Moet ik dit een kans geven?

11-10-2012 11:23 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu ongeveer 8 weken aan het daten met een man die ik al langer kende. Ik was al een jaar in stilte verliefd maar zat nog in een relatie.

Als ik bij hem ben is het echt ontzettend leuk. Heel de tijd aan elkaar zitten, kletsen, vrijen ect. Hij stuurt ook regelmatig smsjes dat hij aan me denkt en dat hij lekker over naar mij gaat dromen, dat hij niet kan wachten tot zaterdag ect. We zien elkaar maar 1x in de week omdat de mogelijkheid om elkaar vaker te zien niet is. Maar dat is meer vanuit mijn kant. Als ik dan weer bij hem ben zegt hij ook dat hij me heeft gemist. Nu vroeg ik hem afgelopen zaterdag of hij verliefd op mij is. Zegt hij gewoon doodleuk NEE. Ik begreep er niets van, hij gedraagt zich nl wel verliefd, hoe hij naar me kijkt wil heel de tijd knuffelen enzo. Ik gaf aan dat ik er dan mee wilde stoppen omdat ik me niet wil lenen voor een sexspeeltje. Daar schrok hij erg van en wilde dat ik gewoon bleef komen en dan zien of we na elkaar zouden groeien of uitelkaar zouden groeien. Hij gaf aan dat je niet perse verliefd hoeft te zijn om van iemand te houden. Toen vroeg ik ja wat is eigenlijk verliefdheid.Toen gaf hij als antwoord: als je constant aan iemand denkt en heel de tijd op je telefoon loopt te kijken. Ik vroeg hem toen denk je wel eens aan mij. Waarop hij antwoordde; Ja, zou het dan toch verliefdheid zijn. Toen dacht ik zal ik toch maar een kans geven en ik moet zeggen dat hij naar dit gesprek erg zijn best doet hoor nu veel vaker wat van hem. Zie hem zaterdag weer, maar ik ben erg bang dat ik gekwetst ga worden omdat ik denk ik meer voel voor hem dan mij. Nu moet ik wel even bij zeggen dat het een erg onzekere jongen is, dit heeft hij ook toegegeven. Hij heeft amper vrienden en heeft tot zijn 35e thuis gewoond en hij heeft geen ervaring met relaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf aan dat ik er dan mee wilde stoppen omdat ik me niet wil lenen voor een sexspeeltje. Daar schrok hij erg van en wilde dat ik gewoon bleef komen en dan zien of we na elkaar zouden groeien of uitelkaar zouden groeien.



Verliefdheid is er of het is er niet. Natuurlijk wil hij jou blijven zien om z'n seks niet kwijt te raken en verzint hij daar nu mooie smoesjes voor. Ik zou zeggen: run Forrest run.
I would rather shit in my hands and clap
ik zou dr niet aan beginnen. Tot 35e bij je ouders wonen? Alsjeblieft zeg. Hoe sneu is dat.



Plus onzeker zijn, nee. Niet mijn vent. Ik zou een ander zoeken.
Je hoeft niet perse verliefd te zijn om van iemand te houden, maar de vraag is wat jij wil en wat hij wil.



Vind hij wel dat jij zijn "vriendin"bent? m.a.w wil hij wel een relatie met je? Persoonlijk denk ik dat je na 8 dates best wel weet of je met iemand verder wil of niet, ook als je weinig ervaring hebt. Mischien noemt hij het geen "verliefd", maar ziet ie je wel graag en wil ie wel meer zijn dan gewoon vrienden.

Ik zou zeggen vraag hem eens of ie jou ziet als "zijn vriendin" en of het zijn bedoeling is dat jij dat gaat worden als je het nog niet bent.

En trek aan de hand van dat antwoord je conclusie.
Ik vind dat de manier waarop je op iemand verliefd bent, kan verschillen. Mijn echtgenoot heeft mij, toen we net een relatie kregen, verteld dat hij wel verliefd op me was, maar niet totaal hoteldebotel crazy in love. Misschien maar beter ook, want zonder een al te roze bril op, kun je ook naar de persoon zelf kijken, of je dezelfde toekomst visie hebt, hoe je over dingen denkt enzo.

Ben jij ook richting 35 jaar? Op die leeftijd kun je toch ook niet meer verwachten dat je als een puber verliefd wordt? Je hormonen nemen hoe ouder je wordt gewoon af.

Ik zou me meer verdiepen in hoe serieus jullie toekomstplannen zijn.
Als ik iemand niet kwijt zou willen raken in zijn situatie zou ik hetzelfde zeggen, denk ik.



Hij probeert zijn gevoelens kracht bij te zetten dat het vooral niet zo is dat hij totaal niet verliefd is. Maar dat betekent niet dat hij compleet wél verliefd is. Een heftige scharrel kan ook betekenen dat je vaak op je telefoon kijkt.



Maar jij wilt meer van hem, meer dan zijn de onzekerheid en het warrige gedoe van nu. Ik zou heel erg uitkijken, want voor je het weet zit je in een cyclus waarbij jij om de zoveel tijd aarzelt en onzeker bent, en hij je met een leuke stoplap weer naar huis stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 34 en hij is 40. Hij weet nog niet of het iets serieus kan worden omdat hij wil kijken of naar elkaar toe groeien of uit elkaar groeien.
Tsja, wat zegt je gevoel? Wil je het nog even aanzien, en heb je het met hem naar je zin? Of zou je nu al wat meer richting willen hebben? Denk dat je bij jezelf moet nagaan wat je wel en niet wilt. Gewoon een tijdje van elkaar genieten kan fijn zijn, maar dan moet je er wel zo in kunnen staan. Als jij alleen bij iemand kan zijn, die in woord en daad verliefd is, moet je je afvragen of je dit wilt. Het is aan jou!
Alle reacties Link kopieren
Maar jij wilt meer van hem, meer dan zijn de onzekerheid en het warrige gedoe van nu. Ik zou heel erg uitkijken, want voor je het weet zit je in een cyclus waarbij jij om de zoveel tijd aarzelt en onzeker bent, en hij je met een leuke stoplap weer naar huis stuurt.



Dit heb ik ook aangegeven bij hem dat ik daar onzeker van word en mezelf dan niet meer kan geven. Toen gaf hij aan dat hij ook onzeker is en dat we daar samen doorheen moeten.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat zegt je gevoel? Wil je het nog even aanzien, en heb je het met hem naar je zin? Of zou je nu al wat meer richting willen hebben? Denk dat je bij jezelf moet nagaan wat je wel en niet wilt. Gewoon een tijdje van elkaar genieten kan fijn zijn, maar dan moet je er wel zo in kunnen staan. Als jij alleen bij iemand kan zijn, die in woord en daad verliefd is, moet je je afvragen of je dit wilt. Het is aan jou!





Ik voel me ontzettend fijn bij hem, net als thuiskomen. Wil zelf ook niet te snel het woord relatie gebruiken zeg maar. Maar vindt het wel belangrijk dat je met je gevoel op een lijn zit.
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 11:38:

Maar jij wilt meer van hem, meer dan zijn de onzekerheid en het warrige gedoe van nu. Ik zou heel erg uitkijken, want voor je het weet zit je in een cyclus waarbij jij om de zoveel tijd aarzelt en onzeker bent, en hij je met een leuke stoplap weer naar huis stuurt.



Dit heb ik ook aangegeven bij hem dat ik daar onzeker van word en mezelf dan niet meer kan geven. Toen gaf hij aan dat hij ook onzeker is en dat we daar samen doorheen moeten.



Tja. Het lammetje stapt naar de wolf. Want het hoopt dat de wolf ongevaarlijk is. En het lammetje zegt "Ik wil dichterbij komen, maar beloof je dat je me niet op zult eten?".



Wat denk je dat de wolf antwoordt?



Ik had zijn verhaal geloofd als jullie vanaf het begin verliefd waren, dat hadden uitgesproken, maar bijvoorbeeld bang waren over bij elkaar passen, of als één van de twee bijvoorbeeld een nare vorige relatie had gehad.



Dat is hier duidelijk niet het geval. Wat hij bedoelt is: "We zullen samen door jouw onzekerheid heen moeten. Zodat... Nu ja, vul maar in.
Alle reacties Link kopieren
Meestal gaat verliefdheid over in houden van, omgekeerd werkt het niet zo.



Maar goed, na het "hij woonde tot zijn 35e nog thuis" was het voor mij al duidelijk dat je hier geen top exemplaar te pakken hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:daikan schreef op 11 oktober 2012 @ 11:43:

[...]





Tja. Het lammetje stapt naar de wolf. Want het hoopt dat de wolf ongevaarlijk is. En het lammetje zegt "Ik wil dichterbij komen, maar beloof je dat je me niet op zult eten?".



Wat denk je dat de wolf antwoordt?haha, dat is dus een wegwezen???
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 11:32:

Ik ben zelf 34 en hij is 40. Hij weet nog niet of het iets serieus kan worden omdat hij wil kijken of naar elkaar toe groeien of uit elkaar groeien.



En jij twijfelt nog of je het een kans moet geven?

Kom op zeg. Zo naief ben je toch niet hoop ik? Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Wat een slap excuus.

"ik weet niet of we naar elkaar toe groeien of juist uit elkaar, maar ondertussen n..k ik je elke keer dat je het toelaat"

Je zegt tegen hem dat je gevoelens voor hem hebt, hij reageert gelijk en zegt, ik niet echt voor jou, jij zegt nou dan heb ik geen sex meer met je, zegt hij weer jaaaaah, maar misschien vind ik je toch wel leuk...(en ik kan ik lekker doorsexen)

Huh?



Echt? Hier trap je in? Serieus? Daar moet je nog over nadenken?
Alle reacties Link kopieren
Euhmmm nee.

Met we kijken wel of het groeit dekt hij zich zelf in.

ZOdat hij wel zijn pleziertjes houd.

En vooral niet te veel moeite moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit typisch een gevalletje sociaal onhandig aangeven/vertellen dat hij niet zonder je lijf kan
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 11:46:

[...]





haha, dat is dus een wegwezen???



Ik heb dit bericht nog ietsje aangepast daarna. Zie daar. Wegwezen weet ik niet.



Ik heb in een korte relatie gezeten die op dezelfde manier begon. Ik verliefd, zij niet echt, maar ik hoopte dat dat zou gebeuren. Ze zei nóóit tegen mij dat ze niet verliefd was. Of wel. In plaats daarvan gebruikte ze een soort kinderachtig jargon. Bijvoorbeeld "Ik ben ook heus wel 'op jou'". Dat klinkt schattig, maar waar het op neerkwam was natuurlijk dat ze niet de volledige waarheid hoefde te zeggen, zodat ze me niet kwijt raakte. Woorden waren daarin heel belangrijk. Want zelfs al leek het erop: ze zei niet "ik ben verliefd op je".



Daarom haalde ik die cyclus erbij, elke keer duurde dit twee weken. Dan ging ik meer en meer aan mijn onderbuik voelen dat het niet klopte. Dan werd ik gek van onzekerheid, maar ik durfde de woorden "Ik ben verliefd op jou en wil met jou verder, maar ik heb het idee dat dat voor jou niet zo is" niet te zeggen.



Want dan wilde ik teveel van haar. Ik was bang haar weg te jagen. Drie maanden na de drie maanden dat het duurde durfde ze het te zeggen "Ik denk dat ik al die tijd gewoon verliefd op je heb geprobéérd te zijn".



Ik kon haar nek wel omdraaien. Stomme t**f! Ze had me belazerd! En in de tussentijd compleet uitgewoond, excuse my French. Maar ik had me laten belazeren. Sommige mensen kunnen of willen niet eerlijk zijn. Zij had naar eigen zeggen zware bindingsangst, maar in elk geval moeite met mensen toelaten. Ze zei ook vaak dingen zoals "Ja maar dan kwets ik jou en dat mag niet!". Daar werd ik erg ongerust van want het versterkte mijn gevoel: zij is niet verliefd op mij, maar durft het niet te zeggen.



Dit is natuurlijk mijn verhaal, niet het jouwe. Maar jullie zitten heus niet samen in dit moeras hoor. Jij gaat door met door het drijfzand baggeren, terwijl hij af en toe wat leuke of bemoedigende dingen zegt.



Feit dat hij tot zijn 35ste thuis woonde maakt hem trouwen niet per definitie een ongeschikte partner. Kans is wel groot, maar het hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet willen, een relatie die niet is begonnen met verliefdheid. Misschien dat het wel te doen is als je zelf ook niet verliefd bent en het ook niet mist, dan is het uitgangspunt ook anders, maar als je zelf helemaal hoteldebotel is en de ander niet dan zou dat voor mij niet gelijkwaardig voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je bent nog maar 8 weken 'bij' hem. Dan weet je echt wel of je wat voor iemand voelt of niet.



Maar zoals de anderen ook al zeggen, ik denk dat je als neukertje wordt gebruikt. Als jij zegt dat je geen sex meer wil oh oh oh dan krabbelt meneer terug. En jij trapt er nog in ook. Niet meer doen. Ik zou er zaterdag ook niet meer heen gaan. Ik zou er nooit meer heen gaan.



Laat hem maar bij een ander van die onzekerheid afkomen.
Alle reacties Link kopieren
Veertig jaar en nog nooit een relatie gehad? Zo iemand lijkt me gevoelsmatig onvolgroeid. Te meer daar hij tot zijn vijfendertigste bij zijn ouders heeft gewoond.



Mocht jij serieus huisje, boompje, beestje willen dan moet je dat niet zoeken bij deze man.
Alle reacties Link kopieren
quote:hawkeye_jane schreef op 11 oktober 2012 @ 12:04:

Veertig jaar en nog nooit een relatie gehad? Zo iemand lijkt me gevoelsmatig onvolgroeid. Te meer daar hij tot zijn vijfendertigste bij zijn ouders heeft gewoond.



Mocht jij serieus huisje, boompje, beestje willen dan moet je dat niet zoeken bij deze man.Dat denk ik dus ook. Volgens mij weet hij zelf niet eens wat verliefdheid is.
8 weken is nog kort. Het is duidelijk dat jij verliefd bent, hij weet dus niet precies wat hij voor je voelt maar is wel graag bij je.



Dat is toch een basis om te kijken hoe de zaken zich tussen jullie ontwikkelen? Seks is onderdeel van een relatie, dus je bent geen seksspeeltje. Ook dat hoort bij het elkaar ontdekken.



Soms begin je in een relatie dolverliefd en bloedt het na een tijdje dood. Soms begin je meer met vriendschap en groeit dat uit tot een stabiele en langdurige relatie.



Waarom moet er na 8 weken al een sticker op wat je samen hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 12:05:

[...]





Dat denk ik dus ook. Volgens mij weet hij zelf niet eens wat verliefdheid is.Ik bedoel dit niet als excuus voor hem. Wat ik ermee wil zeggen is dat als jij een volwaardige relatie wil (zeker als je nog een kinderwens hebt) dat je een man nodig hebt die verliefd op je wordt en in volle overtuiging voor je wil gaan. Dat zal met deze man niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 oktober 2012 @ 12:06:

8 weken is nog kort. Het is duidelijk dat jij verliefd bent, hij weet dus niet precies wat hij voor je voelt maar is wel graag bij je.



Dat is toch een basis om te kijken hoe de zaken zich tussen jullie ontwikkelen? Seks is onderdeel van een relatie, dus je bent geen seksspeeltje. Ook dat hoort bij het elkaar ontdekken.



Soms begin je in een relatie dolverliefd en bloedt het na een tijdje dood. Soms begin je meer met vriendschap en groeit dat uit tot een stabiele en langdurige relatie.



Dat was in eerste instantie ook mijn inzicht, maar begin na de reacties van andere toch zwaar te twijfelen



Waarom moet er na 8 weken al een sticker op wat je samen hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 12:10:

[...]

dit was in eerste instantie ook mijn inzicht, maar begin na de reacties van andere nu zwaar te twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven