Moet ik haar hierop aanspreken?

13-12-2014 22:11 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi viva's



ik zit al een tijdje in de irritatiefase met een vriendin. laatste jaar heb ik toch steeds meer dingetjes waarvan ik denk hmmmm niet zo chill van je, maar laat het meestal maar gaan want ik waardeer haar en respecteer haar hoe ze is. nu is er weer wat voorgevallen waarvan ik denk



een tijdje geleden stelde ik voor om haar eens te laten daten met een zeer goed bevriende collega van me. zij is single, is dat eigenlijk een beetje zat, en ze allebei kennende leek het me wel een goede 'match.'



ik had haar zijn nummer gegeven en ze hebben wat heen en weer geappt, waarin zij had aangegeven van 'waarom gaan we eigenlijk eerst appen laten we maar meteen afspreken want dan weten we maar of het wat is of niet.' wat ik eigenlijk een hele stoere actie vond!



die collega zag haar echt zitten, had ook foto's uitgewisseld en gunde hem ook echt een leuke date met haar.

ik dacht, dat komt wel goed met die date. hij was ook helemaal blij ermee.



dus laatst, hadden we afgesproken (vriendin en ik) en ik zei dat hij mij had gevraagd hoe het nou zat, want hij had al een tijdje (meer dan een week) niks meer van haar gehoord en eerste appten ze regelmatig.

toen zei ze 'ooooh ja. ik ben eigenlijk een beetje 'vergeten' om hem te appen'





toen zei ik, hoe bedoel je 'vergeten?' je kan toch niet iemand zomaar 'vergeten' waarmee je de weken ervoor regelmatig hebt geappt en eerst liep op te scheppen dat 'je meteen maar wilde afspreken?'

heb je er geen zin meer in?

toen reageerde ze dat ze toch wel bang was dat hij haar leuk zou vinden en zij hem niet en dat ze hem dan zou kwetsen. hoe arrogant!



die collega bleef maar vragen en op een gegeven moment toch maar moeten zeggen dat ze het niet zag zitten.

maar dat had ze toch best zelf kunnen doen?

hij was behoorlijk teleurgesteld en ik voel me hier ook best wel lullig over!



het is inmiddels alweer even terug maar ik merk dat ik haar sindsdien wel een beetje ontloop en mijn woorden zoek om er iets van te zeggen.



prima als je er geen zin in hebt, maar zeg dat meteen of zeg het alsnog als je hier later achter komt.

maar doe niet alsof je neus bloedt en je het vergeten bent, en doe helemaal niet alsof je zelf een of ander topmodel bent wat de mannen van zich af moet slaan!



for the record, dit zijn geen mensen van 18, ze zijn allebei dertigers.
The best is yet to come
Ja, jíj probeert ze te koppelen en nu kan jíj dus op de blaren zitten. Ik vind dat je zeurt.
Je had er na afloop niet meer tussen moeten gaan zitten. Ze gaf antwoord op je vraag. Vergeten. En toen had jij moeten bedanken voor het antwoord en tactvol je bevriende collega moeten laten weten dat het hem niet ging worden ipv haar ter verantwoording roepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je op zich wel, zou het zelf ook niet zo leuk vinden. Toch is het haar leven en haar actie.



Je kan aangeven dat je het zo tof vindt maar toch mag zij zelf bepalen hoe Ze de dingen aanpakt. Snap wel dat je je lullig voelt naar je collega maar niet jouw verantwoordelijkheid
niet mee bemoeien.. laat ze het lekker zelf uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
"toen zei ik, hoe bedoel je 'vergeten?' je kan toch niet iemand zomaar 'vergeten' waarmee je de weken ervoor regelmatig hebt gemaild en eerst liep op te scheppen dat 'je meteen maar wilde afspreken?'

heb je er geen zin meer in?

toen reageerde ze dat ze toch wel bang was dat hij haar leuk zou vinden en zij hem niet en dat ze hem dan zou kwetsen. hoe arrogant!"



Niks arrogant. Ze wil hem niet kwetsen als het misloopt. Dat kan toch?

Als je een beetje leuke vriendin bent, dan had je haar over die hobbel heen geholpen en haar wat aangemoedigd om het wél te doen.

Nu zit je mokkend in een hoekje omdat je koppelpoging mislukt is.

Je mag je wat mij betreft wel meer inleven in de leefwereld van een ander.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Je met andermans leven bemoeien is ook het risico lopen dat het niet gaat zoals jij het graag zou zien.

En dan moet je daar achteraf ook niet over lopen miepen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je haar respecteert en waardeert om wie ze is.

Dat blijkt niet uit je post. 'hoe arrogant' en 'alsof ze een of ander topmodel is...'
Alle reacties Link kopieren
Koppelen werkt niet. En nu weet je dat je niet geschikt bent als matchmaker, ga verder met je leven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Deze snap ik niet: "En doe helemaal niet alsof je zelf een of ander topmodel bent wat de mannen van zich af moet slaan!"

Is er nog meer voorgevallen dan?

Eigenlijk begrijp ik niet waar je je over opwindt. Ze is jou in dezen niks verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Niks zo vervelend als dat iemand je wilt koppelen, en je je daarna moet verantwoorden.

Daarom zal ik me ook nooit laten koppelen door een bemoeizuchtige vriendin of wie dan ook.
Man, man, wat een ellende weer..
Alle reacties Link kopieren
quote:Hystericaa schreef op 13 december 2014 @ 22:19:

Niks zo vervelend als dat iemand je wilt koppelen, en je daarna moet verantwoorden.

Daarom zal ik me ook nooit laten koppelen door een bemoeizuchtige vriendin of wie dan ook.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Je 'plannetje' is mislukt. Zij is jou en hem geen enkele verantwoording schuldig. Alsof ze, omdat ze geen topmodel is, maar met elke vent genoegen moet nemen die jij in haar mik schuift omdat je het 'hem' zo gunt. Ze is geen handelswaar.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Zelf kom je als een beledigde puber over.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat is toch aan haar. Als hij wil weten hoe het zit laat hem bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Date hem lekker zelf zou ik zeggen.

Edit; antwoord op je vraag; NEE je MAG haar er niet op aanspreken. Laat haar met rust.
Man, man, wat een ellende weer..
Ik had vroeger ook zo'n vriendin die meer achter de "date" ging staan dan achter mij. Die vriendschap was wat mij betrof snel over.
Tja, TO, zit je dan met je goeie gedrag
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 13 december 2014 @ 22:33:

Tja, TO, zit je dan met je goeie gedrag
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je geen goede vriendin
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je bemoeien met andermans leven en daar zou ik niet van gediend zijn als vriendin of collega.

Ga je eigen leven leiden en bemoei je niet met het liefdesleven van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je je niet met het date leven van je vrienden bemoeien

Jij hebt de voorzet gegeven

Zij heeft hem niet ingekopt

Dat is haar goed recht

Net als dat het haar goed recht is om dat te doen op precies de manier die ze zelf wil

Zint het je niet....dan lekker uit haar date leven blijven



Zo...opgelost
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk, ik snap niet waarom die vriendin ineens een irritatiefactor is geworden. Tenminste niet aan de hand van het gegeven voorbeeld.



Jij gaat serieus zitten bemiddelen? Je hebt ze met elkaar in contact gebracht en that's it. Logisch dat je als vriendinnen onderling eens vraagt of de date leuk was, etc. Maar die boodschap wel/niet leuk/voor herhaling vatbaar kunnen ze toch onderling zelf wel regelen.



Jij komt nu over als een miskende moeder Theresa die in al haar goedheid ik weet niet wat voor offers heeft gebracht. Come on, je hebt hun geholpen aan een 06 nummer, for crying out loud.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ga iets leuks doen in plaats van je druk te maken over wie je vriendin wel of niet appt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
TO, wat vind je van de reacties tot nu toe?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven