Naast elkaar slapen

20-10-2016 16:09 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot ongeveer 2 jaar geleden waren we zwaan en kleef aan. Lagen altijd lepeltje lepeltje en hadden ons eigen grappige naar bed gaan ritueel.



Daarvoor kreeg mijn man al last van dromen en praten in zijn slaap waardoor het met elkaar slapen niet altijd meer zo relaxed was. Ik ben een hele lichte slaper. Sinds ons kind geboren is vertrok ik wat vaker naar de logeer kamer om aan mijn slaap toe te komen.



Toen in januari een dierbare is overleden heb ik nog meer slaap problemen gekregen, hier slik ik nu melatonine voor en het slapen gaat redelijk. Alleen slapen we nu al maanden niet meer samen. En dat maakt me eigenlijk best wel verdrietig.



Gisteren probeerden we het weer. Maar alles wat hij doet, zachte kreuntjes tijdens het inslapen bijvoorbeeld, irriteren mij al. Toen ik eindelijk lag te slapen zat hij ineens weer rechtop in bed, midden in een droom, om daarna weer te gaan liggen en verder te slapen.

Klaar wakker en met een hart vol adrenaline van de schrik ben maar weer naar de logeer kamer gegaan.



Mijn man is al eens naar een psych geweest om over het praten in zijn slaap te praten en het gaat al veel beter. Ik ben alleen bang dat ik het nooit meer relaxed ga vinden om naast hem te slapen. En ik mis het zo. Ons lepeltje lepeltje, ons ritueel, het samen wakker worden.



Zijn er meer mensen met dit probleem? Hoe hebben jullie het opgelost? Aparte bedden? Is het op een gegeven moment over gegaan en slapen jullie nu weer samen?
Oordoppen
Alle reacties Link kopieren
Aparte kamers. Anders is het geen doen. Kan je gezellig even bij elkaar op bezoek
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat het verdrietig is. Kunnen jullie niet een half uurtje/20 minuten/hoeveel gewenst voordat jullie gaan slapen samen in bed gaan liggen, knuffelen en gewoon fijn samen zijn en met slapen naar ieder hun eigen bed?



Ik ben ook zo'n dromer, vriend kan hier gelukkig goed tegen dus (tot op heden) slapen wij gewoon samen.
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen helpen niet tegen een man die ineens rechtop in zijn bed zit, draait, en beweegt...
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 20 oktober 2016 @ 16:11:

OordoppenDit. In mijn relatie ben ik degene die dit doet. Ik praat enorm, en kan ook op momenten wakker lijken zonder dat ik dat ben. Mijn vriend had daar ook best last van, nu slaapt hij met oordoppen. Geen problemen meer
Alle reacties Link kopieren
En vwb het samen wakker worden, in het weekend 's ochtends gewoon bij hem in bed stappen en samen kroelen en ontbijten in bed?

Of als er tijd voor is, doordeweeks een kwartiertje voor het opstaan. Creatief denken
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat vroeger naar bed en dan een uurtje lepeltje lepeltje liggen? Daarna weer naar je eigen bed en dan 's morgens wat vroeger opstaan en bij elkaar gaan liggen?

Ik herken het probleem, en heb oordoppen op maat laten maken, dat hielp al een heel eind. Nu slaap ik alleen ben single, maar heb nog veel baat bij deze oordoppen. Ik ben ook een lichte slaapster.

Ik had met mijn ex ook altijd levendige dromen met praten en huilend wakker worden midden in de nacht. Heb ik nu geen last meer van heel apart.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat dit toch in het begin niet speelde. Ik ben altijd een lichte slaper geweest. Als man zijn adem bijvoorbeeld inhield (om mij te testen) dan werd ik al wakker. En toch sliepen we nacht in nacht uit lepeltje lepeltje.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad oordoppen!!

Ik heb er op maat laten maken, rond de 130 euro geloof ik, best duur maar echt iedere cent waard. Pluggerz zijn het.

Mijn vriend snurkt enorm, ik ben snel wakker en kon daarna niet meer in slaap komen, het gaat nu fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er meer stellen apart slapen dan je vermoedt.

Maar ook als je uiteindelijk apart slaapt, kun je toch wel je lekkere knuffelhalfuurtje pakken voor het slapen? En blijf lekker liggen tot het niet goed meer gaat, loop naar het logeerbed en slaap daar verder. Tip: leg er een elektrisch dekentje in dat je al aat op een zachte stand aanzet, zodat je niet in een koud bed stapt. Dan is de overgang minder hard.

En 's morgens de wekker een half uurtje eerder om nog even bij elkaar te kruipen, voor je samen ontbijt?
Alle reacties Link kopieren
Slapen jullie op één matras met één deken?

Wellicht kan het een beetje helpen door losse matrassen en dekens te hebben (wel gewoon naast elkaar).

Vaak voel je dan veel minder van de ander wanneer deze draait en woelt.

Ik merk het vaak niet eens als vriend opstaat.
quote:Asinum schreef op 20 oktober 2016 @ 16:13:

Oordoppen helpen niet tegen een man die ineens rechtop in zijn bed zit, draait, en beweegt...Aparte matrassen, ieder een deken, oordoppen. Desnoods twee boxsprings die je uit elkaar kunt schuiven. Verder slaap je vaster met oordoppen, ik wel in ieder geval.
Aparte matrassen (extra breed), wel één dekbed. En als het me te gortig wordt qua snurkgeluid of wat dan ook, dan por ik hem. Ik zou het liefst een eigen slaapkamer hebben, maar dat wordt lastig in ons huis.

Samen slapen is zo overrated. Seks is één ding. Maar verder... slapen is gewoon een individuele bezigheid! Mijn twee centen hoor.
Alle reacties Link kopieren
We hebben juist een groot lits jumeaux bed aangeschaft zodat we niet meer in elkaars vaarwater liggen, wel 1 topdekmatras. Ook hebben we beide een eigen laken waar we tussen liggen en daarop ieder ons eigen dekbed.

Ik zat er aan te denken om de bedden uit elkaar te trekken.

Maar verder wil ik gewoon dat het weer goed komt eigenlijk.
quote:SallySpectra schreef op 20 oktober 2016 @ 16:18:

[...]



Aparte matrassen, ieder een deken, oordoppen. Desnoods twee boxsprings die je uit elkaar kunt schuiven. Verder slaap je vaster met oordoppen, ik wel in ieder geval.Die oordoppen zou ik ms. ook eens moeten proberen. Maar hoor je dan wel de wekker? Of als je kind je roept? Niet dat dat laatste nou vaak gebeurt, maar áls het gebeurt, is er ook iets.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je man hulp van een psycholoog heeft gehad bij het praten in zijn slaap, maar ook dat jij door het overlijden van een dierbare nog slechter slaapt dan voorheen. Is het misschien een idee dat jij ook eens met iemand praat over de impact van dat overlijden op jouw slaap en hoe je weer met je man in één bed kan slapen? Want daar zit misschien een angst ofzo die je (onbewust!) zo alert maakt tijdens het samen slapen.



Veel sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn kind wel met oordoppen hoor, soort van instinct. Wekker ook. Snurken wordt zeker gedempt.
quote:Asinum schreef op 20 oktober 2016 @ 16:22:

Ik hoor mijn kind wel met oordoppen hoor, soort van instinct. Wekker ook. Snurken wordt zeker gedempt.Okay, dan wil ik het wel eens proberen. Nog een bepaald merk als tip?
quote:Hunniebunnie schreef op 20 oktober 2016 @ 16:20:

[...]





Die oordoppen zou ik ms. ook eens moeten proberen. Maar hoor je dan wel de wekker? Of als je kind je roept? Niet dat dat laatste nou vaak gebeurt, maar áls het gebeurt, is er ook iets.Ik hoor de wekker ja en de kinderen ook. En zo niet, dan is er altijd nog mijn man die ook oren heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen ook vaak apart maar proberen wel naar bed te gaan om even te knuffelen en als ik 's ochtends vroeg moet plassen, kruip ik daarna weer bij hem in, maar dan kan ik wel even lekker lepeltje lepeletje liggen...
Niet mokken, maar knokken!
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al 6 jaar met oordoppen, de herriestoppers (gele, zijn de enige die ik prettig vind) Mijn man snurkt enorm en ik irriteer me aan elk klein geluidje dat ik van hem hoor. Onze dochter is 3.5 jaar geleden geboren en ik durfde eerst niet met oordoppen te slapen, bang dat ik haar niet zou horen. Er is volgens mij nog geen moment geweest dat ik haar niet gehoord heb, zal het moederinstinct zijn?! Ik hoor haar dus altijd en mocht het een keer niet gebeuren dan hoort mijn man haar wel.

Slaap is voor mij heilig en zonder oordoppen doe ik geen oog dicht. Zelfs als man er niet is doe ik ze in, ben er zo aan gewend dat ik dus niet meer zonder kan. Ik slaap heerlijk!



We hebben tevens een bed van 180 x 220, omdat vooral ik graag de ruimte heb. We hebben beide een 1 persoonsbed dekbed, dat is ook ideaal. Volgende bed wordt 2m breed ;)
quote:Hunniebunnie schreef op 20 oktober 2016 @ 16:24:

[...]





Okay, dan wil ik het wel eens proberen. Nog een bepaald merk als tip?Begin gewoon met de goedkope van de drogist.
quote:SallySpectra schreef op 20 oktober 2016 @ 16:24:

[...]



Ik hoor de wekker ja en de kinderen ook. En zo niet, dan is er altijd nog mijn man die ook oren heeft.Mijn man hoort niets. Echt, die slaapt nog door een brand heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap best vaak apart. Wij hebben een logeerkamer met een prima bed. Man snurkt keihard, echt heel hard. Oordoppen helpen niet. In het begin ging ik eerder slapen en daarna werd ik niet meer wakker (ik sliep erg vast) maar sinds een jaar of 2 slaap ik lichter en word ik dus wakker als hij beweegt en/of snurkt. Ik werd er heel chagrijnig door. Maar snap je probleem wel; zou ook wel altijd samen willen slapen, maar mijn nachtrust is me ook wat waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven