Na veel verdriet klaar met ex en nu wil ik hem laten weten wat een klootzak hij is....doen?

13-05-2007 13:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

een paar weken geleden maakte mijn ex het uit.

Ik heb er natuurlijk heel veel verdriet van gehad en vooral de laatste keer dat ik hem telefonisch sprak was het behoorlijk emotioneel van mijn kant terwijl hij alweer vrolijk verder ging met zijn leven.

Dit was ongeveer 5 weken geleden. Inmiddels hebben we absoluut geen contact meer met elkaar gehad. Met mij gaat het nu heel goed. Ik heb een nieuwe baan en ik zie de dingen weer positief in. Nu is mijn ' probleem' dat ik hem dit graag per mail wil laten weten....

Ik wil hem ook vertellen wat een klootzak hij is geweest en dat ik mij nu sterk voel, alsof ik weer leef!

Mijn vriendin zegt dat ik het niet moet doen. Dat ik gewoon helemaal niets meer van me moet laten horen. De reden dat ik wil dat hij weet dat het goed met me gaat is omdat ik ook mijn trots heb. Ik wil niet dat hij denkt dat ik nog steeds weg teer van verdriet om hem!

Wat denken jullie?

Ik ben echt klaar met hem. Ik wil hem ook niet meer terug. Maar ik denk nog wel vaak aan hem. Ik vraag me ook af of hij nog weleens aan ons denkt...Ik moet mezelf echt beheersen om hem niet te mailen..
Alle reacties Link kopieren
De beste wraak is een goed leven leiden en zo te horen doe je dat al. En dat weet hij heus wel, hij hoort van jullie gezamelijke vrienden echt wel dat het goed met je gaat.

Maar als je hem toch gaat mailen dan zou hij wel eens kunnen reageren en dan ben je misschien weer weken van streek. Niet doen dus. Of wel schrijven maar niet versturen.



Kop in de wind en rug recht en hem achter je laten zou ik zeggen, hij heeft je genoeg energie gekost...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaren geleden die neiging ook heel sterk gevoeld... Toen ik alles prima voor elkaar had om dat er eens even lekker bij hem in te wrijven. Maar ik heb het niet gedaan, om de reden die Bronny noemt. Je zoekt het contact dan toch weer op, en dat was iets wat ik NIET wilde. Maar ik hoopte echt wel dat hij via via zou horen hoe ontzettend goed en beter ik het heb zonder hem.

Wat mij uiteindelijk behoorlijk wat genoegdoening gaf (best lullig eigenlijk:$) was om te horen dat het met hem alleen maar slechter en slechter ging, totdat hij op een gegeven moment zo goed als in de goot lag. Af en toe hoor ik nog wel eens wat verhalen over hem die eigenlijk te triest voor woorden zijn. Bad karma denk ik dan, en eigen schuld, en lekker puh, en net goed. Daar is mijn wraak, en ik heb het niet eens zelf hoeven nemen.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin zegt dat ik het niet moet doen. Dat ik gewoon helemaal niets meer van me moet laten horen. De reden dat ik wil dat hij weet dat het goed met me gaat is omdat ik ook mijn trots heb. Ik wil niet dat hij denkt dat ik nog steeds weg teer van verdriet om hem!

Wat denken jullie?





Als je ook je trots hebt, zou ik juist niets laten horen. Als een ex mij na weken opbelt of mailt om me te vertellen dat hij een nieuwe baan/vriendin of wat dan ook heeft en het zo goed met hem gaat, komt dat op mij juist een beetje sneu over :$.  Alsof hij nog erg met me bezig is en mij niet los kan laten, ondanks nieuwe baan of vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me bij pink aan. Het komt juist een beetje zielig over. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag is, heeft hij zich echt als een klootzak gedragen of vond je het gewoon moeilijk om te verkroppen dat hij er minder verdriet van had dan jij? Want natuurlijk voelt het lullig als hij voor je gevoel vrolijk verdergaat met zijn leven, maar als dat zo is dan is dat zo. Hij kan moeilijk geforceerd verdrietig gaan zitten doen als hij dat gewoon niet is.Verder zou ik helemaal niets laten horen, wat denk je dat je er mee opschiet? Waarschijnlijk haalt hij zijn schouders erover op en voelt dat voor jou weer als een kloteactie, jij wil dat die mail van jou hem iets doet en dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het argument waarom je hem mailt. Ik heb een tijd geleden een mail gestuurd naar mijn ex om alles af te sluiten inderdaad. Was een klote manier waarop de relatie eindigde (door zijn gedrag) en heb daar veel verdriet van gehad. Na een aantal maanden ging het heel erg goed met me en omdat ik toch het gevoel had dat ik het wilde afsluiten, heb ik een mail gestuurd om te vertellen dat het goed met me ging, maar ook om te vertellen dat ik hem had vergeven. Mijn beredenering: je kan iemand niet kwalijk nemen dat hij een klootzak is, dat is zijn beperking en daar moet hij mee leren leven. Helaas ben ik er tijdelijk slachtoffer van geworden (net als jij van jouw klootzak ex) maar inmiddels niet meer.



Voor mij was die mail een goede afsluiting. Ik heb die mail gestuurd en sindsdien is dat deel van mijn leven afgesloten.



Ik weet niet of je er goed aan doet om hem nog te laten weten wat voor een klootzak hij is. Dat weet hij zelf ook wel, dat hij dat is. En daarnaast: als je aangeeft dat je hem een klootzak vindt, geef je indirect aan dat hij je nog wat doet, dat hij je ziel nog steeds raakt.
Alle reacties Link kopieren
De reden dat ik wil dat hij weet dat het goed met me gaat is omdat ik ook mijn trots heb. Ik wil niet dat hij denkt dat ik nog steeds weg teer van verdriet om hem!



als je zo klaar met hem bent vind ik het frappant dat zijn mening of wat hij denkt over jou nog zo belangrijk voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je iemand wel degelijk kwalijk kunt nemen dat hij een klootzak is. Dat je een klootzak bent komt voort uit je gedrag en daar kies je gewoon zelf voor, het is geen aangeboren ziekte. De vraag is alleen of je er bij die persoon veel mee bereikt, en ik vraag me dus ook af wat de ex-vriend in deze situatie tot een klootzak maakt.
Alle reacties Link kopieren
'Klootzak' staat voor mij onder andere gelijk aan egocentrisme. Als hij inderdaad een klootzak is, dan denk ik dat je zijn ego alleen maar streelt met een mailtje. Weet je wat pas 'wraak' is? Hem toevallig tegenkomen, terwijl je straalt en een beleefdheidspraatje houden. Zo laat je zien dat je boven hem staat, maar dat je toch ook weer geen behoefte hebt aan meer.
Alle reacties Link kopieren
Klootzak= een lul van een vent
Alle reacties Link kopieren
Klootzak= een lul van een vent
Of een hersenloze met ballen gevulde zak ;)
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
In behaarde en niet behaarde varianten te verkrijgen :P
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren


Ik vind dat je iemand wel degelijk kwalijk kunt nemen dat hij een klootzak is. Dat je een klootzak bent komt voort uit je gedrag en daar kies je gewoon zelf voor, het is geen aangeboren ziekte. De vraag is alleen of je er bij die persoon veel mee bereikt, en ik vraag me dus ook af wat de ex-vriend in deze situatie tot een klootzak maakt.



Tuurlijk is het een kwestie van gedrag, maar evengoed verandert het niets aan de zaak. Ok, je neemt het iemand kwalijk dat hij zich als een klootzak gedraagt, wat dan? Helemaal niets. Hij is en blijft een klootzak. Dat kan je hem niet kwalijk nemen, dat is zijn beperking, daar zal hij mee moeten leren leven. En natuurlijk een reden hem uit je leven te bannen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je schiet er niets mee op, dat is wat anders dan dat je het hem niet kwalijk zou mógen nemen. Het is onzin dat hij er niks aan kan doen, het is gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid. Met kwalijk nemen verander je niets aan de zaak, maar het is nog wel gewoon je goed recht.Niet kwalijk kunnen of mogen nemen vind ik op heel andere dingen van toepassing.
Zoals al eerder opgemerkt, Als je nog de behoefte hebt om hem te vertellen dat ie een klootzak is, dan ben je er nog helemaal niet klaar mee. Als je ergens echt klaar me bent, dan kan het je geen zak meer schelen wat hij denkt.



Niet mailen, komt alleen maar sneu en zielig over.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je nieuwe baan iets met je nick te maken heeft.



Anyway, draai het eens om, wat zou jij denken of vinden van een ex die je volkomen out of the blue opeens 5 weken na uitmaken een mail stuurt als die jij van plan bent?

Denk je dan; tjemig, blijkbaar heeft hij 5 weken lang veel moeite gehad maar goh, knap van hem, hij is er overheen,

of denk je; Loser.....
Alle reacties Link kopieren
Ja jullie hebben gelijk.

Niets laten horen dus.

Kijk ik wil hem niet meer terug. Nooit meer. Eerst wel natuurlijk. Ik heb mijzelf ook meerdere keren laten kennen toen het al uit was.

Huilen, smeken, niet meer kunnen eten. Ik ben echt kapot geweest van liefdesverdiet. Ik was boos, vedrietig en geknakt omdat hij het uitmaakte terwijl ik alles voor hem overhad. Maar nu verdriet en boosheid is gezakt zie ik heel goed in wat een klootzak hij is geweest om mij op allerlei manieren te manipuleren en afhankelijk van hem te maken. Ik vind hem een triest figuur.

En ik snap niet dat ik ooit zo blind van liefde ben geweest.



Klootzak staat in zijn geval voor: egoist, hij heeft een ego van hier tot Tokio en speelt mindgames met iedereen en heeft ze gespeeld met mij.

Ik begrijp ook wel dat als ik iets laat horen dat ik idd een reactie terug verwacht, in de trant van dat het hem zou raken. NOT, met zijn ego zou hij alleen maar gestreeld worden....

Ondanks dat ik hem niet terug wil denk ik natuurlijk nog wel aan hem. En de hoop dat hij ook af en toe aan mij denkt komt alleen maar voort uit een hoop van mij dat de afgelopen jaren voor hem ook van betekenis waren.

Want nu lijkt het daar niet op. Zo vrolijk als hij overkwam:(.

Maar nu gaat het dus heel goed met me. Echt. Ik heb weer zin in het leven,

Geniet van mijn nieuwe baan en vrienden. Langzaamaan krijg ik weer mijn oude zelfvertrouwen terug terwijl ik een paar weken geleden nog dacht dat het nooit meer goed zou komen met mij ( dus voor alle mensen met liefdesverdriet: echt waar het slijt!!)

Helaas, hebben we geen gezamelijke vrienden. Misschien kom ik hem inderdaad een keer spontaan tegen en dan hoop ik dat ik straal!

Mijn ' wraak' is gelukkig worden zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
Whaha nee mijn nick vond ik gewoon grappig aangezien ik vaak uren aan de telefoon kan beppen.....:P
Alle reacties Link kopieren
Als je echt klaar met hem bent dan negeer je hem gewoon.



Klaar ben je nog niet met hem dus, want je wil hem nog kwetsen.
Je kunt hem best laten weten dat hij een klootzak is. Hij zal het alleen niet met je eens zijn en dus schiet je er bitter weinig mee op want dat jij hem niet zo lief vindt is nogal logisch. Niemand zal dat serieus nemen en hij al helemaal niet. Zonde van je energie......
Alle reacties Link kopieren


Als je echt klaar met hem bent dan negeer je hem gewoon.



Klaar ben je nog niet met hem dus, want je wil hem nog kwetsen.




Negeren is ook een actie.



De ex van mijn man negeert hem na 6 jaar nog steeds 2 keer per week heeeeel heftig :P Ze negeert zo ontzettend dat het gewoon zielig is. En zij maar denken dat ze door te negeren laat merken dat het haar niets meer kan schelen. Maar juist zo laat ze merken dat het haar nog heel veel kan schelen.



Je moet geen actie ondernemen, ook niet negeren, maar heel normaal je eigen leven leiden. Mocht je hem ooit tegenkomen gewoon heel normaal doen. Dan laat je het beste merken dat je niet wegteert om verdriet om hem.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Wat nog wel eens wil helpen in een situatie als deze: gewoon een brief schrijven waarin je ALLES zet wat je dwars zit en dan dus NIET opsturen. Maar zo schrijf je t wel van je af e dat kan lekker opluchten. Nogmaals, niet opsturen, daarvoor is hij vast niet belangrijk genoeg! Eens een klootzak, altijd een klootzak, wees maar blij dat je er vanaf bent als ie zo erg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven