Moet ik haar hierop aanspreken?

13-12-2014 22:11 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi viva's



ik zit al een tijdje in de irritatiefase met een vriendin. laatste jaar heb ik toch steeds meer dingetjes waarvan ik denk hmmmm niet zo chill van je, maar laat het meestal maar gaan want ik waardeer haar en respecteer haar hoe ze is. nu is er weer wat voorgevallen waarvan ik denk



een tijdje geleden stelde ik voor om haar eens te laten daten met een zeer goed bevriende collega van me. zij is single, is dat eigenlijk een beetje zat, en ze allebei kennende leek het me wel een goede 'match.'



ik had haar zijn nummer gegeven en ze hebben wat heen en weer geappt, waarin zij had aangegeven van 'waarom gaan we eigenlijk eerst appen laten we maar meteen afspreken want dan weten we maar of het wat is of niet.' wat ik eigenlijk een hele stoere actie vond!



die collega zag haar echt zitten, had ook foto's uitgewisseld en gunde hem ook echt een leuke date met haar.

ik dacht, dat komt wel goed met die date. hij was ook helemaal blij ermee.



dus laatst, hadden we afgesproken (vriendin en ik) en ik zei dat hij mij had gevraagd hoe het nou zat, want hij had al een tijdje (meer dan een week) niks meer van haar gehoord en eerste appten ze regelmatig.

toen zei ze 'ooooh ja. ik ben eigenlijk een beetje 'vergeten' om hem te appen'





toen zei ik, hoe bedoel je 'vergeten?' je kan toch niet iemand zomaar 'vergeten' waarmee je de weken ervoor regelmatig hebt geappt en eerst liep op te scheppen dat 'je meteen maar wilde afspreken?'

heb je er geen zin meer in?

toen reageerde ze dat ze toch wel bang was dat hij haar leuk zou vinden en zij hem niet en dat ze hem dan zou kwetsen. hoe arrogant!



die collega bleef maar vragen en op een gegeven moment toch maar moeten zeggen dat ze het niet zag zitten.

maar dat had ze toch best zelf kunnen doen?

hij was behoorlijk teleurgesteld en ik voel me hier ook best wel lullig over!



het is inmiddels alweer even terug maar ik merk dat ik haar sindsdien wel een beetje ontloop en mijn woorden zoek om er iets van te zeggen.



prima als je er geen zin in hebt, maar zeg dat meteen of zeg het alsnog als je hier later achter komt.

maar doe niet alsof je neus bloedt en je het vergeten bent, en doe helemaal niet alsof je zelf een of ander topmodel bent wat de mannen van zich af moet slaan!



for the record, dit zijn geen mensen van 18, ze zijn allebei dertigers.
The best is yet to come
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een beetje in de slachtofferrol kruipt, jij hebt je vriendin gekoppeld aan een collega en dat klikt blijkbaar niet. Nu moet je er geen moeilijker verhaal van maken dan het is en praten over arrogantie en gekwetstheid, dat zoeken die twee maar samen uit.



Je irriteert je aan je vriendin en volgens mij speelt dit al langer.

Wat is er gebeurd, dat je je zo irriteert aan haar?
*Doubt kills more dreams than failure ever will*
Alle reacties Link kopieren
Ga er nooit vanuit dat wat jijzelf zou doen een ander ook doet, scheelt teleurstellingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lange opening eigenlijk voor zo'n klein iets.



Trouwens, je typt als een puber.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ze mag hem toch niet zo leuk als hij haar...

En dat is denk ik ook het geval. Als hij al bij jou verhaal gaat halen loopt hij sowieso te hard van stapel. Dat ze een relatie wil betekent niet dat ze voor de eerste beste "set-up" moet settelen.



Stel je niet zo aan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
jij bent verantwoordelijk voor het liefdesleven van iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je haar vooraf een foto van hem laten zien? Dat lijkt mij een betere aanpak (in het vervolg).



Ooit bedacht dat ze het misschien deed om jouw collega niet te kwetsen? Omdat ze weet dat jij hem nog vaker zal zien. Nee, negeren is niet de meest tactische manier om iemand te laten weten dat je diegene niet leuk vindt, maar blijkbaar is dat haar aanpak. Boos zou ik er niet om zijn. Je bent tenslotte zelf met het voorstel gekomen. Als ze hem nou had uitgescholden, tsja, dan heb je een ander verhaal.
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 14 december 2014 @ 00:56:

Als hij al bij jou verhaal gaat halen loopt hij sowieso te hard van stapel. Dat zij geen contact meer met hem wou lijkt mij inderdaad ook vrij duidelijk als zij niet reageert op zijn berichten. Jouw collega komt behoorlijk opdringerig/wanhopig op mij over. Als de intentie er echt zou zijn dan was de date er wel gekomen.
No love without lost
ingewikkeld op de late avond zeg
het is een beetje pijnlijke situatie die gewoon kan voorkomen - gewoon verder vergeten. ik denk dat je iets teveel hebt gedaan; voortaan minder doen om anderen terwille te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat ze het echt vergeten is. Misschien was ze heel erg druk met wat plotselinge tussendoor opduikende zaken in de familiesfeer ofzo.



Wellicht heeft ze een foto van hem toch gezien en is ze afgekapt. Of viel ie toch in het appen al tegen besefte ze na het even te hebben laten bezinken.



Ook kan ik mij voorstellen dat ze wilde voorkomen dat ze jou of hem zou kwetsen bij een afwijzing, of zelf onzeker. Zoveel redenen te bedenken en allemaal legitiem.
Het zijn dertigers en jij gedraagt je alsof ze je verantwoording schuldig zijn. Ik zou jouw gedrag zwaar irritant vinden.
Misschien is ze juist bang dat als het wel even 'n korte flirt zou worden, zij degene zou worden die gekwetst achter blijft en dat collega zijn seksleven met haar met jou bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ze deed de fade away: http://www.youtube.com/watch?v=Fr8HKRTavM0

En ze heeft gelijk ook. Als ze m al niet zo heel erg ziet zitten en ze gaat toch met hem daten en hij vindt haar wel leuk, dan gaat ze waarschijnlijk via jou nog de hele tijd van hem horen. Of jij zit er ineens lastig middenin. Dus tja, begrijpelijk eigenlijk wel. Dat jij ze nou bij elkaar vindt passen wil niet zeggen dat zij hem ziet zitten.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft die collega in de app wel iets gezegd waardoor ze een turn off kreeg. Kan zomaar. Zodra jij ze met elkaar in contact had gebracht hield ook meteen elke vorm van rol dat jij dacht te hebben hierin op. Trek je dat niet dan moet je heel snel stoppen met koppelen. Dan ben je er niet zo voor in de wieg gelegd. Hij is in de dertig. En kan haar dus heel zelfstandig vragen waarom ze het contact heeft gestopt. Jouw enige anwtoord had moeten zijn; jongens, ik bemoei er verder niet mee.



Ben wel benieuwd wat je van de eensgezinde reacties vind.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Oh, die reageert niet meer. In haar andere topic kreeg ze ook niet de gewenste antwoorden(overigens ook dezelfde toon, ikwilikwilikwil en wat een ander er van vindt zal me jeuken) en dat resulteerde in hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Die collega bleef maar vragen...



En toen zei je niet, joh vraag het haar?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat een geestige reacties. Not!



Ik begrijp TO wel.



Haar vriendin had het gewoon kunnen zeggen als ze geen zin heeft om gekoppeld te worden.



Ze ging er vol enthousiast in en vervolgens laat ze niks meer van zich horen. Behoorlijk lomp.



Haar maar niet meer proberen te helpen. Zo een meid is single beter af, ikke ikke ikke.
Tsja, dat kan de consequentie zijn als je je gaat zitten bemoeien met andermans leven. Als je eindeloze dankbaarheid van je bemoeienissen verwacht kun je wel eens van een koude kermis thuis komen.

Wie weet heeft ze zo ontzettend lopen drammen dat die vriendin voor de lieve vrede maar heeft toegegeven terwijl ze het helemaal niet zo zag zitten. Ikke ikke ikke.
Wat ik begrijp is dat het aan elkaar voorstellen dus niet vrijblijvend is geweest. Tsja, als je dat van tevoren aan je vriendin had gemeld had het nu niet zo'n drama geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 14 december 2014 @ 11:03:

Wat een geestige reacties. Not!



Ik begrijp TO wel.



Haar vriendin had het gewoon kunnen zeggen als ze geen zin heeft om gekoppeld te worden.



Ze ging er vol enthousiast in en vervolgens laat ze niks meer van zich horen. Behoorlijk lomp.



Haar maar niet meer proberen te helpen. Zo een meid is single beter af, ikke ikke ikke.





Dit dus.



Ik vind dat iemand ten alle tijde van een date af mag zien om dat maar alvast voorop te stellen. Echter snap ik niet waarom zij zelf met het idee komt om irl af te spreken, om vervolgens in alle stilte te besluiten dat ze hem niet wilt kwetsen?! WTF?? Wie weet dacht die jongen van: misschien is er wat met haar aan de hand en ligt ze in het ziekenhuis of lastige privé situatie ofzo en wou hij daar via TO achter komen. Zeg dan heel simpel: I'm just not that into you. Plain simple en dan kan hij na de duidelijke boodschap haar ook lekker weer vergeten.



Les geleerd TO: deze vriendin hoef je voortaan niet meer te helpen op liefdesgebied en helaas is de uitkomst niet geworden wat jij gehoopt had. Laat het daar dan ook bij.



Sommige reacties hier van dat to zich met haar eigen leven moet bemoeien vind ik ook totaal overtrokken hoor. Zoveel mensen die via via gekoppeld worden en vaak genoeg ook met succes.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet naar hun bruiloft kunt. Dit kan echt niet, zij had alleen al als respect naar jou er op in moeten gaan, het contact in stand moeten en houden en bijvoorkeur had zij de bruidsschat aan je overgedragen, schande de jeugd van tegenwoordig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TO moet gewoon leren leven met het feit dat niet iedereen in het leven precies doet wat ze wil.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een vriend van mijn toenmalige vriendje aan mijn zusje gekoppeld. Twee maanden later was ze zwanger van een oepserdepoepsje. Ze zijn nog steeds heel gelukkig samen na 20 jaar.... Maar ze was toen 18. Ik koppel nooit meer iemand
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Mag een mens zelf weten met wie hij / zij wil daten.



Je kan mensen aan elkaar voorstellen en dan is het aan hen zelf wat ze er mee willen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 14 december 2014 @ 13:07:

Ik heb een keer een vriend van mijn toenmalige vriendje aan mijn zusje gekoppeld. Twee maanden later was ze zwanger van een oepserdepoepsje. Ze zijn nog steeds heel gelukkig samen na 20 jaar.... Maar ze was toen 18. Ik koppel nooit meer iemand Als ze na 20 jaar nog samen zijn dan is die koppelpoging wel goed gelukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven