Moet ik mij zorgen maken?

26-10-2016 17:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Regelmatig pieker ik over mijn zus. Ze geeft aan gelukkig te zijn maar zo ziet ze er niet uit. Vandaag zag ik haar alleen over de markt lopen. Ik liep met mijn nieuwe vriendin. Zij zag mij niet. Het valt mij gewoon op dat ze veel alleen is. Ze heeft al een hele tijd geen relatie en zie haar ook niet met vrienden iets doen.



Tijdje geleden heb ik haar gevraagd of ze wel gelukkig is. Ze zegt van wel maar ik twijfel.



Weet iemand of ik nog eens met haar moet gaan praten?



Alvast bedankt.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Alle reacties Link kopieren
Huh?



Waar bemoei jij je mee?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je je zorgen maakt, maar je kunt niets. Misschien zie je haar toevallig op momenten dat ze alleen is of misschien is ze wel graag alleen. Eventueel zou je kunnen aangeven dat je je zorgen maakt en dat, mocht er iets zijn, ze bij je terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zijn gelukkig zonder andere mensen om zich heen. Waarom geloof je haar niet?
Wat lief dat je je zorgen maakt, hoe is jullie band? Denk je dat ze bij je komt als het niet goed met haar gaat? Misschien kan je haar eens mee uit eten nemen ofzo, kom je zo tot wat serieuze gesprekken en kan je dan een ingang vinden om wat dieper te praten.
Dat klinkt nou niet echt heel zorgelijk.
Omdat ze alleen over de markt gaat maak jij je zorgen?
Hoe lang tot je de op verwijdert To?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof haar deels. Ze ziet er neerslachtig uit. Is veel alleen. Lijkt zicht af te zonderen.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Niet iedereen heeft altijd behoefte aan een relatie en veel sociale contacten. Sommigen mensen houden er van om meer alleen te zijn.



Je hebt gevraagd of ze gelukkig is en zij zegt van wel, geloof haar dan en houd het daarbij.



Om nogmaals hierover te beginnen is weinig respectvol en niet inlevend. Je bedoeld het vast heel goed, maar kan heel vervelend overkomen als je zo een gesprek in gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:1234512345 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:44:

Omdat ze alleen over de markt gaat maak jij je zorgen?Niet dat ze alleen over de markt loopt. Ze is erg vaak alleen. Gaat nooit uit, wilt geen relatie enz. Ze lijkt depressief.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:39:

Huh?



Waar bemoei jij je mee?Bemoeien mij nergens mee, maak mij alleen zorgen. Als het mag over mijn eigen zus.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:40:

Wat lief dat je je zorgen maakt, hoe is jullie band? Denk je dat ze bij je komt als het niet goed met haar gaat? Misschien kan je haar eens mee uit eten nemen ofzo, kom je zo tot wat serieuze gesprekken en kan je dan een ingang vinden om wat dieper te praten.Dankje maar daar ben je familie voor. Onze band is goed. We zien elkaar niet veel maar als we elkaar zien dan is het altijd gezellig.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 26 oktober 2016 @ 17:40:

Wat lief dat je je zorgen maakt, hoe is jullie band? Denk je dat ze bij je komt als het niet goed met haar gaat? Misschien kan je haar eens mee uit eten nemen ofzo, kom je zo tot wat serieuze gesprekken en kan je dan een ingang vinden om wat dieper te praten.Dankje maar daar ben je familie voor. Onze band is goed. We zien elkaar niet veel maar als we elkaar zien dan is het altijd gezellig.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Je zag je zus lopen maar je gaat haar niet eens even gedag zeggen? Dat vind ik raar.

Als ze zegt gelukkig te zijn dan wil ze er of niet over praten met jou of ze is daadwerkelijk echt gelukkig.

Alleen zijn is niet hetzelfde als eenzaam he, ik loop ook veel alleen, gewoon omdat dat praktisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:typexisop schreef op 26 oktober 2016 @ 17:47:

[...]



Niet dat ze alleen over de markt loopt. Ze is erg vaak alleen. Gaat nooit uit, wilt geen relatie enz. Ze lijkt depressief.

Het ik jaren zo gedaan

en ik was alles behalve ongelukkig en depressief
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 26 oktober 2016 @ 17:55:

Je zag je zus lopen maar je gaat haar niet eens even gedag zeggen? Dat vind ik raar.

Als ze zegt gelukkig te zijn dan wil ze er of niet over praten met jou of ze is daadwerkelijk echt gelukkig.

Alleen zijn is niet hetzelfde als eenzaam he, ik loop ook veel alleen, gewoon omdat dat praktisch is.Nee, als ik een van mijn zussen zou zien lopen was het meteen koffietijd, en de vriendinnen die erbij zijn gaan mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vaak dingen alleen, ga zelden uit en zie een relatie nu op dit moment echt niet zitten. Toch ben ik zeker wel gelukkig. Je doet dus een hoop aannames. Waarom lijkt ze zo depressief?
Het is over het algemeen wel een gegeven dat mensen waarmee het niet goed gaat dat doorgaans later in de gate hebben dan hun omgeving. Dus ik vind de oplettendheid en bezorgdheid van TO zeer zeker wel goed!



Wat je kunt doen?

Haar laten weten dat je er voor haar bent. Op elk moment dat dat nodig is. En dat je ook bereid bent samen met haar oplossingen te onderzoeken wanneer dit noodzakelijk mocht zijn.



Dwingen kun je haar niet, echter je kunt haar wel nadrukkelijk laten weten dat je om haar geeft, van haar houdt en er voor haar wilt en zult zijn in tijden van nood.



(En soms kan een opmerking of een vraag van een dierbare op dit vlak zorgen voor inzicht bij de persoon die zelf niet kan of wil zien dat er iets niet goed is).
Alle reacties Link kopieren
Je zus kan toch ook helemaal niets met deze vraag. Stel dat ze zou antwoorden ik voel mij vreselijk ongelukkig omdat ik geen relatie heb en weinig vrienden.



Wat dan? Tover jij ergens een pasr vrienden uit een hoge hoed of heb jij ineens de ideale man voor hasr gevonden?



Nee dus



Het enige wat jij kan doen als je niet wil dat je zus vereenzaamt is veel contact met haar oeken en dingen samen ondernemen. Dus hasr niet voorbij lopen op de markt maar een praatje maken.

Ik vind het best raar dat je haar zomaar vorbijloopt en zelfs alkeen maar even groeten al te veel gevraagd is.



Maar ze kan het ook wel heel fijn vinden om veel tijd voor zich zelf te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei gedag en schreeuwde het zelfs, zij was zo in gedachten. Daarna wilde ik achter haar aangaan maar het was te druk. Ik zag haar ook ver weg lopen, vandaar.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 26 oktober 2016 @ 18:26:

Je zus kan toch ook helemaal niets met deze vraag. Stel dat ze zou antwoorden ik voel mij vreselijk ongelukkig omdat ik geen relatie heb en weinig vrienden.



Wat dan? Tover jij ergens een pasr vrienden uit een hoge hoed of heb jij ineens de ideale man voor hasr gevonden?



Nee dus



Het enige wat jij kan doen als je niet wil dat je zus vereenzaamt is veel contact met haar oeken en dingen samen ondernemen. Dus hasr niet voorbij lopen op de markt maar een praatje maken.

Ik vind het best raar dat je haar zomaar vorbijloopt en zelfs alkeen maar even groeten al te veel gevraagd is.



Maar ze kan het ook wel heel fijn vinden om veel tijd voor zich zelf te hebben.Ik kan haar toch helpen, misschien koppelen aan een vrijgezelle vriend (grapje) Nogmaals ik liep haar niet voorbij.
Confronterende stukjes tekst? Smeer er typex op!
Lief dat je op je zus let maar de dingen die jij noemt zijn geen indicatie dat het niet goed met haar.

Ze zegt geen relatie te willen, waarom snap je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis volgens jou aan het niet willen van een relatie?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:typexisop schreef op 26 oktober 2016 @ 17:47:

[...]



Niet dat ze alleen over de markt loopt. Ze is erg vaak alleen. Gaat nooit uit, wilt geen relatie enz. Ze lijkt depressief.Dus als je veel alleen bent,niet graag uitgaat en geen behoefte aan een relatie hebt dan ben je depressief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven