Moet ik dit normaal vinden??

15-06-2007 12:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn allebei fan van een bepaalde artiest, zo hebben we elkaar ook leren kennen. Voordat we elkaar leerden kennen heeft mijn vriend een vriendschap opgebouwd met twee vrouwelijke medefans waar hij nu nog mee bevriend is. Met de een heeft hij contact via de mail en zij ondertekent haar mailtjes aan mijn vriend steevast met liefs (ze heeft een relatie). Zaterdag gaan we naar een concert en daar heeft hij ook met haar afgesproken. Met de ander (getrouwd, moeder van twee kinderen) heeft hij zeer regelmatig contact via de mail, MSN en telefonisch. Ze noemen elkaar schat, lieffie enz. enz. en dat is dan zogenaamd als geintje bedoeld, hij ziet haar als een zus heeft hij me wel eens verteld. Als we naar concerten gaan dan is zij er ook altijd bij. Ik heb wel eens gezegd tegen mijn vriend dat ik het niet normaal vind hoe hij met die meiden omgaat en dat ik het niet leuk vind dat we bijna nooit eens samen naar een concert gaan omdat een van beide er altijd wel bij is maar dan zegt hij: das toch gezellig.
Ben je bang dat hij iets met ze begint omdat het tussen jullie ook op die manier is begonnen (ik bedoel: via die concerten)?
Maar ik neem dat jij en je vriend ook nog van alles delen buiten deze concerten om?

En ja, het is je goed recht om iets niet normaal te vinden, evenals het zijn goed recht is om iets anders normaal te vinden.

In ieder geval denk ik dat als deze contacten al op deze manier bestonden voordat jullie een relatie kregen je je er beter niet al te druk om kunt maken. Als hij iets met deze vrouwen had gewild of zij met hem, dan was dat toch allang gebeurd voordat jij in beeld komt.

Of is het een tijd/aandachtissue? (b.v. jullie zitten lekker te snoezelen, één van de dames belt en hij gaat daar uitgebreid een uur mee zitten kletsen, jou aan je lot overlatend).
Alle reacties Link kopieren
.. of zitten uitingen als "schatje" en "lieffie" je dwars.

En is dat dan mss omdat je liever hebt dat hij dat alleeen tegen jou zegt, of het gewoonweg niet zo leuk vind.
Computer says nooooo
Geen drama van maken hoor! Ik herken dit ook wel een beetje eerlijk gezegd.

Mijn vriendin heeft ook vriendjes, en het gaat regelmatig zo dat er op MSN "dikke kussen" naar elkaar worden uitgedeeld. Ik heb daar geen problemen mee, omdat ik weet dat dit puur vriendschapppelijk bedoeld is. Daarbij is mijn vriendin heel erg open als ze praat over één van haar vrienden.



Kortom, heb vertrouwen in hem en maak jezelf niet gek. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Veel vrienden van mij die bezet zet zijn, sturen ook gewoon 'kus', 'dikke kus' of 'lieverd' naar mij, terwijl ze zelf al een relatie hebben en het dus puur vriendschappelijk bedoelen. Komt gewoon omdat ik ze al lang ken of gewoon een hele goede band met ze heb. Daar zou ik dus niet zo veel achterzoeken hoor. Kan me voorstellen dat het soms wel lastig is om te bepalen, maar misschien doen zij dat dus ook naar al hun vrienden en vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij dat zo gezellig vind dan kun jij toch je mening geven en zeggen dat je hem graag eens voor jezelf wilt hebben. Dat is je goed recht als partner.

Jaloers hoef je niet te zijn. Hij kan best platonische vriendschappen hebben met andere vrouwen.

Maar het is aan jou om aan te geven hoe jij je voelt onder bepaalde situaties en als hij van je houd dan zal hij daar begrip voor hebben en zich op een bepaalde manier aanpassen.
Sunshine,

je zegt in je OP, zoiets als "heeft daar ook met haar afgesproken" en "dan gaat zij ook mee".

Bedoel je daarmee dat zij dan ook de hele avond aan jullie blijven klitten?

Ik neem aan dat bij zo'n concert met 500 of 5000 gelijkgestemde fans, ze ook wel hun eigen weg en aanspraak vinden........
Alle reacties Link kopieren
Ik beantwoord mijn emails ook wel eens met liefs, en sluit op msn af met kussiesssss..ligt aan het contact die je met diegeen hebt, bij mij gewoon puur vriendschappelijk...mijn vriend noemt mij liefkozend o.a  zijn meissie...toen ik opmerkte dat hij dat ook tegen een vriendin zei, vond ik dat gewoon niet leuk..ik dacht dat het MIJN koosnaampje was zeg maar, en wilde niet eens meer zo genoemd worden...nu zegt hij het alleen nog maar tegen mij, en dat vind ik fijn...het is toch fijn een eigen koosnaampje te hebben.. en niet 1 die ook voor andere vriendinnnen gebruikt word..vind het dan niet meer speciaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hele goede vriend die ik al jaren ken en in mails, smsjes e.d. stuurde we ook kusjes als afsluiter.

Toen hij een vriendin kreeg en nu inmiddels getrouwd is doe ik dat toch niet meer. Het betekent dan wel helemaal niets, maar eigenlijk meer uit respect voor zijn vriendin/vrouw. Ik zou mij bijv. best kunnen voorstellen dat dat haar misschien een klein beetje een rottig gevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je iets achter die vriendschappen hoeft te zoeken. Zoals je hebt kunnen lezen zijn er heel veel mensen die zo met vrienden van de andere sexe omgaan. Ik heb ook een paar mannelijke vrienden met wie ik al jaren een heel goede band heb. Als ik ze mail schrijf ik er "veel liefs" of "dikke kus" onder...en als ik ze zie geef ik ze ook een dikke kus, want ik geef veel om ze, puur platonisch.



Als ik je post zo lees heb ik het idee dat het je niet zo zeer om die woordden gaat, maar dat het meer zo is dat je het gevoel hebt dat je je vriend een beetje met ze moet delen, en dat die naampjes een beetje de druppel zijn. Of zit ik er naast? Want je schrijft dat jullie weinig samen doen en dat als jullie dan een keer naar een concert gaan, je vriend altijd zijn vriendinnen meevraagt, ook al weet hij dat jij liever met zijn tweeen gaat. Ik snap dat je dat niet zo leuk vindt. Ik zou toch nog eens proberen daar een goed gesprek over aan te gaan met je vriend. Kunnen jullie niet afspreken dat jullie wat meer samen gaan doen? Dan zul je zijn vriendinnen vast ook als minder bedreigend gaan ervaren. Let er tijdens dat gesprek wel op dat je het over jullie relatie hebt en dat je niet beschuldigend bent (Dus niet: "Zoals jij met je vriendinnen omgaat; echt niet normaal!").
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook een hele goede vriend die ik al jaren ken en in mails, smsjes e.d. stuurde we ook kusjes als afsluiter.

Toen hij een vriendin kreeg en nu inmiddels getrouwd is doe ik dat toch niet meer. Het betekent dan wel helemaal niets, maar eigenlijk meer uit respect voor zijn vriendin/vrouw. Ik zou mij bijv. best kunnen voorstellen dat dat haar misschien een klein beetje een rottig gevoel geeft.
Dat is mooi. Jij denkt ook aan andere mensen en dat is lief.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik heb niet helemaal nauwkeurig gelezen, zie ik. In ieder geval: praat erover. Dat is toch het beste. Misschien weet hij niet dat je er zo mee zit.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook een hele goede vriend die ik al jaren ken en in mails, smsjes e.d. stuurde we ook kusjes als afsluiter.

Toen hij een vriendin kreeg en nu inmiddels getrouwd is doe ik dat toch niet meer. Het betekent dan wel helemaal niets, maar eigenlijk meer uit respect voor zijn vriendin/vrouw. Ik zou mij bijv. best kunnen voorstellen dat dat haar misschien een klein beetje een rottig gevoel geeft.
Kijk, zo hoort het vind ik



Waarom is het nodig om met andere mensen, buiten je partner, zo intiem om te gaan?

Ik zou hels worden als mijn vriend tegen een andere vrouw een koosnaampje zou gebruiken. Zo haalt hij het speciale eraf voor mij.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven