Moeizame relatie, zwanger en dreumes

29-03-2015 23:05 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Op dit moment zwanger van ons 2e kindje, we hebben nog een klein mannetje rondlopen.. Zijn al een aantal jaren samen en we hebben geen makkelijke relatie gehad.. Op dit moment gaat het echt slecht en morgen gaan we alweer praten om te bedenken wat we moeten doen.. Ik heb twijfels en mijn gevoel is minder.. Hij weet hiervan.. Mijn gedrag is ook in de loop vd jaren veranderd door de dingen die gebeurd zijn.. Ik heb relatietherapie aangekaart en even tijdelijks los van elkaar, zijn geen opties voor hem..



Wat kan ik doen om de relatie nog te redden voor onze kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, de schuld steeds bij jou neerleggen en jouw doen geloven dat het aan jou ligt is manipuleren. Hoe moet hij anders zijn hachje redden na alle rotzooi die hij veroorzaakt heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 29 maart 2015 @ 23:54:

[...]





Misschien denkt hij dat je niet serieus meent als je zegt: relatietherapie of ik zie geen uitweg meer.

En heel misschien als het dan tot zijn hoofd doordringt dat je het echt serieus bent dat hij dan nog bij draait.Daar heb je wel een goed punt.. Want hij weet dat ik altijd bij hem terugkwam en misschien dat hij nu ook denkt dat ik niet serieus ben.. Maar situatie is nu wel heel anders en hij weet nu ook wel dat het menens is..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 maart 2015 @ 23:56:

Ja, de schuld steeds bij jou neerleggen en jouw doen geloven dat het aan jou ligt is manipuleren. Hoe moet hij anders zijn hachje redden na alle rotzooi die hij veroorzaakt heeft?Als je het zo zegt.. Ik heb inderdaad wel in ons laatste gesprek gemerkt dat hij weer alles na mij schuift en alles wat ik zeg probeer te verdraaien terwijl ik mijn gevoel en mening uitspreek.. Is wel goed om hier morgen echt op te letten! Dank je!
quote:mommy2014 schreef op 29 maart 2015 @ 23:50:

[...]





We hebben een heel uitgebreid gesprek gehad en heb ook proberen aan te geven waardoor mijn gevoel minder is en mijn twijfels.. Heeft ook niet alleen met vertrouwenskwesties te maken want dat punt zijn we voorbij.. Alleen door alles wat er gebeurd is ben ik heel erg veranderd.. Ik bedoel hiermee, ik kan minder hebben van hem en ben wat feller.. Alleen hij weet dat hij dingen heeft gedaan die niet goed zijn geweest maar daarnaast legt hij alles bij mij neer?



Aha dat snap ik wel, is logisch als iemand je te vaak teleurstelt. Hij moet dus eigenlijk wat minder egoïstisch worden en verantwoordelijkheid nemen voor zijn fouten, toch? Want als hij alles bij jou legt doet hij dat niet.



Tja hij wil geen relatietherapie.. Wat is er dan nog over? Als de gesprekken tussen jullie geen nut hebben zal het wss niet veranderen. Super rot met (bijna) 2 kleine kindjes in beeld, en voor jou zelf ook natuurlijk.

Geen tips verder helaas, wel heel veel sterkte en succes morgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 29 maart 2015 @ 23:56:

[...]





Wat stel je voor dan?Blijf aan jezelf werken en stop met hem proberen te overtuigen dat het anders moet. Elk argument van jou om hem proberen te veranderen, is gedoemd te mislukken omdat je hem niet kùnt veranderen. Jij hebt gekozen om bij een vent te blijven die je als stront behandeld en stop met hem nog meer aanleiding te geven je weer als stront te behandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 29 maart 2015 @ 23:59:

[...]





Aha dat snap ik wel, is logisch als iemand je te vaak teleurstelt. Hij moet dus eigenlijk wat minder egoïstisch worden en verantwoordelijkheid nemen voor zijn fouten, toch? Want als hij alles bij jou legt doet hij dat niet.



Tja hij wil geen relatietherapie.. Wat is er dan nog over? Als de gesprekken tussen jullie geen nut hebben zal het wss niet veranderen. Super rot met (bijna) 2 kleine kindjes in beeld, en voor jou zelf ook natuurlijk.

Geen tips verder helaas, wel heel veel sterkte en succes morgen.Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 maart 2015 @ 23:59:

[...]





Blijf aan jezelf werken en stop met hem proberen te overtuigen dat het anders moet. Elk argument van jou om hem proberen te veranderen, is gedoemd te mislukken omdat je hem niet kùnt veranderen. Jij hebt gekozen om bij een vent te blijven die je als stront behandeld en stop met hem nog meer aanleiding te geven je weer als stront te behandelen.Ja ga ik doen.. Maar wat betekent dat voor de huidige situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 30 maart 2015 @ 00:05:

[...]





Ja ga ik doen.. Maar wat betekent dat voor de huidige situatie?



Dat je voorlopig even niets beslist en eerst tot rust komt.

Kun je nog terecht bij die therapeut?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:06:

[...]





Dat je voorlopig even niets beslist en eerst tot rust komt.

Kun je nog terecht bij die therapeut?Ik heb zijn nummer nog wel en hij weet trouwens van heel veel dingen af.. Hij gaf ook als advies dat ik moet blijven schrijven, mijn gevoel en gedachtes op papier zetten.. En ook over de relatie, als mijn gevoel puur genoeg is dat de keuze altijd goed is..
Kies voor jezelf en je kinderen. Je gaat het wel redden...



Ooit vriendschap gehad waarbij ik alles fout deed. Toen ik inzag dat ik werd gemanipuleerd ben ik er vol in gegaan. Niemand is perfect. Ik heb fouten gemaakt maar de ander net zo goed. Vriendschap verdween maar eigenwaarde steeg.



Ga goed beslagen ten ijs. Weet wat je wilt en maak je verwachtingen kenbaar. wat verwacht je van je man en kan/wil hij dat waarmaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 30 maart 2015 @ 00:10:

Kies voor jezelf en je kinderen. Je gaat het wel redden...



Ooit vriendschap gehad waarbij ik alles fout deed. Toen ik inzag dat ik werd gemanipuleerd ben ik er vol in gegaan. Niemand is perfect. Ik heb fouten gemaakt maar de ander net zo goed. Vriendschap verdween maar eigenwaarde steeg.



Ga goed beslagen ten ijs. Weet wat je wilt en maak je verwachtingen kenbaar. wat verwacht je van je man en kan/wil hij dat waarmaken.Dank je wel.. Dit doet me goed! Ik zal dit morgen ook zeker doen.. Heb het overigens wel geprobeerd om uit te leggen wat ik graag wil zien in onze relatie alleen het lijkt niet tot hem door te dringen?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je graag zien in je relatie? Hoe ziet dat er concreet uit voor jou?
Dan kan of wil hij het niet waarmaken. Dat wat je niet kunt veranderen zul je moeten accepteren. Door in de relatie te blijven of door andere keuzes te maken. Maar geef op wat energie vreet en pak datgene wat energie geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:15:

Wat wil je graag zien in je relatie? Hoe ziet dat er concreet uit voor jou?Ik wil graag zien dat we elkaar juist stimuleren om het beste uit elkaar te halen.. Elkaar motiveren en helpen om het beste te doen en te krijgen.. Dat we elkaar accepteren en respecteren zoals de ander is en niet alleen maar op de dingen te letten die verbeterd of veranderd moet worden.. Dat we van elkaar optimaal kunnen genieten, van de kleine dingen maar ook grote dingen.. Dat het leuk en gezellig is en we elkaar gelukkig kunnen maken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 30 maart 2015 @ 00:18:

Dan kan of wil hij het niet waarmaken. Dat wat je niet kunt veranderen zul je moeten accepteren. Door in de relatie te blijven of door andere keuzes te maken. Maar geef op wat energie vreet en pak datgene wat energie geeft.De laatste zin wat je zegt zei ik gisteren nog hard op.. Ik zei letterlijk tegen mezelf.. Ik moet nadenken of deze relatie mij energie geeft of dat het mij alleen maar energie kost.. En toen kwam ik al heel snel uit dat het op dit moment alleen maar energie kost.. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik hem niet kan veranderen en dat wil ik ook niet maar ik zie nu in dat wij elkaar nu niet gelukkig maken en zolang alles blijft zoals het is.. Verandert er ook voor ons niks..
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt overigens dat er niks aan de hand is.. Hij zegt dat hij gelukkig is en blij is met zijn gezin?
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 30 maart 2015 @ 00:19:

[...]





Ik wil graag zien dat we elkaar juist stimuleren om het beste uit elkaar te halen.. Elkaar motiveren en helpen om het beste te doen en te krijgen.. Dat we elkaar accepteren en respecteren zoals de ander is en niet alleen maar op de dingen te letten die verbeterd of veranderd moet worden.. Dat we van elkaar optimaal kunnen genieten, van de kleine dingen maar ook grote dingen.. Dat het leuk en gezellig is en we elkaar gelukkig kunnen maken..



- Haal het beste uit jezelf

- Accepteer jezelf zoals je bent

- Motiveer jezelf het beste te doen, krijgen komt vanzelf

- Let niet op wat hij moet verbeteren, maar verbeter jezelf voor jou en je kinderen

- Geniet van je eigen gezelschap, van wie jij bent. Gaat je lukken als je bovenstaand leert

- Houd het leuk en gezellig voor jezelf door niet meer aan hem te trekken



Dit is de basis voor een gezonde omgang met hem en lukt het niet om je geluk vast te houden met hem in de buurt dan heb je in ieder geval genoeg kracht en eigenwaarde om uit de relatie te stappen.

Alles wat je nu onderneemt om je relatie te redden, komt vanuit een wankele basis in jezelf en het resultaat zal altijd wankel blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:24:

[...]





- Haal het beste uit jezelf

- Accepteer jezelf zoals je bent

- Motiveer jezelf het beste te doen, krijgen komt vanzelf

- Let niet op wat hij moet verbeteren, maar verbeter jezelf voor jou en je kinderen

- Geniet van je eigen gezelschap, van wie jij bent. Gaat je lukken als je bovenstaand leert

- Houd het leuk en gezellig voor jezelf door niet meer aan hem te trekken



Dit is de basis voor een gezonde omgang met hem en lukt het niet om je geluk vast te houden met hem in de buurt dan heb je in ieder geval genoeg kracht en eigenwaarde om uit de relatie te stappen.

Alles wat je nu onderneemt om je relatie te redden, komt vanuit een wankele basis in jezelf en het resultaat zal altijd wankel blijven.Dank je wel voor je mooie post! Want je hebt helemaal gelijk en ik ben daar ook echt mee bezig.. Het gaat ook echt al een stuk beter dan voorheen alleen wat de therapeut ook al zei.. Hij heeft moeite met het feit dat ik aan het groeien en ontwikkelen ben en hij niet.. Daardoor heb ik nu ook twijfels omdat ik verder wil maar het lijkt alsof hij dat niet wil..
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 30 maart 2015 @ 00:28:

[...]





Dank je wel voor je mooie post! Want je hebt helemaal gelijk en ik ben daar ook echt mee bezig.. Het gaat ook echt al een stuk beter dan voorheen alleen wat de therapeut ook al zei.. Hij heeft moeite met het feit dat ik aan het groeien en ontwikkelen ben en hij niet.. Daardoor heb ik nu ook twijfels omdat ik verder wil maar het lijkt alsof hij dat niet wil..Met die twijfels kun je nu echt niks. Je bent maar net uit je schulp aan het kruipen en je wilt met een klein beetje opgedane kracht je relatie redden. Daarmee verspil je alle moeite die je hebt gedaan om zover te komen en voor je 't weet ben je weer terug bij af. Nu doorpakken en niet nadenken over wat hij wil of niet wil. Daar komt hij vanzelf achter op het moment dat jij niet meer zijn speelbal bent. En daar werk je nu aan en blijf dat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:46:

[...]





Met die twijfels kun je nu echt niks. Je bent maar net uit je schulp aan het kruipen en je wilt met een klein beetje opgedane kracht je relatie redden. Daarmee verspil je alle moeite die je hebt gedaan om zover te komen en voor je 't weet ben je weer terug bij af. Nu doorpakken en niet nadenken over wat hij wil of niet wil. Daar komt hij vanzelf achter op het moment dat jij niet meer zijn speelbal bent. En daar werk je nu aan en blijf dat doen.Je hebt gelijk! Ik was echt heel nerveus voor morgen maar voel me een stuk beter nu.. Ik zal mijn verhaal doen en daarachter staan want het is tenslotte mijn gevoel en mijn mening! Ik ben erg benieuwd hoe het morgen uitpakt vooral omdat de laatste keer niet zo prettig verliep.. Hopen dat het morgen beter gaat! Dank je wel voor je goede berichten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net als Sensy12 eigenlijk het idee dat je aan een dood paard aan het trekken bent.



Deze man toont bepaalde eigenschappen die in mijn oren klinken als iemand die absoluut niet gaat veranderen.

Je kan zijn vreemdgaan niet veranderen. Misschien voor een tijdje maar vroeg of laat gaat hij toch weer doen wat hij altijd deed.

Het is ook best wel typisch om dat vreemdgaan te willen verhullen door de ander te pakken op onzekerheden. Het probleem is vooral dat hij geen enkel inzicht toont in zijn gedrag. Het is jouw schuld en niet de mijne-kaart die hij elke keer gebruikt toont aan dat hij niet het type man is dat klaar is voor een volwassen gelijkwaardige relatie. Hij heeft veel harder therapie nodig dan hij denkt en ik denk dat jij gewoon los van hem moet zien te komen. Ik denk dat jij dan echt jezelf terug vindt. Nu wordt je onder de duim gehouden door zijn controlerende manier van doen. Hij probeert jouw emoties te manipuleren t.o.v. hem en dat is nooit goed.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:goddess23 schreef op 30 maart 2015 @ 02:41:

Ik heb net als Sensy12 eigenlijk het idee dat je aan een dood paard aan het trekken bent.



Deze man toont bepaalde eigenschappen die in mijn oren klinken als iemand die absoluut niet gaat veranderen.

Je kan zijn vreemdgaan niet veranderen. Misschien voor een tijdje maar vroeg of laat gaat hij toch weer doen wat hij altijd deed.

Het is ook best wel typisch om dat vreemdgaan te willen verhullen door de ander te pakken op onzekerheden. Het probleem is vooral dat hij geen enkel inzicht toont in zijn gedrag. Het is jouw schuld en niet de mijne-kaart die hij elke keer gebruikt toont aan dat hij niet het type man is dat klaar is voor een volwassen gelijkwaardige relatie. Hij heeft veel harder therapie nodig dan hij denkt en ik denk dat jij gewoon los van hem moet zien te komen. Ik denk dat jij dan echt jezelf terug vindt. Nu wordt je onder de duim gehouden door zijn controlerende manier van doen. Hij probeert jouw emoties te manipuleren t.o.v. hem en dat is nooit goed.Maar ben ik dan niet extreem egoïstische?
quote:mommy2014 schreef op 30 maart 2015 @ 07:08:

[...]





Maar ben ik dan niet extreem egoïstische?Nee ik vind van niet.!
*breekt in*

Het valt wel op dat Elninjoo er niet is. Heeft iemand een idee?
tekenis schreef op 30 maart 2015 @ 09:03

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven