moet ik het hem vertellen?

15-08-2014 00:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden is mijn relatie uitgegaan en mijn ex en ik zijn als vrienden doorgegaan. Hij vertelde mij vandaag dat hij een nieuwe scharrel heeft ontmoet en ik was blij voor hem en wenste hem het allerbeste. Nu ben ik erachter gekomen dat het meisje waarmee hij nu bezig is gewoon een vriend heeft en zelfs samenwoont. Daarbij komt nog dat ze ook nog met andere jongens appt en waarschijnlijk vreemdgaat. Moet ik het hem als zijn ex zijnde vertellen? Ik wil niet de indruk wekken dat ik tussen hen in wil komen o.i.d. maar ik wil hem gewoon beschermen voordat hij gekwetst wordt.. Of moet ik hem die fout laten maken met als kans dat het mij later verweten wordt dat ik hem nooit iets heb verteld? Wat zouden jullie doen?
Wat zei hij precies tegen je? 'Ik heb een nieuwe scharrel', en bleef het daarbij?
Ik zou me er niet mee bemoeien. De kans bestaat dat je als rancuneus wordt bestempeld ook al heb je het goed met m voor.
hoe ben jij daar achter gekomen dan? waarom weet jij dit en hij niet?

waarom wil je het hem vertellen?

wie heeft het uitgemaakt en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf of jouw band met ex inmiddels puur vriendschappelijk en 'ons kent ons' is. Als de scherpe kantje eraf zijn en er is een mooie vriendschap overgebleven, zou ik het denk ik vertellen. Wel eerst zeker weten of het klopt van dat samenwonen etc.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik vind dat je er helemaal niets mee te maken hebt. Het is uit tussen jou en hem en wat hij verder doet moet hij zelf weten. Grote kans dat hij weet van haar relatie en dat het hem niets kan schelen. Hij is net vrijgezel en heeft behoefte aan een scharrel. Dat het weinig serieus wordt met dat meisje wegens haar relatie, is voor hem misschien alleen maar een pluspunt. Laat hem lekker zijn gang gaan en focus je op je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erachter gekomen via haar enige en beste vriendin. Dit lijkt me dus erg betrouwbaar.



En ik weet bijna 100% zeker dat hij er niets vanaf weet!
Alle reacties Link kopieren
Hij vertelde heel liefdevol dat er een speciaal persoon op zijn pad was gekomen terwijl hij het rustig aan wilde doen maar dat je dat niet kunt tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
en in je OP zeg je dat het een scharrel is.
wij slapen nooit.
heb jij die vriendin erop aangesproken? wie heeft het uitgemaakt? wil jij je ex terug?
Alle reacties Link kopieren
Die enige en beste vriendin lijkt me dus juist onbetrouwbaar. Waarom deelt ze die info juist met jou? Dat ze vertelt dat zij een vriend heeft a la, maar wat gaat het haar of jou aan met wie zij allemaal nog meer appt? Wat voor belang heeft die 'beste' vriendin erbij om deze info met uitgerekend jou te delen? Wees slim en meng je hier niet in.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wil mijn ex niet terug. Ik heb besloten me erbuiten te houden. Ben bang dat ik hier alleen mezelf mee heb en dat we geen vrienden meer blijven daarna. Iedereen bedankt voor jullie wijze woorden!
Huh? Juist als je hem als vriend beschouwt zou ik het vertellen. Zeker als ie warme gevoelens voor haar heeft. Aan een vriendin zou je het toch ook vertellen als ze wordt bedonderd?
Alle reacties Link kopieren
Laat maar, de OP is toch zo weer verdwenen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Het is een scharrel dus wellicht zijn er geen afspraken gemaakt over eeuwige trouw. Je er niet mee bemoeien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
als een vriendin van mij zou weten dat mijn lief een ander heeft naast mij, en ik weet hier niets van, dan zou ik het niet kunnen waarderen wanneer ze het niet verteld heeft!
Als je werkelijk op goede voet staat met je ex, zou ik het zeker wel vertellen. Als er ook mar een spoortje oud zeer zit, zou ik het niet vertellen, vanwege het "shoot the messenger" probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist wel vertellen als ik jou was. Juist als jullie op vriendschappelijke voet staan
Alle reacties Link kopieren
kijk het nog even aan en laat hem er zelf maar achter komen, ben bang dat als je er nu iets van zegt hij het als bemoeierig en niet-gunnen van een nieuwe liefde beschouwd.

stel het je eens andersom voor, zou jij het aannemen van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg moeilijk niets te zeggen. Ik gun hem het allerbeste en worden bedonderd is dat niet. Zelf zou ik ook naar hem luisteren denk ik, omdat ik weet dat hij ook het beste met mij voor heeft. Maar inderdaad, ben erg bang dat hij er niet op zit te wachten en dat men denkt dat ik hem nog terug wil o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Als je het hem wil zeggen, vertel het dan in ieder geval gewoon zoals het gegaan is: "Ik heb een naar verhaal over je verkering gehoord. Ik weet er verder het mijne niet van, maar wilde je even inseinen".



In de OP schrijf je het namelijk op als feiten (Ik ben er achter gekomen dat, ze doet A en ook nog B), terwijl je alleen maar iets gehoord hebt via via. Ik kan me niet voorstellen dat hij boos of iets wordt als je het objectief meldt, want of er wordt over haar geluld, of ze is onbetrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw ex-vriend in zijn enthousiasme jou in vertrouwen neemt door jou op de hoogte te stellen van zijn nieuwe vriendin, dan mag hij jou niet kwalijk nemen als je in eerlijkheid vertelt wat je weet over haar.
Ik zou het hem vertellen. Ik ben goed bevriend met mijn ex en ik zou hem vertellen dat ik geruchten heb gehoord. Wat hij ermee doet moet hij zelf weten. Mijn ex weet dat ik nooit zou stoken in zijn relatie en dat ik zoiets alleen zou zeggen omdat ik om hem geef en hem alle geluk in de wereld toewens.
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem niet gewoon veel vrsgen stellen? Wat doet ze? waar woont ze? hoe zie jij en zij de relatie? ertc etc
Alle reacties Link kopieren
Ee scharrel is geen relatie.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven