Naïef over vriendschap van vriend?

06-01-2017 09:40 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af. Ik heb een lange relatie van 11 jaar gehad en sinds een maand of tien samen met mijn nieuwe vriend.



Al voordat we officieel wat samen kregen heeft hij aangegeven een goede vriendin te hebben die hij af en toe spreekt. Geen probleem wat mij betreft en hij doet er ook niet geheimzinnig over.

In de tijd dat we samen zijn heeft hij niet met haar afgesproken maar ik had ook geen idee of ze dat 'voor mij' wel vaker deden.



Alleen sinds kort is de manier van appen door haar anders. Ze spreekt hem aan met schatje, lieverd, lekkertje... De gesprekken gaan erover dat het tussen haar vriend en haar niet zo goed gaat.



Ik heb bij mijn vriend aangegeven het niet oke te vinden als ze hem aanspreekt met lekkertje en dat kon hij wel begrijpen en zou haar daar op aanspreken. Nu zijn we wat weken verder, heeft hij haar er niet op aangesproken en stuurt ze meer dubbelzinnige appjes en foto's.



Hij wil dit telefonisch met haar bespreken maar alleen als ik er niet bij ben en haar vriend er ook niet is. Haar vriend keurt hun vriendschap namelijk niet goed.



Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?
"en goede vriendin te hebben die hij af en toe spreekt."



Sja, wat houdt dat 'spreken' precies in? Hoe goed is die vriendschap als je elkaar maar af en toe spreekt? Het klinkt een beetje alsof ze scharrelden ofzo, aangezien ze de eerste tien maanden van jullie relatie geen contact hadden.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend aanspreken met 'lekkertje'? I don't think so.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet naief, ik vind dit ook niet oke.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo weet jij wat zij appt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook eerder dat het een scharrel is die nu weer vrij is en op de oude manier met hem verder wil gaan.

Als het een gewone goede vriendin was geweest had je haar waarschijnlijk al lang ontmoet.
quote:feeks schreef op 06 januari 2017 @ 09:48:

Hoezo weet jij wat zij appt?Dat zal ie haar wel laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden wel contact door bellen en appen (om de week denk ik... Weet het niet precies) maar hebben elkaar het afgelopen jaar niet gezien. Haar vriend keurt dat niet goed.



Lekkertje gaat mij ook te ver. Ondanks dat hij zegt, ik spreek haar er wel op aan zegt hij ook dat ik niet zo jaloers moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 06 januari 2017 @ 09:49:

[...]





Dat zal ie haar wel laten zien?Ja dat laat hij gewoon zien
Alle reacties Link kopieren
Lekkere dooddoener 'niet moeilijk doen'. Ga af op je gevoel, maak er niet te veel woorden aan vuil, want dat levert toch niets op.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?



Er is hier geen vaststaande richtlijn voor. Als het voor jou niet goed voelt, dan is dit niet de juiste man om mee in een relatie te zitten. Dat gevoel kan alleen jij bepalen. Ik zou persoonlijk geen zin hebben in gedoe waarin ik moet aansturen op "wil je haar alsjeblieft niet zo en zo noemen" etc. Dan zou ik stoppen met de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens om te draaien voor je vriend en vraag wat hij er van zou vinden als je een beste vriend hebt die jou zo aanspreekt en dergelijke appjes stuurt of dat jij die teksten naar een andere man stuurt. Vaak helpt dat wel bij een man om inzicht te krijgen hoe jij hier in staat.
Nou dit vind ik ook niet normaal. Hij kan haar toch gewoon bellen en zeggen luister Truus, ik vind onze vriendschap erg gezellig maar lekkertje/schatje en dat soort foto's zijn meer voor in een relatie. Niet meer doen dus, ik heb al een vriendin.

En hoezo zou je daar niet bij mogen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 06 januari 2017 @ 09:51:

Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?



Er is hier geen vaststaande richtlijn voor. Als het voor jou niet goed voelt, dan is dit niet de juiste man om mee in een relatie te zitten. Dat gevoel kan alleen jij bepalen. Ik zou persoonlijk geen zin hebben in gedoe waarin ik moet aansturen op "wil je haar alsjeblieft niet zo en zo noemen" etc. Dan zou ik stoppen met de relatie.Zij noemt hem zo, andersom niet...
Ze waren al bevriend voordat jij in the picture was, als hij wat met haar had willen doen was dat allang gebeurd en hadden jullie geen relatie gehad.
Ik denk dat je vriend een beetje boel naief is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hopperdepopper schreef op 06 januari 2017 @ 09:52:

Probeer het eens om te draaien voor je vriend en vraag wat hij er van zou vinden als je een beste vriend hebt die jou zo aanspreekt en dergelijke appjes stuurt of dat jij die teksten naar een andere man stuurt. Vaak helpt dat wel bij een man om inzicht te krijgen hoe jij hier in staat.Heb ik inderdaad gedaan. Toen gaf hij aan dat lekkertje hem ook te ver gaat. Hij zou het ook niet oke vinden als ik iemand zo zou noemen of een andere man dat naar mij zou sturen. Maar nu twee weken later zegt hij: joh we zijn al zo lang vrienden, wees niet jaloers
quote:Marana_ schreef op 06 januari 2017 @ 09:53:

Ze waren al bevriend voordat jij in the picture was, als hij wat met haar had willen doen was dat allang gebeurd en hadden jullie geen relatie gehad.Mhaw, misschien is er ooit wel wat gebeurt en mijn ervaring is dat het soms jaren kan duren voordat er toch iets of nog iets gebeurt. Vind dat een te makkelijke stelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 06 januari 2017 @ 09:52:

Nou dit vind ik ook niet normaal. Hij kan haar toch gewoon bellen en zeggen luister Truus, ik vind onze vriendschap erg gezellig maar lekkertje/schatje en dat soort foto's zijn meer voor in een relatie. Niet meer doen dus, ik heb al een vriendin.

En hoezo zou je daar niet bij mogen zijn?Omdat het nu 'beladen' is
Of hij vind die aandacht wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 09:53:

[...]





Zij noemt hem zo, andersom niet...Oh oké. Nouja dan nog zou ik geen zin hebben in dit gedoe.
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 09:55:

[...]





Omdat het nu 'beladen' is



Nou dan maar beladen. Hij moet dit helemaal niet willen. Achterlijk mens die vriendin maar ik zou ook pissed op m'n vriend zijn dat hij dit laat gebeuren.

Maargoed ik ben ook enigszins jaloers in aanleg
Alle reacties Link kopieren
Het is binnen hun contact blijkbaar normaal dat zij hem zo noemt. Hij heeft daar zelf ook ruimte voor gegeven. Ik zou deze 'vriendschap' niet in de haak vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet zo druk om maken. Het komt toch van haar en niet van hem? En hij negeert het toch?

Tenzij hij erop ingaat. Want als hij zo makkelijk te versieren is door haar dan ook door anderen zou ik zeggen. En dan is het geen goeie vent.

Ik vind het zelf ook moeilijk vriendinnen aan te spreken op gedrag.
Alle reacties Link kopieren
ik zou lekkertje veel plezier wensen met die zogenaamde vriendin
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven