Moet ik hem geloven ??

03-03-2014 09:51 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve viva mensen....

Ik heb een nogal heftig weekend achter de rug en heb behoefte aan jullie mening/kijk hierop .



Ik heb van het weekend mijn vriend geconfronteerd met het feit dat hij zich heeft in geschreven op een sexforum en daar dus sex afspraken heeft geprobeerd te maken. Er staat niet duidelijk of er nu ook echt iets is gebeurd maar mijn vriend zegt nu dus dat er niets gebeurd is,dat het niet verder is gegaan dan dat forum. Op het forum staat wel dat hij verschillende keren heeft staan wachten op een parkeerplaats.



Toen ik hem confronteerde schrok hij echt, maar omdat ik zelf eigenlijk in tranen uit barste en ff apart ben gaan zitten om rustig te worden ben ik bang dat hij nu die tijd gebruikt heeft om zijn smoesjes alvast te verzinnen, dus toen we verder gingen zei hij dat hij nooit vreemd is gegaan dat hij het in een opwelling gedaan had om dat hij zich onzeker voelde omdat hij hem niet altijd stijf kan houden(terwijl ik al zo vaak gezegt heb dat ik t niet erg vind en hij er niets aan kan doen ? Dus waarom onzeker )



Dus nu vraag ik me af hoe jullie dit zien , zal hij inderdaad niet vreemd gegaan zijn ? Of zijn t smoesjes ? Wat zouden jullie doen ? En hoe lang duurt een opwelling ? Toen ik het ontdekte was hij al zeker een half jaar in geschreven ....
Alle reacties Link kopieren
Praat met hem! Vraag hoe het zit (en dan niet alleen maar huilend of verwijtend zodat ie niet eerlijk durft te zijn omdat ie jou niet wil kwetsen en dat juist toch gebeurt).



Het is een shitsituatie waarin je zit, maar ga nu niet allerlei aannames laten bepalen hoe je hier tegenaan kijkt en over voelt. Vraag hoe het zit, zeg dat ie nu het uit is gekomen maar beter echt eerlijk kan zijn, dat je wil weten wat er werkelijk aan de hand is.



Maak duidelijk dat dit hoe dan ook een dieptepunt is in het vertrouwen, dus dat nu alles op tafel moet komen, wil je er nog een beetje in kunnen geloven. En je hebt niks aan gewenste antwoorden horen nu. Als je al overweegt om vanwege oa de kinderen toch met elkaar verder te gaan, moet je weten waar je voor kiest. Is ie misschien idd biseksueel bijvoorbeeld? Weten is beter, dan weet je waar je mee te maken hebt en hoe je daarop reageert, hoe dat voor jou voelt, of jij daarmee kan leven.



Maar hij zal alleen eerlijk zijn als er een open gesprek mogelijk is. Het is shit als jij bijv al die tijd getwijfeld zou hebben aan jouw aantrekkelijkheid, maar (nu) blijkt dat het iets in hem is, een speciaal soort seks waar hij op kickt of misschien dat ie zich idd ook aangetrokken voelt tot mannen (terwijl hij dat misschien zelf ook afwijst van zichzelf, en soms toch aan toegeeft, maar zich voor schaamt bijv en daarom verborgen hield).



Weet wat er aan de hand is en trek dan je conclusies. Praat met elkaar. En als dat niet kan zonder verwijten en verdriet, probeer dan mbv een relatietherapeut iig boven water te krijgen wat er speelt. Je bent in de positie dat je kan "eisen" dat ie eerlijk moet zijn, maar je moet dan zelf ook je invloed en zelfbeheersing gebruiken om hem zich veilig genoeg te laten voelen dat ie ook durft te vertellen wat in hem speelt.



En dat is heel moeilijk, als jij voelt dat je eea is aangedaan en hij je gekwetst heeft. Maar als je eerlijkheid en duidelijkheid wil, moet jij de veiligheid geven dat je hem niet helemaal afbrandt op wat ie dan vertelt en het iets is wat bij hem hoort..



zo ken ik bijv iemand die als seksuele voorkeur op rijpere vrouwen valt en een probleem was in zijn relatie met een vrouw van eigen leeftijd (terwijl dat is wat hij wil + gezin). En wat moet je dan als je je niet wil laten leiden door je seksuele voorkeur, maar door je gewone zelf, die verliefd is en houdt van je partner? Zo ook mensen met andere seksuele voorkeur/aanleg (bdsm, bijv) en houden van een partner die dat niet heeft.



Je kan iemand erom veroordelen, of gekwetst zijn, en terecht boos om het achter je rug om hiermee bezig zijn, dat ie dingen voor je verborgen heeft en misschien gelogen over dingen, maar probeer het eerst met begrip, want het zijn misschien dingen waar hij zelf ook heel kwetsbaar in is (en niet achter staat van zichzelf)..



De deur uitzetten kan altijd nog.. maar hoeft niet de enige uitkomst te zijn.

Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
"Je kan iemand erom veroordelen, of gekwetst zijn, en terecht boos om het achter je rug om hiermee bezig zijn, dat ie dingen voor je verborgen heeft en misschien gelogen over dingen, maar probeer het eerst met begrip, want het zijn misschien dingen waar hij zelf ook heel kwetsbaar in is (en niet achter staat van zichzelf).. "





Hey Suzy zoals je weet vind ik je adviezen altijd heel helder, en lief: maar in dezen is begrip voor hem opbrengen misplaatst in mijn ogen.



Flink boos zijn, is wel op zijn plaats, en begrip van ZIJN kant verwachten. Dat lijkt mij het meest logisch!! Dat begrip van hem is er niet/hij verzint smoezen. Dus waarvoor zou TO nu nog begrip moeten/kunnen opbrengen?



Moet dit kunnen in een relatie: seksdates aangaan? Op parkeerplaatsen staan wachten?

Ik vind het veel en veel te ver gaan.

En dan ook nog smoezen verzinnen/even schrikken en dat was het? Neuh, TO, ik zou maar eens flink kwaad worden en hem ook dit gedrag verwijten/hem erom veroordelen. Want heus, zijn gedrag klopt niet. Dit wil je niet in je relatie!

Dus niet jij bepaalt de uitkomst nu voornamelijk: HIJ bepaalt die: als hij nu door het stof gaat en met veranderingen komt die langdurig zijn, misschien dat je hem dan nog wilt TO. Maar HIJ is nu aan zet.

Houd voet bij stuk. Laat je niet met zijn smoesjes het riet in sturen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Iemand met erectieproblemen zoekt het niet voor de lol buiten de deur.



Dit wetende zou ik het gesprek met hem aangaan, dit zit volgens mij veel dieper dan geile sex op een parkeerplaats.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Miss Communicatie, hij volgt dan wel een hele vreemde "remedie" voor erectieproblemen door stiekem seksdates te hebben.

In mijn woordenboek heet het gewoon ordinair vreemdgaan.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Enne: HIJ had het gesprek met HAAR aan moeten gaan. VOORDAT hij seksdates ging maken.



Waarom moet TO het gesprek aangaan en begrip opbrengen? Hij heeft zijn verantwoordelijkheid hierin verzaakt en valt het te begrijpen dat hij dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen? En nu moet TO open gesprekken gaan voeren omdat de arme man met z'n erectieproblemen vast niet "voor zijn lol" seksdates heeft achter de rug van TO om ? HIJ had dat moeten doen, over zíjn problemen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 13:06:

Miss Communicatie, hij volgt dan wel een hele vreemde "remedie" voor erectieproblemen door stiekem seksdates te hebben.

In mijn woordenboek heet het gewoon ordinair vreemdgaan.

Begrijpelijk hoor.

Want het is ook niet meer dan gewoon ordinair vreemdgaan.



Hier kun je hardnekkig èn legitiem aan vast houden indien je de relatie ab-so-luut geen herkansing wilt geven.

Maar wil je nog een kier open houden, dan zal je verder moeten kijken dan je neus lang is en proberen te begrijpen waarom zoiets nou gebeurd.

Kan de conclusie overigens nog altijd zijn dat het een schuinsmacheerder-eerste-klas is...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 12:48:



Flink boos zijn, is wel op zijn plaats, en begrip van ZIJN kant verwachten. Dat lijkt mij het meest logisch!! Dat begrip van hem is er niet/hij verzint smoezen. Dus waarvoor zou TO nu nog begrip moeten/kunnen opbrengen?



Moet dit kunnen in een relatie: seksdates aangaan? Op parkeerplaatsen staan wachten?

Ik vind het veel en veel te ver gaan.

En dan ook nog smoezen verzinnen/even schrikken en dat was het? Neuh, TO, ik zou maar eens flink kwaad worden en hem ook dit gedrag verwijten/hem erom veroordelen. Want heus, zijn gedrag klopt niet. Dit wil je niet in je relatie!

Dus niet jij bepaalt de uitkomst nu voornamelijk: HIJ bepaalt die: als hij nu door het stof gaat en met veranderingen komt die langdurig zijn, misschien dat je hem dan nog wilt TO. Maar HIJ is nu aan zet.



als het om mijn relatie zou gaan, zou ik boos zijn, verdrietig etc.

Maar als het mijn (prima) relatie zou zijn, zou ik proberend e stukken te lijmen, En dat kan alleen maar, als je naar elkaar wil luisteren. Dus als TO ook naar hem wil luisteren en hem wil proberen te begrijpen.



Uitelkaar gaan kan altijd nog
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 13:09:

Enne: HIJ had het gesprek met HAAR aan moeten gaan. VOORDAT hij seksdates ging maken.



Waarom moet TO het gesprek aangaan en begrip opbrengen? Hij heeft zijn verantwoordelijkheid hierin verzaakt en valt het te begrijpen dat hij dingen heeft gedaan die niet door de beugel kunnen? En nu moet TO open gesprekken gaan voeren? HIJ had dat moeten doen, over zíjn problemen.

Jajaja, natuurlijk had hij dat moeten doen. Hij is fout, hij gaat vreemd, hij is de hufter. Volkomen helder.



Maar als TO verder wil (met hem?) zal ze zich er toch in moeten verdiepen. Je bent een hufter, Ja sorry, Oké we gaan verder lijkt me dan weer helemaal geen optie!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties , hier heb ik echt heel veel aan.

Het word me nu ook duidelijk dat het ook van zijn kant moet gaan komen om onze relatie te gaan redden.

Ik ga vanavond als de kinderen op bed liggen weer een gesprek aan , en dan zal er van zijn kant meer moeten komen dan t was een opwelling en t was fout en een sorry.



Na het gesprek zal ik beter kunnen beslissen hoe nu verder , ik hou heel veel van hem, maar dit kan inderdaad echt niet...



Heel erg bedankt voor jullie reacties dat had ik echt nodig advies van een paar sterke vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
JIJ klinkt sterk, mutsy. Succes meis, en blijf bij jezelf vanavond.....
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 03 maart 2014 @ 12:16:

Waarom schrijf je dan over zijn huis in plaats van over ons huis?

Zeg ons niet dat je je in een onmogelijke afhankelijke positie hebt geplaatst waarbij alles alleen op zijn naam staat en jij geen inkomen hebt.Om heel eerlijk te zijn wel..het huis en zelfs mijn auto staat op zijn naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 03 maart 2014 @ 13:14:

[...]



Jajaja, natuurlijk had hij dat moeten doen. Hij is fout, hij gaat vreemd, hij is de hufter. Volkomen helder.



Maar als TO verder wil (met hem?) zal ze zich er toch in moeten verdiepen. Je bent een hufter, Ja sorry, Oké we gaan verder lijkt me dan weer helemaal geen optie!





Miss Communicatie, het gaat er niet om of hij een hufter is aka geen begrip verdient, maar waarom TO zou moeten willen praten? Wanneer houdt de "verplichting" om de communiceren op als de ander deze gewoon helemaal niet heeft opgepakt? Wanneer gaat iemand te ver? En vooral - daarachter: hoelang moet je "verder willen met iemand"?



Kortom: zou jij hiermee akkoord gaan? Is dit iets waar je nog over zou willen/kunnen praten en begrip op brengen? En ten koste van wat ga je dan weer kijken of je "verder kunt"?



Ik zeg niet dat TO niet verder moet gaan met haar man. MAar dat het me ZO verbaast hoe TO zelfs over zoiets als seksdates op parkeerplaatsen het advies krijgt te "praten" en "begrip op te brengen". Een andere optie is: ga je koffers maar pakken, lul.



Want waar ligt die grens?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:cello1987 schreef op 03 maart 2014 @ 11:42:

En toch he, als hij daar met een man heeft afgesproken zou ik het wel anders vinden denk ik. Nog steeds een klootzak dat hij je zo bedrogen heeft natuurlijk, maar ergens ook wel te begrijpen dat hij zich daarvoor schaamt, hij heeft een gezin en is hetero voor de buitenwereld.



Het verklaard wel waarom hij hem slecht omhoog houd. En als je relatie verder echt goed is en de kinderen zijn gelukkig, zou je daar dan geen middenweg in kunnen vinden?



Ik weet eerlijk niet wat ik zou doen.Oef....dit lijkt me echt zo schokkend als dit de daadwerkelijke reden zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 13:36:

[...]



Miss Communicatie, het gaat er niet om of hij een hufter is aka geen begrip verdient, maar waarom TO zou moeten willen praten? Omdat ze haar relatie wil redden? Wanneer houdt de "verplichting" om de communiceren op als de ander deze gewoon helemaal niet heeft opgepakt? Als jij besluit dat je relatie een verloren zaak is. Wanneer gaat iemand te ver? Als jouw grens wordt overschreden En vooral - daarachter: hoelang moet je "verder willen met iemand"? Zolang als je zelf vind dat de relatie nog iets toevoegd aan je leven.



Kortom: zou jij hiermee akkoord gaan? Neen, die van mij zou er na één dubieus mailtje al uit liggen: mijn lat ligt hoog Is dit iets waar je nog over zou willen/kunnen praten en begrip op brengen? Dat moet ieder voor zich bepalen. In dit geval met kinderen enzo... En ten koste van wat ga je dan weer kijken of je "verder kunt"? Ten koste van je eigen gemoedsrust.



Ik zeg niet dat TO niet verder moet gaan met haar man. MAar dat het me ZO verbaast hoe TO zelfs over zoiets als seksdates op parkeerplaatsen het advies krijgt te "praten" en "begrip op te brengen". Een andere optie is: ga je koffers maar pakken, lul.



Want waar ligt die grens?

Nogmaals, die grens ligt daar waar iemand 'm zelf legt.

De ene vind het prima dat haar man wekelijks buiten de deur neukt, kan zij tenminste ongestoord Utopia kijken. Voor de ander zou één keer kijken al killing zijn.



TO moet voor zichzelf bepalen wat zij vindt dat ze waard is. Neemt zij genoegen met dat gezever van haar partner of graaft ze dieper?



Dus al die vragen die hier gesteld worden, zijn voor iedereen anders. Ieder heeft zijn of haar eigen grenzen, motivatie of principes.



TO, niemand kan je antwoorden geven, die vind je uitsluitend in jezelf (amen).
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:mutsy123 schreef op 03 maart 2014 @ 13:32:

[...]



Om heel eerlijk te zijn wel..het huis en zelfs mijn auto staat op zijn naam.

Om heel eerlijk te zijn: waaròm?



Excuses als ik het verkeer interpreteer, maar tussen je regels door lees ik dat je je erg afhankelijk opstelt. Daardoor ga je nu ook twijfelen, want eigenlijk weet je wel dat je dit niet wilt: een vent die zijn vertier buiten de deur zoekt.



Maar met de vuist op tafel en voor jezelf kiezen zie ik eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren.

Kortom, neem het heft eens wat meer in eigen handen en kijk naar jezelf zonder te focussen op je partner. Dat vertroebelt alleen maar. Denk eens na wat je van je partner verwacht. En dan denk ook maar langzaamaan richting een rustig bestaan met de kids zonder die stress van een vreemdgaande kerel...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Begin dan eens met je eigen auto te laten overschrijven op jouw naam en ga op zoek naar werk. Wil je weg dan kan je tenminste ook die keuze maken om weg te gaan.



Je geeft dan ook een serieus signaal naar hem af dat als hij niet veranderd je met deze relatie gaat stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 13:36:

[...]





Kortom: zou jij hiermee akkoord gaan? Is dit iets waar je nog over zou willen/kunnen praten en begrip op brengen? En ten koste van wat ga je dan weer kijken of je "verder kunt"?



Ik zeg niet dat TO niet verder moet gaan met haar man. MAar dat het me ZO verbaast hoe TO zelfs over zoiets als seksdates op parkeerplaatsen het advies krijgt te "praten" en "begrip op te brengen". Een andere optie is: ga je koffers maar pakken, lul.



waarom?

Omdat ze van hem houdt

Omdat ze samen kinderen hebben?

Omdat ze tot dit incident een fijne relatie had
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel houdt hij dan van haar lilalinda?

Hoezo stelt hij zijn gezin zo in de waagschaal?

Omdat hij zoveel van ze houdt?



Wanneer hoef je geen begrip meer op te brengen in een relatie? Er niet meer voor te gaan?



Ik zie het als een best goede reden uit elkaar te gaan: seksdates hebben achter mijn rug om. Ik begrijp uit jouw woorden, dat jij hier wel uit zou (willen) komen met je vent?

Good for you.

Maar wanneer mag je die grens trekken?

En van hoeveel liefde geeft zijn gedrag eigenlijk blijk? Moet je dat gedrag zien als liefde, dan, dat je met liefde en begrip tegemoet moet treden ?

Ik snap daar werkelijk niks van.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 03 maart 2014 @ 13:57:

[...]



waarom?

Omdat ze van hem houdt

Omdat ze samen kinderen hebben?

Omdat ze tot dit incident een fijne relatie had

...omdat het huis en de auto op zijn naam staan?



Dit tussen neus en lippen door genoemde feitje typeert voor mij de hele relatie. TO stelt zich afhankelijk op en cijfert zichzelf hierbij volledig weg.



Door de recente gebeurtenissen zal dat gevoel gaan etteren tot een enorme zweer.



TO moet nu zichzelf bij elkaar rapen, zichzelf streng toespreken en die confrontatie aangaan: Dit Wil Ik Niet.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Dit alles getuigt van bijzonder weinig respect voor jou. Om zoiets achter jouw rug om te doen. Ik zou je inderdaad aanraden om jezelf sterker te maken. Mentaal en financieel. Heb je een opleiding, waarmee je aan het werk kunt? Zo nee, investeer daar dan eerst in. Zet inderdaad die auto op jouw naam. Ga eens wat meer aan je eigen kracht werken. Los van je beslissing of je bij hem blijft. Die beslissing zou ik laten afhangen van de lange gesprekken die jij de komende weken met je man gaat voeren.
Alle reacties Link kopieren
En doe a.j.b. een SOA test! als je iets onder de leden hebt gekregen kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn.



Verder
Alle reacties Link kopieren
"TO moet nu zichzelf bij elkaar rapen, zichzelf streng toespreken en die confrontatie aangaan: Dit Wil Ik Niet."



Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 maart 2014 @ 14:00:



Wanneer hoef je geen begrip meer op te brengen in een relatie? Er niet meer voor te gaan?



Ik zie het als een best goede reden uit elkaar te gaan: seksdates hebben achter mijn rug om. Ik begrijp uit jouw woorden, dat jij hier wel uit zou (willen) komen met je vent?

Good for you.

Maar wanneer mag je die grens trekken?

.ik weet niet OF ik eruit zou komen, ik weet wel, dat ik (vooral omwille vd kinderen) toch nog even mijn best zou doen.



en dan heb ik het beter voor elkaar dan TO. Heb huis op beider naam staan, heb een beter inkomen dan hij, en een eigen auto.

Maar waar kinderen zijn, doe je als volwassenen even net iets langer en beter je best.
TO, je kunt best bij hem blijven, voor jezelf en voor je kinderen maar dan zou ik seks van de agenda schrappen. Tenminste, persoonlijk zou ik geen seks willen hebben met een parkeerplaatsslet.
Alle reacties Link kopieren
Even een hele andere invalshoek. Natuurlijk is het een lul dat hij dit stiekem heeft gedaan. Maar ik denk niet dat je hem kunt vertrouwen dat hij het nooit meer doet. Dus ik zou zeggen: twee opties. Bij hem weggaan of iets bedenken waarbij hij zulke dingen af en toe mag doen. Hij heeft er blijkbaar behoefte aan dus doet het anders toch stiekem. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven