @ 17:25:

[...]





Jaa hij weet er wel van en houd er gelukkig ook rekening mee. Dus stuurt af en toe even een smsje.



Dat is fijn!

Kleine troost, ik ben vanavond ook alleen en heb besloten de zapkast te mishandelen of anders te gaan forummen. Voor je het weet is ie er weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 17 februari 2017 @ 17:29:

[...]





Dat is fijn!

Kleine troost, ik ben vanavond ook alleen en heb besloten de zapkast te mishandelen of anders te gaan forummen. Voor je het weet is ie er weer! Ha toevallig, gaat die van jou ook naar Duitsland :P
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
quote:loempiadawg schreef op 17 februari 2017 @ 17:31:

[...]





Ha toevallig, gaat die van jou ook naar Duitsland :PNee, de kroeg in (sinds eeeeeeuwen) met een paar oud-collega's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven