Naïef over vriendschap van vriend?

06-01-2017 09:40 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af. Ik heb een lange relatie van 11 jaar gehad en sinds een maand of tien samen met mijn nieuwe vriend.



Al voordat we officieel wat samen kregen heeft hij aangegeven een goede vriendin te hebben die hij af en toe spreekt. Geen probleem wat mij betreft en hij doet er ook niet geheimzinnig over.

In de tijd dat we samen zijn heeft hij niet met haar afgesproken maar ik had ook geen idee of ze dat 'voor mij' wel vaker deden.



Alleen sinds kort is de manier van appen door haar anders. Ze spreekt hem aan met schatje, lieverd, lekkertje... De gesprekken gaan erover dat het tussen haar vriend en haar niet zo goed gaat.



Ik heb bij mijn vriend aangegeven het niet oke te vinden als ze hem aanspreekt met lekkertje en dat kon hij wel begrijpen en zou haar daar op aanspreken. Nu zijn we wat weken verder, heeft hij haar er niet op aangesproken en stuurt ze meer dubbelzinnige appjes en foto's.



Hij wil dit telefonisch met haar bespreken maar alleen als ik er niet bij ben en haar vriend er ook niet is. Haar vriend keurt hun vriendschap namelijk niet goed.



Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:34:

[...]





Hij doet er niets mee want spreekt haar nooit aan met haar naam of ik iets anders, alleen het bericht



Weet zij dat hij een serieuze relatie heeft?

Ik heb ook een vriend waar ik soms plagende appjes naar stuur, ook wel eens van mijn kat met de poezencontext, gewoon voor de grap maar wel met flirty ondertoon. Onschuldig als de ontvanger het kan waarderen.

Snap niet waarom jouw vriend dat niet afkapt, als hij jullie relatie serieus neemt. De dame stopt echt wel als hij een keer vriendelijk appt dat hij liever niet meer zo wil appen met haar omdat hij nu een vriendin heeft. Waarom het beladen maken? Hij wil het niet dus dan moet hij het afkappen. Als ze echt een vriendin is snapt ze dat.
Wat irritant TO. Misschien heel duidelijk aangeven dat dit echt NIET NORMAAL is en dat hij er maar wat van gaat zeggen. Dat je anders wel genoeg weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 06 januari 2017 @ 10:46:

[...]





Weet zij dat hij een serieuze relatie heeft?

Ik heb ook een vriend waar ik soms plagende appjes naar stuur, ook wel eens van mijn kat met de poezencontext, gewoon voor de grap maar wel met flirty ondertoon. Onschuldig als de ontvanger het kan waarderen.

Snap niet waarom jouw vriend dat niet afkapt, als hij jullie relatie serieus neemt. De dame stopt echt wel als hij een keer vriendelijk appt dat hij liever niet meer zo wil appen met haar omdat hij nu een vriendin heeft. Waarom het beladen maken? Hij wil het niet dus dan moet hij het afkappen. Als ze echt een vriendin is snapt ze dat.Ja dat weet ze want ze vraagt er elke keer naar. Stuur jij ook flirterige berichten als je zelf een relatie hebt of alleen als je single bent?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil het alleen telefonisch met haar bespreken en niet via de app. Mijn achterdocht is ondertussen zodanig dat hij dan kan zeggen: ik heb haar erover aangesproken. Dat is dan alleen niet te controleren natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:49:

[...]





Ja dat weet ze want ze vraagt er elke keer naar. Stuur jij ook flirterige berichten als je zelf een relatie hebt of alleen als je single bent?Niet in een goede relatie, maar als die van haar op springen staat kan ik het me wel weer voorstellen. Ik denk dat ze jullie relatie (nog) niet serieus neemt. Maar het probleem ligt echt bij je vriend, hij moet flirty contact stoppen. De manier waarop hij zijn vorige relatie heeft verbroken is toch te triest voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:25:

We hebben het al best veel over gehad. Hij geeft aan dat vriendschappen heel belangrijk zijn en dat is natuurlijk zo, als het wel gewone vrienden betreft. Mijn gevoel zegt dat er inderdaad meer speelt ook omdat haar vriend er niet oke mee is.



Maar dan krijg ik te horen: waarom doet dit wat met jou. Oftewel, we draaien het om en daar ben ik erg allergisch voorAanval is de beste verdediging zegt men wel eens....
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier voor oppassen. Heb 2 relaties gehad die door dit soort ongein zijn beëindigd. Het klinkt hard, maar ik zou als ik jou was aan je vriend vragen om het contact met haar tijdelijk te verbreken. Dit kan gaan zorgen voor de nodige discussies, maar het kan je relatie redden...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 10:53:

Hij wil het alleen telefonisch met haar bespreken en niet via de app. Mijn achterdocht is ondertussen zodanig dat hij dan kan zeggen: ik heb haar erover aangesproken. Dat is dan alleen niet te controleren natuurlijk.Waarom alleen telefonisch en zonder jou erbij? Dat is toch raar? Waarom mag jij dat niet horen, welke reden geeft hij daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Venusss schreef op 06 januari 2017 @ 11:41:

[...]





Waarom alleen telefonisch en zonder jou erbij? Dat is toch raar? Waarom mag jij dat niet horen, welke reden geeft hij daarvoor?Het is nu 'beladen'
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 11:46:

[...]





Het is nu 'beladen'Hij maakt het zelf beladen door er zo vreemd over te doen en dat zou ik hem ook zeggen. Juist dit maakt je alleen maar meer achterdochtig. Maar goed, dat weet jij zelf waarschijnlijk ook al. Probeer toch weer te praten, er zit niks anders op
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 11:46:

[...]





Het is nu 'beladen'Hij laat je wel al haar appjes lezen maar je mag niet meeluisteren naar zijn kant van een telefoongesprek? Hij heeft het zelf in de openbaarheid gebracht door jou te betrekken in hun gesprekken (hoezo eigenlijk?).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 11:46:

[...]





Het is nu 'beladen'En wat doet dat met hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Venusss schreef op 06 januari 2017 @ 11:41:

[...]





Waarom alleen telefonisch en zonder jou erbij? Dat is toch raar? Waarom mag jij dat niet horen, welke reden geeft hij daarvoor?



Nou ik zou zo'n gesprek ook niet in aanwezigheid van mijn partner voeren hoor. Kom op zeg, hij is geen 4 meer. Als je hem niet vertrouwt, is dát het probleem, niet dat je het telefoongesprek gemist hebt.



Ik vind dat ook beladen, een telefoongesprek voeren waarin je iets 'moet' doen van iemand en diegene zit ernaast. Dat is ook niet hoe ik met mijn vrienden omga, een goed (telefoon)gesprek met mijn vrienden voer ik als ik alleen ben en niet waar mijn partner bij is. Niet omdat ik daarin niet te vertrouwen ben, maar juist omdat ik dat wel ben. Ik heb een vertrouwensband met mijn vrienden waar ik ook veel waarde aan hecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 06 januari 2017 @ 12:03:

[...]





Nou ik zou zo'n gesprek ook niet in aanwezigheid van mijn partner voeren hoor. Kom op zeg, hij is geen 4 meer. Als je hem niet vertrouwt, is dát het probleem, niet dat je het telefoongesprek gemist hebt.



Ik vind dat ook beladen, een telefoongesprek voeren waarin je iets 'moet' doen van iemand en diegene zit ernaast. Dat is ook niet hoe ik met mijn vrienden omga, een goed (telefoon)gesprek met mijn vrienden voer ik als ik alleen ben en niet waar mijn partner bij is. Niet omdat ik daarin niet te vertrouwen ben, maar juist omdat ik dat wel ben. Ik heb een vertrouwensband met mijn vrienden waar ik ook veel waarde aan hecht.



Maar het is geen "moeten". TO's vriend heeft zelf ook aangegeven dat woorden zoals "lekkertje" hem te ver gaan. Als hij dat echt vind hoeft hij het zelf niet zo beladen te maken door te zeggen dat ie wil bellen zonder TO erbij. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, zeker als ze al regelmatig bellen. Gewoon bellen zoals anders, en dan even kort benoemen: "ohja, hee ik snap dat je er niks mee bedoeld, maar ik ben al het lekkertje van Dodo68"



En daarna de dubbelzinnige apjes en foto's negeren, houdt het vanzelf op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Venusss schreef op 06 januari 2017 @ 12:16:

[...]





Maar het is geen "moeten". TO's vriend heeft zelf ook aangegeven dat woorden zoals "lekkertje" hem te ver gaan. Als hij dat echt vind hoeft hij het zelf niet zo beladen te maken door te zeggen dat ie wil bellen zonder TO erbij. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, zeker als ze al regelmatig bellen. Gewoon bellen zoals anders, en dan even kort benoemen: "ohja, hee ik snap dat je er niks mee bedoeld, maar ik ben al het lekkertje van Dodo68"



En daarna de dubbelzinnige apjes en foto's negeren, houdt het vanzelf op.Hij hoeft ook niet te bellen met mij erbij. Maar oke ik twijfel wel aan of hij het zou benoemen maar wat vreemder is, is dat haar vriend en schijnbaar zoveel problemen heeft dat ze alleen 'kan' bellen als hij niet thuis is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 12:29:

[...]





Hij hoeft ook niet te bellen met mij erbij. Maar oke ik twijfel wel aan of hij het zou benoemen maar wat vreemder is, is dat haar vriend en schijnbaar zoveel problemen heeft dat ze alleen 'kan' bellen als hij niet thuis is.Ik vind het allemaal maar vaag en juist die vaagheid zou ik zelf wantrouwig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt jouw niet belangrijk genoeg om het contact met deze vrouw af te kappen.

Ik zou zeggen doei en nog veel plezier samen maar zonder mij.

Wat moeten ze nou bespreken zonder dat de partners erbij mogen zijn? Hoe ze stiekem toch contact kunnen blijven houden en jullie bedonderen?

Wat is dit voor kinderlijk gedrag.

Jongens, als jullie elkaar zo leuk vinden, dan gaan jullie toch officieel samen verder.

Dan zul je zien dat ze het niet gaan doen want het is de spanning van hetgeen verboden is wat het zo aantrekkelijk voor ze maakt.

Laat je hier niet in sleuren en kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt je vriend niet betrouwbaar en terecht. Je kunt 100x zijn telefoon checken, op je strepen gaan staan,...et. Alleen je vriend blijft dan nog steeds onbetrouwbaar. Waar ga je je energie insteken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik geloof enkel in vriendschap met ander geslacht als er echt 0 aantrekking is, en beiden dus normaal en vriendschappelijk zijn naar elkaar toe. En niet flirten met je beste vriend en hem schatje of lekkertje noemen, fotos sturen of dubbelzinnige opmerkingen maken, zou ik echt niet accepteren... Dan is het heel makkelijk of de vriendschap of de relatie.. Zij is onwijs aan het stoken zo te lezen! Dat zou jouw vriend niet eens als vriendin willen lijkt me... Of jij hem niet als vriend
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 06 januari 2017 @ 13:16:

Je vindt je vriend niet betrouwbaar en terecht. Je kunt 100x zijn telefoon checken, op je strepen gaan staan,...et. Alleen je vriend blijft dan nog steeds onbetrouwbaar. Waar ga je je energie insteken?Eensch...en daarnaast had hij het met zijn ex uitgemaakt door bij deze vriendin te blijven slapen. Is hij nu niet hetzelfde met jou aan het uithalen?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Hmm.



Ik heb in al die jaren nog nooit een vriendje gehad die er 'een goede vriendin' op nahield.



Ik zou het sowieso niet pluis vinden, als ze al die 10 maanden niet afspreken. Een goede vriendin zie je namelijk wel, die had jij al ontmoet. Mijn ex kreeg wel 'ineens' een goede vriendin zo *plop* uit het niets. Dat bleek ook meer dan dat en is mede daarom ex geworden, want hij deed wel meer relationele dingen met haar ook met mij.
Tjah, tjah, tjah...
Ik zou dat ook niet leuk vinden, zeker niet als zoiets niet normaal besproken kan worden en de vriend van de ander ook zo zijn bedenkingen heeft.

Doeiiiii lekkertje.
Zo een soort van dezelfde situatie hier.



In mijn geval heb ik geeist dat hij haar met mij erbij verteld dat dat moet stoppen. Want hij kan wel zeggen dat hij het met haar heeft besproken maar dat valt idd niet te controleren. En andersom kan hij hetzelfde tegen haar zeggen.



Dus.... een gesprek met jullie 3 erover. Niet alleen met jou of alleen met haar. Moeilijk, maar de enige juiste weg.



Mijn gesprek gaat overigens nog plaatsvinden en ik zie er tegenop om haar te zien maar anders zal je altijd die onrust houden
Misschien hem even toefluisteren dat zijn vriendin zo belangrijk is voor hem dat hij op het punt staat een tweede vriendin kwijt te raken door haar. En niet zozeer omdat zij bestaat maar vooral dat hij weinig respect heeft naar zijn eigen partner als het gaat om het gedrag van die vriendin. En dan afsluiten met de vraag of jouw opmerking genoeg voor hem is om bij haar een nacht door te brengen.



Persoonlijk zou ik er voor bedanken om mijn hele leven te concurreren met iemand die gestimuleerd wordt door mijn eigen partner. Just saying.
quote:Geronimo2 schreef op 07 januari 2017 @ 09:31:



Persoonlijk zou ik er voor bedanken om mijn hele leven te concurreren met iemand die gestimuleerd wordt door mijn eigen partner. Just saying.Dit ja. Ben jij gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven