Moet ik dit een kans geven?

11-10-2012 11:23 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu ongeveer 8 weken aan het daten met een man die ik al langer kende. Ik was al een jaar in stilte verliefd maar zat nog in een relatie.

Als ik bij hem ben is het echt ontzettend leuk. Heel de tijd aan elkaar zitten, kletsen, vrijen ect. Hij stuurt ook regelmatig smsjes dat hij aan me denkt en dat hij lekker over naar mij gaat dromen, dat hij niet kan wachten tot zaterdag ect. We zien elkaar maar 1x in de week omdat de mogelijkheid om elkaar vaker te zien niet is. Maar dat is meer vanuit mijn kant. Als ik dan weer bij hem ben zegt hij ook dat hij me heeft gemist. Nu vroeg ik hem afgelopen zaterdag of hij verliefd op mij is. Zegt hij gewoon doodleuk NEE. Ik begreep er niets van, hij gedraagt zich nl wel verliefd, hoe hij naar me kijkt wil heel de tijd knuffelen enzo. Ik gaf aan dat ik er dan mee wilde stoppen omdat ik me niet wil lenen voor een sexspeeltje. Daar schrok hij erg van en wilde dat ik gewoon bleef komen en dan zien of we na elkaar zouden groeien of uitelkaar zouden groeien. Hij gaf aan dat je niet perse verliefd hoeft te zijn om van iemand te houden. Toen vroeg ik ja wat is eigenlijk verliefdheid.Toen gaf hij als antwoord: als je constant aan iemand denkt en heel de tijd op je telefoon loopt te kijken. Ik vroeg hem toen denk je wel eens aan mij. Waarop hij antwoordde; Ja, zou het dan toch verliefdheid zijn. Toen dacht ik zal ik toch maar een kans geven en ik moet zeggen dat hij naar dit gesprek erg zijn best doet hoor nu veel vaker wat van hem. Zie hem zaterdag weer, maar ik ben erg bang dat ik gekwetst ga worden omdat ik denk ik meer voel voor hem dan mij. Nu moet ik wel even bij zeggen dat het een erg onzekere jongen is, dit heeft hij ook toegegeven. Hij heeft amper vrienden en heeft tot zijn 35e thuis gewoond en hij heeft geen ervaring met relaties.
Deze relatie is totaal ongelijkwaardig. Je schrijft wel dat jullie veel gezamelijke interesses hebben en me elkaar kunnen lachen etc, maar dat kan ik met al mijn vrienden ook, terwijl ik geen relatie mee zou willen hebben.

Daarnaast heb jij al de nodige levenservaring (incl. kinderen) qua relaties en is deze man pas sinds 5 jaar zelfstandig op zijn 40e. Vooral dat laatste, daar zou ik enorm op afknappen, ongeacht hoe leuk, lief en aardig een man is. Jij noemt het 'onhandig', ik noem het onvolwassen.



Op pagina 1 schreef iemand dat je niet kan verwachten dat iemand nog puberale verliefde gevoelens kan krijgen op z'n 35e, maar dat is natuurlijk de grootste onzin! Verliefdheid heeft helemaal niks met leeftijd en hoeveelheid hormonen te maken. Toen ik voor de eerste keer verliefd was wist ik ook niet hoe dat moest voelen, maar je voelt gewoon iets, iets wat niet echt te omschrijven valt. Hij geeft aan dit niet te hebben, dus als jij dit 'onhandig' wilt noemen, prima.......maar ik denk dat je het vooral goed wil praten, omdat jij wél die gevoelens voor hem hebt.



Ook valt me op dat je voor alles wel een verklaring hebt en het daarmee wil goedpraten, maar het feit dat je dit alles op een forum schrijft geeft bij mij aan dat je ook niet helemaal zeker bent van hem en zijn manier van handelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op donderdag 11 oktober 2012 14:01 Maar moet je nou echt helemaal verliefd zijn om iets serieus te beginnen? Mijn zus was ook niet helemaal verliefd op haar huidige man(hij wel op haar) maar die zijn al jaren heel gelukkig getrouwd.

nou ja, je moet wel íéts hebben natuurlijk. Iets waarvan je zegt: jij bent voor mij interessanter/leuker/lekkerder dan de rest van de mannen die ook aardig/vriendelijk/whatever is.



Ik vind zoveel mannen aardig, maar ik zou het wel erg druk krijgen als ik dan ook met allemaal zou daten/van bil zou gaan/relatie opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:01:

Maar moet je nou echt helemaal verliefd zijn om iets serieus te beginnen? Mijn zus was ook niet helemaal verliefd op haar huidige man(hij wel op haar) maar die zijn al jaren heel gelukkig getrouwd.



Er zijn vast ook zat stellen heel gelukkig getrouwd waarvan er eentje stiekem homo is, stellen die nooit seks hebben, stellen die elkaar nooit zien, maar dat zou mijn relatie ook niet zijn.

Als jij een relatie wilt met iemand die je zielig vindt, die aangeeft niet verliefd te zijn, en die na 8 weken (!) al zoveel stress en geneuzel oplevert; vooral doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 11 oktober 2012 @ 14:16:

Deze relatie is totaal ongelijkwaardig. Je schrijft wel dat jullie veel gezamelijke interesses hebben en me elkaar kunnen lachen etc, maar dat kan ik met al mijn vrienden ook, terwijl ik geen relatie mee zou willen hebben.

Daarnaast heb jij al de nodige levenservaring (incl. kinderen) qua relaties en is deze man pas sinds 5 jaar zelfstandig op zijn 40e. Vooral dat laatste, daar zou ik enorm op afknappen, ongeacht hoe leuk, lief en aardig een man is. Jij noemt het 'onhandig', ik noem het onvolwassen.



Op pagina 1 schreef iemand dat je niet kan verwachten dat iemand nog puberale verliefde gevoelens kan krijgen op z'n 35e, maar dat is natuurlijk de grootste onzin! Verliefdheid heeft helemaal niks met leeftijd en hoeveelheid hormonen te maken. Toen ik voor de eerste keer verliefd was wist ik ook niet hoe dat moest voelen, maar je voelt gewoon iets, iets wat niet echt te omschrijven valt. Hij geeft aan dit niet te hebben, dus als jij dit 'onhandig' wilt noemen, prima.......maar ik denk dat je het vooral goed wil praten, omdat jij wél die gevoelens voor hem hebt.



Ook valt me op dat je voor alles wel een verklaring hebt en het daarmee wil goedpraten, maar het feit dat je dit alles op een forum schrijft geeft bij mij aan dat je ook niet helemaal zeker bent van hem en zijn manier van handelen.Nee klopt maar dat komt omdat ik het ook niet zomaar weg wil doen zonder het een kans te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 14:18:

[...]





Er zijn vast ook zat stellen heel gelukkig getrouwd waarvan er eentje stiekem homo is, stellen die nooit seks hebben, stellen die elkaar nooit zien, maar dat zou mijn relatie ook niet zijn.

Als jij een relatie wilt met iemand die je zielig vindt, die aangeeft niet verliefd te zijn, en die na 8 weken (!) al zoveel stress en geneuzel oplevert; vooral doorgaan.



Nee die zijn echt heel gelukkig, geloof me.

Nou goed als jij dat zo ziet dat kan. Ik zie het wel.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook warme gevoelens hebben voor iemand die je wilt redden, dat sluit elkaar niet uit.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunlight schreef op 11 oktober 2012 @ 14:18:

[...]



nou ja, je moet wel íéts hebben natuurlijk. Iets waarvan je zegt: jij bent voor mij interessanter/leuker/lekkerder dan de rest van de mannen die ook aardig/vriendelijk/whatever is.



Ik vind zoveel mannen aardig, maar ik zou het wel erg druk krijgen als ik dan ook met allemaal zou daten/van bil zou gaan/relatie opbouwen.Ja klopt. Maar hij wil me ook niet kwijt dat is wel duidelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:22:

[...]





Nee die zijn echt heel gelukkig, geloof me.

Nou goed als jij dat zo ziet dat kan. Ik zie het wel.Ik geloof best dat ze heel gelukkig zijn, maar een feit is dat iedereen andere eisen aan een relatie stelt. Als iemand niet als eisen heeft dat de partner verliefd is, dat er sprake is van wederzijdse aantrekkingskracht en goede seks, kunnen ze zeker een hele goede relatie hebben. Ik ben niet verliefd op mijn beste vriendin maar ik houd wel van haar, ik voel me niet tot haar aangetrokken, (sowieso niet tot vrouwen) maar we delen veel dezelfde interesses en humor. Moet ik nu toch maar een relatie met haar beginnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 14:27:

[...]





Ik geloof best dat ze heel gelukkig zijn, maar een feit is dat iedereen andere eisen aan een relatie stelt. Als iemand niet als eisen heeft dat de partner verliefd is, dat er sprake is van wederzijdse aantrekkingskracht en goede seks, kunnen ze zeker een hele goede relatie hebben. Ik ben niet verliefd op mijn beste vriendin maar ik houd wel van haar, ik voel me niet tot haar aangetrokken, (sowieso niet tot vrouwen) maar we delen veel dezelfde interesses en humor. Moet ik nu toch maar een relatie met haar beginnen?Hij voelt zich wel tot mij aangetrokken, zegt dat ik hem maar blijf opwinden en niet van me af kan blijven.
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:24:

[...]





Ja klopt. Maar hij wil me ook niet kwijt dat is wel duidelijk

Nee natuurlijk niet. Dan is hij zijn neukertje toch kwijt.



Waarom heeft hij eigenlijk tot zijn 35e bij zijn ouder(s) gewoond? Heb je hem dat wel eens gevraagd? En wat gaf hij dan als antwoord?



Je bent je zelf nu erg aan het verdedigen maar woorden als Ik heb warme gevoelens voor hem, waarom weet ik ook niet. Er is gewoon een klik

Zal hij het doorhebben dat ik hem zielig vind dan? Ja jeetje, vind het gewoon een schatje wat is daar mis mee?

Nee klopt maar dat komt omdat ik het ook niet zomaar weg wil doen zonder het een kans te geven.



Het? Hem zul je bedoelen. Of staat het voor je red-de-sneue-veertiger?



Zie je zelf hoe je over hem en de 'relatie' praat? Meid, maak het gewoon vandaag nog uit, hou de eer aan jezelf. Doe jezelf deze man niet aan.



Want jij staat ook niet in vuur en vlam voor hem. Warme gevoelens is heel iets anders dan stapelgek en head over heels verliefd zijn.
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:44:

[...]





Hij voelt zich wel tot mij aangetrokken, zegt dat ik hem maar blijf opwinden en niet van me af kan blijven.Maar een stijve kan hij niet krijgen/houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 11 oktober 2012 @ 14:46:

[...]



Nee natuurlijk niet. Dan is hij zijn neukertje toch kwijt.



Waarom heeft hij eigenlijk tot zijn 35e bij zijn ouder(s) gewoond? Heb je hem dat wel eens gevraagd? En wat gaf hij dan als antwoord?



Je bent je zelf nu erg aan het verdedigen maar woorden als Ik heb warme gevoelens voor hem, waarom weet ik ook niet. Er is gewoon een klik

Zal hij het doorhebben dat ik hem zielig vind dan? Ja jeetje, vind het gewoon een schatje wat is daar mis mee?

Nee klopt maar dat komt omdat ik het ook niet zomaar weg wil doen zonder het een kans te geven.



Het? Hem zul je bedoelen. Of staat het voor je red-de-sneue-veertiger?



Zie je zelf hoe je over hem en de 'relatie' praat? Meid, maak het gewoon vandaag nog uit, hou de eer aan jezelf. Doe jezelf deze man niet aan.



Want jij staat ook niet in vuur en vlam voor hem. Warme gevoelens is heel iets anders dan stapelgek en head over heels verliefd zijn.ik ben wel head over heels in love. Denk heel de dag aan hem, word er gek van.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:44:

[...]





Hij voelt zich wel tot mij aangetrokken, zegt dat ik hem maar blijf opwinden en niet van me af kan blijven.Maar lichamelijk bewijs heb je er niet voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:48:

[...]





ik ben wel head over heels in love. Denk heel de dag aan hem, word er gek van.Tot zijn 35e thuis gewoond omdat hij uit een boerengezin komt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 14:51:

[...]





Maar lichamelijk bewijs heb je er niet voor.Haha, het lukt ook wel hoor, kost alleen soms wat meer moeite, dat kan ook door zijn onzekerheid komen en misschien laat hij zich zelf niet toe om verliefd te worden. Of is dit erg naief?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 11 oktober 2012 @ 14:47:

[...]



Maar een stijve kan hij niet krijgen/houden.Ja ik ben geen man, dus ik weet niet waardoor dat komt. Kan verschillende oorzaken hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 14:53:

[...]





Haha, het lukt ook wel hoor, kost alleen soms wat meer moeite, dat kan ook door zijn onzekerheid komen en misschien laat hij zich zelf niet toe om verliefd te worden. Of is dit erg naief?Ik vind het behoorlijk naief ja. En ik vind dat je bijzonder veel excuses aan het zoeken bent om jezelf vooral maar te overtuigen dat dit gaat werken, terwijl hij zelf aangeeft niet verliefd te zijn, terwijl jij zelf meemaakt dat de seks niet echt geweldig is, terwijl dit allemaal al na 8 weken speelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 15:02:

[...]





Ik vind het behoorlijk naief ja. En ik vind dat je bijzonder veel excuses aan het zoeken bent om jezelf vooral maar te overtuigen dat dit gaat werken, terwijl hij zelf aangeeft niet verliefd te zijn, terwijl jij zelf meemaakt dat de seks niet echt geweldig is, terwijl dit allemaal al na 8 weken speelt.sex is verder wel geweldig
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 15:07:

[...]





sex is verder wel geweldig



Verder wel? Naast het feit dat hij hem niet stijf kan houden en jullie veel moeite moeten doen om door te kunnen gaan?



Maar weet je, jij wil ZO graag dat dit werkt, dat je toch overal een excuus voor hebt. Hij is je persoonlijke Eliza Doolittle geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 15:13:

[...]





Verder wel? Naast het feit dat hij hem niet stijf kan houden en jullie veel moeite moeten doen om door te kunnen gaan?



Maar weet je, jij wil ZO graag dat dit werkt, dat je toch overal een excuus voor hebt. Hij is je persoonlijke Eliza Doolittle geworden.Haha, nou ja zeg. Misschien moet de verliefdheid groeien dat kan toch. Nogmaals hij doet nu echt veel moeite, voorheen minder moet ik zeggen en nee volgens mij is het niet alleen om de sex want dat heb ik hem gevraagd en daar zei hij op dat dat niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 12:49:



Niet om het een of ander ik ben echt 10x knapper dan hij, niet dat wat moet uitmaken maar toch...

Natuurlijk, dat maakt juist heel veel uit. Alles moet wel een beetje bij elkaar passen. Anders is het zo'n hulpverlenersrelatie waarbij jij hem alles gaat geven dat hij ooit tekort is gekomen ofzo.



Je gaat als negen toch niet met een vijf of minder seks hebben?
Alle reacties Link kopieren
Luna, je opent een topic omdat deze man zegt dat hij niet verliefd op je is. Je bent bang dat je gekwetst zult worden.



Vervolgens plaatsen forummers hun two cents en sla je alles in de wind.



Je doet me denken aan mezelf, toen ik zestien was en mijn ouders zeiden dat die ene oudere jongen van de tennisclub toch niet zo'n goed idee was. Dat sterkte me toen alleen maar in de overtuiging dat hij nóg interessanter was dan ik al dacht.



Punt is, jij bent geen zestien meer. Je bent een volwassen vrouw met twee kinderen, die een stabiele moeder nodig hebben. Zij hebben niets aan een moeder die zich verliest in allerlei missions impossible.
quote:Sssenta schreef op 11 oktober 2012 @ 15:13:

[...]





Verder wel? Naast het feit dat hij hem niet stijf kan houden en jullie veel moeite moeten doen om door te kunnen gaan?



Maar weet je, jij wil ZO graag dat dit werkt, dat je toch overal een excuus voor hebt. Hij is je persoonlijke Eliza Doolittle geworden.

Mijn idee. In het begin van dit topic was het nog 'wat moet ik hier mee' en 'ik ga zaterdag nog praten en anders maak ik het uit' naar 'hij is geweldig en de sex ook'.



TO, heel veel succes er mee. Je zult het nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:luna2001 schreef op 11 oktober 2012 @ 15:20:

[...]





Haha, nou ja zeg. Misschien moet de verliefdheid groeien dat kan toch. Nogmaals hij doet nu echt veel moeite, voorheen minder moet ik zeggen en nee volgens mij is het niet alleen om de sex want dat heb ik hem gevraagd en daar zei hij op dat dat niet het geval is.Eh...dat antwoord zou iedereen op zo'n vraag geven. Het zegt werkelijk niets over zijn gevoelens (positief/negatief als hij die al heeft) of zijn intenties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perico schreef op 11 oktober 2012 @ 15:21:

[...]



Natuurlijk, dat maakt juist heel veel uit. Alles moet wel een beetje bij elkaar passen. Anders is het zo'n hulpverlenersrelatie waarbij jij hem alles gaat geven dat hij ooit tekort is gekomen ofzo.



Je gaat als negen toch niet met een vijf of minder seks hebben?Hij geeft mij ook veel hoor, dus zo is het niet helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven