Na scheiding ver uit elkaar wonen

25-07-2016 21:27 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



recentelijk ben ik gaan scheiden. Onze dochter zou bij mij blijven wonen maar nu wil mijn ex haar meenemen naar haar nieuwe (samengestelde) gezin. De afstand is dan zo groot dat 1 van de 2 geen rol meer kan spelen bij het halen en brengen van haar. Ook ben ik bang dat deze keuze ertoe zal leiden dat onze meid ontheemd zal raken. Met mama of papa op zo'n afstand en elk weekend op sjouw denk ik dat er nergens echt aansluiting zal zijn.



Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Heb je hier geen afspraken over gemaakt? Misschien kan dat dan alsnog. Hoe oud is jullie dochter en hoe ver wordt de afstand?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou zij al dat zeggenschap erover hebben? Of kan jij doordeweeks niet voor haar zorgen?
Dat mag niet zomaar. Je ex mag zich voegen bij haar vriend, maar mag dochter niet zomaar meenemen.
Mijn ex is 200 km verderop gaan wonen en onze dochter is om de week het weekend bij hem, dus twee weekends per maand.

Voor een kind lijkt ieder weekend naar de andere ouder me gedoe maar wie weet zijn er mensen met ervaring met deze constructie en hebben zij daar een heel ander idee over.
Het schijnt dat je moet loslaten waar je van houdt
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 25 juli 2016 @ 21:30:

Heb je hier geen afspraken over gemaakt? Misschien kan dat dan alsnog. Hoe oud is jullie dochter en hoe ver wordt de afstand?We moeten nog afspraken maken. Reis is veel te ver om te halen of brengen. 1 van de 2 zou ziet haar dus alleen in het weekend
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 25 juli 2016 @ 21:30:

Waarom zou zij al dat zeggenschap erover hebben? Of kan jij doordeweeks niet voor haar zorgen?Kan er wel voor zorgen, maar niet op afstand natuurlijk. Ze is nu ook bij mij
quote:Christian998 schreef op 25 juli 2016 @ 21:33:

[...]





We moeten nog afspraken maken. Reis is veel te ver om te halen of brengen. 1 van de 2 zou ziet haar dus alleen in het weekendeen rechter gaat daar echt niet mee akkoord, tenzij jij goedkeuring geeft.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook al een nieuwe partner dan? Hoe oud is het kind en wat wil ze zelf?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 25 juli 2016 @ 21:31:

Dat mag niet zomaar. Je ex mag zich voegen bij haar vriend, maar mag dochter niet zomaar meenemen.Het is nu nog een verzoek, ik kan me er totaal niet in vinden maar wil weten of ik me teveel zorgen maak
Wen er maar aan: jij verliest. Is het niet bij de rechter is het wel bij je dochter
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 25 juli 2016 @ 21:35:

Heb jij ook al een nieuwe partner dan? Hoe oud is het kind en wat wil ze zelf?Nee ik heb geen nieuwe partner. Net 4 en dus een beetje gewend op school
quote:Christian998 schreef op 25 juli 2016 @ 21:35:

[...]



Het is nu nog een verzoek, ik kan me er totaal niet in vinden maar wil weten of ik me teveel zorgen maakSchakel mediation in of een advocaat als mediation niet gaat. Als jij nee zegt, gaat het feest voor haar niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 300 kilometer verderop gaan wonen .. Ik heb dat wel eerst gevraagd aan de vader van mijn dochter .. Hij vond het geen enkel probleem maar wilde haar niet meer komen halen om het weekend .. Mijn puberdochter reist nu zelf op en neer ..
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 25 juli 2016 @ 21:33:

Het schijnt dat je moet loslaten waar je van houdtBij een kind ligt dat wel wat anders...
Alle reacties Link kopieren
Wat is er vastgelegd in het echtscheidingsconvenant? Lijkt mij dat hij dat niet eenzijdig kan wijzigen?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 juli 2016 @ 21:32:

Mijn ex is 200 km verderop gaan wonen en onze dochter is om de week het weekend bij hem, dus twee weekends per maand.

Voor een kind lijkt ieder weekend naar de andere ouder me gedoe maar wie weet zijn er mensen met ervaring met deze constructie en hebben zij daar een heel ander idee over.Dat is ook mijn inzet. Als zij weg wil dan niet met onze meid.. elk weekend lijkt me zo'n gedoe... En sporten e.d. zijn dan op termijn niet te doen natuurlijk
quote:pokkewijf schreef op 25 juli 2016 @ 21:37:

Wat is er vastgelegd in het echtscheidingsconvenant? Lijkt mij dat hij dat niet eenzijdig kan wijzigen?Volgens mij is het de moeder die weg wil. En nee, dat kan 100% zeker niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Je bent vrij onduidelijk TO. Hoe ver is ver? Waar woont dochter momenteel en waar woont ex momenteel? Even iets meer info is handiger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Christian998 schreef op 25 juli 2016 @ 21:37:

[...]



Bij een kind ligt dat wel wat anders...

Oh, ik dacht dat het altijd dom gelul was, niet alleen bij kinderen, maar sommige mensen schijnt het rust te geven bij verlies.



En niet rot bedoeld, maar verliezen ga je. Ik heb oprecht medelijden met je.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 25 juli 2016 @ 21:37:

Wat is er vastgelegd in het echtscheidingsconvenant? Lijkt mij dat hij dat niet eenzijdig kan wijzigen?nog niks, daarover zijn we nog in gesprek
Idioot trouwens om zo'n kind meteen in een ander gezin te voegen. Helaas kan je daar op zich weinig aan doen TO, maar de locatie wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Christian998 schreef op 25 juli 2016 @ 21:36:

[...]

Nee ik heb geen nieuwe partner. Net 4 en dus een beetje gewend op schoolAh, vroeg het me af omdat je in je OP schrijft dat dochter 'bij ons' zou blijven.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je dochter zou bij ons blijven wonen? Wie zijn die ons?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven