Naïef over vriendschap van vriend?

06-01-2017 09:40 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af. Ik heb een lange relatie van 11 jaar gehad en sinds een maand of tien samen met mijn nieuwe vriend.



Al voordat we officieel wat samen kregen heeft hij aangegeven een goede vriendin te hebben die hij af en toe spreekt. Geen probleem wat mij betreft en hij doet er ook niet geheimzinnig over.

In de tijd dat we samen zijn heeft hij niet met haar afgesproken maar ik had ook geen idee of ze dat 'voor mij' wel vaker deden.



Alleen sinds kort is de manier van appen door haar anders. Ze spreekt hem aan met schatje, lieverd, lekkertje... De gesprekken gaan erover dat het tussen haar vriend en haar niet zo goed gaat.



Ik heb bij mijn vriend aangegeven het niet oke te vinden als ze hem aanspreekt met lekkertje en dat kon hij wel begrijpen en zou haar daar op aanspreken. Nu zijn we wat weken verder, heeft hij haar er niet op aangesproken en stuurt ze meer dubbelzinnige appjes en foto's.



Hij wil dit telefonisch met haar bespreken maar alleen als ik er niet bij ben en haar vriend er ook niet is. Haar vriend keurt hun vriendschap namelijk niet goed.



Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
@hopperdepop: dan moet die persoon wel wat inlevingsvermogen hebben. In mijn ervaring hebben héél veel mensen dat niet. Die zeggen dan "ja ik snap jou wel maar...". En daar gaat het al fout. Want als ze zich konden inleven snappen ze het en zit er verder geen "maar" aan.



Maar het is het proberen waard TO, draai het eens om. En kijk naar zijn reactie. Ik zou dit ook niet accepteren. Maar zelfs al zou zij stoppen met dat "schatje, lieverd", dan zou ik me toch blijven afvragen waarom zij hem uberhaupt zo noemde. Gewoon onschuldige benamingen, of zit er meer achter vanuit haar kant? Ik zou het namelijk niet waarderen als mijn vriend een goede vriendin had die hem wel zag zitten en daar ook werk van probeert te maken terwijl hij met jou samen is.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 06 januari 2017 @ 09:55:

[...]





Mhaw, misschien is er ooit wel wat gebeurt en mijn ervaring is dat het soms jaren kan duren voordat er toch iets of nog iets gebeurt. Vind dat een te makkelijke stelling.Ik krijg niet helemaal duidelijk of ze ooit wat samen hebben gehad of gedaan. Ik weet wel dat dit in zijn vorige relatie ook een big issue was. Uiteindelijk heeft hij bij haar overnacht om de boel met z'n ex te laten ploffen. Als ik het zo typ klinkt het beetje bizar...
Alle reacties Link kopieren
Iets broeit er?
Hij kickt gewoon op de aandacht.
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 09:59:

[...]





Ik krijg niet helemaal duidelijk of ze ooit wat samen hebben gehad of gedaan. Ik weet wel dat dit in zijn vorige relatie ook een big issue was. Uiteindelijk heeft hij bij haar overnacht om de boel met z'n ex te laten ploffen. Als ik het zo typ klinkt het beetje bizar...Ze is een stoker.
Ik zou er ook mijn vraagtekens bij zetten.

Denk dat hij je minder verteld dan dat er gebeurd is in het verleden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex had ook zo een vriendin waar hij regelmatig mee stuurde en afspraakjes had. Hij was er ook "open" over tegen mij. En als ik hem zei dat ik het niet leuk vond, zei hij dat ik me geen zorgen hoefde te maken want "jij bent mijn liefje, zij is enkel een vriendin".



Ondertussen is hij er mee getrouwd.



Just sayin'...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 09:59:

[...]





Ik krijg niet helemaal duidelijk of ze ooit wat samen hebben gehad of gedaan. Ik weet wel dat dit in zijn vorige relatie ook een big issue was. Uiteindelijk heeft hij bij haar overnacht om de boel met z'n ex te laten ploffen. Als ik het zo typ klinkt het beetje bizar...En wat maakt hem precies leuk genoeg om ondanks al dit gedoe toch bij hem te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Dan een andere insteek. Ik heb een vriend die ik over de app wel eens aanspreek met 'lekker ding'. Bedoel ik verder niets mee behalve dat het een leuke man is en dat dat flirterige er tussen ons ingegroeid is. Een andere vriend spreekt mij standaard aan met 'schoonheid'.

Overigens gebeurt dat allemaal ook gewoon als mijn vriend er bij is en is het duidelijk met een dikke knipoog, het is allemaal totaal geen bedreiging voor mijn relatie.



Dus ja. Het kan heus wel dat het niets betekent,



Maar dat hij er dan op exact het juiste moment over zou moeten gaan bellen (zonder jou of haar vriend erbij) vind ik wel weer een beetje typisch.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Ga op je strepen staan hier komt ellende van hoor. Ik ken het fenomeen, gelukkig heeft mijn vriend het licht gezien en contact met betreffende dame(s) verbroken. En nee dat deed hij niet doordat ik het erbij liet zitten, ik heb het hoog gespeeld en dat was helaas nodig, ego is best een ding bij veel mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me toch ernstig achter mijn oren krabben als blijkt dat zowel de partner van de leuke mevrouw ernstige bezwaren tegen het contact heeft en de vorige vriendin van die leuke vriend van je ook al in de gordijnen hing van deze leuke mevrouw.

Dat klinkt toch allemaal niet zo "vriendschappelijk", of wel?

En die actie van dat slapen om de boel te laten ploffen is echt te kinderachtig voor worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:PeppermintPatty schreef op 06 januari 2017 @ 10:07:

Mijn ex had ook zo een vriendin waar hij regelmatig mee stuurde en afspraakjes had. Hij was er ook "open" over tegen mij. En als ik hem zei dat ik het niet leuk vond, zei hij dat ik me geen zorgen hoefde te maken want "jij bent mijn liefje, zij is enkel een vriendin".



Ondertussen is hij er mee getrouwd.



Just sayin'...+1, hier ook maar dan min dat trouwen. Ze kregen vlak na mij een relatie. Ik vermeed vanaf dat moment dan ook mannen die goede vriendinnen hadden. Niet perse omdat ik niemand vertrouw die vriendschappen met het andere geslacht heeft, maar meer zodat dat ik me daar iniedergeval geen zorgen over hoef te maken in een relatie.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft in de relatie met zijn ex, expres bij dat mormel gaan slapen om zijn ex op stang te jagen, dat wijf is niet de stoker maar hij vind het dus nogal leuk om de boel uit te lokken. Weg er mee zou ik zeggen. Wat een koekoekert
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 06 januari 2017 @ 10:09:

Dan een andere insteek. Ik heb een vriend die ik over de app wel eens aanspreek met 'lekker ding'. Bedoel ik verder niets mee behalve dat het een leuke man is en dat dat flirterige er tussen ons ingegroeid is. Een andere vriend spreekt mij standaard aan met 'schoonheid'.

Overigens gebeurt dat allemaal ook gewoon als mijn vriend er bij is en is het duidelijk met een dikke knipoog, het is allemaal totaal geen bedreiging voor mijn relatie.



Dus ja. Het kan heus wel dat het niets betekent,



Maar dat hij er dan op exact het juiste moment over zou moeten gaan bellen (zonder jou of haar vriend erbij) vind ik wel weer een beetje typisch.Ik ben ook niet heel kort door de bocht daarin. Ik spreek goede vrienden soms ook aan met lieverd (af en toe) en zij noemen mij ook wel eens stuk, maar die toon is anders ofzo. Ik vind het vreemd dat het opeens door haar gestuurd wordt sinds een paar maanden. Ze stuurt bijvoorbeeld ook een foto van haar kat en dat zegt ze: dit is mijn.... Poes
Ah zij vindt hem vooral een lekkertje als hij een relatie heeft met een ander dus...
Foute boel, dodo.
Alle reacties Link kopieren
Dat zij dat doet is 1, maar wat doet hij ermee? Vindt hij dat grappig? Wat appt hij terug?

Echt raar van haar troewens
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 06 januari 2017 @ 10:12:

[...]





+1, hier ook maar dan min dat trouwen. Ze kregen vlak na mij een relatie. Ik vermeed vanaf dat moment dan ook mannen die goede vriendinnen hadden. Niet perse omdat ik niemand vertrouw die vriendschappen met het andere geslacht heeft, maar meer zodat dat ik me daar iniedergeval geen zorgen over hoef te maken in een relatie..



Bij mij hadden ze ook een relatie vlak nadat wij uit elkaar gingen. Ik ben er tot op vandaag nog altijd zeker van dat er al iets gaande was toen hij nog met mij samen was. En zo niet: dat zij de echte reden is van onze breuk. Hij blijft dit ontkennen tot op de dag van vandaag, ik weet wel beter... Heb er alleszins uit geleerd en ben zo naïef niet meer. Vind het nog altijd jammer dat ik de eer niet aan mijzelf heb gehouden door hem aan de deur te zetten, voordat hij mij kon verlaten voor die zogenaamde "vriendin".
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op je strepen gaan staan.

Ik voel me verantwoordelijk hoe ik mijn man zich laat voelen.

Als een actie van vrienden van mijn zijde hem een onprettig gevoel geven, doe ik daar wat aan. PUNT.



Vrienden staan niet zo hoog op mijn prio lijstje als mijn man staat.

Dus ben je prio 1 of niet?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:PeppermintPatty schreef op 06 januari 2017 @ 10:18:

[...]

.



Bij mij hadden ze ook een relatie vlak nadat wij uit elkaar gingen. Ik ben er tot op vandaag nog altijd zeker van dat er al iets gaande was toen hij nog met mij samen was. En zo niet: dat zij de echte reden is van onze breuk. Hij blijft dit ontkennen tot op de dag van vandaag, ik weet wel beter... Heb er alleszins uit geleerd en ben zo naïef niet meer. Vind het nog altijd jammer dat ik de eer niet aan mijzelf heb gehouden door hem aan de deur te zetten, voordat hij mij kon verlaten voor die zogenaamde "vriendin".



Ja heel herkenbaar wat je zegt, en dat steekt behoorlijk. Toen wij nog samen waren ging de roddel rond dat zij seks hadden gehad. Bij navraag bleek dit volgens hem met een vriend van hem te zijn geweest (ze hadden een vriendengroep waar desbetreffende dame ook in zat). Ik gaf hem toen het voordeel van de twijfel, omdat er 0,0 bewijs was. Maar toen zij daarna een relatie kregen was het toch wel duidelijk dat die roddel waarschijnlijk de waarheid was.



Ik heb haar trouwens nooit iets verweten, mijn destijdse vriend piste buiten de pot niet zij.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
We hebben het al best veel over gehad. Hij geeft aan dat vriendschappen heel belangrijk zijn en dat is natuurlijk zo, als het wel gewone vrienden betreft. Mijn gevoel zegt dat er inderdaad meer speelt ook omdat haar vriend er niet oke mee is.



Maar dan krijg ik te horen: waarom doet dit wat met jou. Oftewel, we draaien het om en daar ben ik erg allergisch voor
Ik heb hier ook ervaring mee en dit klinkt niet goed. Mijn vriend snapte heel goed dat het niet in de haak was en werd steeds stiekemer naarmate ik hem er meer op aansprak. Bijv haar onder een mannennaam zetten in zijn mobiel. Sommige mannen vinden die aandacht geweldig en sommige vrouwen gaan schaamteloos achter een gebonden vent aan. Dat verhaal over zijn ex zegt wel iets over zijn karakter, namelijk dat hij achterbaks is anders had hij het anders gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 06 januari 2017 @ 10:17:

Dat zij dat doet is 1, maar wat doet hij ermee? Vindt hij dat grappig? Wat appt hij terug?

Echt raar van haar troewensHij doet er niets mee want spreekt haar nooit aan met haar naam of ik iets anders, alleen het bericht
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Hij doet er niets mee want spreekt haar nooit aan met haar naam of ik iets anders, alleen het berichthij laat het zich wel aanleunen terwijl hij weet dat het niet ok is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:25:

We hebben het al best veel over gehad. Hij geeft aan dat vriendschappen heel belangrijk zijn en dat is natuurlijk zo, als het wel gewone vrienden betreft. Mijn gevoel zegt dat er inderdaad meer speelt ook omdat haar vriend er niet oke mee is.



Maar dan krijg ik te horen: waarom doet dit wat met jou. Oftewel, we draaien het om en daar ben ik erg allergisch voorOMG Hij is het niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven